Seara buna,
In seara asta mi-a ajuns pe mana un "airship" (zepelin), o jucarioara simpatica, propulsata de doua EDF-uri plus un al treilea pentru directie (netestat). Acu' toate bune si frumoase, doar ca jucarioara a venit cu 2 packuri NiMH de 8,4 V la 2600 mAh. Cam... caramizi, daca ma intreaba cineva.
Acum vine problema: ce sanse (probabil MARI) am sa ard regulatorul si cele doua motoare daca ma mananca caroseria sa alimentez trasnaia din packuri Li-po 3s (11,1 V)? Ca am doua, si se incarca MUUUULT mai repede comparativ cu astea originale - trecand peste evidentul aspect al greutatii incomparabil mai mici. Nu e aparatul meu iar vineri e nevoie de el functional, asa ca sincer nu prea imi arde sa fac teste. Totusi, 3 V diferenta (de la 9,5 aproximativ un NiMH full pana la 12,6 V un pack Li-po 3s full) combinati cu niste curenti nu foarte mici s-ar putea sa aiba un impact destul de puternic la nivelul periilor si, implicit, al motoarelor.
Ce argumente pro / contra trecerii la Li-po aveti? Eventual pot incerca alternativa cu 2S, desi e o diferenta importanta de tensiunea (si mi-e ca nu taie regulatorul cum trebuie, daca nu cumva taie inainte sa inceapa sa dea, fiind tensiunea prea mica :unsure:)?
Pagina 1 din 1
Alimentare motoare brushed la tensiuni... diferite (incercare de trecere de la NiXX la Li-po)
#2
Postat 22 September 2009 - 10:14 PM
ave, la Sep 22 2009, 10:41 PM, a spus:
Seara buna,
In seara asta mi-a ajuns pe mana un "airship" (zepelin), o jucarioara simpatica, propulsata de doua EDF-uri plus un al treilea pentru directie (netestat). Acu' toate bune si frumoase, doar ca jucarioara a venit cu 2 packuri NiMH de 8,4 V la 2600 mAh. Cam... caramizi, daca ma intreaba cineva.
Acum vine problema: ce sanse (probabil MARI) am sa ard regulatorul si cele doua motoare daca ma mananca caroseria sa alimentez trasnaia din packuri Li-po 3s (11,1 V)? Ca am doua, si se incarca MUUUULT mai repede comparativ cu astea originale - trecand peste evidentul aspect al greutatii incomparabil mai mici. Nu e aparatul meu iar vineri e nevoie de el functional, asa ca sincer nu prea imi arde sa fac teste. Totusi, 3 V diferenta (de la 9,5 aproximativ un NiMH full pana la 12,6 V un pack Li-po 3s full) combinati cu niste curenti nu foarte mici s-ar putea sa aiba un impact destul de puternic la nivelul periilor si, implicit, al motoarelor.
Ce argumente pro / contra trecerii la Li-po aveti? Eventual pot incerca alternativa cu 2S, desi e o diferenta importanta de tensiunea (si mi-e ca nu taie regulatorul cum trebuie, daca nu cumva taie inainte sa inceapa sa dea, fiind tensiunea prea mica :unsure:)?
In seara asta mi-a ajuns pe mana un "airship" (zepelin), o jucarioara simpatica, propulsata de doua EDF-uri plus un al treilea pentru directie (netestat). Acu' toate bune si frumoase, doar ca jucarioara a venit cu 2 packuri NiMH de 8,4 V la 2600 mAh. Cam... caramizi, daca ma intreaba cineva.
Acum vine problema: ce sanse (probabil MARI) am sa ard regulatorul si cele doua motoare daca ma mananca caroseria sa alimentez trasnaia din packuri Li-po 3s (11,1 V)? Ca am doua, si se incarca MUUUULT mai repede comparativ cu astea originale - trecand peste evidentul aspect al greutatii incomparabil mai mici. Nu e aparatul meu iar vineri e nevoie de el functional, asa ca sincer nu prea imi arde sa fac teste. Totusi, 3 V diferenta (de la 9,5 aproximativ un NiMH full pana la 12,6 V un pack Li-po 3s full) combinati cu niste curenti nu foarte mici s-ar putea sa aiba un impact destul de puternic la nivelul periilor si, implicit, al motoarelor.
Ce argumente pro / contra trecerii la Li-po aveti? Eventual pot incerca alternativa cu 2S, desi e o diferenta importanta de tensiunea (si mi-e ca nu taie regulatorul cum trebuie, daca nu cumva taie inainte sa inceapa sa dea, fiind tensiunea prea mica :unsure:)?
Eu zic sa lasi Ni-Mh-ul. Regulatoarele alea nu cred ca stiu Lipo iar Nimh-ul original il poti incarca cu 1C fara probleme.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#3
Postat 23 September 2009 - 01:07 AM
Daca regulatoarele originale rezista la tensiunea marita ar mai fi varianta sa nu dai gazul la maxim sau sa utilizezi elici mai mici...zic si eu. Bineinteles cu grija de a nu descarca prea tare LiPo.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 September 2009 - 01:09 AM
#4
Postat 23 September 2009 - 07:41 AM
@MLGore: da, exact la asta m-am gandit si eu (si nu am un Li-po saver sau ceva de genul). De fapt e un singur regulator, motoarele sunt legate in paralel la iesirea acestuia. Un alt aspect destul de neplacut - despre care am aflat DUPA ce am pus postul initial - e ca toata instalatia a zacut nefolosita vreme de un an si mai bine. Acum am pus acumulatorii pe Ultramatul meu, sa le dau 2-3 cicluri de incarcare/descarcare, poate isi mai revin. Nu le dau cu 2,6 A, ii las la 1,5 - si chiar si asa packurile se incalzesc sesizabil, poate pun maine termometrul pe unul. Cred ca din pacate s-au cam dus, iar altele la dimensiunea si capacitatea asta nu cred ca gasesc intr-o singura zi.
@dan mitea: aveti perfecta dreptate, mai ales ca EDF-urile alea nu trebuie sa impinga vagoane :lol:. Totusi, mi-e ca risc sa parlesc periile / colectorii motoarelor, asa ca imi permit sa bag cu testul doar DUPA ce instalatia isi va face treaba. Oh wait... am agregatul ramas de la regretatul Mustang, aparent mergea cu aceeasi tensiune de alimentare (doar ca avea pack de 600 mAh, nu 2600). Oricum sta degeaba acasa, asa ca s-ar putea sa-i dau cu zeama de test. Va tin la curent cu evolutia situatiei.
Multumesc pentru raspunsuri!
@dan mitea: aveti perfecta dreptate, mai ales ca EDF-urile alea nu trebuie sa impinga vagoane :lol:. Totusi, mi-e ca risc sa parlesc periile / colectorii motoarelor, asa ca imi permit sa bag cu testul doar DUPA ce instalatia isi va face treaba. Oh wait... am agregatul ramas de la regretatul Mustang, aparent mergea cu aceeasi tensiune de alimentare (doar ca avea pack de 600 mAh, nu 2600). Oricum sta degeaba acasa, asa ca s-ar putea sa-i dau cu zeama de test. Va tin la curent cu evolutia situatiei.
Multumesc pentru raspunsuri!
Ave
Arata acest topic
Pagina 1 din 1