Modelism - RHC Forum: Motor auto pe aero? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor auto pe aero? Intrebare

#1 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 19 July 2009 - 07:57 PM

Am un motor de masinuta de vreo 3cm. Ma gandesc daca se poate folosi la un avion. Axul pot sa-l modific pt elice si as mai taia din radiatorul chiulasei ca sa fie mai usor (banuiesc ca in aer se raceste mai bine). Dar ma intreb daca sunt si alte motive pt care nu ar fi posibil sa fie pus pe un avion.
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 July 2009 - 08:11 PM

Este unul major: este facut sa mearga la turatii mult prea mari pentru ca elicea sa mai aiba randament bun. Vezi ca s-a discutat pe indelete cestiunea. Cred ca aici se aplica cu succes zicala: "fiecare unde ii este locul".
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#3 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 19 July 2009 - 08:40 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jul 19 2009, 09:11 PM, a spus:

Este unul major: este facut sa mearga la turatii mult prea mari pentru ca elicea sa mai aiba randament bun. Vezi ca s-a discutat pe indelete cestiunea. Cred ca aici se aplica cu succes zicala: "fiecare unde ii este locul".
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.

Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar am cautat acum (de curiozitate) si am vazut ca motoarele de auto au pana la 35000 rpm sau mai mult :) . Daca s-ar folosi elicii cu pas mic nu ar compensa cumva? Unde s-a mai discutat ca eu nu gasesc...
0

#4 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 19 July 2009 - 08:50 PM

Vezi postareasoso_ph, la Jul 19 2009, 09:40 PM, a spus:

Daca s-ar folosi elicii cu pas mic nu ar compensa cumva?

De fapt iti trebuie o elice mica cu pas mare...gen 5X5 sau 6.5X6.5
O sa-ti iasa cam asa :)
Daca vrei viteza MARE....e ok.
De curiozitate...ce greutate are motorul?

Multa bafta!
0

#5 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 19 July 2009 - 09:13 PM

Motorul are 210g fara pull start, ambreaj si toba. Viteza ma cam sperie....370 km/h!!! :) Oricum o sa fac ceva cu el. Indiferent de rezultate, o sa incerc.
0

#6 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 July 2009 - 09:47 AM

Intai va trebui sa gasesti o elice care sa suporte rot/min care le ofera motorul.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2009 - 03:31 PM

Iar la acea turatie elicile obisnuite au randament foarte scazut. Ceea ce ai vazut in film este un caz special. Muuuuuuuuuuulta experienta+tehnica de inalt nivel+tenacitate+muuuuuuuuuuuuuuuuuuulta munca+multe altele. Ini nici un caz nu-i vorba despre o improvizatie.
Eventual ar putea merge pe un ducted fan. Nu stiu daca vei putea gasi ceva care sa se potriveasca pentru motorul tau.....
Te rog sa nu te superi pe mine dar cred ca ar trebui sa faci, eventual, un schimb cu un motor facut pentru aero.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 July 2009 - 03:37 PM

0

#8 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 20 July 2009 - 03:38 PM

Elicile Bolly sau Graupner Cam Speed . Ambele sunt facute si pt F3D/Pylon racing.
Problema va fi sa gasesti marimea potrivita, caci la viteza aia o variate mica in pas/marime are efect mare .
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#9 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 21 July 2009 - 11:35 AM

Multumesc pentru sfaturi!
Imi dau seama ca e dificil dar nu cred ca nu as reusi. Poate nu din prima dar pana la urma tot va zbura. Singurul lucreu care ma sperie e viteza, pentru ca nu m-am obisnuit cu telecomanda prea bine. Viteza mai tarziu :) Ma gandesc (nu radeti de mine) sa-i pun motorului un reductor care sa-i reduca turatia la jumatate. In felul asta as obtine putere mai mare si as putea folosi o elice normala si ceva mai mare decat cea din film, poate 10X6. Nu schimb motorul din mai multe motive. Avion as face din depron intarit bine, asta ca sa nu ma doara mult daca o sa dau cu el de pamant. S-au mai vazut deproane termice.

Aceasta postare a fost editata de soso_ph: 21 July 2009 - 11:38 AM

0

#10 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 July 2009 - 01:04 PM

Vezi postareasoso_ph, la Jul 19 2009, 09:40 PM, a spus:

Unde s-a mai discutat ca eu nu gasesc...


Uite....doua pagini mai incolo,s-a mai discutat.
Depronul sa fie intarit extrem de bine cu carboane,si eventual invelit cu tabla de cutii de bere....
Scuza-mi sarcasmul,dar cu fiecare post pe care il postezi iti complici existenta singur.
1.Motor auto pe aero;
2.Avion din depron;
3.Reductor la motor ;

Nu rad de tine,doar incerc sa estimez sansele tale de reusita....
flying is my life...
0

#11 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 July 2009 - 01:21 PM

Chiar daca reusesti sa il faci cu "tabla" sau cu ce a mai spus Silviu risti doua lucruri :

1 - la pornire motor sa iti sara bucati de elice in fata

2 - daca scapi de pasul 1 in maxim 3-4 secunde ai ramas fara el - pur si simplu dispare in zare, sau in soare pana
sa apuci sa misti de unul din stick-uri.

Ultimul pas l-am experimentat pe pielea mea cand am pus o supra supra supra motorizare la o Cessna de la Artech, am dat toate comenzile
pe 140 % din statie cu Expo Zero ( ca sa faca nici eu nu stiu ce ) - a plecat ca un glont din mana , cand am vrut sa iau viraj usor , a facut cred ca
10 tonouri intr-o secunda , am reusit sa il scap ca sa nu intre in pamant , si sa dus direct in cer , a iesit din raza statiei pana sa apuc sa-mi dau seama
si dus a fost pana in ziua de azi - pur si simplu a ramas ca un punct pe cer care a disparut - nu avea setat fail safe la receptor si cred ca a mers asa cel
putin 15-20 min cu un pack de 11,1 V cu 2500 mA LiPo, iar la inaltimea la care a ajuns cu ajutorul curentilor de aer cred ca sa deplasat zeci de Km.
Eu l-am cautat cu mai multe persoane cu masinile intr-un cerc cu raza de 6 Km si nici urma.
Eram la inceputuri si faceam de capul meu !

Si ala nu era nici 10 % din ce vrei sa faci tu ! Mai bine urmeaza sfatul lui Dan Mitea sau pune motorul tot pe o masinuta.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#12 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 21 July 2009 - 01:25 PM

un prieten de-al meu a reusit faza asta------> http://www.youtube.com/watch?v=QL8Y7Kmku3A...re=channel_page
FLYING IS AN ART
0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 21 July 2009 - 01:28 PM

reductor pe motor termic in aeromodelism? Ori sunt eu prost informat ori nici o sansa nu ai... unu la mana ca-ti schimbi sensul de rotatie si o sa cauti intr-o veselie dupa elice cu pas CW, doi la mana, la rpm-ul ala ansamblul va iesi super greu pentru a si rezista... si trei la mana... toate astea pe un depronel? Total nerealist...


0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 July 2009 - 04:13 PM

Sunt Caline:
http://img219.images...elsonf1cqb5.jpg
Dar lucru profesional nu improvizatii periculoase.
Mai multe detalii aici:
http://www.marinaru....topic.php?id=56
Postasem undeva si un motor cu reductor prin curea dintata. Dar tot asa, lucrare serioasa.
Imi pare rau sa fiu Gica Contra dar sansele de reusita sunt mici si randamentul, in caz ca se concretizeaza ceva, va fi mic.

PS.. Pentru turatii mari mai exista si optiunea unei elici cu o singura pala. Dar, iarasi, ne intoarcem de unde am plecat: improvizatiile sunt periculoase si fara o mare experienta rezultatele sunt sub asteptari.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 July 2009 - 04:21 PM

0

#15 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 21 July 2009 - 06:46 PM

Daca vrei poti sa pui si motor de barca pe avion, atat timp cat ii faci o racire adecvata dar cel mai greu este cu demultiplicatorul de turatie.
O elice de aero merge sa zicem pana la 12-13000 rotatii iar un motor de auto-navo sare lejer de 25-30000 ture.
0

#16 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1253
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 21 July 2009 - 07:38 PM

Domnilor,aproximativ cu 30 ani in urma veneau la concursuri europene de zbor liber, in Romania,cu motoplanoare care aveau motoare cu 30000ture si cu elici cu o singura pala,acum de ce este mai complicat?
0

#17 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1253
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 21 July 2009 - 07:40 PM

Si crede-ma nu erau improvizatii ,erau super profesionisti.
0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2009 - 08:20 PM

@ilieF1A

Acum la F1C stii ce motoare au? Cu elici bipale, evident. Dar sunt construite pentru asa ceva. Si merg cu timer. Sa nu confundam improvizatia cu sculele adevarate...


Eu propun sa lasam omul in pace. Vrea depron, si ce? Vrea reductor? Ce, e primul? Bafta si sa ne pui niste poze! Sfaturi s-au dat, tu alegi ce vrei din ele. Orice am spune noi, e inutil se pare.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 21 July 2009 - 08:56 PM

Vezi postareailie F1A, la Jul 21 2009, 08:40 PM, a spus:

Si crede-ma nu erau improvizatii ,erau super profesionisti.



asa pt cultura mea generala... cu ce greutate era echilibrata pala si care era avantajul?

numai bine,
Calin


0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 July 2009 - 09:34 PM

Era echilibrata cu plumb. Cica ar castiga in jur de 5% randament. Era folosita....din cate stiu eu...in special...la captive de viteza. Daca vrei, deseara caut si un link.
Oricum Ilie este muuuuuuuuuuuuuuuult mai in masura decat mine sa lamureasca lucrurile.
0

#21 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 July 2009 - 09:51 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jul 21 2009, 10:34 PM, a spus:

Era echilibrata cu plumb. Cica ar castiga in jur de 5% randament. Era folosita....din cate stiu eu...in special...la captive de viteza. Daca vrei, deseara caut si un link.
Oricum Ilie este muuuuuuuuuuuuuuuult mai in masura decat mine sa lamureasca lucrurile.


despre asta e vorba? :blink:

Imagine atasata: fessel_F2A_2.jpg Imagine atasata: fessel_F2A_1.jpg

cu echilibrarea elicei, mai ales la monopala e ceva de furca. dar deobicei se cumpara elicea + greutatea de echilibrare.
vezi aici: http://mejzlikmodell...shop.cz/inshop/
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 July 2009 - 03:09 AM

Exact.
Un link cu ciudati vitezomani:
http://www.angelfire...peed/index.html
Chiar la sfarsit este un captiv superb si un set de elici monopale.
De asemeni pentru recordul de durata al unui aeromodel electric s-a folosit tot o asemenea elice.
0

#23 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 22 July 2009 - 09:08 AM

Salutare tuturor!
Daca spuneam ca sunt incepator si ca vreau sa-mi fac primul avion de 1300 mm cu 2 motorase de lama, la ochi, cate sanse de reusita mi-ati fi dat?
Am inteles din posturile dumneavoastra ca motorul meu are turatie f mare pt aero si ca nu toate eliciile rezista - multumesc pt informatie.
Din unele posturi reiese idea ca cel mai bine ar fi sa cumpar un avion RTF poate unul care zboara singur si sigur.....hmm..
Nu vreau viteza pt ca nu m-am obisnuit cu telecomanda. Asta e singurul motiv. Daca nu sunt profesionist nu inseamna ca sunt si prost. Nu vreau sa particip cu avionul la nu stiu ce concursuri. Vreau sa zboare bine si sa ma distrez cu el. E greu de facut reductor? F bine! Asta imi da mai multa ambitie sa il fac. Si avionul o sa fie din depron, nu depronel, fara tabla. Singurul lucru care m-ar tine pe loc ar fi elicea reverse.
Cu putina materie cenusie, cred ca se poate, chiar daca cu rezulate mai slabute fata de un motor dedicat. Dealtfel au spus-o si altii aici.

Aceasta postare a fost editata de soso_ph: 22 July 2009 - 09:11 AM

0

#24 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 July 2009 - 09:47 AM

Exact cum a spus Pavcostel
Dau copy / paste si raman dator cu drepturile de autor :

""Eu propun sa lasam omul in pace. Vrea depron, si ce? Vrea reductor? Ce, e primul? Bafta si sa ne pui niste poze! Sfaturi s-au dat, tu alegi ce vrei din ele. Orice am spune noi, e inutil se pare ""

si o singura corectie la textul de mai sus :

" orice am spune noi, e inutil SIGUR "
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#25 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2009 - 09:57 AM

Citeaza

" orice am spune noi, e inutil SIGUR "

Absolut gresit. Nu am postat ca sa reiasa ca este imposibil sau ca al nostru coleg este dus cu pluta! Ci ca este vorba de pasiune si ambitie, iar astea nu le putem judeca sau impiedica noi! Decizia lui e luata, fie ca suntem pro sau contra!

1 - e nevoie de structura zdravana sa reziste vibratiilor.
2 - greutatea cu sau fara reductor trebuie tinuta strict sub control
3 - Elice pe direct e dificil de gasit, se vor dezintegra.

Este ceva ciudat, neobisnuit, dar nu imposibil. Evident ca o structura clasica ar fi mult mai buna ptr un termic. Dar asta e.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#26 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 22 July 2009 - 11:06 AM

Nu vreau sa ma intelegeti gresit. Nu va suparati pe mine Stiu ca aveti dreptate cand spuneti ca mai bine as schimba motorul pe unul de aero dar nu pot sa-l schimb asa cum am mai spus din mai multe motive. NU are rost sa le enumar. Nu ati postat degeaba. Am mai invatat cate ceva din posturi. Cel putin acum mi-a iesit din cap ideea sa pun elice direct pe axul motorului. Poate imi sarea vreo bucata de elice in cap :). Ma gandesc sa fac din depron pt ca asta am. As fi facut din balsa si cu o elice mica cum m-a sfatuit lefmir, dar cu experienta mea in butonat statia si cu viteza aia sigur il pierd sau dau cu el de pamant. Nu va contrazic pt ca stiu ca aveti experienta. Dar cred ca nimeni nu contesta faptul ca daca reusesc sa fac un ansamblu motor-reductor la o greutate rezonabila si un avion din depron intarit bine, ar fi posibil sa mearga. Daca imi spuneti ca nu merge sigur, poate m-as gandi sa renunt. Are cineva curaj? :)
Cred ca s-a discutat destul. Cand o sa realizez ceva cu siguranta o sa postez aici.
Numai bine!
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 July 2009 - 11:38 AM

Vezi postareapavcostel, la Jul 22 2009, 10:57 AM, a spus:

Absolut gresit. Nu am postat ca sa reiasa ca este imposibil sau ca al nostru coleg este dus cu pluta! Ci ca este vorba de pasiune si ambitie, iar astea nu le putem judeca sau impiedica noi! Decizia lui e luata, fie ca suntem pro sau contra!

1 - e nevoie de structura zdravana sa reziste vibratiilor.
2 - greutatea cu sau fara reductor trebuie tinuta strict sub control
3 - Elice pe direct e dificil de gasit, se vor dezintegra.

Este ceva ciudat, neobisnuit, dar nu imposibil. Evident ca o structura clasica ar fi mult mai buna ptr un termic. Dar asta e.

Bafta!
Costel



Scuze atunci ! Am inteles gresit !

Am accentuat putin in ideea ca as incuraja pe oricine sa faca orice inventie , doar atata timp cat nu este periculos
pentru el si pentru cei din jur.
Eu chiar nu pot fi indiferent daca cuiva ii sare o bucata de elice in ochi, si de acceai nu pot spune : Si ce este primul , Si ce , poate sa faca cum vrea etc, etc.

Ati vazut si la anumite emisiuni mai teribiliste ca scrie in final " Nu incercati acasa ! "


Inca odata scuze !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 22 July 2009 - 12:03 PM

Stau si ma gandesc,o mare parte dintre voi zburati modele de 4/6Kg cu motoare de 4/8 CP,elici de 50/60 cm si nu va este teama,dar un "part" de motor de 2,5cmc va ingrozeste.Motorul asta nu functioneaza numai la 30000t/min,are si el o gama de turatii 5000/33000 (nu stiu exact) .Cu o elice de calitate si o limitare de turatie pe la 12000/13000 nu vad de ce nu ar merge,mai ales ca ar trage un depron.Pana la urma,omul asta are si vrea sa incerce,a fost avertizat de ce se poate intampla,in continuare este alegerea lui.

numai bine
0

#29 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 July 2009 - 12:31 PM

pentru ca elicile alea mari au urmatoarele proprietati:
- sunt MARI si implicit le acorzi respectul cuvenit
- RPM-ul este MULT scazut (10.000 rpm e mult supra turat deja)
- fiind mai mari nu au muchiile asa taioase (ma refer la 26cc in sus)

Mai rapid te tai de la o elice mica si foarte ascutita decat de la una mare. Si mai rapid pusca una mica decat una mare... si alea mici cand pusca se fac tzandari + ca-ti sare motorul in cap daca nenorocirea da sa se sparga doar o pala...

In plus, motoarele mai mari au aprindere prin scanteie, daca ti-ai bagat dejtu si pierde timingul, nu-i mai da scanteie. Mi-a supt o banala punga elicea de la DA50 si doar de la punga aia cand a trecut printre pale, motorul s-a oprit instant...

M-am taiat rau la elicea de pe piper (10cc), si niciodata la cea de pe Yak sau Raven...


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu