Take Off, Glitch, Crash!
#1
Postat 22 June 2009 - 03:11 PM
Cu o seara inainte, cand reglasem tot, in casa, daca indepartam statia(Hitec Optic 6) de Junior(avionul care a cazut), servo-uri-le incepeau sa se miste in toate directiile... Cum indreptam statia spre avion(cu antena lasata jos), isi revenea. La fel facea daca opream statia. Huh, am zis ca poate am eu interferente in casa...
Dupa ce l-am luat din iarba(cazut), cel care l-a zburat si inca o persoana l-au luat la un range test. Parea OK.
Tin sa precizez ca mai e o persoana acolo care a dat cu un easy glider din acelasi motiv...El era pe ch. 67, 35MHz, eu pe ch.65, 35MHz.
Stie cineva de ce oare s-a intamplat asta? A mai patit cineva acelasi lucru?
O seara buna.
#2
Postat 22 June 2009 - 03:33 PM
Nu ne-ai zis si cum ai facut range test-ul. Ai pornit si motorul la range test ?
#3
Postat 22 June 2009 - 03:39 PM
#4
Postat 22 June 2009 - 03:59 PM
Mai precis, cam la 40-50m au inceput servourile sa zbarnaie si chiar o tentativa scurta de turare motor din senin.
Unii ar zice ca e satisfacator, altii ca e prea mica distanta...
De asemenea, cu o zi inainte s-a zburat mult dubla comanda cu acelasi echipament, cu singura diferenta ca statia Optic a fost elev, si s-a emis cu un Eclipse. Nici un incident.
Nu eu am fost cel "mai experientat", doar s-a zburat cu statiile mele.
Ah, si ar mai fi ceva... cam multa firaraie acolo... toate 4 cablurile, eleroane si servo din coada au 1m fiecare. Sambata au fost facute colac 2 ture pe o ferita, duminica la crash, nu mai erau pe ferita...
Acum cred ca aveti o imagine mai completa.
Dar doua crashuri in aceasi seara in acelasi loc, pe o raza de 10m... chiar ca e ciudat...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 June 2009 - 04:05 PM
#5
Postat 22 June 2009 - 04:04 PM
blackheart, la Jun 22 2009, 04:11 PM, a spus:
Pe de alta parte nici ce scrie mai sus nu e OK. poate o fi si ceva la camp, dar daca face asa in faza de pregatire acasa, trebuie ridicate niste semne de intrebare.
Si eu am patit-o odata pe balta verde in craiova, tot in 35MHz. undeva spre canalul colector spre pod...
#6
Postat 22 June 2009 - 07:38 PM
1. trebuie efectuat un test cu un scaner de frecventa in 35...
2. un range test care la 50 de metrii batzaie servo-urile nu e deloc ok...eu procedez in felul urmator...150-200 de metrii cu antena stransa si indreptata direct spre model
3. trebuie verificat/schimbat receptorul si reefectuat range testul...poate firul antenei are o problema...
#7
Postat 22 June 2009 - 07:48 PM
EZ*, la Jun 22 2009, 08:38 PM, a spus:
Ai obtinut tu vreodata 100m de la orice statie ? care e aia, ce receptor ?
Si, mai ales, indreptata direct spre model... cum e mai prost...
#8
Postat 22 June 2009 - 08:06 PM
PS: nu masor exact, dau cu pasul...dar sigur 150 de pasi au peste 100 de metri.
Aceasta postare a fost editata de EZ*: 22 June 2009 - 08:13 PM
#9
Postat 22 June 2009 - 08:42 PM
O sa anuntam cand rezolvam problema.
#10
Postat 22 June 2009 - 08:49 PM
EZ*, la Jun 22 2009, 09:06 PM, a spus:
PS: nu masor exact, dau cu pasul...dar sigur 150 de pasi au peste 100 de metri.
De acord ca asa trebuie, cu antena spre model, situatia cea mai rea.
Dar pasul meu are 55cm de ex... :) 178 cm inaltime
Iar in manualul Hitec zice 30 pasi ca ar fi ok, pasi, nu metri !
#11
Postat 22 June 2009 - 08:52 PM
1. Daca ai tije metalice, pune antena cat mai la distanta de acestea, o posibila amplasare, ar fi iesirea pe deasupra fuselajului pana in varful cozii si lasat capatul in voia sortii.
2. Pune ferite pe cablurile mai lungi de la servo, cat mai aproape de receptor, ca poate prind semnalele si servo.
3. Departeaza maxim posibil regulatorul de receptor, la fel si de motor.
4. Verifica totusi daca ai continuitate la antena receptorului, la fel si la antena emitatorului (intre placa de la statie si antena ma refer.).
#12
Postat 23 June 2009 - 10:50 AM
protheus, la Jun 22 2009, 09:52 PM, a spus:
1. Daca ai tije metalice, pune antena cat mai la distanta de acestea, o posibila amplasare, ar fi iesirea pe deasupra fuselajului pana in varful cozii si lasat capatul in voia sortii.
2. Pune ferite pe cablurile mai lungi de la servo, cat mai aproape de receptor, ca poate prind semnalele si servo.
3. Departeaza maxim posibil regulatorul de receptor, la fel si de motor.
4. Verifica totusi daca ai continuitate la antena receptorului, la fel si la antena emitatorului (intre placa de la statie si antena ma refer.).
Oriunde as pune antena, este aproape de tije metalice.
O sa pun ferite de acum, doar ca trebuie sa gasesc ferite foarte mici.
Nu prea am loc sa departez regulatorul de ambele. poate doar de receptor.
Citeaza
Am eu interferente in casa cred.
In acelasi loc au cazut si Juniorul meu si EZG-ul...langa canal, spre pod.
#13
Postat 23 June 2009 - 11:06 AM
In schimb, acum tot fuselajul este strabatut de cablurile de comanda servo din coada.
Or fi mai toxice ca un bowden... nu or fi... ca proprietarul s-a cam grabit cu montarea si nici macar nu le-a torsadat...
#14
Postat 23 June 2009 - 02:12 PM
cel mai bine ar fi sa fie scoasa complet pe deasupra fuselajului... :)
#15
Postat 23 June 2009 - 03:27 PM
#16
Postat 04 July 2009 - 10:05 PM
Ma bucur totusi ca pot sa-l controlez(desi nu am apucat sa-l aterizez)...mi se pare si normal...dupa 15-20 ore pe simulator... si ca pot sa-l lansez(yeeeeey).
De data asta s-a rupt o pala(am comandat deja alta pereche). Asta din cauza gunoiului de ESC pe care il detin...care nu are nici macar frana, deci elicea nu se poate plia...deci s-a rupt la impact. S-a mai rupt putin din fuselaj(nu ca data trecuta) in locul unde se aeriseste. Se pare ca o sa punem o platbanda de carbon sau aluminiu sa intarim rezistenta fuselajului care se tot rupe. Cam atat pentru acum.
Multumesc celor care l-au reparat prima data si anticipat celor care urmeaza sa-l repare(stiu ei care sunt).
O seara buna.
#17
Postat 04 July 2009 - 11:04 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 04 July 2009 - 11:26 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#20
Postat 05 July 2009 - 11:49 AM
#21
Postat 05 July 2009 - 11:58 AM
blackheart, la Jul 5 2009, 12:49 PM, a spus:
Motorul papa mult,esc slabut(din cate spui) acumulatorul,nu stii cum se comporta >cadere mare de tensiune,alimentare proasta la receptor si servo>>>>>>>>>>>>>crash.Parerea mea.
#23
Postat 05 July 2009 - 12:59 PM
Locul de zbor... ceilalti care zburam acolo nu prea avem probleme.
#24
Postat 05 July 2009 - 03:53 PM
renatoa, la Jul 5 2009, 01:59 PM, a spus:
incercati un zbor in aceeasi frecventa... :lol: poate doar aia "balbaie"
si incercati si la sol un test, deconectati.reconectati statia...asta simuleaza lipsa tensiunii pentru o perioada scurta pe receptor datorata "scurgerii" mari catre un esc flamand, pierderea si recaptarea semnalului... :)
#25
Postat 05 July 2009 - 05:25 PM
Nu stiu ce inseamna ESC slab atata timp cat merge, nu ia foc, etc.
Pentru simplu fapt ca nu este frana activata, nu pentru ca nu s-ar putea ci pentru ca nu se stiu setarile, nu inseamna ca este esc-ul slab.
De ce nu spuneti ca acolo nu mor comenzile ci ca o iau razna ????
Daca cedeaza ESC-ul sau nu face fata consumului, pur si simplu, ingheata, ori ce se intampla acolo pe balta verde langa canal, toate o iau razna, motorul merge, servourile merg, dar de capul lor!
Asa cum s-a mai spus in acea zona in 35 mhz, au fost mai multe interferente de semnal RC...asta o zic si din experienta personala.
Daca sunteti mai multi acolo cu mai multe modele, de ce nu mutati pur si simplu receptorul lui blackheart pe alt model si zburati cu el cu statia lui sa eliminati orice alta problema.
PS : la esc la pornire, 2 bipuri si inca unul ar trebui sa insemne intai LIPO iar apoi FRANA neactivata.
De ce nu intrati in setari din statie (metoda throttle maxim) si incercati sa modificati a 2-a optiune ?
#26
Postat 05 July 2009 - 06:22 PM
De luni de zile ma chinuiam sa inteleg de unde am glitch-uri: am schimbat pe rand cuartul receptor, receptorul cu totul, cuartul de la emisie, am folosit alta statie, am schimbat bateria, am pus alt bec la receptor. Disperasem. Pana am avut inspiratia sa schimb ESC-ul si motorul, niste chinezisme. Ca o ironie, ghici de la cine cumparate? Nu spun. Se pare ca la o anume turatie, ESC-ul radia paraziti si receptorul nu mai putea prelucra semnalul util. Sigur, am pus si inele de ferita. Pierdeam controlul o secunda-doua. Daca modelul era sus, scapa, da cum nu e tot timpul sus...
Nu mai cumpar prostii. Nu sunt bine construite. Cine cumpara lucruri proaste, ca mine pateste mai devreme sau mai tarziu. Era cat pe aci sa ma las de meserie. O sa cumpar de acum incolo lucruri de calitate, nu un gunoaie Swang Hobby sau Pentium. Un avion l-am distrus, cu unul doar am dat de pamant. Am pierdut mai mult decat as fi cheltuit pe cel mai scump ESC. Nu mai spun de nervi.
#27
Postat 06 July 2009 - 11:14 AM
#28
Postat 12 July 2009 - 06:38 PM
Ieri, cand sa desfacem motorul ca sa lipesc botul plesnit, dau eu jos conul de la elice si... ma pomenesc ca pica pe masa piulita care ar fi trebuit sa stranga hubul pe ax... Noroc ca piesa care vine pe ax are bunul obicei sa se intepeneasca bine, ca altfel se pomenea fara elice in zbor. In schimb piesa in care se fixeaza palele se invartea liber.
Asa ca se explica si de ce elicea se invartea ca si cum ESC-ul nu ar fi avut frana... si caderea, care de fapt a fost o banala angajare din cauza de intrare in limita de viteza - si in un viraj pe deasupra - si nu un glitch dat de stafiile care bantuie aerodromul nostru.
Azi am avut o iesire pe un vanticel taricel, cam la 25kmh, si cu rafale consistente, dar Juniorul s-a comportat foarte bine, chiar si pe deasupra zonei blestemate, doar ca cere o concentrare mai mare ca de obicei si zburat la inaltime de multe greseli, nu numai 3. Esentialul este ca ne-am aplecat dupa el doar odata, la plecare :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 July 2009 - 06:39 PM
#29
Postat 13 July 2009 - 12:51 AM
#30
Postat 13 July 2009 - 11:45 PM
Toate bune si frumoase pana acum...dar bineinteles ca nu ma pot abtine...asa ca il urc sus de tot...opresc motorul si il las sa prinda viteza in jos. Cand a ajuns la vreo 4-5M de sol, am tras la maxim de profundor ca sa nu dau cu el. Opresc motorul si il aterizez. Lonjeronul este intepenit in aripi...WTF...trag mai tare si reusesc sa-l scot...are o forma frumoasa...in V. L-am indreptat putin(este din aluminiu) si se poate zbura si maine...dar mai linistit.
Prin post-ul asta nu am vrut decat sa ma laud si sa multumesc celor care m-au ajutat sa ajung unde am ajuns(nu ca as fi foarte departe...).
P.S. Nu-mi vine sa cred cat de mult m-a ajutat simulatorul.