Modelism - RHC Forum: problema motor brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

problema motor brushless

#1 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 05:34 PM

Mi am luat de curand un motor brushless(nici nu am apucat sa l folosesc), este vorba de un tower pro Motor BL BM2408-21, Masa: 46g, KV: 1750, 14A. Cat am asteptam sa vina regulatorul am montat acest motor pe avion, m am mai uitat pe la el si nu stiu cum am facut dar am scapat o bucatica de magnet de 1 mm(poate si mai micut-nu este neodym este mult mai slab) chiar intre neodymii motorului si stator/rotor.Acum nu stiu ce sa fac cum sa l scot pentru ca acum mi a ajuns regulatorul, am incercat sa vad daca merge dar motorul face figuri in sensu ca nu vrea sa se invarta, incearca dar nu reuseste, si se aude de parca ar fi un motor termic care nu porneste cand ii dai "cheie".Sunt sigur ca acel mic magnet este de vina, dar cum sa l scot? :rolleyes: Mentionez ca nu mai pot desface motorul pentru ca surubelele acelea hexagonale s au ros si daca vreau sa l desfac se invarte in gol.
Va rog ajutor. Multumesc anticipat!
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 September 2009 - 05:48 PM

Banuiesc ca te referi la suruburile inbus cu care se prinde motorul de baza.
Daca acelea sunt, nu-i nici un bai, nu acolo trebuie umblat ca sa il desfaci pana la nivelul magnetilor.
Vezi ca mai sunt inca doua astfel de suruburi in partea opusa, cu care se prinde clopotul pe ax. Desfa-le pe acelea si trage tare de clopot, care va iesi de pe ax si vei putea curata interiorul fara probleme.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 September 2009 - 05:49 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 05:57 PM

Problema este ca nici unu din imbusuri nu mai merge desfacut, toti sunt rosi :rolleyes:
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 September 2009 - 06:38 PM

Ok, pica la fix, tot aveam eu nevoie de niste magneti :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 06:47 PM

am mai facut un experiment, am invartit de motor si merge usor, nu mai exista blocaje ca inainte, dar cand il bag la curent tot asa face :rolleyes: oare sa fie problema de regulator?
0

#6 Useril este offline   mayer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 27-April 08

Postat 16 September 2009 - 06:53 PM

salut! acum daca zici ca ai scos magnetul ala din interior,si nu se invarte e ,ori din cauza ca ai rupt un fir din bobinajul motorului,incercand sa scoti magnetul,ori e din cauza esc-ului,apropo ce tip de esc e?! :rolleyes:
0

#7 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 06:54 PM

Motorul practic "tremura" cam 3-4 secunde dupa ce ii dau curent, apoi se opreste singur.tremura adica elicea se misca repede stanga dreapta.Dupa ce dau gazu la zero, si dau curent face din nou la fel timp de 3-4 secunde si se opreste din nou si tot asa....
0

#8 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 06:57 PM

Esc-ul este unul SuperSimple cu 50 lei (25-30 A) din hong kong deci nu este prea stralucit intradevar, dar tind sa cred ca tot motorul este problema.Acum ca mi ai spus de firul din bobinaj rupt s ar putea sa ai dreptate, pentru ca eu l am fortat putin atunci cand se bloca.Nu stiu ce sa zic...

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 16 September 2009 - 06:58 PM

0

#9 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 07:02 PM

Buna treaba ...
incearca totusi sa scoti clopotul si sa verifici vizual bobinajul..
0

#10 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 07:07 PM

Nu merge scos clopotul tocmai pentru ca s au ros acele suruburi imbus.Totodata am sesizat ca regulatorul se face fierbinte in cateva secunde.
0

#11 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 07:09 PM

Tu cu ce "unelte" incerci sa desfaci un surub inbuss?

ce fel de baterie folosesti?
0

#12 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 07:15 PM

Imbusul il desfac cu o cheie speciala de imbus :rolleyes: adica cheie hexagonala.Ca si acumulator am incercat atat cu 7,4 1100 mah ray cat si cu turnigy 11,1 1300 mah

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 16 September 2009 - 07:20 PM

0

#13 Useril este offline   mayer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 27-April 08

Postat 16 September 2009 - 08:03 PM

salut!ok,daca nu este ,sa zicem ,bobinajul intrerupt,atunci cred ca si esc-ul poate fi de vina din cauza timmingu-lui...tot asa si eu am patit-o odata cu un motor turnigy cu un esc gws...tot motorul tremura si mergea sacadat...cum am pus un regulator ultrafly nu mai facea asa urat!!spar sa-ti fie de folos.... :(
0

#14 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 16 September 2009 - 08:12 PM

Daca nu ai scos magnetul cel mic, el a facut punte intre 2 magneti din motor, adica s-au "legat" intr-un magnet mai mare de care nu poate trece ESCul cu timingul normal (doar o banuiala de a mea), adica timpul intre impulsuri e prea scurt cat sa treaca peste ala. Chiar daca ar porni, tot ar face urat, daca e asa cum presupun, caci ai avea un ditamai magnet intr-o parte si altii mici partea cealalta....

Incearca sa scoti neaparat clopotul si curata acolo totul.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 16 September 2009 - 08:13 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#15 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 16 September 2009 - 08:16 PM

e posibil cand ai strans acele suruburi tip (,imbus), sa le fi strans prea tare ,.....acele suruburi strang efectiv pe camasa exterioara a rulmentului din partea inferioara se poate deforma (bilele rulmentului sunt cam cat un ..bob de mac)....pricepi tu
in consecinta rulmentul a suportat o forta de presiune exterioara(de la suruburi)...ce teoretc i-ti dai seama ca nu se poate roti perfect circular..s-a ovalizat ....am patit si eu acelasi lucru,simptomele fiind aceleasi descrise de tine.Am slabit acele suruburi i-am creat putin joc transversal pe axa centrala a coliviei motorului
....si acum merge perfect are destule ore de zbor
si inca un sfat
verifica legaturile ESC....MOTOR daca nu le ai pe conectori..cositorestele bine de tot ....si protejeaza-le cu tub termo-retractabil
si asta e o cauza posibila
0

#16 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 08:38 PM

Pai ca sa spun mai sigur(ca tocmai ma intrebase un prieten ce cautam eu cu acel magneti pe langa motor) si mi am adus aminte ca de fapt acea bucatica nu este un magnet ci este o bucatica de surub de imbus care s a rupt cand am incercat sa il desfac si apoi mi a cazut acolo, deci nu este magnet este o bucatica de imbus(probabil otel nu ? :( ).Scuze , greseala mea.
Peste tot am conectori de 3,5 intre motor si regulator si deansuri intre akku si regulator.Am incercat in toate felurile sa mai desfac acum acele imbusuri dar nu mai merge, aproape ca s a facut in forma de cerc locu unde trebuia sa fie hexagon, asa de tare s a ros.Conectorii nu i am izolat cu termocontractil pentru ca am uitat sa cumpar asa ca am pus banda izolatoare, nu cred ca ar avea vreo influenta...
0

#17 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 08:51 PM

eu tot nu inteleg de ce nu ai reusit sa desfaci suruburile, li s-a pus cumva, in momentul insurubarii un glue? sau a fost initial o incercare de a fi desfacuti cu o alta cheie decat cea potrivita... e cam "dubasha" treaba....
in locul tau nu as mai incerca nici-un experiment pana nu as scoate clopotul si as face o verificare a tuturor suprafetelor + vorba colegului... rulmentii care probabil si ei sunt in tensiune...
oare e posibil sa faci o taietura ca sa il poti desfileta cu o surubelnita normala?? pune o poza eventual ..
spor

Aceasta postare a fost editata de caraman: 16 September 2009 - 08:53 PM

0

#18 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 08:58 PM

Pai nu, deci cand am primit motoru(fiind primu meu motor brushless) am vrut sa vad si eu ce si cum si am desfacut cele 2 imbusuri de la acea piese pt prindere pe panou de foc.Si de atunci s au ros.Cei de la ax nu i am putut desface niciodata pentru ca i am primit direct rosi.Nu vad ce posibilitate as avea sa desfac acele imbusuri care defapt nu prea mai sunt imbusuri sunt mai degraba cercuri.Poze nu prea am cum sa fac ca sunt asa de mici ca nu se vad cu ce aparat am eu.De asemenea nici nu pot sa i slabesc asa cum a zis "incepatoru" cu toate ca s ar putea sa aiba dreptate ca eu cred ca i am strans cam tare atunci cand i am strans.
0

#19 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 09:09 PM

Buuun, o variabila o avem aflata "ai mai strans si tu din suruburi" "a venit cu inbus-urile rotunjite" - asta este!


Sa zica si cei mai mari ca noi, dar poate ar fi o idee
"cu o bormasina si un sfredel exact cat diametru exterior al inbus-urilor sa incerci sa le gauresti, dar numai pana la carcasa clopotului, poate si maiputin. Asa poate scoti clopotul, sau mai mult ca sigur ca il scoti, iar capetele de surub ramase le desfiletezi cu in cleste mic, (atentie la bobinaj, sa nu il distrugi). urmatoarea idee ar fi sa ai, sau sa gasesti (a se citi -cumpara-) suruburi de inlocuit"

e o idee....
poate mai vine cineva cu rectificari sau solutii mai practice
0

#20 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 09:25 PM

Suruburi se gasesc de inlocuit exact pentru motoru asta.Intradevar, cred ca singura solutie reala e sa extermin acele imbusuri roase si sa le inlocuiesc....asta e , alti bani alta distractie :( n am ce face.Sper macar sa fie aia problema.
Nu stiu la alte motoare cum este dar la asta nu am cum sa stric bobinajul daca dau gauri in imbusuri , eventual stric axu dar nu are nimic ca ala vine odata cu imbusurile de schimb.

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 16 September 2009 - 09:26 PM

0

#21 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 09:37 PM

poate nici nu dai gaurile pana in capat, doar capul ce tine clopotul, si restul de surub, sper, sa il poti scoate cu un cleste, k apoi sa ai un ax de rezerva...

multa grija si spor la treaba....

Aceasta postare a fost editata de caraman: 16 September 2009 - 09:38 PM

0

#22 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 09:45 PM

multumesc pentru sfaturi.
0

#23 Useril este offline   caraman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 12-June 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Postat 16 September 2009 - 09:47 PM

Sper sa rezolvi cat mai repede si mai ok cazul,
sa-ti fie de ajutor.... cu placere
si sa ne zici si noua cum rezolvi/rezolvat problema

Aceasta postare a fost editata de caraman: 16 September 2009 - 09:48 PM

0

#24 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 17 September 2009 - 05:39 AM

sfat daca tot nu merge nu mai ai ce face. Mai comanzi unul ,pretul am vazut ca nu-i mare si cu ocazia asta ai si piese de shimb pentru motorul cel nou...
0

#25 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 17 September 2009 - 08:19 AM

Sal...abia acum vad topicul asta..
de curand am avut probleme cu un motor 2410-12...care ca format e identic cu ce ai tu.
Mai exista o varianta sa il desfaci fara sa umbli la inbusurile de la talpa sau clopot, dar depinde de modul in care e prins motorul pe avion.
Cel mai bine ar fi sa pui o poza.
Dar daca poti demonta motorul de pe avion treaba e ca si rezolvata. La capatul nefiletat axul se termina cu o siguranta elastica...scoti acea siguranta si extragi clopotul cu tot cu ax. Problema este sa nu il scoti prin ciocanire ca distrugi rulmentul mic. In lipsa de presa eu am folosit o menghinuta si un cuisor care apasa pe capatul axului.

Analizeaza si varianta asta.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#26 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 17 September 2009 - 08:32 AM

si pune o poza si cu suruburile rase...sigur nu sunt torks sau altceva?
0

#27 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 17 September 2009 - 05:12 PM

Ia inverseaza din firele de la esc la motor.
P.S: Esc se baga pe canalul 3 din receptor.
0

#28 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 17 September 2009 - 06:48 PM

@yr-zbg
Motorul nu este prins pe avion insa nu prea am inteles cum pot rezolva problema.Deci eu per total am 4 imbusuri la motor(nici unul din ele nu mai merge desfacut) 2 se afla deasupra clopotului-cele care tin axu probabil, iar celelalte 2 se gasesc sub clopot acolo unde vine prins suportul pentru panou de foc, deci daca trebuie sa dau jos acel suport nu se mai poate.Am observat ca la capatul celalat al axului(deci nu acolo unde vine elicea) are un "bulb" in cap deci nu stiu cum as putea sa il desprind cu menghina(am menghina daca e nevoie)-sunt sigur ca nu am inteles eu.O sa incerc sa fac cateva poza dar din pacate numai maine ca acum seara nu se vede prea bine.


@lefmir
Poza as putea sa atasez numai daca gasesc una pe net, pentru ca la ale mele nu am cum sa fac poza.Torks la ce se refera? <_<

@Porumbeu
Ia inverseaza din firele de la esc la motor. - verificat
P.S: Esc se baga pe canalul 3 din receptor. - verificat
0

#29 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 17 September 2009 - 06:54 PM

Despre aceste piese de schimb era vorba:

Ax de schimb SI accesorii pentru motoare fara perii Tower Pro, seria 2408xx, 2410xx
Lungime ax: 62.2 mm
Diametru: 3 mm
Contine:
Ax de rezerva: 1 buc.
Suruburi imbus: 2 buc.
Saiba: 1 buc.
Siguranta: 1 buc.
Set piulite: 1 buc.

si acum o poza cu ele(cele 2 negre micute sunt acele imbusuri care s au ros):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spareshaft.gif

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 06:56 PM

Vezi postareaktalyn15bn, la Sep 17 2009, 07:48 PM, a spus:

...Am observat ca la capatul celalat al axului(deci nu acolo unde vine elicea) are un "bulb" in cap deci nu stiu cum as putea sa il desprind cu menghina...


"bulbul" este o siguranta, adica asta:
http://www.giantcod....x-p-402985.html

Se prinde pe ax intr-un canal frezat special pentru asta
Se scoate cu un ac introdus intr-una din cele doua fante din stanga sus si jos
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu