Modelism - RHC Forum: Timing supape - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Timing supape la un OS FS 91

#1 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 12 September 2009 - 12:44 PM

Am si eu o problema...tot incerc sa pornesc un motor in 4 timpi, cumparat second de pe ebay...
fostul proprietar se jura ca merge ca uns si ca porneste la fel, dar am incercat de toate, demaror, la pala, nimic. o singura data a pornit si asta la pala, pentru 5 secunde, n-am mai reusit sa repet experienta.
Bujie...el acum are bujie type F de la OS.

Acum eu cred ca timingul la supape este aiurea...de ce spun asta? pai daca pun degetul pe evacuare se simte ca trage aer, dupa care il arunca afara, deci supapa de evacuare se deschide prea devreme, la fel si cea de admisie, am observat cand am rezemat o scobitoare de capul pistonului(prin gaura de la bujie) si am observat cum sunt supapele, inainte, dupa si in timpul PMS si PMI(depinzand de supapa).

mai am un motoras in 4 timpi,de 6,5 cc, tot OS, si am facut acelasi test, supapele se deschid si se inchid exact exact cand trebuie.

Exista un punct pe o roata dintata....culmea, am dat mail la cei de la OS, mi-au spus s-o pun la 90grade in sus(asa era si ea original pe motor); tot pe site-ul OS am gasit FAQs despre aceeasi problema si zice clar "NOT a 90 degree angle" ci punctul sa urmareasca traseul tijelor impingatoare.
eu ce naiba sa mai inteleg?

Inca o treaba, cand incercam sa dau la pala, tusea si imi pornea invers, lovindu-ma pe interiorul palmei, nu pe exterior. lucru care nu mi s-a intamplat la cel mic.

ce sa fac? sa umblu la timing? alta sa fie problema?

Multumesc pentru orice fel de sfaturi!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 12 September 2009 - 12:47 PM

0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 12 September 2009 - 02:49 PM

Vezi postarealefmir, la Sep 12 2009, 01:44 PM, a spus:

Am si eu o problema...tot incerc sa pornesc un motor in 4 timpi, cumparat second de pe ebay...
fostul proprietar se jura ca merge ca uns si ca porneste la fel, dar am incercat de toate, demaror, la pala, nimic. o singura data a pornit si asta la pala, pentru 5 secunde, n-am mai reusit sa repet experienta.
Bujie...el acum are bujie type F de la OS.

Acum eu cred ca timingul la supape este aiurea...de ce spun asta? pai daca pun degetul pe evacuare se simte ca trage aer, dupa care il arunca afara, deci supapa de evacuare se deschide prea devreme, la fel si cea de admisie, am observat cand am rezemat o scobitoare de capul pistonului(prin gaura de la bujie) si am observat cum sunt supapele, inainte, dupa si in timpul PMS si PMI(depinzand de supapa).

mai am un motoras in 4 timpi,de 6,5 cc, tot OS, si am facut acelasi test, supapele se deschid si se inchid exact exact cand trebuie.

Exista un punct pe o roata dintata....culmea, am dat mail la cei de la OS, mi-au spus s-o pun la 90grade in sus(asa era si ea original pe motor); tot pe site-ul OS am gasit FAQs despre aceeasi problema si zice clar "NOT a 90 degree angle" ci punctul sa urmareasca traseul tijelor impingatoare.
eu ce naiba sa mai inteleg?

Inca o treaba, cand incercam sa dau la pala, tusea si imi pornea invers, lovindu-ma pe interiorul palmei, nu pe exterior. lucru care nu mi s-a intamplat la cel mic.

ce sa fac? sa umblu la timing? alta sa fie problema?

Multumesc pentru orice fel de sfaturi!



Mie imi facea asa 4T cand era prea bogat (pornitu pe invers si rateurile). Cu timingul nu stiu ce sa zic.. incearca sa il seci putin daca porneste regleaza motorul numai dupa ce s-a incalzit. E un pic pretentios 4T la reglaj si e un lucru comun sa dea rateuri sau sa porneasca invers.

Verifica sa nu traga aer fals.. oringuri pe la carburator etc. Incearca sa folosesti si mai mult nitro
DT
0

#3 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2284
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 12 September 2009 - 04:37 PM

Vezi postarealefmir, la Sep 12 2009, 01:44 PM, a spus:

OS am gasit FAQs despre aceeasi problema si zice clar "NOT a 90 degree angle" ci punctul sa urmareasca traseul tijelor impingatoare.
eu ce naiba sa mai inteleg?


Asa se pune axul cu came. Cand pistonul este la PMS, semnul de pe pinion trebuie sa fie aliniat cu tijele impingatoare.

Daca axul cu came este ok, verifica jocul supapelor.

Verifica etanseitatea la supapa de evacuare: Scoate toba si lasa doar teava de evacuare. Suge din ea ! Daca supapa de evacuare inchide bine, trebuie sa faca vid pe teava si sa iti traga limba. Daca nu inchide perfect, dar jocul este corect, atunci probabil ca ai un gunoi sau calamina prinsa pe talerul supapei.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 12 September 2009 - 04:39 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#4 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 12 September 2009 - 10:48 PM

@ZOD....o sa mai incerc sa-l pornesc, dar mai intai vreau sa vad daca trebuie sa umblu la timing, pentru ca deja e pe "masa de operatie".

@ERASER...la PMS e la 90 de grade, nu pe directia tijelor impingatoarelor, deci clar trebuie umblat....tachetii, culmea, i-am reglat intre 0.04 si 0.10 mm, exact cum scrie in manual, lera de 0.04 sa intre lejer si cea de 0.10 sa intre fortat.
vid face!

Multumesc amandurora pentru sfaturi!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 12 September 2009 - 10:49 PM

0

#5 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 04 October 2009 - 09:30 PM

Asa cum am promis, revin cu update-uri.

In prima faza l-am lasat asa(90 grade in sus), am reusit sa-l pornesc...
DAR...
*ralantiul foarte ciudat(o data la 20 de cicluri tusea si scotea fum) setat cat de bine mi-a permis.
*Repriza foarte prosta, reactiona in reluare...
*cand da sa porneasca, tuseste, porneste invers o compresie si sare inapoi, oprindu-se...

L-am demontat, scos chiuloasa, supape(le-am curatat scaunele), si l-am setat exact pe directia tijelor impingatoare.
Maine il pornesc sa vad cum face...
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 October 2009 - 08:56 AM

Vezi postarealefmir, la Oct 4 2009, 10:30 PM, a spus:

Asa cum am promis, revin cu update-uri.

In prima faza l-am lasat asa(90 grade in sus), am reusit sa-l pornesc...
DAR...
*ralantiul foarte ciudat(o data la 20 de cicluri tusea si scotea fum) setat cat de bine mi-a permis.
*Repriza foarte prosta, reactiona in reluare...
*cand da sa porneasca, tuseste, porneste invers o compresie si sare inapoi, oprindu-se...

L-am demontat, scos chiuloasa, supape(le-am curatat scaunele), si l-am setat exact pe directia tijelor impingatoare.
Maine il pornesc sa vad cum face...



Man... ori motorul are un defect grav ori nu il reglezi cum trebuie... Din tot ce imi zici tu e foarte bogat . Repriza proasta inseamna jiclor de relanti foarte deschis sau elicea exagerat de mare. Faza ca scoate fum si tuseste la fel .... La fel si pornitul pe invers si rateurile ... de la faptul ca e prea bogat. Esti sigur ca il reglezi cum trebuie ?
DT
0

#7 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 05 October 2009 - 09:34 AM

Vezi postareaZOD, la Oct 5 2009, 09:56 AM, a spus:

Man... ori motorul are un defect grav ori nu il reglezi cum trebuie... Din tot ce imi zici tu e foarte bogat . Repriza proasta inseamna jiclor de relanti foarte deschis sau elicea exagerat de mare. Faza ca scoate fum si tuseste la fel .... La fel si pornitul pe invers si rateurile ... de la faptul ca e prea bogat. Esti sigur ca il reglezi cum trebuie ?

Pai stai sa le luam pe rand...
Jiclor ralanti foarte deschis...eu am setat ralantiul dupa sunet, cand suna rotund...am mai reglat la masini cu carburator ralantiul, deci pot sa spun ca am urechea "formata"...si asa suna cel mai rotund, daca dau cu 30grade in stanga face mai urat, daca dau cu 30 grade in dreapta iarasi face mai urat, deci cred ca l-am setat optim.

Elice prea mare...pai e maximul recomandat de ei 16X6...eu am pus pe el 16X4.

Needle valve-ul la fel, eu zic ca e la turatia maxima admisa...dupa ureche.

Plus ca nu chiar primul meu motor termic, mai am un FS-40 pe care l-am setat tot eu, cu succes.La ala semnul e pe directia impingatoarelor.
In curand o sa aflu, am de gand sa-l pornesc azi.
0

#8 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 05 October 2009 - 11:27 AM

Vezi postarealefmir, la Oct 5 2009, 10:34 AM, a spus:

In curand o sa aflu, am de gand sa-l pornesc azi.

si porneste la fix, la un ciclu de demaror, e "up and running"...
Repriza pare buna, dar setata mixtura la ralanti putin saraca(suna destul de ciudat ralantiul)...daca il mai deschid surubul(ca sa sune rotund), nu am repriza deloc, daca dau la maxim se opreste...
revin cu filmulet...

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 05 October 2009 - 11:28 AM

0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 October 2009 - 12:26 PM

Vezi postarealefmir, la Oct 5 2009, 12:27 PM, a spus:

si porneste la fix, la un ciclu de demaror, e "up and running"...
Repriza pare buna, dar setata mixtura la ralanti putin saraca(suna destul de ciudat ralantiul)...daca il mai deschid surubul(ca sa sune rotund), nu am repriza deloc, daca dau la maxim se opreste...
revin cu filmulet...


Atunci e aproape rezolvata problema...
Io nu am reusit niciodata sa reglez 4T dupa ureche... diferentele de 3-400 de ture urechea mea nu le sesiza.. si in aer se saracea mult .. ca atarare pana n-am pus turometru pe el il aduceam jos fiert.
DT
0

#10 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 06 October 2009 - 09:43 PM

Vezi postarealefmir, la Oct 5 2009, 12:27 PM, a spus:

revin cu filmulet...

cam asa "rage" :rolleyes:

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu