Aceasta postare a fost editata de misumat: 18 June 2009 - 11:26 PM
Stick cu arc (revenire la mijloc) pentru throttle/pitch
#1
Postat 18 June 2009 - 11:21 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#3
Postat 19 June 2009 - 12:46 PM
Primus, la Jun 19 2009, 08:51 AM, a spus:
Dupa aterizare tin stick-ul jos si imediat dau de un buton. Dupa asta motorul sta la relanti indiferent de stick (un fel de TH). La fel fac si la pornire. As zice ca e chiar mai sigur asa, ca daca dai de stick accidental nu se tureaza motorul. Trec in Idle-up1 (pentru aterizare si decolare) doar cand sunt gata de decolare. Apoi Idle-up 2 pentru zbor normal. Poate ne vedem maine la Chitila si iti arat toata configuratia.
Aceasta postare a fost editata de misumat: 19 June 2009 - 12:47 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#4
Postat 28 July 2009 - 03:32 PM
misumat, la Jun 19 2009, 01:46 PM, a spus:
daca pilotezi doar heli nu vad de ce nu.(la avioane cred ca te-ar incurca enorm)
desi e ciudat sa intampini rezistenta asa mare de la stick.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#5
Postat 14 September 2009 - 08:49 AM
nen77, la Jul 28 2009, 04:32 PM, a spus:
desi e ciudat sa intampini rezistenta asa mare de la stick.
Revin la acest topic dupa o luna si ceva cu completarea ca si la avion m-am obisnuit cu arcul de la stick si nu as mai renunta la el nici la heli si nici la avion. Faptul ca stiu exact unde e mijlocul cursei tot timpul e foarte folositor. La heli am pus pozitia de hover la mijloc (nu urca, nu coboara), iar la avion reperul de jumatate de gaz (sau cat vreau eu din setarile curbei) imi foloseste mult, si in zbor, si la aterizare.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#6
Postat 14 September 2009 - 02:09 PM
misumat, la Sep 14 2009, 09:49 AM, a spus:
Ca sa inteleg :
- pt . avioane stick-ul de thr. sta pe mijloc de cursa ( ca cel de la eleroane , profundor si directie ) ?
- daca da - cum lucreaza , adica ce face de la minim pana la jumatate si de la jumatate pana la maxim ?
sau lucreaza numai de la jumatate catre maxim ?
- tot daca da - cand esti in zbor si vrei sa iei mana de pe acceleratie ca sa poti face trimaje de
directie, eleroane, profundor mai ales la primul zbor, ce se intampla cu acceleratie motorului - revine pe mijloc si scade sau .....?
- presupunem ca mana de pe celelalte comenzi nu o putem luat pentru ca modelul nu este trimat si o ia nervos in alte directii si trebuie
sustinut pe linie dreapta.
#7
Postat 14 September 2009 - 02:55 PM
Pare o chestie de obisnuinta pana la urma!!!
#8
Postat 14 September 2009 - 10:14 PM
REAL DESIGN, la Sep 14 2009, 03:09 PM, a spus:
- pt . avioane stick-ul de thr. sta pe mijloc de cursa ( ca cel de la eleroane , profundor si directie ) ?
- daca da - cum lucreaza , adica ce face de la minim pana la jumatate si de la jumatate pana la maxim ?
sau lucreaza numai de la jumatate catre maxim ?
- tot daca da - cand esti in zbor si vrei sa iei mana de pe acceleratie ca sa poti face trimaje de
directie, eleroane, profundor mai ales la primul zbor, ce se intampla cu acceleratie motorului - revine pe mijloc si scade sau .....?
- presupunem ca mana de pe celelalte comenzi nu o putem luat pentru ca modelul nu este trimat si o ia nervos in alte directii si trebuie
sustinut pe linie dreapta.
Da, si pentru avion, si pentru heli, stick-ul din stanga are arc, la fel ca si cel din dreapta, pe ambele directii.
Curba de gaz e una perfect liniara, fara legatura cu arcul.
Cand iau mana de pe stick revine evident la mijloc, si gazul e si el la jumatate.
Daca te referi la trimurile clasice ale fiecarui canal, astea le pot misca cu degetul in timp ce stickurile sunt libere la mijloc si avionul merge drept frumos.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#9
Postat 14 September 2009 - 11:24 PM
Citeaza
- pt . avioane stick-ul de thr. sta pe mijloc de cursa ( ca cel de la eleroane , profundor si directie ) ?
- daca da - cum lucreaza , adica ce face de la minim pana la jumatate si de la jumatate pana la maxim ?
sau lucreaza numai de la jumatate catre maxim ?
- tot daca da - cand esti in zbor si vrei sa iei mana de pe acceleratie ca sa poti face trimaje de
directie, eleroane, profundor mai ales la primul zbor, ce se intampla cu acceleratie motorului - revine pe mijloc si scade sau .....?
- presupunem ca mana de pe celelalte comenzi nu o putem luat pentru ca modelul nu este trimat si o ia nervos in alte directii si trebuie
sustinut pe linie dreapta.
sau cand vrei sa te scarpini.
adevarat. la heli e chiar folositor sa ai un reper pentru gaz
#10
Postat 15 September 2009 - 09:59 AM
scimitar, la Sep 15 2009, 12:24 AM, a spus:
adevarat. la heli e chiar folositor sa ai un reper pentru gaz
si la avion zici ca strica sa ai acel reper?
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#11
Postat 15 September 2009 - 11:58 AM
dar poate fi si mai rau - mai ales ca proiectantii sistemului au gandit mult si in colective de profesionisti inainte sa il produca .
Si atunci ce faci in mod normal : te uiti cum procedeaza majoritatea !
Allan Szabo zboara heli si se pare " destul " de bine fara arc la stick !
P.S. Mie unul mi se pare greu ca atunci cand , decolez, aterizez sa stau sa caut switchuri cu Idl1 1, idle 2 etc.
Ce faci daca vii la aterizare cu switch-ul comutat pe anulare stick thr si ratezi aterizarea - pana dai iar de switch si accelerezi ,
daca te mai apuca si " scarpinatul " - cred ca este mai greu !
Dar repet - e chestie de obisnuinta ! - unii tin statia pe tavita si stick-urile intre degete, altii tin statia in mana si apasa cu " buricul '
degetelor pe capatul stick-urilor.
Bafta la zbor asa cum te simtti tu mai bine !
#12
Postat 15 September 2009 - 12:13 PM
REAL DESIGN, la Sep 15 2009, 12:58 PM, a spus:
Ce faci daca vii la aterizare cu switch-ul comutat pe anulare stick thr si ratezi aterizarea - pana dai iar de switch si accelerezi ,
daca te mai apuca si " scarpinatul " - cred ca este mai greu !
In primul rand nu am vrut sa conving pe nimeni sa faca la fel ca mine. Mie asa imi place mai mult, pana acum nu am avut nici un incident cat de mic din cauza acestei modificari, nici la heli si nici la avion. Am adus pe acest forum in discutie modificarea in ideea ca unele persoane, mai ales incepatori, care inca nu au niste automatisme formate, poate incearca si asa si li se pare si lor mai util. Si oricum, la aterizare, decolare, zbor, nu trebuie sa dau de nici un switch, la alea umblu doar cu avionul sau heli pe sol. In plus am programat toate protectiile posibile, chiar daca dau de un switch accidental in aer, nu se intampla nimic rau pentru zbor. Ar trebui sa dau de cel putin 2 switch-uri aflate in parti opuse ale telecomenzii, accidental, simultan, ca sa afecteze cumva zborul sau curbele de gaz, etc.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#13
Postat 15 September 2009 - 02:48 PM
Personal consider ideea cu arc pe acceleratie FOARTE utila la heli si oarecum riscanta la avioane. Cum pornesti modelul? Ti-l porneste cineva cat timp tii tu de stick? Cum trimezi relantiul? Cum muti un electric mediu de pista pe bretea (in mana sa zicem)... etc.
Stiu ca mai aveam obiceiul sa aterizez (in balarii) si mergeam cu statia la gat dupa el. Din cauza fizionomiei mele extrem de herculidiana, mai dadeam cu burdihanul de stick si acceleratia ajungea pe la jumate motorul pornind spre surprinderea mea :) Nu de cateva ori era sa ma pocnesc cu elicea...
Deci trebuie o oarecare grija mai sporita (tai bateria fix dupa aterizare, etc) sau switch de engine cut cu mix de -50% pe throttle pe avioane... parerea mea.
#14
Postat 15 September 2009 - 03:06 PM
Calin, la Sep 15 2009, 03:48 PM, a spus:
Personal consider ideea cu arc pe acceleratie FOARTE utila la heli si oarecum riscanta la avioane. Cum pornesti modelul? Ti-l porneste cineva cat timp tii tu de stick? Cum trimezi relantiul? Cum muti un electric mediu de pista pe bretea (in mana sa zicem)... etc.
Stiu ca mai aveam obiceiul sa aterizez (in balarii) si mergeam cu statia la gat dupa el. Din cauza fizionomiei mele extrem de herculidiana, mai dadeam cu burdihanul de stick si acceleratia ajungea pe la jumate motorul pornind spre surprinderea mea :) Nu de cateva ori era sa ma pocnesc cu elicea...
Deci trebuie o oarecare grija mai sporita (tai bateria fix dupa aterizare, etc) sau switch de engine cut cu mix de -50% pe throttle pe avioane... parerea mea.
Calin, cum spuneam, am folosit T10 la maxim, inclusiv pentru asta. Stii si tu cate mixere si posibilitati are aceasta statie. Pe de alta parte ar fi la fel de periculos si la heli sa sara acceleratia accidental la 50%. Ca sa rezum setarile, la avion de exemplu: butonul C, cu 3 pozitii, face asa: Pozitia 1, jos: motorul sta la relanti, indiferent de pozitia stickului, si se regleaza doar din potentiometrul D (stanga), in limite mici, doar pentru a stabili un relanti mai mare sau mai mic, deci nu se tureaza peste relanti. Asta e si pozitia de pornire a motorului. Butonul A porneste si opreste motorul de tot (nu il poate opri daca nu sunt mai multe conditii indeplinite). Pozitia 2, centru: plaja motorului e cam tot asa, un relanti reglabil, dar de data asta din stick-ul de gaz, adica stick jos - relanti mic, stick sus - relanti mare. Pozitia asta o folosesc la deplasari ale avionului la sol, inainte de decolare de ex. Pozitia 3, sus: gaz normal, stickul comanda gazul de la relanti la maxim, liniar. Asadar inainte de decolare trec pe pozitia 3 si nu mai umblu la butonul asta (si nici la altul) pana dupa aterizare. La heli setarile sunt mult mai complexe si cu protectii la lovit butoane accidental mai serioase. Concluzia e ca la pornire nu trebuie sa tin de nici un stick, nici la heli si nici la avion.
Aceasta postare a fost editata de misumat: 15 September 2009 - 03:07 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#15
Postat 15 September 2009 - 03:10 PM
- 3 faze de zbor pe un switch cu 3 pozitii (0-80-100%) motorul si pasul aferent:
Faze dependente de:
- 1 switch de panica care odata apasat in orice faza motorul e taiat
- stickul 45-55% la pornirea din 0 in orice faza.
Deci la mine motorul e constant si dau doar pas. Acum realizez ce spui ca e periculos la heli sa-ti poneasca motorul la 50%, asta in mod deosebit daca esti in flight mode nu? Sau cum ii zice, unde stickul de gaz da si gaz si pas... poate ma insel.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 15 September 2009 - 03:11 PM
#16
Postat 15 September 2009 - 03:31 PM
Calin, la Sep 15 2009, 04:10 PM, a spus:
- 3 faze de zbor pe un switch cu 3 pozitii (0-80-100%) motorul si pasul aferent:
Faze dependente de:
- 1 switch de panica care odata apasat in orice faza motorul e taiat
- stickul 45-55% la pornirea din 0 in orice faza.
Deci la mine motorul e constant si dau doar pas. Acum realizez ce spui ca e periculos la heli sa-ti poneasca motorul la 50%, asta in mod deosebit daca esti in flight mode nu? Sau cum ii zice, unde stickul de gaz da si gaz si pas... poate ma insel.
Eu am elicopter termic, daca tu ai electric cumva curbele sunt altele si e mult mai simplu. La toate ideea e sa fie turatie constanta si pas variabil. Doar ca turatia constanta se face cu o curba bine gandita (sigur nu una plata) sau cu Governor, si atunci are el grija de turatie, tu poti pune aproape orice curba.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6