Modelism - RHC Forum: Nou proiect de catamaran - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nou proiect de catamaran Fara planuri

#1 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:06 PM

Noul proiect !!
Noua barca se va numi Gabos.Material ...forex. Echipare...doua motoare Johnson seria 400, consum super redus. Acumulator 12V 7 sau 9 A. Axe motoare home made.regulator home made 40 A. Altele..mai tarziu

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:08 PM

alte poze

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:10 PM

alta ...si motoarele

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:17 PM

Si altele.

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:18 PM

Ce sfat imi dati ? O elice stanga una dreapta ..sau doua dreapta?
P.S. : Folosesc un singur regulator.
0

#6 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 25 July 2009 - 10:22 PM

frumos,mai ales ca e un model nou
da-i inainte
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#7 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 10:27 PM

Da ,merci, sper sa placa la lume.Tre' sa-i mai multumesc neaparat lu' varu' ...specialist in navomodele.
0

#8 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 25 July 2009 - 10:32 PM

cu ce l-ai etanseizat pe interior?
tot cu montaj-kit?
eu am folosit se la Bison dar nu tine mult
stima



ce diametru au elicile ce sint acum pe el?
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#9 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2009 - 11:04 PM

Vezi postarearaoul_bvand, la Jul 25 2009, 11:32 PM, a spus:

cu ce l-ai etanseizat pe interior?
tot cu montaj-kit?
eu am folosit se la Bison dar nu tine mult
stima


Montaj-kit . Express Fix de la Momemnt


Vezi postarearaoul_bvand, la Jul 25 2009, 11:32 PM, a spus:

ce diametru au elicile ce sint acum pe el?


Eliciile au d de 40 mm dar ma gandesc sa le schimb cu 50 mm.Nu stiu...voi ce parere aveti?
0

#10 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 26 July 2009 - 12:01 AM

eu pe a mea am un graupner de 60mm si se comporta foarte bine
modelul este cel al lui vasia numai ca este facut din bagheta de pin
stima
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#11 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 26 July 2009 - 12:18 AM

mi se pare mie din cauza unghiului din care este fotografita sau este putin ,,lasata,, in fata-dreapta?

Fisiere atasate


Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#12 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 09:35 PM

Vezi postarearaoul_bvand, la Jul 26 2009, 01:18 AM, a spus:

mi se pare mie din cauza unghiului din care este fotografita sau este putin ,,lasata,, in fata-dreapta?


Hmmm ...mi-ai dat de gandit...si direct pe masuratori ...si....e din cauza unghiului. Nu prea avea cum. Piesele au fost taiate la mm.Privita din spate in planuri paralele ...este foarte ok. Cred ca o sa bag totusi elicii de 50 , dar le pot proba oricum sa vad cum se comporta fiecare.
0

#13 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 10:06 PM

Vezi postareaObelixx, la Jul 27 2009, 10:52 PM, a spus:

La motoarele alea , cred ca si eliciile de 30 sunt supradimensionate.


Exista totusi o regula sau un raport elice-motor? Intreb pentru ca sunt curios . Ce s-ar intampla daca as baga elicii de 30 sau 40 sau 50? Care ar fi diferentza?Ce se pierde sau ce se castiga?
0

#14 Useril este offline   BillyBoy32 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 756
  • Inregistrat: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 27 July 2009 - 10:07 PM

Frumos model, ceva asemanator am inceput si eu (sunt la faza cu polistirenul) si vad ca al tau e si din Komatex care face sa fie mai greulet de realizat decat un catamaran din fibra.Ca obiectie (si o spun fara rautate) , varfurile chilelor prea plate si o sa ai dificultati la inaintarea in apa, cred ca trebuiau mai ascutite cumva, o sa incerca sa pun maine niste poze cum am procedat la al meu.Cu stima si spor la mesterit!!
0

#15 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 10:09 PM

Totusi sa nu uitam un amanunt esential. Motoarele sunt Johnson si nu cine stie ce chinezarii . Conteaza enorm!!!!!....cred eu
0

#16 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 10:14 PM

Vezi postareaBillyBoy32, la Jul 27 2009, 11:07 PM, a spus:

varfurile chilelor prea plate si o sa ai dificultati la inaintarea in apa,


Dupa testele din cada nici pe cele mai mari valuri, acestea nu vor ajunge la varful chilelor pentru ca barca are o flotabilitate foarte mare si in acelasi timp se scufunda foarte putin . Poate doar sa influenteze vantul inaintarea barcii sau ceva de genul. Oricum orice amanunt poate conta. Vreau sa iasa cat mai perfect.

Intins fir sa aveti!!
0

#17 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 27 July 2009 - 10:27 PM

Jonson chiar sunt niste chinezarii ca acolo sunt facute iar cu 40 sau 50 vor face sa si in melodia aia alu Ana Lesko ARD IN FLACARI!!!!
0

#18 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 10:37 PM

Vezi postareagun man, la Jul 27 2009, 11:27 PM, a spus:

Jonson chiar sunt niste chinezarii ca acolo sunt facute iar cu 40 sau 50 vor face sa si in melodia aia alu Ana Lesko ARD IN FLACARI!!!!


Hai sa-ti spun un amanunt : motoarele astea se folosesc la turbosuflante pentru masini gen BMW, WV,Audi si mai stiu eu ce modele....toate una si una. Da-mi voie sa te contrazic ...nu sunt chinezarii. Daca a observat cineva intr-o poza pusa anterior , la o alta barca facuta de mine am montat un astfel de motor cu elice de 60. Vreau sa spun ca in afara faptului ca barca mergea destul de incet motorul nu avea nimic .Nici cea mai mica "fierbantzeala". Nicidecum "ard in flacari" .Si asta fara nici un sistem de racire...pur si simplu doar motorul.Si a mers cca 20 min continuu. Motorul asta in gol consuma 120 mA si in sarcina 1.2 A asa ca ..sincer ma indoiesc ca vor iesi flacari din el...mai ales ca sunt doua,

Intins fir sa aveti!!!
0

#19 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 27 July 2009 - 10:43 PM

pai la 1,2 Ah in sarcina iti dai seama ca abia il vei urni din loc?....un 755 consuma 5-8 Ah si tot nu scoate cine stie ce viteza , cam 1 m/sec dar e rezonabil....cu astea nu cred ca vei parcurge 1 metru in mai putin de vreo 3-4 secunde.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#20 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 July 2009 - 10:57 PM

Vezi postareaGabosssul, la Jul 27 2009, 11:37 PM, a spus:

Hai sa-ti spun un amanunt : motoarele astea se folosesc la turbosuflante pentru masini gen BMW, WV,Audi si mai stiu eu ce modele....toate una si una. Da-mi voie sa te contrazic ...nu sunt chinezarii. Daca a observat cineva intr-o poza pusa anterior , la o alta barca facuta de mine am montat un astfel de motor cu elice de 60. Vreau sa spun ca in afara faptului ca barca mergea destul de incet motorul nu avea nimic .Nici cea mai mica "fierbantzeala". Nicidecum "ard in flacari" .Si asta fara nici un sistem de racire...pur si simplu doar motorul.Si a mers cca 20 min continuu. Motorul asta in gol consuma 120 mA si in sarcina 1.2 A asa ca ..sincer ma indoiesc ca vor iesi flacari din el...mai ales ca sunt doua,

Intins fir sa aveti!!!

Daca tu imi dovedesti ca Jonson sunt facute in Germania MEA CULPA !
2 daca se folosesc pe turbosuflante ar trebui sa aibe ceva turatie(LOGIC) MINIM 14000 RPM
3 daca pui o elice de 40 dinamic cu 3 pale la turatia aia Vine Ana lesko !!!
asa ca nu prea ai cum sa faci decat o barca acre va merge FOARTE INCET cu toate ca vei avea 2 motoare!! AAA apropo ai masurat cumva turatia???
0

#21 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

  Postat 27 July 2009 - 10:59 PM

Vezi postareaamador, la Jul 27 2009, 11:43 PM, a spus:

pai la 1,2 Ah in sarcina iti dai seama ca abia il vei urni din loc?....un 755 consuma 5-8 Ah si tot nu scoate cine stie ce viteza , cam 1 m/sec dar e rezonabil....cu astea nu cred ca vei parcurge 1 metru in mai putin de vreo 3-4 secunde.

Ai masurat tu la 755 si ti-a iesit acea valoare ?de esti asa de sigur? :rolleyes:
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#22 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 July 2009 - 11:04 PM

Vezi postareageorge10, la Jul 27 2009, 11:59 PM, a spus:

Ai masurat tu la 755 si ti-a iesit acea valoare ?de esti asa de sigur? :rolleyes:

Am masurat eu 755 in sarcina simi da undeva intre 4 si 5 A!!!chiar 8 nu !! dar se poate!
0

#23 Useril este offline   BillyBoy32 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 756
  • Inregistrat: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 27 July 2009 - 11:18 PM

Motoare bune, asa cum spunea si Dl. Ipsihi sunt cele folosite la minicompresoare auto, de-altfel am si eu unu pus pe un barcaz si spun sincer ca l-am alimentat la 6V, din 2 accu pb/acid de 6V/12Ah si rupe....fuge mai tare decat 755, cand o sa pun si tub port elice(nu un mic artificiu din care am facut eu cu o tevusca cu bucse si un ax la plezneala), cu siguranta consumul v-a scadea considerabil de la 7-8Ah cat are acum la vreo 4-5Ah, 1n 12V cred ca deja concureaza cu barcute de viteza medie.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de BillyBoy32: 27 July 2009 - 11:19 PM

0

#24 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2009 - 11:27 PM

Motorul asta johnson are undeva la 4800 turatii (din dtasheetul lui , daca vreti vi-l dau ) adica undevac a la 755.diferenta e ca el consuma foarte putin. caut sa vad daca mai am vreun filmulet cu johnson pe barca pus sa vedeti care e marea diferenta. OK...nu neg faptul ca 755 are putere mult mai mare dar nici consumul nu se compara.Pana la urma e si automomia un lucru esential nu?

P.S. : motorul ...la turbosuflanta merge impreuna cu un reductor la deschiderea unei supape. Deci nu e esentiala turatia, cat puterea. Si inca o data iti garantez ca pe ele scrie Made in England si nu Germania sau "Ciaina Town". Poate maine reusesc sa fac o poza.

Intins fir sa aveti!!!
0

#25 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 27 July 2009 - 11:44 PM

da george am masurat...pe un navo de 7 kg cu elice de 60 lua 8 ah...
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#26 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 27 July 2009 - 11:51 PM

autonomia nu o masori in timp ci in distanta parcursa...poti sta 3 ore cu ea pe apa si sa faci 2 km iar cu alta motorizare sa faci 2 km in 1 ora...
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#27 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 28 July 2009 - 06:12 AM

Vezi postareaGabosssul, la Jul 27 2009, 11:37 PM, a spus:

Hai sa-ti spun un amanunt : motoarele astea se folosesc la turbosuflante pentru masini gen BMW, WV,Audi si mai stiu eu ce modele....toate una si una.


tare de tot...cei da la BMW, Audi stiu si ei asta?



Vezi postareagun man, la Jul 27 2009, 11:57 PM, a spus:

2 daca se folosesc pe turbosuflante ar trebui sa aibe ceva turatie(LOGIC) MINIM 14000 RPM


o turbosuflanta minim de la 50000 pana spre 100000 de ture, cea cu gaze de evacuare, pentru ca la o turatie mai mica nu poate crea 10-15psi. Pentru turbochanger electric cam ce energie tebuie sa consumi pentru a ajunge la asa turatie?
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#28 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 28 July 2009 - 08:04 AM

Vezi postareaObelixx, la Jul 28 2009, 07:30 AM, a spus:

Eliciile tre sa fie mai mici ca diametrul motorului.



eu am elice de 60mm diam.atunci de cit trebuie sa fie motorul?nu crezi ca ar fi prea mare diametrul lui?
nu cred sa fie asa raportul
eu am pe amea elice de 60 pe mot or jonson seria 700 si se comporta excelent fra racire si nu se incalzeste deloc
stima
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#29 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2009 - 11:50 PM

Vezi postareaOldMann, la Jul 28 2009, 07:12 AM, a spus:

tare de tot...cei da la BMW, Audi stiu si ei asta?

o turbosuflanta minim de la 50000 pana spre 100000 de ture, cea cu gaze de evacuare, pentru ca la o turatie mai mica nu poate crea 10-15psi. Pentru turbochanger electric cam ce energie tebuie sa consumi pentru a ajunge la asa turatie?


Am mai spus dar se pare ca nu se citeste . Motorul acesta nu este cel care reda turatia suflantei. Turatia suflantei ajunge undeva la 60000de tuartii si testata la 120000 (aceasta turatie nu se obtine electric ) dar nu asta e problema . Motorul impreuna cu un reductor deschide o supapa sub presiune. Credeti-ma ....lucrez in domeniu. Cei de la BMW si ...toti nebunii ...au facut teste si audituri de cate masini nu au facut pana acum (exagerez un pic ... ce-i drept) si nu cred ca nu se sesizau de faptul ca o componenta nu este bine adecvata. Dar de retinut este (dupa cum am mai spus) ca acest motor nu este cel care da turatia suflantei. Sincer nici nu ar avea cum la ce shaft au suflantele astea. Chiar o sa va dau maine datasheetul motorului.
0

#30 Useril este offline   Gabosssul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2009 - 11:52 PM

Si apropo, daca se spune ca diametrul elicei tre sa fie mai mic decat diametrul motorului...pentru elice de 60 ...tre sa bagam motoare la 220 V nu?

Intins fir sa aveti!!!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu