Motor termic intzepenit...
#1
Postat 21 May 2004 - 10:10 PM
Cam cu ce ar trebui sa dau pe el si in el pt. k sa-l curat? Mi s-a indicat chiar sa picur putin lichid de frana in interior, personal as incerca sa-l cufund in decarburol... voi ce ma sfatuiti?
Ma mai gandesc si la faptul ca la vremea aceea foloseam ulei de ricin+alcool tehnic, daca au mai ramas resturi de ulei de ricin in el chiar ca am pus-o... help me pls.!
#2
Postat 22 May 2004 - 01:29 AM
MIG-29
#4
Postat 22 May 2004 - 03:06 AM
Daca pistonul si cilindrul sunt facuti din materiale diferite atunci ar merge procedeul cu incalzire (atentie! doar daca materialul cilindrului se dilata mai mult decat materialul pistonului pentru aceeasi variatie de temperatura... daca nu este asa atunci pistonul va sparge cilindrul si faci praf bunatate de motor...).
ca ulei cineva mi-a recomandat in privat "ulei de arma". Nu am reusit sa gasesc pe aici (probabil n-am stiut unde sa caut) dar intr-adevar uleiul de arma este mai bun decat cel folosit de obicei in modelism.
eu folosesc "after run oil-HCAP 3000 HOBBICO". Deocamdata sunt multumit de el... am conservat pentru doua saptamani un motor de 0.40 Magnum... sper sa functioneze inca :)
si inca ceva... fratilor daca aveti motoare si planuiti sa le tineti mai mult la conservat... dati-le domle!!!:) eu caut de inebunesc un motor rusesc sa-l pun pe un sukhoi-26 ce vine luna viitoare. Primesc materialele si ma apuc de construit... ce spuneti ne bagam la un duo... cineva cu motor rusesc sa mi-l motorizeze?:) Chiar mi-ar place sa-l zbor cu motor de la mama lui :)
MIG-29
#5
Postat 22 May 2004 - 10:33 AM
daca vreti sal conservati pentru mult timp desfacetil si curatatil bine cu apa cu detergent. grija la cilindru si piston ca detergentul zgarie (adica nu frecati cu periuta sau alte chestii de genul. doar lasatil sa stea in apa cu detergent cateva ore)
dupa aceea se monteaza la loc si sta bine merci multa vreme. inainte de montare sa aveti grija sal uscati bine ca altfel rugineste axul
#6
Postat 22 May 2004 - 04:23 PM
Poate mai exista metode, dar eu atat shtiu. Oricum, sunt curios sa mai aflu shi altele.
#7
Postat 22 May 2004 - 04:31 PM
MIG-29, la 22 May 2004, 03:06, a spus:
MIG-29
@MIG-29 ......Daca este Raduga 7..........va zbura putin. Pe al meu scrie ca are doar 4 ore de functionare :)
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 May 2004 - 04:31 PM
#8
Postat 22 May 2004 - 04:32 PM
Vis a vis de ideea cu incalzirea; pistonul cred ca e din fonta, iar camasa din otel (cu toate ca poate ma insel, deoarece din cate stiu, nu tre' sa aibe coef. de dilat. f. diferiti...). Mi-e frica sa nu se arda uleiul acela lipicios si sa se solidifice mai tare, cu toate ca-mi surade ideea de a incalzi camasa pistonului.
Citeaza
eu caut de inebunesc un motor rusesc sa-l pun pe un sukhoi-26 ce vine luna viitoare.
.....ce spuneti ne bagam la un duo... cineva cu motor rusesc sa mi-l motorizeze?
Uite, dupa ce-l pun pe picioare si vad ca mere bine, te caut... eu oricum ma batea gandul la un hiroglisor cu el, dar mai bine i-ar sta in aer... :)
C.U.!
#9
Postat 22 May 2004 - 07:27 PM
Pitts sa traiesti! Tocmai am dat in clocot motorul, dupa 15 min a iesit camasa din corpul motorului, apoi in urmat. 10 min. a iesit si pistonul din camasa....!
Stiam eu ca n-o sa ma dezamagiti :)!
Mc. inca o data la toata lumea pt. sfaturi!
#10
Postat 22 May 2004 - 08:08 PM
mi-am notat si eu reteta de deztepenit... ca nu se stie cand intru la belele:)
Apropos orice ai face.. ai grija mare de el nu-l strica... nu-l bushi... pupa-l la culcare... ca vreau sa-l zbor si eu cateva ture :)
eu ajung acasa prin decembrie... rezista pana atunci ? :)
MIG-29
#12
Postat 24 May 2004 - 07:51 AM
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 24 May 2004 - 10:24 AM
motorului ghidus. Nu credeti ca pentru a conserva un motor
este mai bine sa-l tii "la vaselina" (pot fi si alte uleiuri) demontat ?
Nu risti sa zgirii pistonul sau camasa in nici un caz. iar daca
doresti sa-l folosesti, ii tragi o spalatura, dupa care o montare
,o ungere si apoi o sfoara.
Oricum NU va recomand metoda lu' Marinaru. Pot fi si alte
corpuri straine intre piston si camasa si riscati prin fortare
sa le zgiriati si totodata fortati si biela, bucsa si ca mai e
dupa care Pa motor !
Aceasta postare a fost editata de Anonim: 24 May 2004 - 10:26 AM
#14
Postat 24 May 2004 - 10:32 AM
Ca uleiuri, orice produs mineral sau uleiul de arma!!...Acestea nu se vor intari niciodata in timp!!! Multi fac greseala ca dupa spalare sa-i de-a un spritz cu combustibil cu ricin...uleiurile vegetale se usuca si devin lacuri in timp!
In final, motorul se imbraca cu ceva carpa sau punga de polietilena daca e pe model sau daca nu este pe model, chiar introdus intr-o punga! Punga protejeaza cel mai bine motorul in conservare, chiar mai bine decat cutia!!!
Si in loc de PS: nu e bine sa confundati spalarea motrului cu demontarea acestuia...intotdeauna demontarea motorului va reduce din resursa acestuia si va duce chiar la uzura filetelor date in aliajele de aluminiu ale carterului! Spalarea se face cu motorul montat si demontarea organologiei mobile intervine DOAR cand este strict necesar!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 May 2004 - 10:37 AM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 24 May 2004 - 05:02 PM