Am nevoie de sfaturi Ce aeromodel pentru un benzinar de 26cc?
#1
Postat 08 March 2009 - 06:21 PM
Vreau sa trec la termice si mai exact vreau sa trec la un motor pe benzina de 26cc.
Motorul este un CRRC GF26i si cantareste 1150 gr cu aprindere cu tot.
Intrebarea mea este daca pot pune acest motor pe un model cu anvergura de 1,5-1.6 metri si sa obtin performante de zbor 3D. Cea mai mare dintre grijile mele este ca motorul fiind greu nu voi putea centra modelul. Am in vedere un model cap232 de 1,61 metru care are 1300g neechipat. Astept de la voi daca vreti sa ma ajutati pareri si recomandari de aeromodele petru acest motor dar care sa se pastreze in gama de pret 500-600 RON, precum si sfaturi pentru centrarea corecta a modelului. Mentionez ca motivul principal pentru trecerea la benzinar este de ordin financiar.
Multumesc anticipat celor ce vor gasi timp sa ma sfatuiasca!
#2
Postat 08 March 2009 - 06:58 PM
Ellesar, la Mar 8 2009, 06:21 PM, a spus:
NU.
26cc benzina, poti sa-l folosesti pe acrobate de ~1,8m.
#3
Postat 08 March 2009 - 11:21 PM
#4
Postat 08 March 2009 - 11:32 PM
#6
Postat 09 March 2009 - 12:07 AM
#7
Postat 09 March 2009 - 07:52 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#9
Postat 09 March 2009 - 09:02 AM
L-am scos in 4kg cand producatorul zice 3.8 (cu motor pe metanol) si zboara bestial DAR: din cauza cuplului imens am renuntat la elici de carbon si am trecut la altele mult inferioare de lemn care practic au scazut performantele motorului mult sub ceea ce poate da in conditii normale, si totusi am ceva probleme sa-l mentin in hover. Din cauza cuplului si a anverguri mici, modelul are tot timpul tendinta sa se invarta invers cum se invarte elicea chiar si cu curse ale eleroanelor relativ mari...
Deci stie lucian ce stie cand zice minim 1.8m pentru 3d curat... aici am sa vin si eu cu o completare... maxim 5kg - ideal 4kg (cel putin cu mvvs26cc).
Ca o completare, asta e unul dintre primele zboruri cand aveam 18x8 miejlik carbon... a se observa tendinta de torque in hover.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 March 2009 - 09:05 AM
#10
Postat 09 March 2009 - 12:43 PM
26cc benzina, poti sa-l folosesti pe acrobate de ~1,8m. - Spune RedSky ...Si...
Da, avioanele din exemple fac 3D cu benzinar de 26 dar nu se incadreaza in ipoteza .-Spune ZOD
Acuma eu ce sa inteleg?Intradevar omul are model de 1,6 m.........Dar,motorul poti sa-l pui pe un model care sa faca 3d!
Si exemplele dupa youtube sunt foarte elocvente!:rolleyes:
#11
Postat 09 March 2009 - 03:27 PM
#12
Postat 09 March 2009 - 03:37 PM
Probabil din acelasi motiv nu se monteaza motor de MIG-21 Lancer pe Extra 300 (1:1).
#13
Postat 09 March 2009 - 04:27 PM
Va multumesc pentru rabdare! :wacko:
#14
Postat 09 March 2009 - 04:50 PM
Ellesar, la Mar 9 2009, 04:27 PM, a spus:
Va multumesc pentru rabdare! :wacko:
un avion bun si frumos ( din punctul meu de vedere ) este Funtana ( Katana ) de 2 m , ceva similar cu unul din cele ale lui Silviu. Am vazut plan gratuit pe net.
( dar eu cred ca mult se va ridica ca si cost si partea electronica - servouri, power box etc care vor trebui de calitate ca sa faci #d cu el .)
#15
Postat 09 March 2009 - 04:57 PM
Ellesar, la Mar 9 2009, 04:27 PM, a spus:
Va multumesc pentru rabdare! :wacko:
Nimsoc construieste... si parca vroia sa isi vanda din modele.. ia arunca un ochi.. vezi ce si cum
#16
Postat 09 March 2009 - 06:28 PM
Tocmai am scos la zbor o Extra300SHP de la Graupner, de 1,8m anv, exact cu motorul asta. Avionul a iesit grelut cu toate pe el, adica 5200g. Cu elice 18x8 pleaca in decolare cu jumatate de gaz si ii asigura verticala nelimitata. Dar cred ca voi reduce din pas pentru ca, dupa cum zicea si Kriminel, cuplul motor il cam intoarce in zbor.
Bafta!
P.S. Motorul e super!!! Porneste usor, nu face probleme in zbor si e zgircit rau de tot cu consumul.
#17
Postat 09 March 2009 - 07:07 PM
Pe net am vazut ca elicea care se foloseste pe acest motor este de 16x8.
#18
Postat 09 March 2009 - 07:23 PM
Am facut rodajul cu 16x8, dar cu ea tractiunea statica e pe la 5kg. Apoi am pus 18x6 care trage la sol cam 5,8kg si pe viitor cred ca o voi folosi pe avion.
Bafta!
#19
Postat 11 March 2009 - 04:27 PM
acesta este avionul pe care as fi vrut sa il cumpar.
#20
Postat 11 March 2009 - 05:03 PM
Ellesar, la Mar 11 2009, 04:27 PM, a spus:
acesta este avionul pe care as fi vrut sa il cumpar.
La modelul asta poti pune maxim un motor de 10cmc pe metanol, dar trebuie intarit pt ca, din ce vad eu, e pt motor electric.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#21
Postat 11 March 2009 - 05:09 PM
MLGore, la Mar 11 2009, 05:03 PM, a spus:
Hai ca merge si un 15cc, cumpara tu avionul ca mai am eu un OS de 15 care sta pe tusa, vedem ce iese :rolleyes:.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#22
Postat 15 July 2009 - 05:56 PM
Nu stiu daca ai ales modelul pana acum dar.....
1. Motorul este prea puternic (si prea greu) pt un acrobat de 1.5 anvergura.
2. Din cate am citit eu pe aici cred ca pana acum ai ajuns la concluzia ca trebuie sa iti faci singur aeromodelul:D
Asa ca sfatul meu este sa te indrepti spre un Sukhoi 26 la 1,8 - 2 metri anvergura. Este o structura usor de construit (cel putin planurile dupa care l-am facut eu) si se potriveste motorul pt el.
Numai bine