Modelism - RHC Forum: motor de viteza pt jabo, stie cineva ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motor de viteza pt jabo, stie cineva ?

#31 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2009 - 10:50 PM

Vezi postareaObelixx, la Oct 6 2009, 11:18 PM, a spus:

Presupunem ca motorul nostru are 15000 rot/min, si avem un reductor de 3:1 . Rezulta ca la ax vom avea o rotatie de 5000 rot/min. Alea 10000 rot/min pierdute in ce s-au transformat? In "moment"? :lol: Sau in putere?



se pierd pe apa sambetei... sau a IOR-lui :rolleyes:
0

#32 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 06 October 2009 - 11:16 PM

elicele sunt standardizate.
ca sa ai performante, nu are legatura cu vreun calcul sau tunel.
uite un exemplu:
http://www.rcmovie.de/video/c1460f367cb360.../El-Diabolo-Cat

108 kmh, un singur motor feigao10xl. 6slipo3200. elice de 42.
motorul asta si poate acumulatori mai puternici l-au avut si altii aici.
de ce nu au prins suta si ei?
sa nu zici ca din cauza cocii pliz. nu de alta dar nu prea atinge apa :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 06 October 2009 - 11:17 PM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#33 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 06:16 AM

In fizica mecanica ai sa gasesti ce este puterea,forta si momentul si ai sa intelegi ca sunt 3 lucruri diferite ce actioneaza asupra unui obiect(barci in cazul nostru).
Moment= mărime fizică egală cu produsul dintre valoarea unei mărimi date și una sau mai multe distanțe în raport cu un punct, cu o axă sau cu un plan.
In fizica este o măsură a cât de mult va continua acel corp să se rotească în absenţa aplicării unui cuplu exterior.
Formula:L=r x p unde L este momentul cinetic , r-vector de pozitie , p-impuls
Forta=cauză care scoate, un corp din starea de repaus sau de mișcare sau care schimbă direcția și viteza mișcării.
Putere=Lucru mecanic efectuat sau primit într-o unitate de timp; energie primită sau cedată într-o unitate de timp; mărime caracteristică unui sistem tehnic
Puterea in fizica este marimea fizica care masoara rata la care se transforma energia. iar formula este:
P= w : t unde P este puterea , w-lucrul mecanic ,t-timpul
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#34 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 06:41 AM

e prea mult de scris pentru a putea scrie aici....dar un reductor nu are cum sa creasca puterea deoarece el nu dezvolta nici o forta,el primeste energie de la motor si micsoareaza turatia crescand momentul ....atat.am mai spus chiar consuma un pic din acea energie pe care el o transforma.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#35 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 06:54 AM

asta am spus si eu fulgerica...in cazul barcilor rc nu stam sa facem elici la comanda ca in cazul vapoarelor.problema cu tunelul e alta. ca daca nu stim coeficientul hidrodinamic ai barcii nu putem face un calcul matematic exact pentru a afla puterea necesara obtinerii unei anumite viteze dorita.conteaza foarte mult forma ambarcatiuni care din punct de vedere al rezistentei este cu atat mai mic cu cat forma barcii va fi mai alungita.dar chiar si asa,fara coeficientul de rezistenta hidrodinamic putem calcula in cu o prcizie de 85-90% puterea necesara abtinerii unei viteze daca cunoastem rezistenta(greutatea) barcii.
formula: 2 x R X V :550:1,3= watti necesari , unde R este rezistenta in livre(1 livra=453 gr) ,V =viteza in feet/s(1 feet/s=1,1 km/h),2 ramane constant,550=cai putere ,1.3 transformare CP in watt.
... :)

Aceasta postare a fost editata de amador: 07 October 2009 - 06:55 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#36 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 06:57 AM

DIN cauza greutatii barcii,a formei si a elicei.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#37 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 07:23 AM

eu inainte sa imi cumpar motorul la Carp Jet am facut calculul de mai sus asa:
5,3 kg-greutatea barcii=11,69 livre
20 km/h-viteza dorita=22,22 feet/sec
si a iesit
2 x 11,69 x 22,22 :550 : 1,3 =726 watt primul motor scotea cam 700 de watti dupa spusele fabricatului iar cel care este acum pe barca scoate aproape 800 de watti la o tensiune de 14,8 V...drept rezultat o viteza de 20 de km/h masurata cu pistolul lui Zue.Repet calculul poate da tolerante de plus minus 10-15 %.
un alt exemplu: pentru o barca care sa atinga 100 de km/h si sa luam o greutate a acesteia de 3 kg vom avea nevoie de un necesar de putere egal cu:
2 x 6,62 x 111,11 :550 :1,3 =2057 watti.
acel feigao mi-se pare ca merge pana la 65 A x 22,2 V cat are 6 s ne da 1443 watti ceea ce imi arata ca aceea barca are ceva mai putin de 3 kg.
mai exact cred ca are pe undeva pe la 2,2 kg.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#38 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 07:50 AM

scuze de calcul am gresit transformarea din km/h in feet/sec. <_<
refac calculul:
2 x 11,69 x 18,2 :550:1,3 = 595 watti necesari pentru barca mea
iar cea postata de tine :
2 x 6,62 x98,4 : 550 :1,3 =1302 watti necesari pentru o greutate de 3 kg si o viteza de 108 km/h
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#39 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 07:55 AM

iar pentru o barca de 5 kg si o viteza de 3,5 km/h ( 1 m/sec)avem nevoie de:
2 x 11,03 x 3,2 :550 :1,3=98 watti
adica echivalentul unui celebru 755/40 care scoate la 12 V x 8 A =96 watti

Aceasta postare a fost editata de amador: 07 October 2009 - 07:56 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#40 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 07 October 2009 - 10:30 AM

amador, calculul tau poate fi corect, dar nu e decat un calcul preliminar care nu-ti prea foloseste la ceva. nu stiu de unde e formula, cat e de corecta, pt ca tu vb despre putere la nivel UxI la intrare. Pana la elice se pierde mult.

cine are chef, poate folosi un program care calculeaza o gramada de chestii pt barci electrice: http://www.rcboataho...com/fe_calc.htm
de ex. acolo poti vedea ce diferenta mare este intre puterea de intrare si cea efectiva. sau cum din 40000 rpm ramai doar cu 11-12k in apa.

dar la fel, lucrurile de pe hartie sau dispaly nu se epotrivesc deloc cu cele pe apa.
in general calculele se fac pt cazuri ideale, cu pierderi nule in lantul cinematic, cu elice ideale etc.
ca exemplu - masoara curentul in sarcina (barca tinuta pe loc, in apa) si joaca-te la suruburile de la batiu, care strang motorul. vei vedea variatii si de 50% pt curent. itnr-un fel ai putea zice ca pt diferite pozitii ale suruburilor barca va avea si ea o viteza cu cca 50% diferita. totusi nu e asa, viteza e cam aceeasi, doar timpul de utilizare variaza corespunzator.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 07 October 2009 - 10:31 AM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#41 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 11:17 PM

ai dreptate in privinta lantului cinematic,lucru sustinut si de mine mai sus si anume ca cel mai eficient sistem este direct drive cu elica cat mai aproape de ideal,si nu acel sistem cu reductor unde lantul cinematic ne duce la pierderi insemnate de energie iar in unele cazuri in care elica nu este cea mai adecvata acest sistem ne poate aduce la un cuplu mai bun.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#42 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 11:20 PM

in privinta programului de calcul ar fi mai multe de spus. in primul rand e o mare discrepanta....nu vad sa tine seama de R ceea ce ma face sa ma minunez...adica acel calcul e valabil atat pe o baraca de 1 kg cat si pe o barca de 50 de kg?!!!...si dau ca si puncte de referinta anumite motoare,esc,baterii prestabilite de ei....suna mai mult a reclama decat a calcul real.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#43 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 October 2009 - 11:23 PM

in privinta condiitiilor ideale consider ca in conditii apropiate de cele enuntate vom obtine performantele cele mai bune....nu cred ca aceea barca va mai atinge 108 km pe vant de 20 km/h....testele le facem in general pe valuri 0 si vant cat mai slab...corect?
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu