Motor auto pe aero? Intrebare
#1
Postat 19 July 2009 - 07:57 PM
#2
Postat 19 July 2009 - 08:11 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.
#3
Postat 19 July 2009 - 08:40 PM
dan_mitea, la Jul 19 2009, 09:11 PM, a spus:
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.
Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar am cautat acum (de curiozitate) si am vazut ca motoarele de auto au pana la 35000 rpm sau mai mult :) . Daca s-ar folosi elicii cu pas mic nu ar compensa cumva? Unde s-a mai discutat ca eu nu gasesc...
#4
Postat 19 July 2009 - 08:50 PM
#7
Postat 20 July 2009 - 03:31 PM
Eventual ar putea merge pe un ducted fan. Nu stiu daca vei putea gasi ceva care sa se potriveasca pentru motorul tau.....
Te rog sa nu te superi pe mine dar cred ca ar trebui sa faci, eventual, un schimb cu un motor facut pentru aero.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 July 2009 - 03:37 PM
#8
Postat 20 July 2009 - 03:38 PM
Problema va fi sa gasesti marimea potrivita, caci la viteza aia o variate mica in pas/marime are efect mare .
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#9
Postat 21 July 2009 - 11:35 AM
Imi dau seama ca e dificil dar nu cred ca nu as reusi. Poate nu din prima dar pana la urma tot va zbura. Singurul lucreu care ma sperie e viteza, pentru ca nu m-am obisnuit cu telecomanda prea bine. Viteza mai tarziu :) Ma gandesc (nu radeti de mine) sa-i pun motorului un reductor care sa-i reduca turatia la jumatate. In felul asta as obtine putere mai mare si as putea folosi o elice normala si ceva mai mare decat cea din film, poate 10X6. Nu schimb motorul din mai multe motive. Avion as face din depron intarit bine, asta ca sa nu ma doara mult daca o sa dau cu el de pamant. S-au mai vazut deproane termice.
Aceasta postare a fost editata de soso_ph: 21 July 2009 - 11:38 AM
#10
Postat 21 July 2009 - 01:04 PM
soso_ph, la Jul 19 2009, 09:40 PM, a spus:
Uite....doua pagini mai incolo,s-a mai discutat.
Depronul sa fie intarit extrem de bine cu carboane,si eventual invelit cu tabla de cutii de bere....
Scuza-mi sarcasmul,dar cu fiecare post pe care il postezi iti complici existenta singur.
1.Motor auto pe aero;
2.Avion din depron;
3.Reductor la motor ;
Nu rad de tine,doar incerc sa estimez sansele tale de reusita....
#11
Postat 21 July 2009 - 01:21 PM
1 - la pornire motor sa iti sara bucati de elice in fata
2 - daca scapi de pasul 1 in maxim 3-4 secunde ai ramas fara el - pur si simplu dispare in zare, sau in soare pana
sa apuci sa misti de unul din stick-uri.
Ultimul pas l-am experimentat pe pielea mea cand am pus o supra supra supra motorizare la o Cessna de la Artech, am dat toate comenzile
pe 140 % din statie cu Expo Zero ( ca sa faca nici eu nu stiu ce ) - a plecat ca un glont din mana , cand am vrut sa iau viraj usor , a facut cred ca
10 tonouri intr-o secunda , am reusit sa il scap ca sa nu intre in pamant , si sa dus direct in cer , a iesit din raza statiei pana sa apuc sa-mi dau seama
si dus a fost pana in ziua de azi - pur si simplu a ramas ca un punct pe cer care a disparut - nu avea setat fail safe la receptor si cred ca a mers asa cel
putin 15-20 min cu un pack de 11,1 V cu 2500 mA LiPo, iar la inaltimea la care a ajuns cu ajutorul curentilor de aer cred ca sa deplasat zeci de Km.
Eu l-am cautat cu mai multe persoane cu masinile intr-un cerc cu raza de 6 Km si nici urma.
Eram la inceputuri si faceam de capul meu !
Si ala nu era nici 10 % din ce vrei sa faci tu ! Mai bine urmeaza sfatul lui Dan Mitea sau pune motorul tot pe o masinuta.
#12
Postat 21 July 2009 - 01:25 PM
#13
Postat 21 July 2009 - 01:28 PM
#14
Postat 21 July 2009 - 04:13 PM
http://img219.images...elsonf1cqb5.jpg
Dar lucru profesional nu improvizatii periculoase.
Mai multe detalii aici:
http://www.marinaru....topic.php?id=56
Postasem undeva si un motor cu reductor prin curea dintata. Dar tot asa, lucrare serioasa.
Imi pare rau sa fiu Gica Contra dar sansele de reusita sunt mici si randamentul, in caz ca se concretizeaza ceva, va fi mic.
PS.. Pentru turatii mari mai exista si optiunea unei elici cu o singura pala. Dar, iarasi, ne intoarcem de unde am plecat: improvizatiile sunt periculoase si fara o mare experienta rezultatele sunt sub asteptari.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 July 2009 - 04:21 PM
#15
Postat 21 July 2009 - 06:46 PM
O elice de aero merge sa zicem pana la 12-13000 rotatii iar un motor de auto-navo sare lejer de 25-30000 ture.
#18
Postat 21 July 2009 - 08:20 PM
Acum la F1C stii ce motoare au? Cu elici bipale, evident. Dar sunt construite pentru asa ceva. Si merg cu timer. Sa nu confundam improvizatia cu sculele adevarate...
Eu propun sa lasam omul in pace. Vrea depron, si ce? Vrea reductor? Ce, e primul? Bafta si sa ne pui niste poze! Sfaturi s-au dat, tu alegi ce vrei din ele. Orice am spune noi, e inutil se pare.
#20
Postat 21 July 2009 - 09:34 PM
Oricum Ilie este muuuuuuuuuuuuuuuult mai in masura decat mine sa lamureasca lucrurile.
#21
Postat 21 July 2009 - 09:51 PM
dan_mitea, la Jul 21 2009, 10:34 PM, a spus:
Oricum Ilie este muuuuuuuuuuuuuuuult mai in masura decat mine sa lamureasca lucrurile.
despre asta e vorba? :blink:


cu echilibrarea elicei, mai ales la monopala e ceva de furca. dar deobicei se cumpara elicea + greutatea de echilibrare.
vezi aici: http://mejzlikmodell...shop.cz/inshop/
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#22
Postat 22 July 2009 - 03:09 AM
Un link cu ciudati vitezomani:
http://www.angelfire...peed/index.html
Chiar la sfarsit este un captiv superb si un set de elici monopale.
De asemeni pentru recordul de durata al unui aeromodel electric s-a folosit tot o asemenea elice.
#23
Postat 22 July 2009 - 09:08 AM
Daca spuneam ca sunt incepator si ca vreau sa-mi fac primul avion de 1300 mm cu 2 motorase de lama, la ochi, cate sanse de reusita mi-ati fi dat?
Am inteles din posturile dumneavoastra ca motorul meu are turatie f mare pt aero si ca nu toate eliciile rezista - multumesc pt informatie.
Din unele posturi reiese idea ca cel mai bine ar fi sa cumpar un avion RTF poate unul care zboara singur si sigur.....hmm..
Nu vreau viteza pt ca nu m-am obisnuit cu telecomanda. Asta e singurul motiv. Daca nu sunt profesionist nu inseamna ca sunt si prost. Nu vreau sa particip cu avionul la nu stiu ce concursuri. Vreau sa zboare bine si sa ma distrez cu el. E greu de facut reductor? F bine! Asta imi da mai multa ambitie sa il fac. Si avionul o sa fie din depron, nu depronel, fara tabla. Singurul lucru care m-ar tine pe loc ar fi elicea reverse.
Cu putina materie cenusie, cred ca se poate, chiar daca cu rezulate mai slabute fata de un motor dedicat. Dealtfel au spus-o si altii aici.
Aceasta postare a fost editata de soso_ph: 22 July 2009 - 09:11 AM
#24
Postat 22 July 2009 - 09:47 AM
Dau copy / paste si raman dator cu drepturile de autor :
""Eu propun sa lasam omul in pace. Vrea depron, si ce? Vrea reductor? Ce, e primul? Bafta si sa ne pui niste poze! Sfaturi s-au dat, tu alegi ce vrei din ele. Orice am spune noi, e inutil se pare ""
si o singura corectie la textul de mai sus :
" orice am spune noi, e inutil SIGUR "
#25
Postat 22 July 2009 - 09:57 AM
Citeaza
Absolut gresit. Nu am postat ca sa reiasa ca este imposibil sau ca al nostru coleg este dus cu pluta! Ci ca este vorba de pasiune si ambitie, iar astea nu le putem judeca sau impiedica noi! Decizia lui e luata, fie ca suntem pro sau contra!
1 - e nevoie de structura zdravana sa reziste vibratiilor.
2 - greutatea cu sau fara reductor trebuie tinuta strict sub control
3 - Elice pe direct e dificil de gasit, se vor dezintegra.
Este ceva ciudat, neobisnuit, dar nu imposibil. Evident ca o structura clasica ar fi mult mai buna ptr un termic. Dar asta e.
Bafta!
Costel
#26
Postat 22 July 2009 - 11:06 AM
Cred ca s-a discutat destul. Cand o sa realizez ceva cu siguranta o sa postez aici.
Numai bine!
#27
Postat 22 July 2009 - 11:38 AM
pavcostel, la Jul 22 2009, 10:57 AM, a spus:
1 - e nevoie de structura zdravana sa reziste vibratiilor.
2 - greutatea cu sau fara reductor trebuie tinuta strict sub control
3 - Elice pe direct e dificil de gasit, se vor dezintegra.
Este ceva ciudat, neobisnuit, dar nu imposibil. Evident ca o structura clasica ar fi mult mai buna ptr un termic. Dar asta e.
Bafta!
Costel
Scuze atunci ! Am inteles gresit !
Am accentuat putin in ideea ca as incuraja pe oricine sa faca orice inventie , doar atata timp cat nu este periculos
pentru el si pentru cei din jur.
Eu chiar nu pot fi indiferent daca cuiva ii sare o bucata de elice in ochi, si de acceai nu pot spune : Si ce este primul , Si ce , poate sa faca cum vrea etc, etc.
Ati vazut si la anumite emisiuni mai teribiliste ca scrie in final " Nu incercati acasa ! "
Inca odata scuze !
#28
Postat 22 July 2009 - 12:03 PM
numai bine
#29
Postat 22 July 2009 - 12:31 PM
- sunt MARI si implicit le acorzi respectul cuvenit
- RPM-ul este MULT scazut (10.000 rpm e mult supra turat deja)
- fiind mai mari nu au muchiile asa taioase (ma refer la 26cc in sus)
Mai rapid te tai de la o elice mica si foarte ascutita decat de la una mare. Si mai rapid pusca una mica decat una mare... si alea mici cand pusca se fac tzandari + ca-ti sare motorul in cap daca nenorocirea da sa se sparga doar o pala...
In plus, motoarele mai mari au aprindere prin scanteie, daca ti-ai bagat dejtu si pierde timingul, nu-i mai da scanteie. Mi-a supt o banala punga elicea de la DA50 si doar de la punga aia cand a trecut printre pale, motorul s-a oprit instant...
M-am taiat rau la elicea de pe piper (10cc), si niciodata la cea de pe Yak sau Raven...