Cum o fac sa treaca de 100km/h electrice
#1
Postat 13 July 2009 - 07:42 PM
Vrea sa fac masinuta mea, Traxxas Rustler (stock) sa ajunga la 100km/h.
In acest moment ea este stock nu am la ea decat 2 acumulatori, cei care se vad in semnatura.
As vrea si eu sa aibe statruri mai dinamice, sa se ridice pe doua roti, chestii din astea. Cred ca intelegeti f bine ce vrea.
As vrea sa stiu ce trebuie sa-i cumpar, linkuri daca se poate si daca este posibil ceea ce vreau si care sunt riscurile la care ma supun.
Multumesc.
Acumulatori: 7 Cell 8.4V 4200 mAh NiMH; 6 Cell 7.2V 4700 mAh NiMH
Incarcator: Power Peak 400
Blog personal - www.criserb.com
#3
Postat 13 July 2009 - 08:10 PM
Mai mult de atat, daca dai full throttle exista riscul sa te dai peste cap :rolleyes:
Din ce am mai citit, daca vrei putere mare e bine sa inlocuiesti si pinioanele de plastic din cutie cu unele din aluminiu.
Aceasta postare a fost editata de spyder: 13 July 2009 - 08:15 PM
Acumulatori: Venom 7 Cell 8.4V 4200 mAh NiMH; MaxAmp 7 Cell 8.4V 4700 mAh NiMH; Maxamp 3S lipo 11.1v 4000mah
Blog personal: www.sby.ro
#5
Postat 13 July 2009 - 10:48 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#6
Postat 13 July 2009 - 11:00 PM
Poti face destul de usor in modul urmator:
1) Faci rost de un combo VXL (stiu ca se potriveste la fix pe Rustlerul ala) ar fi de preferat sa faci rost si de un cooler pt regulator sa nu se incinga
2) Combini celulele (cei mai multi imi vor sari in cap aici ca nu e bine sa le combini... etc si le incarci cu incarcator la capacitatea cea mai mica) si faci un pack de 9 celule.
3) Faci rost de un pinion si de un spur adecvat si il poti duce la viteze de peste 120km/h - cam chinui motorul e adevarat dar merge
3 a) faci rost de un lipo 3S si se schimba datele problemei :( si poti cauta pe youtube cam la ce viteze au ajuns baietii :))
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#7
Postat 15 July 2009 - 10:32 PM
Aceasta postare a fost editata de iulian207: 15 July 2009 - 10:32 PM
#8
Postat 15 July 2009 - 11:28 PM
iulian207, la Jul 15 2009, 10:32 PM, a spus:
Dar sunt mult mai grei decat LiPo la aceeasi capacitate.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#9
Postat 16 July 2009 - 03:43 AM
criserb, la Jul 13 2009, 08:42 PM, a spus:
Vrea sa fac masinuta mea, Traxxas Rustler (stock) sa ajunga la 100km/h.
In acest moment ea este stock nu am la ea decat 2 acumulatori, cei care se vad in semnatura.
As vrea si eu sa aibe statruri mai dinamice, sa se ridice pe doua roti, chestii din astea. Cred ca intelegeti f bine ce vrea.
As vrea sa stiu ce trebuie sa-i cumpar, linkuri daca se poate si daca este posibil ceea ce vreau si care sunt riscurile la care ma supun.
Multumesc.
De curiozitate intreb, esti nesatisfacut de viteza pe care o atinge acum? O stapanesti bin epe circuit?

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#10
Postat 16 July 2009 - 09:00 AM
porcofon, la Jul 16 2009, 04:43 AM, a spus:
Eu unul nu ii fac fata alei mele pe pamant la palat deja sa ajunga la 100 renunt la servoul de directie si o lipesc cu superglue sa mearga doar in linie dreapta.
Ca idee un prieten avea un bandit vxl si cu un pinion mare deja cand trecea de o viteza facea backflip , si o tinea din wheely in wheely, pentru liniute e ok pentru "curbe" ba.
Dar fiecare cu nebunia lui...
Aceasta postare a fost editata de XJ39 El'Diablo: 16 July 2009 - 09:01 AM
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#11
Postat 16 July 2009 - 09:19 AM
porcofon, la Jul 16 2009, 04:43 AM, a spus:
Salut,
Avand in vedere ca este stock, nu cred ca prinde mai mult de 40-45km/h
Eu unu imi tin rustlerul pt drag si bashing.
Se poate mari stabilitatea daca:
ii cobori garda la maxim- adio wheely-uri :D
ii pui un servo foarte bun
ii pui amortizoare cu un ulei mai gros-nu e recomandat daca mai vrei sa sari cu ea
(ar mai fi si barele stabilizatoare, sincer nu am vazut dar basculele RPM au loc de montaj pentru ele)
pui Anaconde ca sa ai aderenta-s-ar putea sa te rastorni in viraje
si daca nu esti multumit de cum vireaza ii pui niste greutati pe fata.
Avand in vedere ca este o masina off-road cu tractiune pe spate, nu are cum sa le faca pe toate: sa ai viteza mare, sa ai stabilitate, sa sari cu ea, sa fie si rezistenta... Daca vrei viteza si stabilitate treci pe on-road, dar renunti la restul calitatilor :blink:. Per total mie unu mi-a placut acest model pt ca se ajusta sa fie buna la aproape toate capitolele.
Daca ar fi sa fac un clasament stabilitatea ar fi pe ultimul loc evident, cu toate imbunatatirile facute bineinteles.
Am si eu o intrebare, pentru cine cunoaste:
Amortizoarele cu piggybank ce avantaje eu. E diferenta mare intre unele normale si ele?
Amortizeaza mai bine? As vrea sa stiu de la cineva care a avut si si-a dat seama de vreo diferenta.
Toate bune
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#12
Postat 16 July 2009 - 09:40 AM
Bogdan G., la Jul 16 2009, 10:19 AM, a spus:
Exista doar pentru slash pe fata dar 30$ pe o sarma e cam mult , poti oricand improviza cu sway bar de jato si xxx-4 : http://slashracer.proboards.com/index.cgi?...&thread=996
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#13
Postat 16 July 2009 - 07:17 PM
Ca sa prinda viteza imi trebuie un motor in primul rand, am ales sa fie Traxxas - Velineon VXL-3s Brushless Power System dar deocamdata nu l-am comandat, ma tot gandesc daca sa-l aduc din state sau sa mai caut prin zona. Nu am gasit niciunde la un pret macar comparabil.
Dupa aia mai vedem, nu vreau sa bag toti banii deodata in masinuta, incet, incet.
Oricum acum mi-am comandat partea din fata, bratele si ce mai e pe acolo din fier, pentru ca asa cum am zis aici am reusit sa-i rup o piesa :)(
Nici nu ma gandeam ca sunt atatea de facut... dar imi place.
Acumulatori: 7 Cell 8.4V 4200 mAh NiMH; 6 Cell 7.2V 4700 mAh NiMH
Incarcator: Power Peak 400
Blog personal - www.criserb.com
#14
Postat 16 July 2009 - 09:13 PM
...dar daca ai probleme vreodata cu el e dureros cu garantia ... la distanta
Aceasta postare a fost editata de XJ39 El'Diablo: 16 July 2009 - 09:14 PM
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#15
Postat 16 July 2009 - 09:36 PM
Traxxas Velineon VXL-3s Brushless Power System un SUA e 471 RON (158$) si in UK e 880 RON (176£)
Diferenta e cam mare totusi...
Cat despre garantie... sa speram ca nu avem probleme ;)
Acumulatori: 7 Cell 8.4V 4200 mAh NiMH; 6 Cell 7.2V 4700 mAh NiMH
Incarcator: Power Peak 400
Blog personal - www.criserb.com
#16
Postat 16 July 2009 - 10:12 PM
criserb, la Jul 16 2009, 10:36 PM, a spus:
Traxxas Velineon VXL-3s Brushless Power System un SUA e 471 RON (158$) si in UK e 880 RON (176£)
Diferenta e cam mare totusi...
Cat despre garantie... sa speram ca nu avem probleme http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
iese cam 600 si ceva ron cu tva si taxe din sua , la colete mici e mai ieftin din sua dar ramane problema asteptarii ;)
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#17
#18
Postat 16 July 2009 - 10:55 PM
Daca vrei sa bage cu adevarat 100kmh instantaneu iti trebuie 4,5T adica vreo 10mil
Aceasta postare a fost editata de Duf: 16 July 2009 - 11:06 PM
#19
Postat 16 July 2009 - 11:21 PM
Aceasta postare a fost editata de Zue: 16 July 2009 - 11:22 PM
#20
Postat 17 July 2009 - 08:31 AM
Duf, la Jul 16 2009, 11:55 PM, a spus:
Daca vrei sa bage cu adevarat 100kmh instantaneu iti trebuie 4,5T adica vreo 10mil
Salut,
Ai probat vreodata un Velineon? Multi il compara cu mamba-ul de 5700kw. Este adevarat ca are mai multe RPM-uri mamba-ul dar nu are acelasi cuplu. Daca ajustezi rapoartele la velineon o sa obtii cam aceeasi lucru si cu mamba-ul.
"Un astfel de motor gasesti si in Romania cu tot cu variator sub 500lei." la ce model te referi, sigur nu te referi la automodele on-road? E diferenta destul de mare intre un on-road si un offroad.
on_off road daca citesti postul, imi poti spune ce motorizare avea Elvis (on-road) cand am facut liniuta in Mamaia, sunt curios ce motor era.
Sistemul l-am recomandat pentru ca este brushless (pana acum nu am schimbat absolut nimic la el, merge ca in prima zi) obtii vitezele cerute, este foarte usor de setat, si nu necesita intretinere.
Pt cei care incearca sa-si faca pack de 9 celule:
pack-ul de 9 celule trebuie sa aiba 2 fire ca sa poti sa bypasezi o celula. In momentul in care le incarci la maxim (l-am incarcat cu 5A), esc-ul refuza pack-ul. trebuie sa faci 1 tura cu el inainte pe 8 celule, dupa care cuplezi si a 9-a celula. (asta am patit eu)
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#21
Postat 17 July 2009 - 08:46 AM
Aceasta postare a fost editata de protheus: 17 July 2009 - 08:48 AM
#22
Postat 17 July 2009 - 11:03 AM
Bogdan G., la Jul 17 2009, 09:31 AM, a spus:
Ai probat vreodata un Velineon? Multi il compara cu mamba-ul de 5700kw. Este adevarat ca are mai multe RPM-uri mamba-ul dar nu are acelasi cuplu. Daca ajustezi rapoartele la velineon o sa obtii cam aceeasi lucru si cu mamba-ul.
"Un astfel de motor gasesti si in Romania cu tot cu variator sub 500lei." la ce model te referi, sigur nu te referi la automodele on-road? E diferenta destul de mare intre un on-road si un offroad.
on_off road daca citesti postul, imi poti spune ce motorizare avea Elvis (on-road) cand am facut liniuta in Mamaia, sunt curios ce motor era.
Sistemul l-am recomandat pentru ca este brushless (pana acum nu am schimbat absolut nimic la el, merge ca in prima zi) obtii vitezele cerute, este foarte usor de setat, si nu necesita intretinere.
Pt cei care incearca sa-si faca pack de 9 celule:
pack-ul de 9 celule trebuie sa aiba 2 fire ca sa poti sa bypasezi o celula. In momentul in care le incarci la maxim (l-am incarcat cu 5A), esc-ul refuza pack-ul. trebuie sa faci 1 tura cu el inainte pe 8 celule, dupa care cuplezi si a 9-a celula. (asta am patit eu)
500lei ma refer la un combo variator plus motor brushless de 13T 3500kv cat are Valineonul, daca doua motoare au acelasi kv inseamna ca au aceeasi turatie maxima.
Poti mari acea turatie daca ii maresti voltajul, din cate am vazut pe site-ul traxxas, pt 100kmh ii trebuie si alt pinion si alt spur, si baterie de 11V.
Deci raspunsul in nici un caz nu este "valineon plus lipo" este un lipo de minim 20C, 4000mAh 3 celule, plus un anumit raport, si motorul vine la sfarsit, care poate sa fie orice brushles cu 3500kv.
#23
Postat 17 July 2009 - 11:31 AM
Duf, la Jul 17 2009, 12:03 PM, a spus:
Aceleasi rotatii per volt (kV), da, dar in gol. In sarcina, de la diferiti producatori, cu acelasi kV, vor exista variatii de rpm, ca tine de cuplul lor, rezistenta interna si magnetismul diferit.
#24
Postat 17 July 2009 - 12:59 PM
Duf, la Jul 17 2009, 12:03 PM, a spus:
Poti mari acea turatie daca ii maresti voltajul, din cate am vazut pe site-ul traxxas, pt 100kmh ii trebuie si alt pinion si alt spur, si baterie de 11V.
Deci raspunsul in nici un caz nu este "valineon plus lipo" este un lipo de minim 20C, 4000mAh 3 celule, plus un anumit raport, si motorul vine la sfarsit, care poate sa fie orice brushles cu 3500kv.
Salut,
Cand ma refeream la diferente, ma referea in sarcina bineinteles. Din cate am inteles Velineon-ul are
ESC:
Input voltage: 4.8-11.1V (4-9 cells NiMH or 2S-3S LiPo)
Supported motors: Brushed/Brushless/Sensorless brushless
Motor Limit: None
Continuous current: 200A
Peak current: 320A
BEC voltage 6.0V DC
Transistor type: MOSFET
On-resisteance: 0.00075 ohms Max (0.006/8 FETs)
PWM frequency: 12,000Hz
Battery connectors: Traxxas High-Current Connector
Motor connectors: TRX 3.5mm bullet connectors
Motor/battery wiring: 12-gauge Maxx Cable
Thermal protection: 2-ge thermal shutdown
Case size (l/w/h): 2.19" x 1.54" x 1.3" (55 x 39 x 33mm)
Weight: 3.17oz (90g)
si motorasul :rolleyes:
Velineon 3500
Type: Sensorless brushless
RPM/volt: 3500 (10-turn)
Magnet type: Ultra High-Temperature, sintered neodymium
Connection type: TRX 3.5mm bullet connectors
Wire Size: 12-gauge Maxx Cable w/ solder tabs
Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst
Max RPM: 50,000
Diameter: 1.42" (36mm) (540 size)
Length: 2.165"(55mm)
Weight: 9.24oz (262g)
Cel mai bine ar fi sa pui si tu specificatiile la combo-ul gasit de tine si vedem diferenta.
Daca cineva vrea sa testeze, as putea sa vin cu rustlerul si sa incercam ambele variante si o sa fie toata lumea multumita :blush:
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#25
Postat 18 July 2009 - 11:32 PM
Rpm =kv X tensiunea
Adica 3500 x 11,1 = 38850rpm
motorul de care zic eu este un LRP eraser de 10,5T si are urmatoarele date
RPM 29.520
Power 180W
Efficiency 87%
Specific rpm/volt, kv 4.100
Acea turatie maxima este data pt tensiune de 7,2V , nu zice ce s-ar intampla la 11,1V , dar macar la acest motor se da puterea maxima, eficienta, caracteristici mult mai importante si cel mai important turatia maxima este cea reala nu vreo turatie experimentata in laborator.
Sa zicem ca punem la acest motor 11,1V , v-a avea o turatie maxima de 45510rpm, mai mare decat a valineonului, si impreuna cu variatorul costa pe un site romanesc 540lei
Bogdan G., la Jul 17 2009, 01:59 PM, a spus:
Cand ma refeream la diferente, ma referea in sarcina bineinteles. Din cate am inteles Velineon-ul are
ESC:
Input voltage: 4.8-11.1V (4-9 cells NiMH or 2S-3S LiPo)
Supported motors: Brushed/Brushless/Sensorless brushless
Motor Limit: None
Continuous current: 200A
Peak current: 320A
BEC voltage 6.0V DC
Transistor type: MOSFET
On-resisteance: 0.00075 ohms Max (0.006/8 FETs)
PWM frequency: 12,000Hz
Battery connectors: Traxxas High-Current Connector
Motor connectors: TRX 3.5mm bullet connectors
Motor/battery wiring: 12-gauge Maxx Cable
Thermal protection: 2-ge thermal shutdown
Case size (l/w/h): 2.19" x 1.54" x 1.3" (55 x 39 x 33mm)
Weight: 3.17oz (90g)
si motorasul :rolleyes:
Velineon 3500
Type: Sensorless brushless
RPM/volt: 3500 (10-turn)
Magnet type: Ultra High-Temperature, sintered neodymium
Connection type: TRX 3.5mm bullet connectors
Wire Size: 12-gauge Maxx Cable w/ solder tabs
Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst
Max RPM: 50,000
Diameter: 1.42" (36mm) (540 size)
Length: 2.165"(55mm)
Weight: 9.24oz (262g)
Cel mai bine ar fi sa pui si tu specificatiile la combo-ul gasit de tine si vedem diferenta.
Daca cineva vrea sa testeze, as putea sa vin cu rustlerul si sa incercam ambele variante si o sa fie toata lumea multumita <_<
#28
Postat 24 July 2009 - 01:36 PM
dadooo-stayl, la Jul 24 2009, 09:15 AM, a spus:
ai folosit vrodata acest sistem de zici ca este doar reclama?si da rezista la 3s si chiar la 4S probat de mine dar se incazeste destul de rau.
eu am luat cu rustler peste 100km mergand in spate cu o masina si doar cu un pack de 3200mha 3s de team orion
motorul are 10t dar iti zic sigur ca are mai mult de 180w
Aceasta postare a fost editata de roland_fzj: 24 July 2009 - 01:37 PM
#29
Postat 27 July 2009 - 08:38 AM
roland_fzj, la Jul 24 2009, 02:36 PM, a spus:
eu am luat cu rustler peste 100km mergand in spate cu o masina si doar cu un pack de 3200mha 3s de team orion
motorul are 10t dar iti zic sigur ca are mai mult de 180w
de bani aia pui un sistem NOVAK GTB de 3.5 si obtii performanta aia cu 2 lipo :) si pe langa asta e novak,nu traxxas!
P.S. la magazinul de care am spus sunt mai multe modele de sisteme brushless si tot felul de chestii pentru auto,caroserii,vopsele caroserii,anvelope,jante,motoare,modele,tot felul
Aceasta postare a fost editata de dadooo-stayl: 27 July 2009 - 08:43 AM
#30
Postat 27 July 2009 - 08:57 AM
dadooo-stayl, la Jul 27 2009, 08:38 AM, a spus:
P.S. la magazinul de care am spus sunt mai multe modele de sisteme brushless si tot felul de chestii pentru auto,caroserii,vopsele caroserii,anvelope,jante,motoare,modele,tot felul
cum asa ? http://www.youtube.c...h?v=uuopZ67Uyuw :D
2 sistemul traxxas este 160$ si novak este 230$ nu stiu de unde iei tu preturie...
novaku nu o sa-ti imipinga un rustler la peste 100km pt ca nu are puterea necesara, degeaba are sute de ture daca nu are si cuplu.
dadooo-stayl, la Jul 27 2009, 08:38 AM, a spus:
P.S. la magazinul de care am spus sunt mai multe modele de sisteme brushless si tot felul de chestii pentru auto,caroserii,vopsele caroserii,anvelope,jante,motoare,modele,tot felul
cum asa ? http://www.youtube.c...h?v=uuopZ67Uyuw :D
2 sistemul traxxas este 160$ si novak este 230$ nu stiu de unde iei tu preturie...
novaku nu o sa-ti imipinga un rustler la peste 100km pt ca nu are puterea necesara, degeaba are sute de ture daca nu are si cuplu.
http://www.youtube.c...h?v=-phH3LUEHdQ
filmuletul este facut gumele originale care il tin mult in loc.am avut pe rustler si novak HV de 4.5 deci cam stiu cu ce se manaca masina asta...
Aceasta postare a fost editata de roland_fzj: 27 July 2009 - 09:02 AM