Modelism - RHC Forum: la doar 1/2 din motor avionul urca - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

la doar 1/2 din motor avionul urca de ce????????

#1 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 10:29 AM

va salut, se pare ca iar am o mica problema, aseara am facut o proba la edge 540t din scartzaitoare, eu zic ca este bine echilibrat, l-am decolat de jos cu motorul la jumatate, este un avion cu anvergura de 1m, 600g, elice 9x6 si motor emax 2215/12 parca trage pana la 750g foarte bine, ..., deci l-am decolat fara nici o problema, nu trage dreapta nici stanga nimic, doar ca atunci cand dau putere la motor, adica cu mansa maxim jumatate e bine dar daca trec de jumatate cu foarte putin avionul urca sus sau mai bine spus face looping (daca asa se scrie), intrebarea este: de ce urca in sus cand trec cu mansa de jumatate am observat ca e mai usor de pilotat un avion greu de bot decat de coada.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#2 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 16 July 2009 - 10:34 AM

Vezi ca suportul motorului trebuie sa aiba unghi 2greade in jos si 3 in stanga pentru a egala cuplul motorului, asta ar putea fi singura explicatie pt care se comporta asa avionul, daca u zici ca cg ul e ok.

Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 16 July 2009 - 10:35 AM

Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#3 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 10:38 AM

CG-ul e la o treime din aripa de la bordul de atac, si motorul are inclinatia cum trebuie, 2-3 grade in jos, 3-4 grade la dreapta, poate fi de la motor ca e prea puternic? sa ii schimb elicea? am incercat cu 10x5 si 11x4,7 si tot la fel

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 16 July 2009 - 10:41 AM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 July 2009 - 10:38 AM

bigfoot... te rog eu... nu mai emana teorii asa fixiste bazate pe o experienta prea mica cu aeromodelismul... pe bune...

Daca urca nu unghiul motor e UNICA cauza... unghiuri de incidenta ale profundorului/aripii gresite, centraj prost SI unghi motor. Ca sa testezi asta, urca cu modelul foarte sus. Taie-i motorul si baga-l in bot si lasa-l asa. Trebuie sa coboare vertical. Daca urca botul, e orice altceva inafara de unghi motor...


0

#5 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 16 July 2009 - 10:45 AM

Vezi postareaCalin, la Jul 16 2009, 11:38 AM, a spus:

Taie-i motorul si baga-l in bot si lasa-l asa...


Aaaa, criminalule, vrei sa mai scape lumea de o scartaietoare? :blink: :D
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 July 2009 - 10:47 AM

no bine acuma cred ca a fost subanteles ca nu-l lasi in bot pana se ingroapa :blink: Il lasi si tu acolo 2-3 secunde sa vezi cum se comporta.. de aia am zis sa-l urce cat mai sus :D

P.S. imi plac spumele :D si la bere si de la multiplex :D


0

#7 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 10:50 AM

Vezi postareaCalin, la Jul 16 2009, 11:38 AM, a spus:

Daca urca nu unghiul motor e UNICA cauza... unghiuri de incidenta ale profundorului/aripii gresite, centraj prost SI unghi motor. Ca sa testezi asta, urca cu modelul foarte sus. Taie-i motorul si baga-l in bot si lasa-l asa. Trebuie sa coboare vertical. Daca urca botul, e orice altceva inafara de unghi motor...

Am incercat si asta, l-am urcat sus cat ptr cateva greseli, am taiat motorul, planeaza drept sau cu un unghi foarte mic in coborare, l-am pus cat de cat in verticala si coboara drept sau mai bine spus cand prinde viteza se inclina in sus, am echilibrat profundorul, dar daca ii schimb prea tare unghiul ptr a cobora se duce in jos, deci................. daca nu are viteza planeaza foarte bine pot sa spun(ca pt un incepator), dar cum prinde putin viteza gata, ori face looping, ori se duce in jos daca ii schimb unghiul la profundor.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#8 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 10:55 AM

cred ca am sa ii schimb cg-ul putin mai in fata, poate fi si de la motor, motorul original avea 70g si asta are 50g. sau ii pun putin plumb in dinti.


Tocmai am primit, mesaj privat, si cred ca are dreptate 100%, AVIONUL MEU ESTE PROST ECHILIBRAT SAU CONSTRUIT, un avion bine construit cand dai mansa la mxim la gaz, avionul trebuie sa prinda viteza si nu sa urce sau sa coboare, deci multumim pt sfat celui ce mi-a trimis PM, am sa incerc sa echilibrez cat mai bine avionul, am observat la primul model pe care l-am avut un balsa tot de 1m anvergura ca nu facea asa ceva cu mansa la maxim, dar cum spumele sunt ptr incepatori si de facut puzzle din ele, pana am sa ma invat cu pilotarea raman la scartaitoare, apoi imi voi lua un balsa ca sunt mult mai stabile si mai bine facute. i-ar ca, concluzie in problema mea, se pare ca trebuie sa ma chinui cat mai mult sa il centrez si sa il echilibrez cat mai bine, va multumesc tuturor ptr sfaturi.

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 16 July 2009 - 11:08 AM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#9 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 July 2009 - 11:58 AM

deci daca coboara perfect pe verticala nelimitat nu e unghiul de incidenta sau CG-ul gresit. Daca il pui pe spate in blana, si coboara mai pronuntat, iar in zbor normal urca pronuntat DOAR cu motor blana, e unghiul motor. Daca pe spate URCA, e greu de coada. Astea sunt manevre de centrare ce oricine trebuie sa le faca la primele zboruri.


0

#10 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 12:23 PM

Vezi postareaZeus, la Jul 16 2009, 11:55 AM, a spus:

cred ca am sa ii schimb cg-ul putin mai in fata, poate fi si de la motor, motorul original avea 70g si asta are 50g. sau ii pun putin plumb in dinti.


Tocmai am primit, mesaj privat, si cred ca are dreptate 100%, AVIONUL MEU ESTE PROST ECHILIBRAT SAU CONSTRUIT, un avion bine construit cand dai mansa la mxim la gaz, avionul trebuie sa prinda viteza si nu sa urce sau sa coboare, deci multumim pt sfat celui ce mi-a trimis PM, am sa incerc sa echilibrez cat mai bine avionul, am observat la primul model pe care l-am avut un balsa tot de 1m anvergura ca nu facea asa ceva cu mansa la maxim, dar cum spumele sunt ptr incepatori si de facut puzzle din ele, pana am sa ma invat cu pilotarea raman la scartaitoare, apoi imi voi lua un balsa ca sunt mult mai stabile si mai bine facute. i-ar ca, concluzie in problema mea, se pare ca trebuie sa ma chinui cat mai mult sa il centrez si sa il echilibrez cat mai bine, va multumesc tuturor ptr sfaturi.


banuiesc ca avionul e cel facut de mine pe care l-ai luat de la stim noi cine.
nu e bine facut, e foarte bine facut. zbor avioane de astea de 1 an si am cel putin 5-6 facute.
pe mine ce ma mira este ca ai ajuns la porcariile astea de polistiren, conditii in care erau ce c..t pt tine acum cateva luni.
dac nu ai pus unghi motor bineinteles ca urca la accelerare.
panoul de foc e facut dar nu asigura unghiul. pune si tu niste piulite in spatele batiului astfel incat sa ii dai un unghi dreapta-jos si dupa aia ai sa vezi.
ma mira ca nu stii chestiunile astea elementare (unghi, CG ) dar stii f. bine ce inseamna avion (balsa, polistiren, puzzle ...)
succes la facut puzzle, din polistiren si din balsa.
ps: toate deproanele mele au zburat excelent si nici unul nu a cedat in zbor.
pune si tu o poza cu modelul, si cu panoul de foc.

cu ocazia asta multumiri inca o data lui nemo.

Aceasta postare a fost editata de andriu: 16 July 2009 - 12:25 PM


"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#11 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2009 - 01:09 PM

Vezi postareaandriu, la Jul 16 2009, 01:23 PM, a spus:

banuiesc ca avionul e cel facut de mine pe care l-ai luat de la stim noi cine.
nu e bine facut, e foarte bine facut. zbor avioane de astea de 1 an si am cel putin 5-6 facute.
pe mine ce ma mira este ca ai ajuns la porcariile astea de polistiren, conditii in care erau ce c..t pt tine acum cateva luni.
dac nu ai pus unghi motor bineinteles ca urca la accelerare.
panoul de foc e facut dar nu asigura unghiul. pune si tu niste piulite in spatele batiului astfel incat sa ii dai un unghi dreapta-jos si dupa aia ai sa vezi.
ma mira ca nu stii chestiunile astea elementare (unghi, CG ) dar stii f. bine ce inseamna avion (balsa, polistiren, puzzle ...)
succes la facut puzzle, din polistiren si din balsa.
ps: toate deproanele mele au zburat excelent si nici unul nu a cedat in zbor.
pune si tu o poza cu modelul, si cu panoul de foc.

cu ocazia asta multumiri inca o data lui nemo.

Daca acest model este facut de tine atunci... respect, nu vreau sa fiu rautacios dar cred ca stiu ce inseamna CG si unghiuri la motor ptr ca aceste unghiuri tot cu saibe l-am facut dupa cum am spus: 2-3 grade jos si 3-4 grade maxim dreapta.
Nu ma intereseaza asa de mult deocamdata din ce model este avionul atata timp cat il busesti, dar sa nu uitam ca dupa ce busesti avionul sunt sanse sa trebuiasca cumparat un alt motor daca nu se poate repara, sau mai bine spus e mai usor de reparat depronul si scartzul decat balsa, si ca sa fac si o paranteza, pt a avea satisfactii la zbor tot mai frumos si mai bine zboara unul de balsa decat aceste spume.
PS inca sunt un incepator, deci am timp sa le invat pe toate de asta cer si sfaturi.
imi cer scuze pt off topic

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Zeus: 16 July 2009 - 01:11 PM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#12 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2009 - 05:50 PM

Pune o poza din profil mai mare si in care sa se vada tot avionul, din aia ce ai postat-o mi se pare ca axul motorului e in sus.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#13 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 16 July 2009 - 08:19 PM

Iar va spurca nenea valterasu:
http://www.rhc.ro/fo...?showtopic=4595

Fa testu
Ia-ti cu tine un plumb de 10 grame ... dala de lipit pe roti si schimba CG mai in fata sau mai in spate functie de ce zice testu.
nu depasi 3..4 mm in deplasarea CG la un test altfel risti sal faci necontrolabil.

Intreaba pe Elvis ... care cica avea chinezaria echilibrata da era mai naravas decit un harmasar.
Jucat cu CG dupa care am lasat statia pe iarba citeva secunde in timpul zborului :)

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 16 July 2009 - 08:20 PM

0

#14 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 17 July 2009 - 11:02 AM

Vezi postareaMLGore, la Jul 16 2009, 06:50 PM, a spus:

Pune o poza din profil mai mare si in care sa se vada tot avionul, din aia ce ai postat-o mi se pare ca axul motorului e in sus.

cam asta este inclinatia la motor, azi ii mai fac o proba am mai inclinat putin motorul in jos si o sa imi iau si niste plumb cu mine, am sa folosesc o elice gws 10x6

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  3.jpg (139.34K)
    Number of downloads: 352
  • Fisier atasat  2.jpg (179.96K)
    Number of downloads: 342
  • Fisier atasat  4.jpg (118.05K)
    Number of downloads: 333

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#15 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 24 July 2009 - 02:09 PM

Asteptam niste concluzii...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu