Alegere motoare OS pentru bimotor B 25 Mitchell ! OS 25 LA , OS 25 AX sau OS 25 FX
#1
Postat 19 October 2009 - 08:47 AM
OS 25 LA 0.60 PS , 197 grame, 2500=16000 rpm
OS 25 AX 0.75 PS , 275 grame 2500 - 16000 rpm
OS 25 FX 0.84 PS , 249 grame 2500 - 19000 rpm
As opta pentru 25 LA tinand cont de greutatea lui si de pret dar nu este cumva mai rau ca un magnum 25 XL ?
#2
Postat 19 October 2009 - 08:57 AM
Eu nu ma pricep sa aleg motoare decat pentru electrice, dar facand echivalarea inversa, as zice ca trebuie un singur motor termic de minim .50. Nu stiu cum se compun puterile/cilindreea la termice asa ca nu ma hazardez sa afirm ca ar fi echivalent cu doua de .25
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 October 2009 - 08:58 AM
#3
Postat 19 October 2009 - 08:57 AM
#4
Postat 19 October 2009 - 09:33 AM
gun man, la Oct 19 2009, 09:57 AM, a spus:
Deci e prost daca nu are nici macar rulmenti - probabil nu tine mai mult de un sezon ! Eu vroiam sa il fac termic in ideea ca va iesi mai usor decat electric.
Am sa incerc acum sa fac un calcul de greutate comparativa cu : OS FX si electric AXI cu 2814/12.
#5
Postat 19 October 2009 - 11:33 AM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 10:33 AM, a spus:
Am sa incerc acum sa fac un calcul de greutate comparativa cu : OS FX si electric AXI cu 2814/12.
Ce sa mai calculezi, motoarele electrice ambele fac cat un singur motor termic...
Acumulatorul de 3300 3s are 230 grame , deci cat al doilea motor si asigura 8 minute sigure de zbor.
Deci electricul are greutatea termicului la aterizare fara combustibil de loc.
#6
Postat 19 October 2009 - 12:58 PM
Cu ce termic motorizam un Acromaster ca sa aiba performantele electricului ?
Propuneri ?
#7
Postat 19 October 2009 - 01:15 PM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 09:33 AM, a spus:
Am sa incerc acum sa fac un calcul de greutate comparativa cu : OS FX si electric AXI cu 2814/12.
Nu-i prost si tine mai mult decat un sezon. Ce lagare ai la arborele cotit de la masina ta? Nu cred ca ai sa-l zbori atat de mult incat sa uzezi lagarele.
Motoarele OS LA nu sunt AAN (cilindru si piston din Al si strat de nichel pe piston) ci ABN. Iar pentru linistea sufleteasca si motoarele OS AX tot ABN sunt.
#8
Postat 19 October 2009 - 01:16 PM
renatoa, la Oct 19 2009, 12:33 PM, a spus:
Acumulatorul de 3300 3s are 230 grame , deci cat al doilea motor si asigura 8 minute sigure de zbor.
Deci electricul are greutatea termicului la aterizare fara combustibil de loc.
De ce doar 3.300 mA ? In manual recomanda 4.500 mA.
3.300 mA : 2 = 1.650 mA de motor. Eu cu 2.500 mA zburam maxim 10 - 11 min cu acelasi tip de motor Roxy 3536/06, nu sunt sigur ca 1650 asigura 8 min. - posibil - nu ma pricep.
1 ) Motorizare termica :
OS 25 LA = 197 grame
Rezervor + anexe = 30 grame
TOTAL = 227 grame x 2 seturi = 454 grame
OS 25 FX = 249 grame
Rezervor + anexe = 30 grame
TOTAL = 279 grame x 2 seturi = 558 grame
Rezervoarele nu cred ca au nici 100 ml.
2 ) Motorizare electrica :
ROXXY 3536 / 06 = 109 grame
Regulator 40 A - 43 grame
TOTAL I = 152 grame x 2 set = 304 grame
Acmulator 2500 mA = 2 buc X 185 grame = 370 grame + Total I = 674 grame
Calculul nu este exact , dar am sa il fac, deoarece :
1 - apar diferente elice APC de termic, elice APC de electric
2 - pack receptie la termic daca merg fara UBEC separat la electric
3 - intrerupator simplu sau digi switch etc.
Cred insa ca ajung la aterizare mai usor pe termic si evit si costurile mai multor pack-uri deja scumpe.
#9
Postat 19 October 2009 - 01:19 PM
motzu, la Oct 19 2009, 01:58 PM, a spus:
Cu ce termic motorizam un Acromaster ca sa aiba performantele electricului ?
Propuneri ?
Stiu ca Abburo a motorizat RedHawk -ul cu termic si acel model este apropiat de dimensiuni si greutate de Acromaster, nu ca si caractristici de zbor , ala fiind mai putin de 3D si mai mult tip racer - de " goneta " !
#10
Postat 19 October 2009 - 01:25 PM
#11
Postat 19 October 2009 - 01:28 PM
dan_mitea, la Oct 19 2009, 02:15 PM, a spus:
Motoarele OS LA nu sunt AAN (cilindru si piston din Al si strat de nichel pe piston) ci ABN. Iar pentru linistea sufleteasca si motoarele OS AX tot ABN sunt.
Spune-ti ca nu sunt chiar asa rele ? Pai sa iau doua d-astea , caci nu sunt nici scumpe ? Mare dilema ! To BE or Not To Be ! Electric sau Termic ? OS LA sau OS FX ?
Mai bine nu le luam - modelele !
P.S. M-ati convins ! Termic ! se aude si a avion de bombardament nu a venilator de camera ! Da oi reusi sa reglez turatiile la fel la cele doua motoare ?
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 19 October 2009 - 01:33 PM
#12
Postat 19 October 2009 - 01:49 PM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 02:28 PM, a spus:
TwinSync :lol:
http://www.troybuilt...RCTWINSYNC.html
PS: as putea sa prezint si eu un calcul din care sa rezulte ca electricul iese mai usor si mai ieftin, dar probabil ca am da in in eterna flama, plus ca unii ar stramba din nas la sursele mele de targuiala. De curiozitate, incercati si marfa ieftina, s-ar putea sa aveti surprize placute...
S-a rezolvat si problema cu sunetul, un divais gen mp3 player, sintetizeaza sunet de enshpe mii de motoare, cat un ipod, se cupleaza la mufa trainer ca sa ia pozitia mansei, si cu casti in urechi sau cuplat la boxele masinii, iti permiti chiar sa "schimbi motorul" de la un zbor la altul. :lol:
#13
Postat 19 October 2009 - 02:11 PM
renatoa, la Oct 19 2009, 02:49 PM, a spus:
http://www.troybuilt...RCTWINSYNC.html
PS ...... De curiozitate, incercati si marfa ieftina, s-ar putea sa aveti surprize placute...
Fara marfa ieftina ..... please ! Ca si in alte domenii chiar cu infima mea experienta in aeromodelism m-am edificat cu marfa ieftina.
#14
Postat 19 October 2009 - 02:18 PM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 03:11 PM, a spus:
Sters... ufff, uite ca nu ma putui abtine, am zis eu ca ne inflamam :lol:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 October 2009 - 02:22 PM
#15
Postat 19 October 2009 - 06:12 PM
Am auzit (nu am testat), ca o data pornite cele doua motoare, intra intr-un fel de rezonanta. Cel care merge mai prost va fi ajutat de celalalt. Asa zice folclorul. Cert este ca motoare mai usor de reglat ca cele LA nu cred sa existe. Nu am atins la nici unul surubul de amestec.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 October 2009 - 06:17 PM
#16
Postat 19 October 2009 - 07:24 PM
Decizia iti apartine deoarece banii sunt ai tai. :rolleyes:
#17
Postat 19 October 2009 - 08:23 PM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 09:47 AM, a spus:
OS 25 LA 0.60 PS , 197 grame, 2500=16000 rpm
OS 25 AX 0.75 PS , 275 grame 2500 - 16000 rpm
OS 25 FX 0.84 PS , 249 grame 2500 - 19000 rpm
As opta pentru 25 LA tinand cont de greutatea lui si de pret dar nu este cumva mai rau ca un magnum 25 XL ?
Vezi ca masele de mai sus sunt fara toba! (+60 grame). In general, termicele la dimensiunea asta ies mai grele decat electricele.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 19 October 2009 - 08:24 PM
REAL DESIGN, la Oct 19 2009, 02:28 PM, a spus:
Mai bine nu le luam - modelele !
P.S. M-ati convins ! Termic ! se aude si a avion de bombardament nu a venilator de camera ! Da oi reusi sa reglez turatiile la fel la cele doua motoare ?
Daca nu faci cel putin unul termic,mai bine lasa-le in cutie.Chiar daca nu au rulmenti,motoarele vor functiona mult mai mult decat un sezon,iar reglajul e un pic mai laborios dar se poate face.Probleme mari apar la anverguri mari,diferentele de tractiune vor fi,dar fara mari probleme.
#19
Postat 19 October 2009 - 08:28 PM
dece, la Oct 19 2009, 08:24 PM, a spus:
Decizia iti apartine deoarece banii sunt ai tai. :D
Ce parere aveti de TwinSync? Inteleg ca nu l-a testat nimeni pe aici...
Teoretic nu ar avea de ce sa nu mearga bine. Citeste turatiile celor doua motoare cu senzori Hall - necesita montare magnet mic pe ax motor, este furnizat - si comanda cele doua servo-uri de acceleratie astfel incat sa se realizeze sincronizarea pe bune.
Daca unul din motoare pica, celalalt este adus la relanti imediat, dupa care pilotul are control direct asupra lui.
Un fel de divas Charlie ;)
#20
Postat 19 October 2009 - 09:00 PM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXCNA5&P=7
...unul singur suna superb, dar barem doua... ;)
da, sunt mai grele, dar ce conteaza? nu e 3D...e scale...
#21
Postat 19 October 2009 - 09:31 PM
motzu, la Oct 19 2009, 01:58 PM, a spus:
Cu ce termic motorizam un Acromaster ca sa aiba performantele electricului ?
Propuneri ?
Uite aici un link care cred ca e sugestiv.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...mp;hl=conversie
Modelul este in aceeasi clasa cu AcroMasterul.
#22
Postat 19 October 2009 - 09:49 PM
2 termice - clar !
Si pune OS LA ca nu faci hover cu B-25-ul ! Sunt motoare super faine - nu m-as incurca cu celelalte, ca sa nu starnim flame-uri... :)
#23
Postat 20 October 2009 - 02:27 AM
#24
Postat 20 October 2009 - 08:51 AM
dan_mitea, la Oct 20 2009, 03:27 AM, a spus:
nu e, dar ce sa faci... tre sa vorbim neaparat *neavizat* ca doar ne plictisim...
#25
Postat 20 October 2009 - 08:58 AM
Cum avionul este un bombardier, eu as merge pe realism :)
Cat despre OS-ul LA, nu o sa ai nici o problema cu el d.p.d.v. fiabilitate, eu folosesc unul de ceva timp.
Aceasta postare a fost editata de MihaiD: 20 October 2009 - 08:59 AM
#26
Postat 20 October 2009 - 09:15 AM
dan_mitea, la Oct 20 2009, 03:27 AM, a spus:
Recunosc ca eu am ridicat piatra primul, dar m-am si retras ca sa nu iasa flama, care vad ca e intretinuta... norocul matale ca esti departe, ca as pune de un pariu :D
Initiatorul postului are doua avioane identice, asa ca el ar putea face usor comparatia asta.
Dar cu o conditie, sa mearga pe mana mea cu motorizarea :) si dupa ce termina testul daca nu ii place il le iau eu, pentru ca as pune pe el exact aceasi dotare care am de gand sa o pun pe al meu la anul, colegii loco stiu din primavara ca am si eu asa ceva pe lista scurta.
Dar cu conditia ca la greutati sa calculam si combustibilul ! Nu decolati cu aer, asa cum veniti la aterizare...
#27
Postat 20 October 2009 - 09:17 AM
dan_mitea, la Oct 20 2009, 03:27 AM, a spus:
Avand in vedere ca am ceva experienta la astfel de conversii, va impartasesc si voua cateva:
Formosa1: greutate electric : 520 grame cu pack 3s 1300 mAh si motor Himax 2208 parca (tractiune 720 grame), elice 10*5
greutate termic: 630 grame gol, cu motor AP Hornet de 1,5 cmc, pack de 600mAh (tractiune cam 700g cu elice 7*4 si combustibil cu 25%nitro ca cu 10% nu urca la verticala)
SkyCat: Greutate termic cu motor OS 25 LA: 1200 g gol cu pack de 1100 mAh, tractiune subunitara (nu am masurat-o dar nu statea in hover)
greutate electric (calculata, nu l-am facut dar ma batea gandul): 1050g
Sukhoi 29s 30E Sebart: Greutate termic cu OS LA 46 si pack de 1100 mAh : 1480g, tractiune 2,4kg cu elice 12,25*3,75
Electric, cu AXI 2826/10 si pack de 2200 3s +regulator HiModel de 70A: 1230g, tractiune 2,5kg cu elice 14*8
Lucrurile incep insa sa se schimbe la dimensiuni mari ale modelului astfel:
Katana s120 Sebart: Varianta termica cu 3W de 28- 5,2kg fara zeama, tractiune cat cuprinde.
Varianta electrica recomandata de ei: 5,3kg
Ca si preturi: Pana in 4S 2500 mAh e mai ieftin electric (am considerat 100 de incarcari ale accu), avand in vedere pretul metanolului.
In incheiere: Modelul lui RD si eu l-as face tot termic, pt. ca nu are nici un farmec un scale electric si as merge pe 2 buc 25Fx pt a asigura o tractiune cat de cat unitara (25 LA nu trage decat vreo 1000-1100 grame). Am scris mai sus ca RD nu a luat in considerare greutatea tobei nu pt a sublinia faptul ca o sa iasa mai greu termic ci pt. a-l ajuta cu repartitia maselor in model.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#28
Postat 20 October 2009 - 09:24 AM
Os LA este un motor foarte bun, am avut LA46 pe unul din pipere cu rezultate satisfacatoare. E un motor FOARTE usor, nu trage la fel de tare ca varianta AX de exemplu dar daca e dimensionat bine nu vad sa ai probleme. Si da, termicele sunt mult mai usoare la categoria asta, conservatorii neinformati si neexperimentati vor calcula greutatea pe intregul zbor uitand ca din secunda 1 modelul se usureaza cu motoarele pornite.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 20 October 2009 - 09:29 AM
#29
Postat 20 October 2009 - 12:41 PM
renatoa, la Oct 19 2009, 02:49 PM, a spus:
http://www.troybuilt...RCTWINSYNC.html
PS: as putea sa prezint si eu un calcul din care sa rezulte ca electricul iese mai usor si mai ieftin, dar probabil ca am da in in eterna flama, plus ca unii ar stramba din nas la sursele mele de targuiala. De curiozitate, incercati si marfa ieftina, s-ar putea sa aveti surprize placute...
S-a rezolvat si problema cu sunetul, un divais gen mp3 player, sintetizeaza sunet de enshpe mii de motoare, cat un ipod, se cupleaza la mufa trainer ca sa ia pozitia mansei, si cu casti in urechi sau cuplat la boxele masinii, iti permiti chiar sa "schimbi motorul" de la un zbor la altul. ;)
Asta cu zgomotul e ca sexul... cu cineva... sau singur :)) ... asta ca sa nu dau in jargoane http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#30
Postat 20 October 2009 - 12:54 PM