Am deschis acest subiect pentru a se posta diverse locatii pentru zborul cu planorul si/sau motoplanorul.
Conditia este sa existe si curenti termici necesari zborului indelungat.
Deschid eu lista prin adaugarea unui teren de zbor excelent pentru planoare.
Zona de zbor este pe dealul Lempes, Sanpetru (jud. Brasov). Se ajunge foarte usor la acest teren, prin Sanpetru (la aprox. 5 km de Brasov - iesirea spre Tg. Mures). La baza dealului exista si un aerodrom pentru ULM-uri.
Pagina 1 din 1
Terenuri de zbor pentru planoare
#3
Postat 22 September 2009 - 09:39 AM
Zona Bucurestiului este destul de propice zborului termic, asa mi s-a spus cand faceam planorism, si asta am descoperit si eu cu DLG-ul. Eu am fost pana acum in 3 locuri (Chitila, Clinceni si Parcul Tineretului) si intotdeauna am prins termici puternice. La Chitila am fost aproape de a-l pierde in nori, a trebuit sa fac acrobatie ca sa vina jos.
Cu pantele stam mai rau, insa am stat la panta la Popesti Leordeni (cca 15 metri inaltime), si stiu ca mai merg planoristi si chiar parapantisti la Calugareni, unde panta este ceva mai inalta.
Cu pantele stam mai rau, insa am stat la panta la Popesti Leordeni (cca 15 metri inaltime), si stiu ca mai merg planoristi si chiar parapantisti la Calugareni, unde panta este ceva mai inalta.
#4
Postat 12 October 2009 - 06:29 PM
Lempesul este clasic.Cand am postat poze de locatie pe Google Earth eram fascinat de conditiile in care am inaltat si tinut in aer 45 min. un Robbe Skywind de 2,8m consumind nici 50% din 3000mA Lipo.Are tot ce trebuie: orientare axa panta nv/se,panta 35 grade cu deschidere 300m la varf si 600 m la baza.Din pacate termica se formeaza la 250m de la varf spre aerodrom si numai cand
curentii ascendenti "ling"panta cu 1-1,5 m/sec.Spectaculos este zborul cu vant hotarat 35-40km/h dinspre nord vest cand poti tine modelul cat vrei cu balansari largi pe 300 m in lungul pantei.
Este ideal pentru parapantisti.Atentie! Puteti scapa usor modelul pe panta dinspre Harman(est/nord est) si intra in con de umbra radio si pierde usor contactul ...si modelul.Foarte periculos este zborul
la limita intoarcerii curentului -50 m in fata la altitudine de sub 10 m-fenomen ciudat in care tragi de profundor cu motorul in plin si modelul se lipeste de panta( iesi repede glisand in josul pantei cu botul pus la 10-15 grade si motorul in plin).Si mai e: "mirosul suierului vantului in pinii silvestri,gadilatul cimbrisorului in narile dilatate de emotia zborului,apusul demential(l-am mai gasit pe muntele Sinai) si .....pot scrie romane despre blandul nostru Lempes .De fapt Lempesul este o boala mai grea decat cea suferita la sanatoriul de la stanga lui. Daca vantul ridica cenusa din halda de la baza lui
pleaca repede acasa si fa un dus hotarat(e toxica si...usor radioactiva).
curentii ascendenti "ling"panta cu 1-1,5 m/sec.Spectaculos este zborul cu vant hotarat 35-40km/h dinspre nord vest cand poti tine modelul cat vrei cu balansari largi pe 300 m in lungul pantei.
Este ideal pentru parapantisti.Atentie! Puteti scapa usor modelul pe panta dinspre Harman(est/nord est) si intra in con de umbra radio si pierde usor contactul ...si modelul.Foarte periculos este zborul
la limita intoarcerii curentului -50 m in fata la altitudine de sub 10 m-fenomen ciudat in care tragi de profundor cu motorul in plin si modelul se lipeste de panta( iesi repede glisand in josul pantei cu botul pus la 10-15 grade si motorul in plin).Si mai e: "mirosul suierului vantului in pinii silvestri,gadilatul cimbrisorului in narile dilatate de emotia zborului,apusul demential(l-am mai gasit pe muntele Sinai) si .....pot scrie romane despre blandul nostru Lempes .De fapt Lempesul este o boala mai grea decat cea suferita la sanatoriul de la stanga lui. Daca vantul ridica cenusa din halda de la baza lui
pleaca repede acasa si fa un dus hotarat(e toxica si...usor radioactiva).
Bine ca zboara si....insectele !
Arata acest topic
Pagina 1 din 1