Modelism - RHC Forum: Motor termic intzepenit... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor termic intzepenit...

#1 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

  Postat 21 May 2004 - 10:10 PM

Oameni buni, am "dezgropat" un motor rusesc din '87 de 7cc si este intzepenit pistonul in camasa, camasa in corpul motorului... nu vor sa se miste si pace!Cu toate ca la vremea lui chipurile l-am conservat (cu mintea mea de atunci) adiq are ulei pe el la greu, uleiul acesta cred ca nu era unul de calitate, deoarece o parte din el s-a transformat intr-o jicleala lipicioasa si cred ca aceasta este principala cauza a intzepenirii lui...
Cam cu ce ar trebui sa dau pe el si in el pt. k sa-l curat? Mi s-a indicat chiar sa picur putin lichid de frana in interior, personal as incerca sa-l cufund in decarburol... voi ce ma sfatuiti?
Ma mai gandesc si la faptul ca la vremea aceea foloseam ulei de ricin+alcool tehnic, daca au mai ramas resturi de ulei de ricin in el chiar ca am pus-o... help me pls.!
...audaces fortuna iuvat...
0

#2 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 May 2004 - 01:29 AM

incearca cu o presa hidraulica. exista sanse insa sa spargi cilindrul... cu rabdare insa trebuie sa se deblocheze (cel mai probabil uleiul a creat "pete" pe piston care s-a lipit de cilindru... trebuie doar sa rupi legaturile respective si pistonul e liber... dupa care tratament cu ulei... de calitate!:) ).

MIG-29
0

#3 Useril este offline   gica viteza 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 401
  • Inregistrat: 08-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Dristor

Postat 22 May 2004 - 01:34 AM

Eu sunt de parere ca ar merge scos cilindrul incalzind motorul pe un reseu.
...vitezomanul gica spray...
0

#4 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 May 2004 - 03:06 AM

Salutari!

Daca pistonul si cilindrul sunt facuti din materiale diferite atunci ar merge procedeul cu incalzire (atentie! doar daca materialul cilindrului se dilata mai mult decat materialul pistonului pentru aceeasi variatie de temperatura... daca nu este asa atunci pistonul va sparge cilindrul si faci praf bunatate de motor...).

ca ulei cineva mi-a recomandat in privat "ulei de arma". Nu am reusit sa gasesc pe aici (probabil n-am stiut unde sa caut) dar intr-adevar uleiul de arma este mai bun decat cel folosit de obicei in modelism.

eu folosesc "after run oil-HCAP 3000 HOBBICO". Deocamdata sunt multumit de el... am conservat pentru doua saptamani un motor de 0.40 Magnum... sper sa functioneze inca :)

si inca ceva... fratilor daca aveti motoare si planuiti sa le tineti mai mult la conservat... dati-le domle!!!:) eu caut de inebunesc un motor rusesc sa-l pun pe un sukhoi-26 ce vine luna viitoare. Primesc materialele si ma apuc de construit... ce spuneti ne bagam la un duo... cineva cu motor rusesc sa mi-l motorizeze?:) Chiar mi-ar place sa-l zbor cu motor de la mama lui :)

MIG-29
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 22 May 2004 - 10:33 AM

lasa ca 2-3 saptamani nu face nimic la un motor. eu am tinut atata timp nepornit si nu lam conservet de loc. a pornit dupa aceea fara probleme

daca vreti sal conservati pentru mult timp desfacetil si curatatil bine cu apa cu detergent. grija la cilindru si piston ca detergentul zgarie (adica nu frecati cu periuta sau alte chestii de genul. doar lasatil sa stea in apa cu detergent cateva ore)

dupa aceea se monteaza la loc si sta bine merci multa vreme. inainte de montare sa aveti grija sal uscati bine ca altfel rugineste axul
come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 May 2004 - 04:23 PM

Dintr-o revista frantzuzeazscva de aero: motorul intzepenit se baga in apa cu detergent DE VASE, se fierbe , dupa care se demonteaza fara probleme. AFTER RUN OIL este treaba cea mai prima pentru conservarea motoarelor. In principiu, dupa ultima functionare, se scoate bujia, se invarte in gol cu starterul cateva secunde, apoi se toarna 2-3 picaturi in carburator si in orificiul in care se inshurubeaza bujia. Apoi se invarte de cateva ori pentru a imprashtia uleiul in tot motorul.
Poate mai exista metode, dar eu atat shtiu. Oricum, sunt curios sa mai aflu shi altele.
No brain, no headache.....
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 May 2004 - 04:31 PM

MIG-29, la 22 May 2004, 03:06, a spus:

motor rusesc sa mi-l motorizeze?:) Chiar mi-ar place sa-l zbor cu motor de la mama lui :)

MIG-29

@MIG-29 ......Daca este Raduga 7..........va zbura putin. Pe al meu scrie ca are doar 4 ore de functionare :)

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 May 2004 - 04:31 PM

0

#8 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 22 May 2004 - 04:32 PM

Nu stiu daca cu un ulei mai acatarii (cel de arma) rezista mai mult, nu uitati ca a fost pus la "murat" in '87 si tin minte ca atunci l-am curatat si i-am bagat la greu ulei mineral...
Vis a vis de ideea cu incalzirea; pistonul cred ca e din fonta, iar camasa din otel (cu toate ca poate ma insel, deoarece din cate stiu, nu tre' sa aibe coef. de dilat. f. diferiti...). Mi-e frica sa nu se arda uleiul acela lipicios si sa se solidifice mai tare, cu toate ca-mi surade ideea de a incalzi camasa pistonului.

Citeaza

MIG-29 Scris la 22 May 2004, 03:06
eu caut de inebunesc un motor rusesc sa-l pun pe un sukhoi-26 ce vine luna viitoare.
.....ce spuneti ne bagam la un duo... cineva cu motor rusesc sa mi-l motorizeze?

Uite, dupa ce-l pun pe picioare si vad ca mere bine, te caut... eu oricum ma batea gandul la un hiroglisor cu el, dar mai bine i-ar sta in aer... :)
C.U.!
...audaces fortuna iuvat...
0

#9 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 22 May 2004 - 07:27 PM

Uraaaaaa! It works!
Pitts sa traiesti! Tocmai am dat in clocot motorul, dupa 15 min a iesit camasa din corpul motorului, apoi in urmat. 10 min. a iesit si pistonul din camasa....!
Stiam eu ca n-o sa ma dezamagiti :)!
Mc. inca o data la toata lumea pt. sfaturi!
...audaces fortuna iuvat...
0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 May 2004 - 08:08 PM

maestre felicitari!:)
mi-am notat si eu reteta de deztepenit... ca nu se stie cand intru la belele:)

Apropos orice ai face.. ai grija mare de el nu-l strica... nu-l bushi... pupa-l la culcare... ca vreau sa-l zbor si eu cateva ture :)

eu ajung acasa prin decembrie... rezista pana atunci ? :)

MIG-29
0

#11 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 23 May 2004 - 12:09 PM

Mig-ule, da' acum pe unde zbori de abia in Dec. vii home? O sa-ncerc sa-mi dau peste mana in caz ca ma supar si-o sa vreau sa-l vand...
Dar, by the way... acasa unde? Caci eu sunt din Iasi ...!!!
Regards,
...audaces fortuna iuvat...
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 May 2004 - 07:51 AM

Stiu ca s-a terminat, dar povestesc si eu cum imi dezghet motoarele: folosesc un solvent puternic (de obicei imersez motorul peste nopate in diluant nitro, cu carburatorul demontat si bujia scoasa, eventual ce mai puteti da jos de pe el). Al doilea pas este montarea motorului pe banc, si dupa ce ii montez o elice incep sa misc repetat stanga-dreapta pana incepe sa se miste...de acolo, mai departe e usor!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 24 May 2004 - 10:24 AM

Doar ca o parere, acum dupa succesul reputat de proprietarul
motorului ghidus. Nu credeti ca pentru a conserva un motor
este mai bine sa-l tii "la vaselina" (pot fi si alte uleiuri) demontat ?
Nu risti sa zgirii pistonul sau camasa in nici un caz. iar daca
doresti sa-l folosesti, ii tragi o spalatura, dupa care o montare
,o ungere si apoi o sfoara.
Oricum NU va recomand metoda lu' Marinaru. Pot fi si alte
corpuri straine intre piston si camasa si riscati prin fortare
sa le zgiriati si totodata fortati si biela, bucsa si ca mai e
dupa care Pa motor !

Aceasta postare a fost editata de Anonim: 24 May 2004 - 10:26 AM

0

#14 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 May 2004 - 10:32 AM

..era vorba de motoarele inghetzate de uleiul sicativat...nu stiu cum poti pastra un motor dar sa acumulezi in timp corpuri straine intre cilindru si piston...doar daca il tii in ladita cu nisip unde pastrezi si morcovii peste iarna!!
Ca uleiuri, orice produs mineral sau uleiul de arma!!...Acestea nu se vor intari niciodata in timp!!! Multi fac greseala ca dupa spalare sa-i de-a un spritz cu combustibil cu ricin...uleiurile vegetale se usuca si devin lacuri in timp!
In final, motorul se imbraca cu ceva carpa sau punga de polietilena daca e pe model sau daca nu este pe model, chiar introdus intr-o punga! Punga protejeaza cel mai bine motorul in conservare, chiar mai bine decat cutia!!!
Si in loc de PS: nu e bine sa confundati spalarea motrului cu demontarea acestuia...intotdeauna demontarea motorului va reduce din resursa acestuia si va duce chiar la uzura filetelor date in aliajele de aluminiu ale carterului! Spalarea se face cu motorul montat si demontarea organologiei mobile intervine DOAR cand este strict necesar!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 May 2004 - 10:37 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 May 2004 - 05:02 PM

S-a discutat aici si cred ca este corect ca dupa rodaj motorul sa NU se mai demonteze. Se spala si atat.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu