Rc Termic pentru incepatori
#1 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 28 June 2009 - 11:12 PM
Am un aeromodel easy star de ceva timp pe care acum il stapanesc foarte bine. M-am decis de ceva timp sa trec la avioane termice deoarece ma enerveaza sa zbor cateva minute si sa mi se termine acumulatorul.
M-am uitat pe diverse site uri si am gasit un avion care mi a placut si care are un pret bun pentru buzunarul meu.Atat imi permit.
Este vorba despre Ripmax Trainer 30 de la Botosani.Mentionez ca nu prea stiu cu ce se mananca motoarele termice si de aceea as vrea sa ma ajutati sa vad de ce anume am nevoie pt a face avionul asta sa zboare.Eu am facut o lista si va rog sa mi spuneti daca am omis ceva, daca am pus ceva in plus sau daca am ales ceva gresit.
Radiocomanda Hitec Optic 6 sport + receptor dubla conversie 35 Mhz (astea 2 le am)
Avion RIPMAX TRAINER 30
Motor termic ASP25A (4.04 cc)
4 X Servo standard 38 grame. Moment: 3.5kgcm@4.8V
Acumulator 4 NiMH AA 2500 mA Square
Elice APC Sport 9 x 6
Filtru combustibil
Tub siliconic pentru combustibil D2 (1 m)
On-Board Indicator 4 celule
Bujie Robbe Nr. 4 - Standard
Fisa bujie cu baterie si incarcator
2 X Prelungitor cablu servo 50 cm
Cablu Y pentru servo 50 cm
Combustibil (il voi alege in functie de cum scrie in manualul motorului>pt rodaj si apoi pt zbor daca nu coincid, sau daca stiti voi va rog sa mi spuneti)
Pompa combustibil (voi umple cu o seringa pana am bani de pompa)
Demaror (am bormasina)
Totodata daca cineva are acest avion rog sa mi spuna si mie cat de bun e, daca sunteti multumit de el.
Las si un id: mydream_is2fly
Multumesc anticipat!
#2
Postat 29 June 2009 - 07:20 AM
ktalyn15bn, la Jun 29 2009, 12:12 AM, a spus:
deoarece ma enerveaza sa zbor cateva minute si sa mi se termine acumulatorul.
...
Chiar asta e principalul motiv ? Acum ceva timp cautai raspunsul la aceasi dilema intr-un avion cu caracteristici de zbor termic cat mai bun. La relieful care il ai in zona ta (Zarnesti, Bran) eu as cauta mai mult un loc de zburat la panta corespunzator.
Mi-ai zis ca poti zbura si 30 minute dintr-o incarcare, tradus in zbor termic asta inseamna combustibil de 10-15 lei, la asta te-ai gandit ?
Exista si la electric solutii de a zbura toata ziua cu un singur set de acumulatori doar: LiFePo4 sau A123. Se incarca in doar 15 minute. Eu am trecut la asa ceva si dupa ce o sa mi se duca ce mai am LiPo prin preajma, altceva nu mai iau.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 June 2009 - 07:22 AM
#3
Postat 29 June 2009 - 08:52 AM
renatoa, la Jun 29 2009, 08:20 AM, a spus:
Mi-ai zis ca poti zbura si 30 minute dintr-o incarcare, tradus in zbor termic asta inseamna combustibil de 10-15 lei, la asta te-ai gandit ?
Exista si la electric solutii de a zbura toata ziua cu un singur set de acumulatori doar: LiFePo4 sau A123. Se incarca in doar 15 minute. Eu am trecut la asa ceva si dupa ce o sa mi se duca ce mai am LiPo prin preajma, altceva nu mai iau.
Si mie imi surade solutia cu acum.LiFe. Ceea ce ma pune pe ganduri este greutatea suplimentara si cei 9,9 V ( fata de 11,1 V ) la un pack de 3 celule.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#4 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 29 June 2009 - 12:09 PM
renatoa, la Jun 29 2009, 08:20 AM, a spus:
Mi-ai zis ca poti zbura si 30 minute dintr-o incarcare, tradus in zbor termic asta inseamna combustibil de 10-15 lei, la asta te-ai gandit ?
Exista si la electric solutii de a zbura toata ziua cu un singur set de acumulatori doar: LiFePo4 sau A123. Se incarca in doar 15 minute. Eu am trecut la asa ceva si dupa ce o sa mi se duca ce mai am LiPo prin preajma, altceva nu mai iau.
Intradevar ma gandisem la un avion care sa zboare in termica sau panta dar dupa ce am vazut cateva termice acum cateva zile parca mi-as dori mai mult unul termic.In ceea ce priveste costul la combustibil s ar putea sa nu fie o problema asa mare pentru ca mi s a spus ca 5 litri de combustibil ar veni cam 15 ore de zbor, ori eu cu easy star cred ca am la activ mai putin de 10 ore si il stapanesc chiar bine.
In ceea ce priveste acumulatorii LiFePo4 si A123 imi surade ideea dar din cate am vazut sunt cam scumpi + ca mi ar mai trebui incarcator si regulator.Oricum, o sa iau in considerare si aceasta solutie.
Multumesc. Astept si raspunsuri in ceea ce priveste lista, poate va prinde bine altcuiva daca mie nu.
PS: Pentru acumulator LiFe ce fel de regulator trebuie? Merge si cel care detecteaza LiPo? Nu gasesc niciunu pe care sa scrie LiFe :-/
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 29 June 2009 - 12:15 PM
#5
Postat 29 June 2009 - 02:44 PM
ktalyn15bn, la Jun 29 2009, 01:09 PM, a spus:
In ceea ce priveste acumulatorii LiFePo4 si A123 imi surade ideea dar din cate am vazut sunt cam scumpi + ca mi ar mai trebui incarcator si regulator.Oricum, o sa iau in considerare si aceasta solutie.
Multumesc. Astept si raspunsuri in ceea ce priveste lista, poate va prinde bine altcuiva daca mie nu.
PS: Pentru acumulator LiFe ce fel de regulator trebuie? Merge si cel care detecteaza LiPo? Nu gasesc niciunu pe care sa scrie LiFe :-/
...sunt deja modele chiar la magazinele online de la noi.Eu am un incarcator care stie si LiFe ( COMPACT DUO-POWER 6S-EQ CHARGER ) cumparat de la ...Botosani
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#6
Postat 30 June 2009 - 10:30 PM
ktalyn15bn, la Jun 29 2009, 12:12 AM, a spus:
Am un aeromodel easy star de ceva timp pe care acum il stapanesc foarte bine. M-am decis de ceva timp sa trec la avioane termice deoarece ma enerveaza sa zbor cateva minute si sa mi se termine acumulatorul.
M-am uitat pe diverse site uri si am gasit un avion care mi a placut si care are un pret bun pentru buzunarul meu.Atat imi permit.
Este vorba despre Ripmax Trainer 30 de la Botosani.Mentionez ca nu prea stiu cu ce se mananca motoarele termice si de aceea as vrea sa ma ajutati sa vad de ce anume am nevoie pt a face avionul asta sa zboare.Eu am facut o lista si va rog sa mi spuneti daca am omis ceva, daca am pus ceva in plus sau daca am ales ceva gresit.
Radiocomanda Hitec Optic 6 sport + receptor dubla conversie 35 Mhz (astea 2 le am)
Avion RIPMAX TRAINER 30
Motor termic ASP25A (4.04 cc)
........
Demaror (am bormasina)
Totodata daca cineva are acest avion rog sa mi spuna si mie cat de bun e, daca sunteti multumit de el.
Multumesc anticipat!
Si eu am zburat electrice si acum doua saptamani mi-am luat primul termic - un Ripmax Trainer 40 - ca al tau dar cu anvergura mai mare.
Pentru mine s-a dovedit o alegere foarte buna.
Mai ai nevoie de urmatoarele
- elastice pentru prins aripa de fuselaj.
- un pulverizator cu solutie de spalat geamuri sau orice alt degresant
- un sul de servetele de hartie sau hartie igienica
Deasemena e bine sa ai o bujie de rezerva.
Mult succes!
#7
Postat 02 July 2009 - 02:46 PM
Lucky star 40 de la Botosani are cineva?ceva pareri in legatura cu el?calitatea kitului, ce contine kitul....
@Phineas...pune si tu niste poze cu Ripmax Trainer 40 :) ...eventual niste detalii....se poate?ce motor ai pus?ce greutate are(motorul)?
Care dintre cele enuntate mai sus se pupa cu un OS MAX FS-40(6,5 cc, 4 timpi)?din pacate sunt legat de motor...
Multumesc,
Mircea
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 02 July 2009 - 02:47 PM
#8
Postat 02 July 2009 - 03:28 PM
@Phineas...pune si tu niste poze cu Ripmax Trainer 40 :) ...eventual niste detalii....se poate?ce motor ai pus?ce greutate are(motorul)?
Care dintre cele enuntate mai sus se pupa cu un OS MAX FS-40(6,5 cc, 4 timpi)?din pacate sunt legat de motor...
Multumesc,
Mircea
[/quote]
Salut ,
strtuctura buna rezistenta ,rezista si la un motor de 7,5 cc ,zbora ca un glont, este infoliat prost se "cojeste " repede ,trenul de aterizare sub orice critica ,este facut dintr-o sarma moale se indoaie la un contact mai hotarat ,bine echilibrat aerodinamic dar te sfatuiesc sa cumperi un RIPMAX 30, aceleasi dimensiuni ,calitate :fara comparatie.
Bafta ,
#9
Postat 02 July 2009 - 04:41 PM
ce ai zis tu e Lucky Star 40?
Ma gandeam si la varianta scratchbuild(si cred ca in final asta voi face), in care imi fac unul de la zero, pe placul meu....
dar.....totalul m-a dus undeva la 3-400 ron :)
scump lemnu' asta de blasa...ce sa-i faci...
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 02 July 2009 - 04:41 PM
#11
Postat 02 July 2009 - 07:21 PM
#12
Postat 02 July 2009 - 07:32 PM
Stunt23, la Jul 2 2009, 08:21 PM, a spus:
Daca vrei fa-ti tu unu de la 0 dar fa-l dupa un plan bun si detaliat.
Fiindca am discutat pe privat, omul nu prea a zburat, termic deloc, si stiu sentimentul cum e sa iti crashuiesti munca de cateva luni.
Cand rupi un ARF nu te doare atat... lasa-l sa isi faca mana pe ceva de care nu o sa ii para rau.
#13 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 02 July 2009 - 08:06 PM
Multumesc.
Ps: Eu m am gandit sa raman tot la motoplanor pentru ca si acesta poate sa mi indeplineasca cerintele(deocamdata) adica sa zbor cat mai mult, apoi voi vedea.
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 02 July 2009 - 08:06 PM