Modelism - RHC Forum: OS 55 ax - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

OS 55 ax setare jicleor relanti

#1 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 19 July 2009 - 09:37 PM

rog pe cineva care are OS 55 AX si nu a umblat la setarile din fabrica ale jicleorului de relanti sa imi spuna aproximativ cate ture are...


multumesc !
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 09:46 PM

http://manuals.hobbi...55ax-manual.pdf
Pagina 32, ai toate explicatiile acolo. Nu strange ca Gheorghe!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 19 July 2009 - 10:13 PM

gasit...multam !!!

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 19 July 2009 - 10:13 PM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#4 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 11:26 PM

Florin, ajuta-ne si pe noi te rog (pe Abburo in calitate de profesor si pe mine in cea de elev), ca vad ca folosesti un 55AX acum, sa stim daca limitarea la 10.000 rpm cu 13x5 sau 12x6 e normala sau e o problema cu motorul. E un post la kit review despre asta ( http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...mp;#entry317124 ). Multumiri.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#5 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 20 July 2009 - 10:02 AM

eu folosesc 13x6 si maxim am obtinut 10200 rpm ...eu zic ca e ok...poate e de la nitro sau de la combustibil de nu sare de 10000 la tine . Motoru arde coolpower 10% nitro

COOLPOWER rulzzz :rolleyes: !

a am uitat sa iti zic ca folosesc APC...nu te mai incurca cu MA ca sunt o mizerie

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 20 July 2009 - 10:03 AM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 July 2009 - 11:05 AM

io numa Masters Airscrew folosesc si pot spune ca sunt departe de a fi mizerie... APC face si jamara btw... alea-s mizerii de mizerii


0

#7 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 20 July 2009 - 11:24 AM

Citeaza

a am uitat sa iti zic ca folosesc APC...nu te mai incurca cu MA ca sunt o mizerie

Citeaza

io numa Masters Airscrew folosesc si pot spune ca sunt departe de a fi mizerie... APC face si jamara btw... alea-s mizerii de mizerii

sunt bune amandoua...sunteti fericiti acum?amandoua sunt prelucrate CNC...amandoua sunt armate cu fibra de sticla...
Una e neagra, alta gri...care culoare sa fie mai frumoasa? :rolleyes:
0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 July 2009 - 11:27 AM

eu am argumente impotriva APC (made by jamara :rolleyes:) din 10 elici 8 vin necentrate, cu defecte de turnare si cu gaura data prost... nu e nici una prelucrata CNC ce injectate in matrita si alezate ulterior.

Nu era malitios mesajul, imi exprimam o opinie. APC mai folosesc doar la electrice si DOAR APC original, nu jamara


0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 July 2009 - 11:44 AM

Si eu folosesc numai APC. .. Am avut MA si am renuntat la ele din cauza randamentului prost.
DT
0

#10 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 July 2009 - 11:56 AM

Am mai povestit si eu pe alocuri si despre elice di experienta proprie. Am testat pe diverse motoare diverse elice atat MA cat si APC. In functie de dimensiuni si caracteristicle motorului o marca se comporta mai bine ca cealalta, acest lucru variind. Spre ex la un .52 am ramas pe MA 12x5, iar la un .91 am ramas pe un APC 15x4W.

Oricum OS.55AX a fost testat si cu APC si cu MA cu rezultate relativ apropiate. Problema a fost doar turatia relativ scazuta din punctul meu de vedere.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 July 2009 - 11:58 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#11 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 July 2009 - 11:58 AM

Vezi postareamisumat, la Jul 20 2009, 12:26 AM, a spus:

...sa stim daca limitarea la 10.000 rpm cu 13x5 sau 12x6 e normala sau e o problema cu motorul...


La nivelul solului sau in aer cele 10.000 rpm?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#12 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2009 - 12:06 PM

Vezi postareaprotheus, la Jul 20 2009, 12:58 PM, a spus:

La nivelul solului sau in aer cele 10.000 rpm?


La sol cu avionul pe loc. Urca si peste 10.000 in functie de elice si temperatura.
Dar la 11.000 nu ajunge deloc.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#13 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 20 July 2009 - 04:26 PM

OS .55
cu APC 13x6, coolpower 10% : 10150 maxim
cu G-sonic 13x6, coolpower 10% : 10100 max
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#14 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 July 2009 - 04:29 PM

OS55AX, MA 12x4, PI*RSQRT(2)*PI^10-2 RPM/min...

acum ca stiti turatia la sol... va ajuta cu ceva?


0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 July 2009 - 05:09 PM

Vezi postareaCalin, la Jul 20 2009, 05:29 PM, a spus:

OS55AX, MA 12x4, PI*RSQRT(2)*PI^10-2 RPM/min...

acum ca stiti turatia la sol... va ajuta cu ceva?



Nu prea...nu tractiunea o cautam.... care oricum e undeva in jurul valorii de 2.8 kgf.

Apropos, un tratat frumusel pe aceasta tema aici: http://www.docstoc.com/docs/6282524/MicroM...-System-Studies

Maxim turatie pentru cele doua tipuri de elice sunt (conform producatori):

MA: RPM=160000/diametru in inch
APC: RPM=225000/diametru in inch

Oricum ar fi in ambele cazuri, suntem sub turatia maxima recomandata de producator.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 July 2009 - 05:14 PM

mai nush... niciodata nu mi-a placut teoria :rolleyes:
Io pe un motor nou pun elice apropiata de ce zice producatorul (sau chiar CE zice producatorul) si-l zbor... apoi incep sa jonglez cu pasul si diametrul pentru a obtine performantele optime. Nu numai elicea e factorul important aici, ce si drag-ul si grosimea botului, aerodinamicitatea etc...

Poti avea tu RPM maxim recomandat (si deci tractiunea maxima) daca cele 2 nu sunt optime pentru modelul in cauza.

Personal am renuntat la tahometru acum multi ani si merg strict pe cum se comporta modelul in aer.


0

#17 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2009 - 05:48 PM

Calin , asta este abordarea unui profesionist sau ca sa nu exagerez si sa zica lumea ca te "perii" a unuia care se pricepe.
Adica sa testeze si sa aleaga optimul ) motor, elice, servouri, etc ) , pentru ca stie ce vrea de la modelul sau si cum trebuie sa
arate in aer ceea ce vrea de la el..
Uite, este pe YouTube acelasi tip de motor O.S. 55 pus pe o Katana Sebart pilotat de unul Niccolo Nassi si echipat cu APC 14,5 x 4
elice care nici nu este prevazuta in catalogul motorului si zboara 3D cu el super fain.

Dar pana sa ajungem noi astia mai incepatori la astfel de decizii, mergem pe citite pe intrebate si mai putin pe incercate iar fara turometru riscam sa
incingem motoarele de sa le sara " fulgii " mai ales acum la 35 grade afara.

E greu si sa facem corect tot programul ala de trimare a unui aeromodel ca sa zboare si el ca la carte.
Referitor la marca unui elici am gasit o clasificare in USA de 5-6 firme in care MA-urile erau pe ultimul loc in clasament - dar si clasamentele
astea se mai fac pe " bani " sau pur subiectiv fara prea multe explicatii stiintifice.

P.S.
G-Sonic fata de APC am observat ca are varfurile mai elastice ( probabil mai subtiri ) si posibil la turatie mare sa "flambeze" - sa se indoaie catre spate
si sa mai piarda tractiune mai ales la sprit-uri.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#18 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 July 2009 - 05:52 PM

repet, eu nu flamez aici APC versus MA sau invers. M-am referit strict la APC facute de jamara. Sunt calitatea a 2-a, cu rebuturi care in mod normal nu s-ar pune in vanzare. Si totusi unii comercianti de la noi le vand. Aceste elici SUNT PERICULOASE. Repet, o elice necentrata, pe un airframe USOR (deci fragil) = ruperea botului si dat in cap cu elicea... pe incercate (din pacate)...

In plus, nu stiu daca ai vazut pe youtube cati dintre adevaratii maestrii (nu eu, eu sunt aiurit inca) tin motoarele turate blana mai mult de 2-3 secunde... si deci le supra incing...


0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2009 - 06:04 PM

Asa este . stick-ul de acceleratie se misca mai rau ca celelalte.

Dar hai ca am luat-o razna, aici Florin 100 % intreba unde este pozitia de " fabrica "
a surubului de Low Needle Valve. ( carburator inchis si dupa ce strangem surubul il deschidem de la zero 1,5 ture - fara a strange prea tare - de la setarea asta eu l-am mai deschis 1/2 ture caci se ineca la ralanti si nu ajungeam cu el pe pista ca se oprea pe drum. )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu