Modelism - RHC Forum: Se poate sau nu lipi o teava de carbon - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Se poate sau nu lipi o teava de carbon pentru Arcus

#1 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 25 June 2009 - 10:05 PM

Salutare!

Ieri am participat la un concurs F3J cu motoplanorul meu Arcus, varianta ARF, iar la una din probe, dupa ce am eliberat modelul din cablu l-am mai zburat vreo 8 secunde si apoi a "aplaudat" intr-un mod spectaculos. Adica s-a spart teava de carbon care sustinea aripile ("lonjeron" se numeste daca nu ma insel); aripile s-au facut ca o coada "tip V" timp de vreo 3 secunde, dupa care cea dreapta s-a desprins rezultand in final (adica azi) vreo 3 ore de deslipit, desurubat, oparit, modelat, lipit, injurat (degetele nu trebuiau lipite si ele) si eventual gandit.

Motivul spargerii tevii este simplu: SUPRAESTIMAREA MODELULUI, insemnand o acumulare de cateva acrobatii, 2 aterizari fortate, o aterizare in plan vertical dupa ce mi-a sarit capota cu tot cu acumulator in aer (tot la acest concurs) si foarte probabil o succesiune de curenti ascendenti-descendeti si o termica mai puternica (momentul cand s-a spart).

Teava s-a spart in zona de mijloc, iar intrebare mea este "Se merita sa dau aprox. 35 lei pe o teava noua + 20 lei transportul, deci aprox. 55 lei, sau as putea sa lipesc teava sparta cu CA sau Poxipol (doar astea le am in dotare) si sa merg cu ea asa pana o sa dau o comanda mai mare?"

Multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 25062009125.jpg

Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 June 2009 - 10:08 PM

una noua. Nu vei ajunge la rezistenta structurala decat infasurata in alta plasa de carbon... ori asta e alta mancare de peste. Nu te complica inutil.


0

#3 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2009 - 10:13 PM

du-te in praktiker, hornbach sau ceva de genu si ia o teava de aliminiu identica in diametru cu aia de carbon. merge de minune! e mult mult mai ieftina. in jur de 10 lei era anul trecut.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#4 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 25 June 2009 - 10:18 PM

Off-topic: Ce vad ? Proiect de diploma ? Inveti pt.licenta ?
0

#5 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 25 June 2009 - 10:35 PM

 pccdtk, la Jun 25 2009, 11:18 PM, a spus:

Off-topic: Ce vad ? Proiect de diploma ? Inveti pt.licenta ?


E proiectul prietenei, al meu inca nu e gata, am avut alte prioritati.... :)
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#6 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 25 June 2009 - 10:38 PM

Multumesc pentru raspunsuri!

Cred ca maine o sa dau o fuga pana la practiker (sau cum se scrie) sa vad ce gasesc, eventual sa caut un alt magazin de profil in Ploiesti.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#7 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2009 - 10:56 PM

 Costumas, la Jun 25 2009, 11:38 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri!

practiker (sau cum se scrie)

important e ca ai prins ideea :)
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#8 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 26 June 2009 - 12:10 AM

Initial am pus si eu numai o teava de al in aripa de la EG, dar am indoit-o la o vrie mai lunga. Am indreptat-o si am bacat in ea inca una mai mica. Ce-i drepu a crescut greutatea modelului, dar se simte mult mai bine daca mai bate si vantul.......De rupt inca nu am reusit sa o rup....
0

#9 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 26 June 2009 - 12:59 AM

ar mai fi o varianta : sa bagi o tija prin tzeava de carbon si sa o lipesti bine inauntru :)
FLYING IS AN ART
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 June 2009 - 07:40 AM

Eu de cand am rupt a doua tija de carbon am renuntat la aceast material pe post de lonjeron, daca nu este impletit, ci numai fibre longitudinale este pur si simplu neadecvat.
Ori aluminiu, cum am acum, ori fibra de sticla, cum zboara un coleg pe EG si face acro serios de 2 ani si nici gand de oboseala.
Nu incerca sa cresti soliditatea ei intarind-o prin interior, atunci va ceda aripa.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 June 2009 - 07:41 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 26 June 2009 - 08:18 AM

O idee : ar merge pentru rigidizare un pic de spuma in interiorul tevii de aluminiu ?....expandeaza mult si-mi pare relativ usoara...
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 June 2009 - 08:34 AM

 pccdtk, la Jun 26 2009, 09:18 AM, a spus:

O idee : ar merge pentru rigidizare un pic de spuma in interiorul tevii de aluminiu ?....expandeaza mult si-mi pare relativ usoara...


La vremea respectiva s-a emis ideea asta pentru EJ, care a avut un tub si mai subtire initial, si parerile nu au fost prea incurajatoare:

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=218742
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 June 2009 - 10:05 AM

Desi nu sustin ideea lipirii lonjeronului, fiind o componenta supusa la stres maxim, ai mai putea incerca cum zicea cineva sa bagi o tija inauntru.
Poti incerca folosind o "blana" de balsa pe care o smirgheluiesti bine pana ajunge la diametrul interior al tubului. Pentru o rezistenta maxima poti sa-l faci de o idee mai mic in diametru si sa-l lipesti cu Epoxy 24h din belsug.

Eu am intarit preventiv un lonjeron de carbon de diametru 22mm cu aceasta metoda si sunt extrem de multumit de rezistenta capatata.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#14 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 10:58 AM

Cred ca o sa cumpar o teva de aluminiu cu grosimea peretelui un pic mai mare. Aceasta solutie mi se pare cea mai comoda, dat fiind faptul ca nu am pe acasa aproape nimic din materiale amintite de voi.

Multumesc pentru raspunsuri!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#15 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 11:06 AM

Ca sa nu mai deschid alt subiect (si nici nu e chiar off-topic):

Imi poate spune cineva daca as gasi fibra de sticla cu rasina si intaritor la magazinele de genul practiker, bricostore? Sau ce sa pun ca sa intaresc fuselajul in dreptul cabinei spre motor?
In acea zona fuselajul a devenit un pic mai flexibil (de la cutare) si mi-ar placea sa il intaresc.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#16 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 June 2009 - 01:27 PM

Da, se gaseste.

Tubul de aluminiu nu mai gros de 1mm, adica 10*8, pe urma devine prea greu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#17 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 05:00 PM

Am venit de la cumparaturi.

Am cumparat 2 tevi de aluminiu, una de 10x8 mm si una de 8x6 mm si ma gandeam sa le pun pe amandoua (concentrice), iar in privinta greutatii cred ca mi-ar prinde bine ca poate scap de cele 8 gr de pe coada, CG fiind un pic mai in fata decat pozitia lonjeronului (folosesc LiPo 3s 1300mAh). Dar totusi nu as vrea ca in loc sa se indoaie aluminiu sa se rupa aripile (dupa cum m-a sfatuit renatoa), asa ca va rog sa ma ajutati in a alege daca le pun pe amandoua sau doar pe cea de 10x8 mm.

Am mai cumparat si fibra de sticla cu rasina si intaritor (erau la pachet in raionul auto). Fibra are 49x22 cm, tub de intaritor de 5 gr si rasina intr-o cutie metalica (ca de alune) de 245 gr. Acum ordinea aplicarii este: dau cu rasina zona respectiva, aplic bucata dorita de fibra si apoi "ung" cu intaritor? Intreb pentru ca nu am mai folosit pana acum si nu stiu.

Multumesc!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#18 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 June 2009 - 05:09 PM

Rasina care ai cumparat-o e poliesterica s-ar putea sa nu prinda pe epoxy nu sant sigur.Maglavaiusul se face o data impreuna cu intaritorul.Nu stiu daca ai cumparat tesatura sau impaslitura,normal ar trebui sa folosesti tesatura laminata in fasii.Epoxi ai fi gasit la Botosani dupa cate stiu eu la fel si tesatura.Acum vezi cum faci.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#19 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 26 June 2009 - 05:35 PM

Dupa cum arata teava de carbon nu prea da rezultate , sectiunea este destul de mare . Cred ca rezultate bune sunt cu teava de aluminiu , care poate fi intarita in interior si cu alte materiale , inclusiv cu bagheta de pin rotunda. Si teava din fibra de sticla cred ca este mai rezistenta , dar trebuie tinut cont sa nu fie prea rigida constructia.
0

#20 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 06:00 PM

Fibra de sticla nu o pun pe epoxi, o pun pe arcel (pe alocuri cu urme de CA).
Referitor la teava de carbon: vreau sa o inlocuiesc cu una din aluminiu, dar nu stiu daca e mai bine sa le folosesc pe cele 2 cumparate concentrice sau doar pe cel 10x8.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#21 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 26 June 2009 - 06:01 PM

Cred ca e o idee buna infasurarea tevii cu un fir de kevlar sau fir textil de pescuit (nu spira langa spira, ci mai rara), avand in vedere cum arata ruptura. Asta preventiv, pentru viitor, nu pentru reparatii.

Rasina poliesterica se amesteca cu intaritorul inainte de aplicare. Ai grija in ce le amesteci, pentru ca in cca 20 de minute restul de material (amestecat) face o reactie exoterma foarte puternica, nu pune mana pe recipient.
De asemenea, ar fi bine sa faci un test inainte pe altceva, ca sa vezi cum se face amestecul si daca elaporul rezista la temperatura degajata (desi suprafata este mai mare, deci n-ar trebui sa se incalzeasca foarte tare)

Ce vrei tu sa faci (fibra de sticla pe elapor) se mai poate face si cu superglue (dar nu picatura sau alte prostii la tub, ci iti trebuie sticluta). Aplici tesatura si dai cateva puncte de superglue, apoi intinzi cu o bucata de punga, ca sa intre adezivul in tesatura. Mai bine faci treaba asta pe exteriorul fuselajului. Vezi ca miroase ;)
0

#22 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 06:39 PM

Multumesc pentru sfaturi!

Am sa fac un test cu rasina, asa din curiozitate si apoi ma hotarasc daca o sa pun cu rasina sau cu CA, ca din asta mai am o sticluta sigilata.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#23 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 June 2009 - 10:15 PM

Deciziile mele finale sunt:
-am taiat ambele tevi de aluminiu pentru a putea fi folosite si in functie de cum o sa "pice" CG o sa ma decid daca o sa folosec doar una (10x8mm) sau pe amandoua, concentrice.
-fuselajul in zona capotei si a motorului l-am intarit cu fibra de sticla si rasina (app., multumesc dl. Dragos Avramescu pentru avertizarea despre reactia exoterma).

Multumesc tuturor pentru interes si ajutor!

(Subiect inchis!)
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu