Se poate sau nu lipi o teava de carbon pentru Arcus
#1
Postat 25 June 2009 - 10:05 PM
Ieri am participat la un concurs F3J cu motoplanorul meu Arcus, varianta ARF, iar la una din probe, dupa ce am eliberat modelul din cablu l-am mai zburat vreo 8 secunde si apoi a "aplaudat" intr-un mod spectaculos. Adica s-a spart teava de carbon care sustinea aripile ("lonjeron" se numeste daca nu ma insel); aripile s-au facut ca o coada "tip V" timp de vreo 3 secunde, dupa care cea dreapta s-a desprins rezultand in final (adica azi) vreo 3 ore de deslipit, desurubat, oparit, modelat, lipit, injurat (degetele nu trebuiau lipite si ele) si eventual gandit.
Motivul spargerii tevii este simplu: SUPRAESTIMAREA MODELULUI, insemnand o acumulare de cateva acrobatii, 2 aterizari fortate, o aterizare in plan vertical dupa ce mi-a sarit capota cu tot cu acumulator in aer (tot la acest concurs) si foarte probabil o succesiune de curenti ascendenti-descendeti si o termica mai puternica (momentul cand s-a spart).
Teava s-a spart in zona de mijloc, iar intrebare mea este "Se merita sa dau aprox. 35 lei pe o teava noua + 20 lei transportul, deci aprox. 55 lei, sau as putea sa lipesc teava sparta cu CA sau Poxipol (doar astea le am in dotare) si sa merg cu ea asa pana o sa dau o comanda mai mare?"
Multumesc!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#2
Postat 25 June 2009 - 10:08 PM
#3
Postat 25 June 2009 - 10:13 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#4
Postat 25 June 2009 - 10:18 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#5
Postat 25 June 2009 - 10:35 PM
pccdtk, la Jun 25 2009, 11:18 PM, a spus:
E proiectul prietenei, al meu inca nu e gata, am avut alte prioritati.... :)
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#6
Postat 25 June 2009 - 10:38 PM
Cred ca maine o sa dau o fuga pana la practiker (sau cum se scrie) sa vad ce gasesc, eventual sa caut un alt magazin de profil in Ploiesti.
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#7
Postat 25 June 2009 - 10:56 PM
Costumas, la Jun 25 2009, 11:38 PM, a spus:
practiker (sau cum se scrie)
important e ca ai prins ideea :)
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#8
Postat 26 June 2009 - 12:10 AM
#9
Postat 26 June 2009 - 12:59 AM
#10
Postat 26 June 2009 - 07:40 AM
Ori aluminiu, cum am acum, ori fibra de sticla, cum zboara un coleg pe EG si face acro serios de 2 ani si nici gand de oboseala.
Nu incerca sa cresti soliditatea ei intarind-o prin interior, atunci va ceda aripa.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 June 2009 - 07:41 AM
#11
Postat 26 June 2009 - 08:18 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#12
Postat 26 June 2009 - 08:34 AM
pccdtk, la Jun 26 2009, 09:18 AM, a spus:
La vremea respectiva s-a emis ideea asta pentru EJ, care a avut un tub si mai subtire initial, si parerile nu au fost prea incurajatoare:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=218742
#13
Postat 26 June 2009 - 10:05 AM
Poti incerca folosind o "blana" de balsa pe care o smirgheluiesti bine pana ajunge la diametrul interior al tubului. Pentru o rezistenta maxima poti sa-l faci de o idee mai mic in diametru si sa-l lipesti cu Epoxy 24h din belsug.
Eu am intarit preventiv un lonjeron de carbon de diametru 22mm cu aceasta metoda si sunt extrem de multumit de rezistenta capatata.
#14
Postat 26 June 2009 - 10:58 AM
Multumesc pentru raspunsuri!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#15
Postat 26 June 2009 - 11:06 AM
Imi poate spune cineva daca as gasi fibra de sticla cu rasina si intaritor la magazinele de genul practiker, bricostore? Sau ce sa pun ca sa intaresc fuselajul in dreptul cabinei spre motor?
In acea zona fuselajul a devenit un pic mai flexibil (de la cutare) si mi-ar placea sa il intaresc.
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#16
Postat 26 June 2009 - 01:27 PM
Tubul de aluminiu nu mai gros de 1mm, adica 10*8, pe urma devine prea greu.
#17
Postat 26 June 2009 - 05:00 PM
Am cumparat 2 tevi de aluminiu, una de 10x8 mm si una de 8x6 mm si ma gandeam sa le pun pe amandoua (concentrice), iar in privinta greutatii cred ca mi-ar prinde bine ca poate scap de cele 8 gr de pe coada, CG fiind un pic mai in fata decat pozitia lonjeronului (folosesc LiPo 3s 1300mAh). Dar totusi nu as vrea ca in loc sa se indoaie aluminiu sa se rupa aripile (dupa cum m-a sfatuit renatoa), asa ca va rog sa ma ajutati in a alege daca le pun pe amandoua sau doar pe cea de 10x8 mm.
Am mai cumparat si fibra de sticla cu rasina si intaritor (erau la pachet in raionul auto). Fibra are 49x22 cm, tub de intaritor de 5 gr si rasina intr-o cutie metalica (ca de alune) de 245 gr. Acum ordinea aplicarii este: dau cu rasina zona respectiva, aplic bucata dorita de fibra si apoi "ung" cu intaritor? Intreb pentru ca nu am mai folosit pana acum si nu stiu.
Multumesc!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#18
Postat 26 June 2009 - 05:09 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#19
Postat 26 June 2009 - 05:35 PM
#20
Postat 26 June 2009 - 06:00 PM
Referitor la teava de carbon: vreau sa o inlocuiesc cu una din aluminiu, dar nu stiu daca e mai bine sa le folosesc pe cele 2 cumparate concentrice sau doar pe cel 10x8.
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#21
Postat 26 June 2009 - 06:01 PM
Rasina poliesterica se amesteca cu intaritorul inainte de aplicare. Ai grija in ce le amesteci, pentru ca in cca 20 de minute restul de material (amestecat) face o reactie exoterma foarte puternica, nu pune mana pe recipient.
De asemenea, ar fi bine sa faci un test inainte pe altceva, ca sa vezi cum se face amestecul si daca elaporul rezista la temperatura degajata (desi suprafata este mai mare, deci n-ar trebui sa se incalzeasca foarte tare)
Ce vrei tu sa faci (fibra de sticla pe elapor) se mai poate face si cu superglue (dar nu picatura sau alte prostii la tub, ci iti trebuie sticluta). Aplici tesatura si dai cateva puncte de superglue, apoi intinzi cu o bucata de punga, ca sa intre adezivul in tesatura. Mai bine faci treaba asta pe exteriorul fuselajului. Vezi ca miroase ;)
#22
Postat 26 June 2009 - 06:39 PM
Am sa fac un test cu rasina, asa din curiozitate si apoi ma hotarasc daca o sa pun cu rasina sau cu CA, ca din asta mai am o sticluta sigilata.
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#23
Postat 26 June 2009 - 10:15 PM
-am taiat ambele tevi de aluminiu pentru a putea fi folosite si in functie de cum o sa "pice" CG o sa ma decid daca o sa folosec doar una (10x8mm) sau pe amandoua, concentrice.
-fuselajul in zona capotei si a motorului l-am intarit cu fibra de sticla si rasina (app., multumesc dl. Dragos Avramescu pentru avertizarea despre reactia exoterma).
Multumesc tuturor pentru interes si ajutor!
(Subiect inchis!)
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)