Sebathorus, la May 9 2010, 09:48 PM, a spus:
Nu-i nici un bai daca folosesti fiecare motor cu packul lui, atat timp cat toate motoarele sunt identice si toate packurile sunt la fel de incarcate (or fi vreodata?).
Problema apare, dupa cum zicea si Dan, cand unul din packuri se termina inaintea altuia (altora) si motorul respectiv pierde turatie sau chiar este taiat de controler.
La cvadrimotor, daca poti sa fii cu bagare de seama si-ti dramuiesti timpul de zbor judicios, poti sa aterizezi de indata ce estimezi ca un motor (din patru) ar incepe sa "se inmoaie".
Dar, la un bimotor, daca un motor (din doua!) tace de tot, si mai ales daca este taman motorul critic, atunci poti sa fii "in deep shit".
De aceea este recomnadat ca, desi dpdv constructiv fiind mai dificil, toate sistemele de propulsie sa traga zeama din acelasi pack.
Daca packul este amplasat in fuselaj, mai beneficiezi si de pe urma faptului ca momentul de inertie de ruliu, este mic, masele fiind aproape de, sau chiar in axa de ruliu.
Mai mult, aripile sunt mai descarcate (masic) daca packurile (grele!) nu sunt in aripi ci sunt in fuselaj. Asta e bine mai ales la aterizare, nu in zbor. Pentru "in zbor" e invers cu incarcarea masica.
Desigur, ramane problema firelor lungi, dintre packul central si controlere, prin care trec curenti mari. Bine macar ca nu sunt curenti trifazati, ca intre controler si motor...