Incarcare Acumulator Ciudat
#1
Postat 05 October 2009 - 07:40 PM
Problema ii urmatoarea, pun la incarcat pack-ul de Tx care este 9,6v 2600mAh, incarca cam 400-600mA si apoi opreste incarcarea.
De incarcat a fost incarcat cu maxim 1000mA si are maxim 10 incarcari.
Sa fie vreo problema de Delta Peak fals?
Acc. este acesta si se poate incarca cu maxim 1300mA: http://cgi.ebay.co.uk/TX-Pack-9-6v-2600mAh...id=p3286.c0.m14
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#2
Postat 05 October 2009 - 08:34 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 05 October 2009 - 09:21 PM
Stiu ca nu e sanatos, dar a bagat cat trebuia, si s-a incalzit cum trebuie.
Am incarcat cu 800mA, cam aproape 2 ore. Temperatura finala cam 45 grade.
Chargerul a decuplat, nu s-a oprit la limita de timp.
#5
Postat 05 October 2009 - 09:39 PM
Sper sa-ti foloseasca,
Numai bine,
Calin
#7
Postat 06 October 2009 - 09:28 AM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 10:04 AM, a spus:
Un charger de NiMh nu este proiectat sa decupleze la *cresterea* tensiunii, ci la ! scaderea ! ei, aceasta fiind semnificatia termenului delta peak: http://en.wikipedia....ger#Intelligent
Cat despre incarcare cu C/10, cred ca sunt reminescente de la NiCd, cele moderne NiMh accepta "abuzuri" la incarcare de C/3-C/2 fara probleme, iar cei din forumul auto ar putea fi de o parere contrara, ei recomandand incarcarea la 1C categoric.
La fel zice si sursa citata mai sus: "about 85% of its maximum capacity in less than an hour"
#8
Postat 06 October 2009 - 09:56 AM
renatoa, la Oct 6 2009, 10:28 AM, a spus:
Cat despre incarcare cu C/10, cred ca sunt reminescente de la NiCd, cele moderne NiMh accepta "abuzuri" la incarcare de C/3-C/2 fara probleme, iar cei din forumul auto ar putea fi de o parere contrara, ei recomandand incarcarea la 1C categoric.
La fel zice si sursa citata mai sus: "about 85% of its maximum capacity in less than an hour"
Ma bucur ca esti toba de teorie, cunosc in detaliu cum sta treaba, am folosit ni-cd si ni-mh de peste 10 ani. E drept ca nu am postat toata teoria aici si ca urmare ai sarit crezand ca mai taxezi un ignorant.
Legat de curentul de incarcare, reminescentele sunt relative pt ca accu pt TX nu au nevoie de curenti mari de descarcare si de aceea nu cred ca sunt contruiti cu aceeasi tehnologie ca si cei pt alimentat modelele........care accepta curenti mari de incarcare.
Eu atat mai spun si dupa aia ii las pe profesori sa continue, ca practic am observat ca daca nu respecti curentul de incarcare recomandat de producator (C/10, etc), nu poti baga in accu nici pe departe capacitatea nominala, chiar daca este un accu in stare perfecta. Multi confunda aceasta deficienta de incarcare cu uzura acumulatorului si il declara bolnavior............si pe duca.........
Repet, exista mai multe tipuri construcitve de ni-mh, unele acceptand curenti de incarcare mai mari sau mai mici dar eu am ajuns la concluzia ca ori de cate ori ai timp berechet, trebuie incarcat cu C/10 sau C/9 sau 8........asta ajuta la viata pe termen lung ..........
Va salut si scuze ca am intrat pe acest topic
#9
Postat 06 October 2009 - 10:23 AM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 10:56 AM, a spus:
Legat de curentul de incarcare, reminescentele sunt relative pt ca accu pt TX nu au nevoie de curenti mari de descarcare si de aceea nu cred ca sunt contruiti cu aceeasi tehnologie ca si cei pt alimentat modelele........care accepta curenti mari de incarcare.
Eu atat mai spun si dupa aia ii las pe profesori sa continue, ca practic am observat ca daca nu respecti curentul de incarcare recomandat de producator (C/10, etc), nu poti baga in accu nici pe departe capacitatea nominala, chiar daca este un accu in stare perfecta. Multi confunda aceasta deficienta de incarcare cu uzura acumulatorului si il declara bolnavior............si pe duca.........
Repet, exista mai multe tipuri construcitve de ni-mh, unele acceptand curenti de incarcare mai mari sau mai mici dar eu am ajuns la concluzia ca ori de cate ori ai timp berechet, trebuie incarcat cu C/10 sau C/9 sau 8........asta ajuta la viata pe termen lung ..........
Va salut si scuze ca am intrat pe acest topic
Nu te aprinde asa, dau link-uri la wiki pentru simplu motiv ca mi-e cel mai rapid si mai la indemana.
Folosesc si eu acumulatoare separate celule NiCd si apoi NiMh cam de cand au devenit disponibile in tara, adica peste 20 ani :rolleyes: pentru uz foto, si pot sa iti spun ca cele mai avansate chargere la ora actuala incarca in 2-3 ore in medie.
Eu ti-am dat un link, vreau sa vad si eu ceva de la un producator unde inca se mai recomanda la acumulatoare NiMh C/10. Nu cred ca mai exista asa ceva pentru simplul motiv ca la curenti mici cum sunt C/10 nu se mai poate detecta terminarea cu acuratete a incarcarii.
La asemenea curenti o faci pe timer pur si simplu.
La NiMh terminarea incarcarii din punct de vedere chimic se simte numai cu delta peak (negativ) sau prin incalzire, dar ambele numai daca ai un curent de incarcare suficient de mare, C/4 minim.
O poti face cat de cat corect cu C/10 si timer numai daca ai certitudinea ca valoarea capacitatii inscrisa pe acumulator e reala (determinata ori cu delta peak ori temperatura), atunci poti seta un timp pe timer corespunzator, dupa ce ai mai determinat si randamentul de conversie electric-chimic-electric.
Cat despre viata lunga... la o incarcare pe saptamana, trec ani multi pana la cele 300-500 de cicluri garantate, si moare acumulatorul de batranete, nu de prea multe incarcari. Mi-as face probleme de viata lunga daca ar fi pack de propulsie, cu cateva incarcari rapide pe zi, dar culmea, si acolo baietii nu le menajeaza deloc. Reiau invitatia de a cere parerea unui automodelist, sau arunca o privire la un field charger de auto. Stiu ca acumulatorul de emitator nu este totuna cu unul de propulsie, dar tocmai de aia zic ca nu de viata lunga ar trebui sa ne pese, ci sa tina cat mai mult la camp, adica sa il incarcam cat poate duce.
#10
Postat 06 October 2009 - 10:33 AM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 10:56 AM, a spus:
si eu zic la fel. Renatoa compari acumulatori subC sau alti beefed up cu AA-uri folosite in general la aeromodelism. Ori eu strict la AA ma refeream. Pentru ca aia ii am in statie. Iar fenomenul (pe 2 incarcatoare profi nu de perete) este urmatorul:
Capacitate 1500mAh, de la 0.9v/celula dupa descarcare:
1C - pack NOU: 1300mAh (si valoarea asta scade constant)
1/2C - pack NOU: 1400mAh
1/10C - pack NOU: 1650mAh
Capacitate 2600mAh, AAA, pack de 6 ani.
1C - pack VECHI: 26mAh
1/2C - pack VECHI: 199mAh
1/10C - 3000+mAh (oprit incarcarea).
Valorile in mAh nu sunt efectiv cat s-au bagat in acumulator, ce cati mAh a luat inainte de a fi declarat plin. E o porcarie asta, dar daca ma iau de alte incarcari tot NiMh, au stat zile intregi fara sa fie detectata incarcarea. In plus acumulatorii nu se incing excesiv. De aia urasc eu NiMh.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 06 October 2009 - 10:36 AM
#11
Postat 06 October 2009 - 10:55 AM
Dupa cum vezi la postari, nu ma aflu in treaba si nu postez la orice mesaj, doar ca sa acumulez puncte. Intru doar unde pot da o mana de ajutor si unde cunopsc subiectul.
Oricum, intrucat nu cunoastem intotdeauna nivelul de cunostiinte al solicitantului , am sa incerc sa fiu mai explicit ( cu riscul maririi postu ului) ca sa evit perceptiile gresite.
Spor la zbor !
PS azi am ridicat coletul cu un Turnigy Accucell-6 si sunt curios ce stie sa faca............
Aceasta postare a fost editata de SerjuRO: 06 October 2009 - 10:56 AM
#12
Postat 06 October 2009 - 01:13 PM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 11:55 AM, a spus:
Mai putine decat te-ai astepta la asemenea "desteptaciune"... Am si eu ceva similar, asa ca m-am lovit si eu de problema lui.
De exemplu, nu poti anula de tot logica delta-peak.
Asa ca in contextul intrebarii initiale a lui casper20, ce sa il sfatuim?
- sa incerce diversi curenti de incarcare: chargerul nu poate seta zeci de mA asa ca optiunile lui sunt 0.2A, 0.3A... 1.3A. Exact C/10 = 260mA nu poate.
- sa seteze un timer de decuplare corespunzator curentului ales. Asta se poate, cu rezolutie de 10 minute. Ce % de supraincarcare peste valoarea nominala recomandati ?
- sa anuleze logica delta peak, nu se poate, cum spuneam mai sus, eu am setat la maxim 20mV/cell, care dupa teorie ar parea enorm, dar uite ca totusi decupleaza si in conditiile astea. Are in meniu o valoare numita Default, care in documentatia mea nici macar nu specifica ce valoare are...
Cam astea ar fi posibilitatile chargerului, oricine are ceva similar din familia B6 si care a gasit vreo posibilitate neenumerata, este rugat sa contribuie.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 October 2009 - 01:13 PM
#13
Postat 06 October 2009 - 02:05 PM
renatoa, la Oct 6 2009, 02:13 PM, a spus:
De exemplu, nu poti anula de tot logica delta-peak.
Asa ca in contextul intrebarii initiale a lui casper20, ce sa il sfatuim?
- sa incerce diversi curenti de incarcare: chargerul nu poate seta zeci de mA asa ca optiunile lui sunt 0.2A, 0.3A... 1.3A. Exact C/10 = 260mA nu poate.
- sa seteze un timer de decuplare corespunzator curentului ales. Asta se poate, cu rezolutie de 10 minute. Ce % de supraincarcare peste valoarea nominala recomandati ?
- sa anuleze logica delta peak, nu se poate, cum spuneam mai sus, eu am setat la maxim 20mV/cell, care dupa teorie ar parea enorm, dar uite ca totusi decupleaza si in conditiile astea. Are in meniu o valoare numita Default, care in documentatia mea nici macar nu specifica ce valoare are...
Cam astea ar fi posibilitatile chargerului, oricine are ceva similar din familia B6 si care a gasit vreo posibilitate neenumerata, este rugat sa contribuie.
Hmmmm, o sa descarc de pe net de undeva manualul, intrucat nu am primit nimic.
Am citit despre posibilitatea cuplarii la PC prin USB, ce soft as putea folosi ?
Pana acum aveam un Hyperion EOS5i care deja e cam depasit.......
#14
Postat 06 October 2009 - 02:34 PM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 03:05 PM, a spus:
Am citit despre posibilitatea cuplarii la PC prin USB, ce soft as putea folosi ?
Pana acum aveam un Hyperion EOS5i care deja e cam depasit.......
Ia de aici:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...UCEL_manual.pdf
Al meu nu are USB, de la altii am inteles ca doar trasare de grafice, nu control al chargerului in alte moduri care nu sunt disponibile prin butoanele lui.
#15
Postat 06 October 2009 - 02:36 PM
SerjuRO, la Oct 6 2009, 11:55 AM, a spus:
Si dupa cum vezi Serjiu, interlocutorul neavizat craiovean da un exemplu concret de offtopic grosolan fara nici un fundament sau experienta personala. Solutia craiovene? Am dat-o acum 4 posturi mai sus inainte de a deraia tu discutia intr-o tentativa puerila de a da dovada de ignoranta... "pentru puncte".
#16
Postat 06 October 2009 - 02:39 PM
renatoa, la Oct 6 2009, 03:34 PM, a spus:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...UCEL_manual.pdf
Al meu nu are USB, de la altii am inteles ca doar trasare de grafice, nu control al chargerului in alte moduri care nu sunt disponibile prin butoanele lui.
Mersi,
Din PDF inteleg ca se leaga pe acelasi port cu senzorul de temperatura, o mufa laterala cu 3 pini.
In orice caz, daca numai grafice as putea obtine pe PC, nu m-as zbate foarte tare..........ma gandeam la control 100% asupra meniului........
#17
Postat 06 October 2009 - 04:07 PM
Pinal la urma voi la incarcarea NiMh la cat aveti setat Delta Peakul?
Rog un moderator sa faca curatenie in topic.
In linkul ce l-am pus scrie clar ca curentul maxim de incarcare este de 1300mA.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 06 October 2009 - 04:35 PM
Eu ti-am spus din experienta mea personala, stiu cel putin un craiovean care INCA foloseste incarcatoare de perete pentru nimh, ori asta ma face sa consider opiniile sale ca neavizate si sa raspund caatare.
Solutia am dat-o mai sus. Nu trebuie sa incarci cu 1/10C ce cu curent mai mic de cat i-ai dat acum. Pe incercate - va baga mai mult cu cat scazi curentul de incarcare. Nu dau exemple de la auto unde si acolo n-am nici o experienta si nici de la foto unde n-ati vazut macar o poza profesionista facuta de manuta mea atotstiutoare.
A si temporizatorul extern? O porcarie crasa. Un avizat n-ar fi zis in viata lui asa ceva. Am exemple de incendii provocate de nevasta care a scos si rebagat in priza un incarcator care incarca. Resetarea ducand la schimbarea programului si reinceperea incarcarii rezultand incendierea unei bune portiuni a camerei.
#20
Postat 06 October 2009 - 04:49 PM
Asa poti vedea ca daca ii dai amperaj prea mare voltajul creste FOARTE repede iar incarcatoarele reactioneaza si opresc incarcarea. Asa am observat si eu toate acestea si am relationat (si testat) ca daca incarci cu amperaj mai mic reusesti sa resuscitezi si chiar o baterie veche...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 06 October 2009 - 04:50 PM
#21
Postat 06 October 2009 - 05:02 PM
http://www.f64.ro/incarcator-analizor-prof...00-wizard1.html
Realizat de o firma noname care are pagina de wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Powerex
#23
Postat 07 October 2009 - 10:27 AM
Calin, la Oct 6 2009, 05:49 PM, a spus:
Asa este. Am testat si eu si pe AA si pe celule subC (incalzitor de bujie) si pe diverse pack-uri de receptie. E iute banateanul, dar cand are dreptate, are.
@renatoa:
Am un incarcator similar (zic eu identic in afara de inscriptonare), cu USB; partea de PC se ocupa intr-adevar numai de diverse grafice si raporteaza setarile user care deja le-ai introdus manual in incarcator.
#24
Postat 07 October 2009 - 05:12 PM
Mentionez ca de fiecare data am descarcat la 0,9v pe celula.
No la asta ce explicatie mai imi dati?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#28
Postat 07 October 2009 - 10:25 PM
alexvid, la Oct 7 2009, 10:52 PM, a spus:
Ar trebui sa ii dezactivezi optiunea respectiva.
Personal m-a incurcat optiunea respectiva pana am taiat-o.
De acord cu dezactivarea, mai ales ca timerul e global la toate, si la Li si Ni, indiferent de capacitate.
Nu era de la timer, daca zice ca la 4-500mA i se taia dupa 5-600mAh, ar fi trebuit sa mearga pana la 800-1000mAh.
#29
Postat 07 October 2009 - 10:26 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#30
Postat 14 November 2009 - 07:21 PM
Am cumparat un incarcator ORION LipoClubman.
Dupa indelungi cautari am reusit sa-i cumpar accesorile necesare punerii in functiune.
Deocamdata vreau sa-l folosesc la acumulatori NIMH, (incarcare in serie )
Puteti sa-mi dati cateva date , din experienta , care m-ar putea ajuta .
De ex. am 4 acumulatori AAA 1000mamp, pt automodelism .
puteti sa-mi spuneti ce optiuni sa aleg la incarcare si descarcare.
Nu inteleg ce voltaj sa pun la descarcare si cati amperi.
multumesc anticipat .
Aceasta postare a fost editata de FlorinSS: 14 November 2009 - 07:22 PM