Modelism - RHC Forum: pornirea motoarelor cu ardere interna - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

pornirea motoarelor cu ardere interna incepator cu un motor

#1 Useril este offline   vas86 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 24-February 04

Postat 03 July 2004 - 12:49 PM

am un motor rusesc ,nefolosit ,de 2,5 .tot ce am e toba de esapament ,cateva garnituri si motoru propiuzis
nu stiu rusa si nu pricep nic din documentatie...please help.
daca mai stiti si "retete de gatit in camera de ardere":huh: adik combustibili...
help me vreau si eu sa pornesc motoru sa vad cum suna....
aa si inca ceva...cei care au mai pornit...ce inertie au la inceput (daca il prind in menghina e bine ??:)) )
2 daca am nevoie neaparat de toba aia mare si urata..
3.am doar un surub pt reglarea combustibil /aer
4.am inteles ca merg si cu alcool (de care ? izopropilic ar mere ca de metilic ce sa zic nu stiu de unde sa iau)
5.cum intretin mecanica din el (am nevoie de ulei ... pe unde il bag)
6.cat de greu porneste...
cam atat ...
mersi anticipat
0

#2 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 03 July 2004 - 01:17 PM

Da electrice ai zburat vreodata?
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#3 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 03 July 2004 - 01:58 PM

Mai, vad ca la Iasi, tot rushii's la putere :D! Si eu tot unul rusesc am, da' mai mare.
1. Daca este termic cu bujie, merge bine cu urmatorul combustibil: 1/3 ulei ricin (de la farmacie) si 2/3 alcool etilic dublu rafinat (din comertzul socialist). Motorul este rodat sau abia acum il inaugurezi?
In legatura cu prinderea lui in menghine... nu recomand, cred ca nu ti-ar lua asa mult sa-i faci un banc de proba (o scandura si 2 holtz.).
Iar la capitolul instructiuni in rusa :huh:, te ajuta cei care vand benzina'n piata Alexandru, nu te costa mult, mai ales daca le promitzi ca devii clientul lor :D.
2. Ai nevoie doar daca tii la urechile tale...
3. Daca este pt. model captiv ai un singur surub de reglare pt. combustibil...(de fapt cred ca sunt 2 sau ma insel...? unul pt. combustibil si unul pt. aer).
4.Vezi pct. 1
5. Dupa fiecare utilizare (sau tentativa de utilizare) se desface bucatzele, se curata de urmele de combustibil si se unge cu oloi obisnuit de motoare, dupe care se pune la pastrare pt. la anu' :).
6. Greu tare, daca este la inceput, mai usor ar fi daca ai cunoaste la Palatul Copiilor pe cineva de la aeromodelism, k sa te ajute cu un demaror...
Cam atat deocamdata.... , te felicit anticipat pt. reusita :D!
...audaces fortuna iuvat...
0

#4 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 03 July 2004 - 02:00 PM

deci:

motoarele termice merg cu amestec: 20% ulei si 80% alcool

ulei poate fi ulei de ricin sau ulei pentru motoare in 2 timpi (se gaseste la piese auto)

alcool merge doar alcool metilic (aka metanol) sau etilic (alcool tehnic, se gaseste la chimicale)

combustibilul poate sa mai contina si nitrometan, dar acesta este optional. este si de cumparat la rhc gata amestecat.

in nici un caz nul prinzi in menghina. iti faci un batiu din placaj sau cumperi unul gata facut. de pornit porneste greu sau usor in functie de cat de bine este reglat (sau dereglat :huh: ) un starter electric este recomandat, dar poti sai dai drumul si din mana. elicea este obligatorie pe ax. de asemenea driverul de bujie este si el obligatoriu

si pentru picatot: nene omul vroia sa stie cum se porneste motoru termic sa vada cum suna. nu zicea nimik de zburat si nici de electrice. hai cati dau eu o stelutza de la mine ca sa nu mai pui intrebari aiurea
come to the dark side. we have cookies!
0

#5 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 03 July 2004 - 03:40 PM

Dom' ReD,
Sa'ntzeleg ca bag kam mult ulei de ricin? Eu pana acum faceam amestecul 30-70%, am incercat o data sa fac asa cum ai spus tu, mergea motoru' de dreaq'l lua, dar se incalzea cam tare... si de atunci n-am mai incercat... dar la alcool ai dreptate, ala tehnic este za best!
...audaces fortuna iuvat...
0

#6 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 03 July 2004 - 04:23 PM

nu bagi mult. am auzit pe multa lume cesi face combustibilul acasa si baga 30%.

dar toti combustibilii de cumparat nu au mai mult de 20% (cei mai multi dintre ei). eu zbor cu combustibil cumparat si are 18%. merg fara probleme.

si cu vodka nu eu am dreptate ci marinaru ca de la el stiu
come to the dark side. we have cookies!
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 July 2004 - 06:27 PM

Daca vrei sa-ti faci tu combustibilul evita alcoolul metilic daca poti. Este foarte periculos deoarece poate provoca orbirea. Nu am incercat dar asa spun "batranii". Alcoolul etilic este perfect. Daca nu porneste motorul faci visinata. Daca ai acces la un laborator au alcool pentru analize de 99,99 % .
Toba urata mai are un rol .Vezi ca are un mic stut unde pui un furtun ce merge la rezervor sa faca un pic de suprapresiune.
S-a scris pe forum si subscriu ca dupa pornire sa nu mai desfaci motorul. Il speli bine cu bujia scoasa si cu capacul de la biela desurubat.
Bafta
0

#8 Useril este offline   droopy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 06-May 03

Postat 04 July 2004 - 09:47 AM

Am si eu un MK-17 diesel rusesc si m-am chinuit 2 zile ca sa-l pornesc dar, nimik....
Proprietaru zicea ca are nevoie de 33%alc. etilic, 33%ulei ricin, 33% gaz lampant... nu a vrut sa o ia de nici-un fel......
Am incercar si cu demaror......




Stiti cumva care ar fi problema, sau cum imi dau seama de ea....... alte retete de combustibil.........

Tare as vrea sa-l pornesc sa-l vad cum oracaie.....
Un nebun lanseaza un aeromodel,
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
0

#9 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2004 - 11:21 AM

Salutare

Droopy, in reteta scrisa de tina s-a strecurat, intr-adevar, o gresala. Nu e vorba de "alc. etilic" ci de ETER ETILIC. In rest e corect: 33% ulei ricin, 33% gaz lampant. Asta e valabil la rodaj. Daca vrei sa-l "storci" se adauga in procent mic (1-5%) amil nitrit.

Ai grija cu eterul ala, te "anesteziaza" de nu te vezi, e foarte volatil (atentie la soare) si foarte inflamabil.

Stima si consideratia
Men
0

#10 Useril este offline   droopy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 06-May 03

Postat 04 July 2004 - 12:24 PM

Pai eterul etilic nu-i tot un alcool?


De unde pot sa iau eter etilic?
Un nebun lanseaza un aeromodel,
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 July 2004 - 06:44 PM

Nu-i alcool. Alcoolul etilic este cel care se bea de necaz ca nu porneste motorul.
De la spitale. Este acel "ceva" care se pune pe batista in filme si-l adoarme instantaneu pe cel vizat :(
Vezi si la un laborator de chimie. Toate fabricele mari au asa ceva.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 04 July 2004 - 06:45 PM

0

#12 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 04 July 2004 - 11:42 PM

metanolul intradevar este extrem de periculos. daca este consumat sub forma de vodka provoaca orbirea, coma sau de cele mai multe ori moartea.

dar daca este manevrat cu grija atunci este un combustibil minunat. daca esti responsabil si nul bei si nici nul lasi la indemana copiilor nu este nici o problema
come to the dark side. we have cookies!
0

#13 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 July 2004 - 08:05 AM

Cred ca este vorba de motorul sovietic CSTKM de 2.5 cc...ce ai tu nu e toba, e rezonator iar suprapresiune nu ai pe el...renunta la el (rezonator) pana inveti sa-l pornesti...merge foarte bine fara!. Carburatotrul este fix pentru zbor liber sau zbor captiv!...elicea recomandata este 180/100, 200/100 sau 200/150. Nu inproviza nimic in loc de elice adevarata!
Bujia nu o alimenta cu tensiune mai mare de 1.5 V sub nici o forma!!! Daca o arzi, ai pus-o...bujia nu e standard, e cu cap inglobat, pentru competitii si e greu de gasit inlocuitor!!

Pentru motorul diesel MK 17, cumpara de la benzinarii spray de pornit pe timp de iarna!...il pui in congelator peste noapte si il golesti (fara sa-l tai, puri si simplu il sprayezi, rece fiind o sa vezi ca in loc sa se vaporizeze, se pisha ca o fata mare). La compozitie mai adaugi ulei mineral sau ricin cam jumatate din compozitia care exista in spray.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#14 Useril este offline   droopy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 06-May 03

Postat 05 July 2004 - 04:28 PM

Omule, esti de aur, oare ce ne-am face fara tine?..... :D

Aceasta postare a fost editata de droopy: 05 July 2004 - 04:29 PM

Un nebun lanseaza un aeromodel,
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
0

#15 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 July 2004 - 08:55 AM

droopy, la 4 Jul 2004, 10:47, a spus:

Am si eu un MK-17 diesel rusesc si m-am chinuit 2 zile ca sa-l pornesc dar, nimik...Am incercar si cu demaror......

Cea mai mare greseala este sa incerci sa folosesti demaror la motorasele mici diesel...daca faci o manevra gresita din contrapiston si pe urma invarti motorul cu demaror poti sa faci nod din biela sau buba in arbore!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 July 2004 - 08:55 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#16 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 06 July 2004 - 10:21 AM

Am folosit motoare diesel rusesti (cu contrapiston) de 2,5 cm3
Reteta de combustibil era : 25% ulei ricin (sau ulei amestec de motoreta)
30% gaz de lampa, 45% ETER ETILIC .(se poate gasi la depozitele farmaceutice
(cu o pila) sau alte laboratoare) . Bine reglat poate porni la prima sfoara (elice, etc)
0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 July 2004 - 10:23 AM

Spraiul de care vorbeam contine amestec de eter dietilic si petrol…procentajul se poate determina amestecand cu alcool etilic sau metilic (nu si alti alcooli) si separand in acest fel hexanul si heptanul (petrolul) de eter (pe un esantion) se poate stabili procentajul volumic…in rest se mai adauga un 5% motorina pentru adaugarea octanului la amestecul ce formeaza petrolul. (dar nu este strict necesar acest adaos de motorina)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 July 2004 - 10:26 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu