In mod normal acest rewiew trebuia postat la sectiunea ARF dar datorita faptului ca pregatirea modelului asa cum vine "din cutie" este cel putin dificila pentru modelistii cu mai putina experienta am considerat ca este mai bine sa-l descriu la sectiunea "kit".
cateva detalii despre model:
1. Producatorul este necunoscut, banuit a fi "NANLANG FACTORY" din China, comercialzat in State ca fiind un produs "World Planes". Nu sunt foarte sigur, oricum are un frate mai mare pentru termic, o replica a celebrului "Paint Ball Target" aka GP 580 pilotat de Matt Chapmann.
2. L-am achizitionat la reducere in Decembrie 2009 de la firma din Harghita si in acelasi timp un prieten a achizitionat fratele mai mare de la firma din Botosani. Constructia s-a desfasurat in paralel sau aproape pentru ca termicul este neterminat.
3. Caracteristici generale:
Anvergura :925mm, aripa trapezoidala, eleroane generoase ca pentru 3D, unghi diedru 2grd,
Lungime fuselaj: 890mm (de la partea din fata a capotajului pana la extremitatea derivei), 930mm cu elice si con,
Suprafata portanta aripa: 19.1 dm2, Suprafata portanta ampenaj orizontal: 3.9 dm2
Incarcare: 41.9 g/dm2 la 802g greutatea obtinuta de mine) sau 30.3 g/dm2 pentru cele 580 g "imaginate de producator"
Greutatea totala a componentelor "direct din cutie" 446g.
La dezambalare am facut cateva poze pe care le atasez aici.
4.Calitatea produsului:
Aspect general de 4 stele, ambalaj 4 stele, manual de instructiuni - zero barat (dealtfel manualul este pentru un alt CAP cu alta structura, alte componente etc, ceva asemanator cu YAK54 comercializat de acelasi retailer si probabil facut de aceasi mama ), finisaj exterior de 5 stele cu toate ca folia este una ieftina (avionul imita ca schema de culori un CAP 232 40% construit si zburat de un american ), lipituri de 3 stele, clei de tip aracet pus cu zgarcenie in locurile cele mai importante (dealtfel multe trebuie intarite), capota, carenaje cupola de 5 stele, piese marunte si accesorii de 2 stele, roti inutilizabile, lipsa componente, tije de cea mai proasta calitate.
La capitolul componente din lemn/placaj lucrurile stau chiar mai rau. Modelul este prevazut, conform producatorului sa primeasca mai multe tipuri de motorizari functie de ce se doreste astfel ca kit-ul contine o bagheta de balsa 10x10 pentru suport motor periat seria 370 cu reductor / sau neperiat cu acelasi tip de suport si setul de panouri pentru motor neperiat de 200-250 W cu suport de tip cruce. Pentru un modelist incepator montarea panourilor pentru suportul de tip "cruce" devine o aventura atata timp cat panourile, desi corect taiate, nu sunt marcate L/R pentru a obtine inclinarea dorita anti cuplu a motorului. Mai mult panourile laterale sunt decupate din placaj 1.5 liteplay fragil, sunt deja exfoliate pe alocuri iar panoul frontal este livrat din doua parti si este de aceasi calitate.
Cireasa de pe tort a fost lipsa piesei de legatura din placaj pentru lonjeronul principal al aripii desi ambalajul nu parea violat. Dealtfel si in cazul termicului am constatat cam aceleasi lipsuri, lucru absolut normal avand in vedere ca producatorul este acelasi.
5. ECHIPARE: Avand in vedere ca daca la cele 446 g adaugam 100g pentru un acc. 3 s, si un "motoras" marunt de 60-70g fara a lua in considerare nimic altceva se depaseste targetul de greutate impus de producator. Astfel m-am decis la urmatoarele:
a. motor BL A2217-7T, 18 A, 800-1100g forta, 67g
b. servo 4 buc SG 90 de la Tower Pro (nu dati cu pietre) - 40g
c. elice 9x5 APC sport pe care s-ar putea sa o schimb cu alta de la GWS din fibra de sticla
d. receptor 6 ch cu sinteza de la ACT - 26g
e. ESC de 33 AMP cu BEC incorporat - 30 g
f. acc XRay 3 s , 25 C, 1100 mAh, -93g
g. tren custom made din dural, frezat pentru usurare - 24g
h. roti ultrausoare 58mm diametru - 14g
i. bechie custom made cu rotita ultrausoara 19mm diametru - 9g


055:FUSELAJ2.JPG]



To be continued.......