Eu folosesc la BB motor Bl BM 2822-15 kv 1540,5,5A ,esc Fly 20A HiModel ,acumulator li-po 1300/3s si servouri Tower Pro micro9gr ,cumparate de langa Miercurea Ciuc. Le folosesc de la inceputul anului si merg f.bine. Nervurile de la aripa ti-le construiesti singur dupa un sablon.Pune o bagheta de brad la bordul de atac,ajuta la rigiditatea aripei si la eventualele lovituri frontale.
Incepator...foarte incepator va rog nu dati cu pietre
#33
Postat 08 October 2009 - 10:52 PM
ilie F1A, la Oct 8 2009, 10:09 PM, a spus:
Pentru P cipri,aeromodelele[avioanele] au directie si profundor in coada,navele au carma.
Ai o obsesie. Ia uita-te in DEX la cuvantul carma:
CÂRMÄ‚, cârme, s.f. 1. Piesă mobilă care serveÈ™te la menÈ›inerea sau la schimbarea direcÈ›iei de mers a unei ambarcaÈ›ii, a unei nave sau a unui aparat de zbor. 2. Fig. Conducere, cârmuire, guvernare. – Din sl. krÅma.
#34
Postat 09 October 2009 - 07:19 AM
Dragos ,nu am nici-o obsesie ,dar fac aeromodele de pe vremea cand parintii tai erau adolescenti,participand ca sportiv in domeniu la cluburi de care tu habar nu ai,sunt instructor de aeromodele si arbitru .Am participat la mult mai multe concursuri de aeromodele decat ani ai tu si nu am auzit pe nimeni sa CARMEASCA aeromodelul,decat acum pe uni care daca au bani sa-si cumpere o statie RC si un aeromodel din polistiren se cred mari aeromodelisti dar, habar nu au ce este cu adevarat aeromodelismul si incearca sa dea lectii de cultura generala.Participa si tu la un concurs de aeromodelisti adevarati si spunele ca ,CARMESTI aeromodelul si ai sa te faci de un mare 'ras' ca sa nu spun altfel. Dar am uitat ca voi sunteti generatia de 'SUCCESURI'. Bafta .
#36
Postat 09 October 2009 - 10:06 AM
Da, stiu ca este corect (si n-o sa ma vedeti pe mine folosind carma in loc de directie, sau deriva in loc de directie; de altfel, am avut si eu o iesire in sensul asta). Dar mi se pare ca se face prea mult caz pe un cuvant care are cam acelasi sens. In aviatie sunt multe cuvinte venite din marina, carlinga (nu prea se mai foloseste) vine din limba vikingilor, care nu aveau nici o legatura cu aviatia, ci cu marina. In engleza e acelasi cuvant in aviatie si in marina (rudder). Exista o tendinta printre romani sa faca o diferenta mare intre sinonime (Al. Graur, in anii 30, critica tendinta 'animalele se rade, oamenii se barbiereste' (sic). Nu va suparati pe mine, cred ca am exagerat deja cu discutia.
Si, ca sa raspund la subiect, directia la un avion fara eleroane nu are acelasi rol ca directia unei masini. Directia schimba unghiul de atac al aripilor (diferentiat, din cauza unghiului diedru, sau al poliedrului). Schimbarea de portanta rezultata face avionul sa se incline. Virajul propriu-zis are aceeasi mecanica ca si la avioanele cu eleron, numai intrarea si iesirea din manevra sunt diferite.
Iar la viteza cu care zboara blu-baby, cred ca niste servouri micro sunt suficiente, doar sa fie montate corect tijele de comanda (sa fie pe cat posibil aproape de axul servoului, pentru a avea un moment mare)
Si, ca sa raspund la subiect, directia la un avion fara eleroane nu are acelasi rol ca directia unei masini. Directia schimba unghiul de atac al aripilor (diferentiat, din cauza unghiului diedru, sau al poliedrului). Schimbarea de portanta rezultata face avionul sa se incline. Virajul propriu-zis are aceeasi mecanica ca si la avioanele cu eleron, numai intrarea si iesirea din manevra sunt diferite.
Iar la viteza cu care zboara blu-baby, cred ca niste servouri micro sunt suficiente, doar sa fie montate corect tijele de comanda (sa fie pe cat posibil aproape de axul servoului, pentru a avea un moment mare)
#37
Postat 09 October 2009 - 04:33 PM
Dragos,ma bucur ca am cazut cum se spune pe un numitor comun.Nu vreau sa ma unflu in piept cum a spus un coleg de al nostru,dar cuvantul carma la aero parca nu suna prea bine ,la navo de acolo il stiu si suna normal,e la locul lui. Si noi sper ca mai suntem romani ,ca prea ne-am englezit la toate.