OS 55 ax setare jicleor relanti
#1
Postat 19 July 2009 - 09:37 PM
multumesc !
#2
Postat 19 July 2009 - 09:46 PM
Pagina 32, ai toate explicatiile acolo. Nu strange ca Gheorghe!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#3
Postat 19 July 2009 - 10:13 PM
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 19 July 2009 - 10:13 PM
#4
Postat 19 July 2009 - 11:26 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#5
Postat 20 July 2009 - 10:02 AM
COOLPOWER rulzzz :rolleyes: !
a am uitat sa iti zic ca folosesc APC...nu te mai incurca cu MA ca sunt o mizerie
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 20 July 2009 - 10:03 AM
#6
Postat 20 July 2009 - 11:05 AM
#7
Postat 20 July 2009 - 11:24 AM
Citeaza
Citeaza
sunt bune amandoua...sunteti fericiti acum?amandoua sunt prelucrate CNC...amandoua sunt armate cu fibra de sticla...
Una e neagra, alta gri...care culoare sa fie mai frumoasa? :rolleyes:
#8
Postat 20 July 2009 - 11:27 AM
Nu era malitios mesajul, imi exprimam o opinie. APC mai folosesc doar la electrice si DOAR APC original, nu jamara
#10
Postat 20 July 2009 - 11:56 AM
Oricum OS.55AX a fost testat si cu APC si cu MA cu rezultate relativ apropiate. Problema a fost doar turatia relativ scazuta din punctul meu de vedere.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 July 2009 - 11:58 AM
#11
Postat 20 July 2009 - 11:58 AM
misumat, la Jul 20 2009, 12:26 AM, a spus:
La nivelul solului sau in aer cele 10.000 rpm?
#12
Postat 20 July 2009 - 12:06 PM
protheus, la Jul 20 2009, 12:58 PM, a spus:
La sol cu avionul pe loc. Urca si peste 10.000 in functie de elice si temperatura.
Dar la 11.000 nu ajunge deloc.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#13
Postat 20 July 2009 - 04:26 PM
cu APC 13x6, coolpower 10% : 10150 maxim
cu G-sonic 13x6, coolpower 10% : 10100 max
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#14
Postat 20 July 2009 - 04:29 PM
acum ca stiti turatia la sol... va ajuta cu ceva?
#15
Postat 20 July 2009 - 05:09 PM
Calin, la Jul 20 2009, 05:29 PM, a spus:
acum ca stiti turatia la sol... va ajuta cu ceva?
Nu prea...nu tractiunea o cautam.... care oricum e undeva in jurul valorii de 2.8 kgf.
Apropos, un tratat frumusel pe aceasta tema aici: http://www.docstoc.com/docs/6282524/MicroM...-System-Studies
Maxim turatie pentru cele doua tipuri de elice sunt (conform producatori):
MA: RPM=160000/diametru in inch
APC: RPM=225000/diametru in inch
Oricum ar fi in ambele cazuri, suntem sub turatia maxima recomandata de producator.
#16
Postat 20 July 2009 - 05:14 PM
Io pe un motor nou pun elice apropiata de ce zice producatorul (sau chiar CE zice producatorul) si-l zbor... apoi incep sa jonglez cu pasul si diametrul pentru a obtine performantele optime. Nu numai elicea e factorul important aici, ce si drag-ul si grosimea botului, aerodinamicitatea etc...
Poti avea tu RPM maxim recomandat (si deci tractiunea maxima) daca cele 2 nu sunt optime pentru modelul in cauza.
Personal am renuntat la tahometru acum multi ani si merg strict pe cum se comporta modelul in aer.
#17
Postat 20 July 2009 - 05:48 PM
Adica sa testeze si sa aleaga optimul ) motor, elice, servouri, etc ) , pentru ca stie ce vrea de la modelul sau si cum trebuie sa
arate in aer ceea ce vrea de la el..
Uite, este pe YouTube acelasi tip de motor O.S. 55 pus pe o Katana Sebart pilotat de unul Niccolo Nassi si echipat cu APC 14,5 x 4
elice care nici nu este prevazuta in catalogul motorului si zboara 3D cu el super fain.
Dar pana sa ajungem noi astia mai incepatori la astfel de decizii, mergem pe citite pe intrebate si mai putin pe incercate iar fara turometru riscam sa
incingem motoarele de sa le sara " fulgii " mai ales acum la 35 grade afara.
E greu si sa facem corect tot programul ala de trimare a unui aeromodel ca sa zboare si el ca la carte.
Referitor la marca unui elici am gasit o clasificare in USA de 5-6 firme in care MA-urile erau pe ultimul loc in clasament - dar si clasamentele
astea se mai fac pe " bani " sau pur subiectiv fara prea multe explicatii stiintifice.
P.S.
G-Sonic fata de APC am observat ca are varfurile mai elastice ( probabil mai subtiri ) si posibil la turatie mare sa "flambeze" - sa se indoaie catre spate
si sa mai piarda tractiune mai ales la sprit-uri.
#18
Postat 20 July 2009 - 05:52 PM
In plus, nu stiu daca ai vazut pe youtube cati dintre adevaratii maestrii (nu eu, eu sunt aiurit inca) tin motoarele turate blana mai mult de 2-3 secunde... si deci le supra incing...
#19
Postat 20 July 2009 - 06:04 PM
Dar hai ca am luat-o razna, aici Florin 100 % intreba unde este pozitia de " fabrica "
a surubului de Low Needle Valve. ( carburator inchis si dupa ce strangem surubul il deschidem de la zero 1,5 ture - fara a strange prea tare - de la setarea asta eu l-am mai deschis 1/2 ture caci se ineca la ralanti si nu ajungeam cu el pe pista ca se oprea pe drum. )