Pornirea, rodajul si reglarea motoarelor 2T pe metanol O.S, Magnum, ASP etc
#1
Postat 19 June 2009 - 09:28 PM
Am deschis acest topic (si sper sa nu fie sters asa cum a fost sters cel din Kit Review) tocmai in ideea de a stringe intr-un singur loc, parerile si opiniile voastre legate de aceste motoare 2T.
Off Topic - am intrebat de ce a fost sters postul meu si am primit raspuns ca din cauza ca ceea ce am scris, acolo la Kit Review-ul modelului meu, ceea ce veti vedea mai jos, nu se incadra corespunzator titlului de topic "Kit Review", buuun, am inteles asta dar nu am inteles de ce in alte topicuri de acest gen tot de la "Kit Review" se poate vorbi de elicii, combustibili si alte chestii care tin de motoare iar mie mi-a fost sters postul despre motorul meu?
SCUZE pentru "off topic", nu aruncati cu pietre.
Sa revin la subiect, asa deci voi posta din nou, ceea ce am inteles eu din cartea motorului cu rugamintea de a obtine cat mai multe informatii, pareri si opinii de la cei avizati si nu numai.
Pornirea motorului:
1. se pune elicea pe motor
2. se inchide acceleratia
3. se umple rezervorul
4. se inchide, complet, "needle-valve"
5. se deschide "needle-valve" o tura si jumatate sau 2 ture
6. se deschide acceleratia un sfert (1/4)
7. se conecteaza incalzitorul de bujie
8. se porneste motorul cu starter-ul si dupa ce porneste se inlatura incalzitorul de bujie.
Running-in:
1. cu motorul pornit ca mai sus, se lasa, motorul, sa mearga 1 minut cu acceleratia la maxim DAR cu "needle-valve" deschisa mai mult pina motorul capata un sunet ca cel in 4 timpi.
2. dupa un minut se mai inchide "needle-valve" pina ce motorul suna ca unul in 2 timpi si se lasa asa circa 10 secunde, dupa care se deschide din nou "needle-valve" pina motorul revine la sunetul unuia de 4 timpi si se merge asa inca 10 secunde.
operatia de la punctul 2 se repeta pina ce se goleste rezervorul.
3. se reporneste motorul si se ajusteaza "needle-valve" pina ce acesta capata, din nou, sunetul unui motor in 2 timpi, dupa care, astfel configurat, se executa 3 sau 4 zboruri evitand urcari succesive, pe verticala, a modelului.
4. pe parcursul acestor zboruri se mai poate inchide, gradual, "needle-valve" pentru a realiza mai multa putere.
dupa vreo 10 astfel de zboruri se poate considera ca motorul este complet rodat.
Cam asta am inteles eu.
Problema mea este ca din cite am intrebat si eu in stanga sau in dreapta, lumea mi-a spus sa nu dau acceleratia la maxim (full throttle) iar in manual la pagina 19 exact asta zice.
#2
Postat 19 June 2009 - 10:20 PM
Teo-Costin, la Jun 19 2009, 10:28 PM, a spus:
Am deschis acest topic (si sper sa nu fie sters asa cum a fost sters cel din Kit Review) tocmai in ideea de a stringe intr-un singur loc, parerile si opiniile voastre legate de aceste motoare 2T.
Sa revin la subiect, asa deci voi posta din nou, ceea ce am inteles eu din cartea motorului cu rugamintea de a obtine cat mai multe informatii, pareri si opinii de la cei avizati si nu numai.
Pornirea motorului:
1. se pune elicea pe motor
2. se inchide acceleratia
3. se umple rezervorul
4. se inchide, complet, "needle-valve"
5. se deschide "needle-valve" o tura si jumatate sau 2 ture
6. se deschide acceleratia un sfert (1/4)
7. se conecteaza incalzitorul de bujie
8. se porneste motorul cu starter-ul si dupa ce porneste se inlatura incalzitorul de bujie.
Cam asta am inteles eu.
Problema mea este ca din cite am intrebat si eu in stanga sau in dreapta, lumea mi-a spus sa nu dau acceleratia la maxim (full throttle) iar in manual la pagina 19 exact asta zice.
Nu sunt cel mai in masura sa raspund la intrebarea ta,dar sa-ti spun si eu ce cred:la pornire,as schimba punctul 3 cu 4,la 5 incepi de la o tura si poti ajunge si la 3/4 ture,recomandat 2,5 ture.Acceleratia la full in prima parte nu prea as folosi-o,tine-l la cea mai joasa turatie care o suporta,nu ar fi de mirat sa mearga bine decat la full.
spor la rodat
#4
Postat 20 June 2009 - 08:15 AM
crescut pana se termina rezervorul si fac asta de 2-3 ori . Dureaza foarte mult,
daca ai un rezervor de 350 cmc poti sta si trei sferturi de ora dupa el.
Daca producatorul spune cum sa il rodezi crezi tu ca parerea altora este mai autorizata ?
Fa cum scrie in manual.
La un rodaj cu turatie mica motorul nu se incalzeste deloc, deci nu ajunge la un regim
termic optim si nu se dilata componentele cat trebuie iar frecarea este mai mare.
Eu am acelasi motor si l-am rodat exact ca la carte.
Sunt alte motoare la care rodajul se face altfel.
#5
Postat 20 June 2009 - 08:29 AM
#6
Postat 20 June 2009 - 02:38 PM
#8
Postat 20 June 2009 - 09:41 PM
Numai bine,
Calin
#9
Postat 21 June 2009 - 10:53 AM
ave, la Jun 20 2009, 10:30 PM, a spus:
Nu chiar, ca odata ce ti s-a stricat un motor la un pic de zbor/mers, deja nu te mai duci la fabricantul ala. Daca era bun motorul si a decedat de la un crash sau mai ai nevoie de unul pentru alt model, nu iei de la acelasi producatorul altul daca s-a dovedit de incredere?
Aceasta postare a fost editata de protheus: 21 June 2009 - 10:54 AM
#10
Postat 21 June 2009 - 03:56 PM
dan_mitea, la Jun 20 2009, 02:38 PM, a spus:
Ma, nici eu nu stiu de ce nu vreti sa faceti ca-n manual.
Revenind la cazul in speta, Teo-Costin intreba daca ceea ce a inteles din traducerea manualului e corect, sau nu. Poate omul nu pricepe prea bine limba engleza. De aia are nevoie de pareri ale unor oameni care chiar au rodat motoare(si care au mers dupa aia), nu care vorbesc din auzite cam cum s-ar regla si roda. Topicul a fost deschis cu intrebarea la obiect.
P.S. REAL DESIGN, nu crezi c-ar mai de ajutor sa spui punctual cum ai rodat tu motorul? Fara sa scrii 7 randuri in care dai exemple despre ce ai auzit tu? Spune-ne nene, ba io asa am rodat motorul. Primul pas..etc, dupa aia... tra. la. la .la. DIN EXPERIENTA. Asta se cere in topic. E greu de priceput lucrul asta?
Eu n-am avut si nu am motoare OS ca sa-mi dau cu parerea, dar vreau sa-mi iau, si urmaresc cu interes acest topic care pana la urma sper sa fie interesant.
Adica sa scrie oameni care au motoarele astea si care le-au rodat si reglat.
P.S.S. Silviu, cu tot respectul, dar din link-urile pe care le-ai dat, numai practica nu e. Se discuta despre teorie, cam cate grade are un motor, ce inseamna rodajul, etc. Sau mai vine cate unul care vrea sa foloseasca in loc de demaror , o bormasina. D.p.d.v al meu poa sa foloseasca si un picamer. Mi-e egal.
Dar hai sa ne limitam la practica si la experientele proprii. Ca utilizator al forumului, mi-as dori sa scrie cei care au motoare d'astea si sa vina sa zica.. Da frate, am inceput rodajul la 5 dimineata ca atunci era racoare si etc...
Sper sa fi fost bine inteles si sa nu dau nastere la interpretari.
#11
Postat 21 June 2009 - 04:14 PM
Rodajul l-am facut cu 15% nitro si 18% ulei (sintetic +ricin). Am folosit doar combustibil foarte bun:
http://www.wildcatfu...l_premiumx.html
Eu cred ca producatorul nu are nici un interes sa-si strice reputatia. In plus garantia la OS este de doi ani iar la Super Tigre de 3 ani. Si va garantez ca daca am probleme mi se va schimba motorul respectiv.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorilor.
PS. La motoarele OS nu a fost necesar sa ating 'Mixture Control Valve''. In timp ce la Super Tigre a trebuit sa-l ajustez din plin. In rest nu am vazut diferente notabile.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 June 2009 - 04:21 PM
#12
Postat 21 June 2009 - 05:41 PM
Deci va rog a-mi ingadui putin de "off topic".
Lumea zice ca nu trebuie sa dai "full throttle" la rodaj iar manualul spune ca da, lumea spune ca trebuie sa faci rodajul exact ca in manual si aici apar neconcordantele intre manual si diverse pareri, eu ca si incepator care informatii le adopt?
Eu cred ca daca fiecare dintre cei cu experianta ar "cheltui' putin din timpul lor liber sa vina aici sa scrie, pe pasi, cum a rodat el motoarele lui, atunci ar fi un topic benefic pentru toti cei cu mai pitina experianta, ca si mine.
Stiu ca este, uneori, greu sa stai la tastatura si sa scrii o pagina in care sa explici ceva dar hai, va rog, faceti putin efort.
Am exemplu viu al unui motor Magnum de 10ccm care se opreste cind avionul il tii in mina la 45 de grade si dai "full throttle", Nimsoc va poate explica mai multe si cred ca si el ar vrea sa stie cum sa-l regleze in asa fel incat sa se bazeze pe acel motor mai ales ca el vrea sa faca 3D cu avionul, de ce spun "mai ales....", pentru ca, cred eu, altfel sunt reglajele pentru un zbor normal si altele sunt reglajele cind la 3D te joci mult cu acceleratia din minim, brusc, in maxim.
Chestia cu manualul este asa ceva de citit dar tot experianta isi spune cuvintul, si vva voi da un exemplu, ca in orice domeniu, experianta isi spune cuvintul, eu sunt programator de meseria si aici experianta isi spune cuvintul in fiecare zi, daca am de facut un proiect nou in Java si dac nu stiu Java atunci nu imi va fi deajuns sa citesc manualul limbajului si gata, voi face proiectul folosind acel limbaj de programare.
Si as putea continua cu astfel de exemple in care cuvintul cheie sau parola pentru a continua se numeste EXPERIENTA.
Multumesc de intelegere pentru acest "Off topic" si sa revenim la subiect.
P.S. As dori sa vad si eu pe cineva de aici, cu experianta practica in reglaj de motoare, caci la teorie ne pricepem toti, care sa vina pe cimp si sa stea alaturi de Nimsoc la acel Magnum de 10 ccm si sa-l regleze sa mearga bine in toate regimurile de lucru.
#13
Postat 21 June 2009 - 06:29 PM
Revenind. Rodajul la gaz maxim, dar cu amestec bogat, are o explicatie logica. Motorul trebuie sa se incalzeasca. Cilindrul trebuie sa se apropie, incet, incet, de forma cilindrica. Jocurile care rezulta in urma rodajului trebuie sa fie cele optime in conditiile la care se va utiliza motorul. De aceea fabricantul recomanda sa se utilizeze combustibilul pe care il vei utiliza in viitor. Totodata asa se ajunge si la o anumita suprafata a pieselor in miscare. Daca vrei sa experimentezi...esti liber. Dar daca vrei sa faci ceva profesional eu cred ca trebuie sa faci cum scrie in manual. Bineinteles ca este doar parerea mea.
Cum poti demonstra ca facand cum crede cineva motorul va merge mai bine decat daca ai fi facut conform manualului?
Iti garantez ca daca ar fi un specialist atat de bun in materie de motoare ar fi angajat de OS. Atata timp cat nu-i curtat de OS, te rog sa-mi permiti, sa dau credit celui ce a spulberat concurenta si produce sute de mii de motoare excelente.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 June 2009 - 06:33 PM
#14
Postat 21 June 2009 - 07:22 PM
Teo-Costin, la Jun 19 2009, 10:28 PM, a spus:
1. cu motorul pornit ca mai sus, se lasa, motorul, sa mearga 1 minut cu acceleratia la maxim DAR cu "needle-valve" deschisa mai mult pina motorul capata un sunet ca cel in 4 timpi.
2. dupa un minut se mai inchide "needle-valve" pina ce motorul suna ca unul in 2 timpi si se lasa asa circa 10 secunde, dupa care se deschide din nou "needle-valve" pina motorul revine la sunetul unuia de 4 timpi si se merge asa inca 10 secunde.
operatia de la punctul 2 se repeta pina ce se goleste rezervorul.
3. se reporneste motorul si se ajusteaza "needle-valve" pina ce acesta capata, din nou, sunetul unui motor in 2 timpi, dupa care, astfel configurat, se executa 3 sau 4 zboruri evitand urcari succesive, pe verticala, a modelului.
4. pe parcursul acestor zboruri se mai poate inchide, gradual, "needle-valve" pentru a realiza mai multa putere.
dupa vreo 10 astfel de zboruri se poate considera ca motorul este complet rodat.
Cam asta am inteles eu.
Ai inteles corect, exact asa il rodezi. Tii acceleratia la full si imbogatesti / saracesti amestecul din needle-valve. Cand il saracesti creste temperatura dar creste si abraziunea ce duce la formarea jocurilor corecte. Cand il imbogatesti, excesul de ulei si combustibil nears va elimina pilitura (spanul minuscul) rezultat in urma abraziunii.
Este recomandat ca in combustibilul de rodaj sa ai si cateva procente de ulei de ricin. Uleiul de ricin are o buna capacitate de a prelua resturile metalice ce vor fi astfel azvarlite mai curand prin evacuare si totodata moleculele de ricin se prind in porozitatea pistonului (aluminiu silicios) si asigura o mai buna protectie la uzura. Uleiul de ricin este totusi deficitar la lubrefierea lagarelor, de aceea un combustibil bun va contine un amestec de uleiuri sintetic si ricin sau un amestec de uleiuri sintetice care sa aiba aceleasi proprietati de lubrefiere.
La un motor ABC, rodajul efectiv la sol, dureaza relativ putin. Se poate aplica relatia empirica 50ml x capacitatea cilindrica (la tine la 10cc => 500ml).
TEL. 0726.191.725
#15
Postat 21 June 2009 - 09:08 PM
#16
Postat 21 June 2009 - 09:45 PM
#17
Postat 21 June 2009 - 10:07 PM
Ma refeream la acei fabricanti care nu pun ulei de ricin. Vrei sa spui ca Tornado vrea cu tot dinadinsul sa nu ne murdarim avioanele, in detrimentul vietii motorului?
#18
Postat 21 June 2009 - 10:54 PM
''Select, by practical tests, the most suitable fuel from
among the best quality fuels available in your country
for model use. For the best performance, a fuel
containing 5% to 20% nitromethane is preferable.
Lubricants may be either castor-oil or a suitable
synthetic oil ( or a blend of both ) provided that they
are always of top quality.
For consistent performance and long engine life, it is
essential to use fuel containing AT LEAST 18%
lubricant by volume. Some fuels containing coloring
additives tend to deteriorate and may adversely affect
running qualities.
Once a satisfactory fuel has been selected and used
for a while, it may be unwise to needlessly change
the brand or type. In any engine, a change of fuel
may cause carbon deposits in the combustion
chamber or on the piston head to become detached
and lodged elsewhere, with the risk of this causing
unreliable operation for a while. If, however, the
adoption of a different fuel is unavoidable, check the
engine for the first few flights on the new fuel, by
temporarily reverting to the running-in procedure.''
Deci, atat cat inteleg eu, fabricantul motorului recomanda uleiul de ricin. De asemeni procentul de nitrometan. Specifica clar ca daca shimbam carburantul trebuie refacut rodajul.
Noi, ca utilizatori ai motorului, putem alege intre ulei de ricin, amestec de ricin si sintetic si numai sintetic. Acesta din urma este ultima varianta recomandata. Alegem intre diferitele variante in functie de ce ne intereseaza mai mult. Viata lunga a motorului sau model usor de curatat. Producatorul de carburant ne ofera ceea ce dorim. Cred ca nu este nici o contradictie in cele ce am spus mai inainte. Cand m-am referit la fabricant m-am referit la cel ce produce motorul. El este primul interesat ca motorul sa functioneze cat mai bine. Nicaieri (pana in acest post) nu m-am referit la producatorul carburantului. Daca nu am fost suficient de clar imi cer scuze.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 June 2009 - 11:00 PM
#19
Postat 22 June 2009 - 08:34 AM
nimsoc, la Jun 21 2009, 04:56 PM, a spus:
Revenind la cazul in speta, Teo-Costin intreba daca ceea ce a inteles din traducerea manualului e corect, sau nu. Poate omul nu pricepe prea bine limba engleza. De aia are nevoie de pareri ale unor oameni care chiar au rodat motoare(si care au mers dupa aia), nu care vorbesc din auzite cam cum s-ar regla si roda. Topicul a fost deschis cu intrebarea la obiect.
P.S. REAL DESIGN, nu crezi c-ar mai de ajutor sa spui punctual cum ai rodat tu motorul? Fara sa scrii 7 randuri in care dai exemple despre ce ai auzit tu? Spune-ne nene, ba io asa am rodat motorul. Primul pas..etc, dupa aia... tra. la. la .la. DIN EXPERIENTA. Asta se cere in topic. E greu de priceput lucrul asta?
Eu n-am avut si nu am motoare OS ca sa-mi dau cu parerea, dar vreau sa-mi iau, si urmaresc cu interes acest topic care pana la urma sper sa fie interesant.
Adica sa scrie oameni care au motoarele astea si care le-au rodat si reglat.
P.S.S. Silviu, cu tot respectul, dar din link-urile pe care le-ai dat, numai practica nu e. Se discuta despre teorie, cam cate grade are un motor, ce inseamna rodajul, etc. Sau mai vine cate unul care vrea sa foloseasca in loc de demaror , o bormasina. D.p.d.v al meu poa sa foloseasca si un picamer. Mi-e egal.
Dar hai sa ne limitam la practica si la experientele proprii. Ca utilizator al forumului, mi-as dori sa scrie cei care au motoare d'astea si sa vina sa zica.. Da frate, am inceput rodajul la 5 dimineata ca atunci era racoare si etc...
Sper sa fi fost bine inteles si sa nu dau nastere la interpretari.
Sa inteleg ca daca vrei sa iei un Logan model "NOU" nu il pornesti desi ai manualul in fata decat daca primesti sfaturi pe vre-un forum de specialitate sau de
la vecinii din cartier ? incepand cu : m-am sculat la 4,30 , m-am spalat pe dinti, dupa care am coborat in parcare unde , am deschis usa , am ......... - CAM NASPA !
Dar sa revenim la mioarele noastre:
Omul a inteles foarte bine ce are de facut ! ( daca evea probleme cu tradusul putea sa apeleze la un birou de traducerii " AUTORIZAT " cu stampila ! )
El in finalul expunerii sale a intrebat clar si la obiect - redau :
""Problema mea este ca din cite am intrebat si eu in stanga sau in dreapta, lumea mi-a spus sa nu dau acceleratia la maxim (full throttle)
iar in manual la pagina 19 exact asta zice. ""
Eu R.D. i-am sugerat sa faca ca in manual , nu cum a auzit " in stanga sau in dreapta ", iar in finalul raspunsului meu i-am spus ca am acelasi tip de motor si l-am rodat
cu succes EXACT ca in manual !
Existand probabil subiecte pe aceasi tema sau apropiata , Silviu a postat ce a crezut de cuviinta ( stii ca exista o regula de bun simt a RHC-ului sa dai search pentru
ca sa nu isi raceasca oamenii gura de doua ori ca in proverb pentru o " baba surda " ).
Ce a fost asa greu de digerat !
Raspunsul profesionist a venit ca intotdeauna , si a nu stiu cata oara de la Eraser ! Dar cati se pricep ca el si scriu si pe forum !?
Suntem pe forum nu la vre-un Simpozion International cu cercetatori , academicieni si nici in laboratoarele lui O.S. unde fac teste, incercari , etc.
Parerea mea este sa citim ce "debitaza" (sau "abereaza" cum spune un coleg de forum) fiecare , sa le filtram cu ajutorul I.Q.- uil propriu si sa facem ce credem de cuviinta .
Daca ne erijam in DOMN' DIRIGINTE si punem la colt pe coji de nuca sau boabe de porumb pe cellalti nu cred ca este mai constructiv - ori se nasc discutii aprinse
si inutile off topic, ori vor ramane doar 2-3 sa scrie pe forum de acum incolo !
Oricum sunt multe persoane avizate, autorizate cu multa experienta in domeniu care nu scriu o linie pe RHC - de ce OARE ! - o sa spui ca din cauza unora ca mine ! Merci !
P.S.
A mai fost si un DOMN PROFESOR care nu a iesit prea " onorabil " din situatia pe care a creat-o ! Acum avem si un DOMN DIRIGINTE ? sper ca nu .
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 June 2009 - 08:42 AM
#20
Postat 22 June 2009 - 09:00 AM
Eu am deschis acest post ca sa venim, toti cei avizati si cu ceva experianta, cu pareri constructive despre rodajul si mai ales despre reglajul motoarelor 2T pe metanol.
Hai sa zicem ca un rodaj il mai faci, mai bine sau mai rau dar ce te faci la reglaje cind vezi ca motorul nu merge bine in toate regimurile de lucru? Ce manual folosesti? Cred ca tot la cei cu experianta poti apela.
#21
Postat 22 June 2009 - 09:44 AM
Teo-Costin, la Jun 22 2009, 10:00 AM, a spus:
Eu am deschis acest post ca sa venim, toti cei avizati si cu ceva experianta, cu pareri constructive despre rodajul si mai ales despre reglajul motoarelor 2T pe metanol.
Hai sa zicem ca un rodaj il mai faci, mai bine sau mai rau dar ce te faci la reglaje cind vezi ca motorul nu merge bine in toate regimurile de lucru? Ce manual folosesti? Cred ca tot la cei cu experianta poti apela.
Nu vrea numeni sa deschida nici o " cutie "dar daca stam si o luam in " bot " in mod sistematic i-ti spun eu o sa ramai sa scrii singur pe forum.
Calin este un super modelist , si un foarte bun pilot si un om care se implica trup si suflet in ceea ce face si spune ( vezi la Terenuri de Zbor - Pista Timisoara si te convingi ).
Eu ti-am spus ca am acelasi motor si l-am rodat ca in manual, in plus i-am pus si pompa Perry, si totul este O.K. dar se pare ca nu a contat prea mult pentru tine caci mai
bun a fost sfatul lui Calin care te-a " trimis" la Chitila - nasol este ca acum pe Chitila nu este prea multa lume - concedii dar si caldura prea mare.
Despre rodaj se explica in manual dar si despre reglaj se explica . Iei un termometu si un turometru si nu este nici o filosofie.
Daca nu reusesti nici nu vei reusi doar cu sfaturi pe forum si atunci aplici sfatul lui Calin si vii pe Chitila dar vezi ca expert acolo nu gasesti mereu.
Iar relajul v-a trebui refacut de cate ori se schimba datele problemei - vremea , carburant, uzura etc. si va trebui sa cauti expert mereu la camp.
Deci mai bine putin curaj si tupeu si hai la treaba dupa ce ai citi manual si ai cules informatii de pe forum.
In fond sunt doar doua biete suruburi care se strang sau se slabesc
- intai Hight NeedleValve saracind amestecul pana obtii turaia maxima cu modelul orizontal si se
mentine si cu modelul ridicat de bot la 45 grade, dupa care deschizi putin "surubul" si scazi usor turatia ( 400 - 500 ture ) ca sa nu se incalzeasca prea tare in aer ( stiut fiind, si scrie si in manual , ca in aer turatia creste cu 10-20 % ).
- apoi Low NeedleValve care in mod normal este setata din fabrica cel putin pentru pima etapa de rodaj. La ea umlii daca pornind cu acceleratia de la minim catre jumate si chiar maxim nu ai " repriza " in raspunsul motorulu , adica nu creste repede turatia ci are ezitari, balbaieli si chiar se ineaca si se opreste.
Vezi ca toate aceste " multe " suruburi daca le misti si nu mai stii unde sa le pui au niste pozitii de "ZERO" si care sunt precizate TOT in MANUAL si care
difera de la motor la motor.
Nu este deloc greu, trebuie doar curaj si putina indemanare nativa !
Daca cineva este in situatia personajuluii care cheama vecinu sa ii schimbe siguranta sau becul , atunci mai bine renunta si trece la planoare caci si electricele
presupun putina indemanare.
Dar vorba lui ZOD, degeaba ne batem gura daca tu faci tot cum vrei tu.
Sunt sigur ca tu nu facui asa ! Spor la rodaj si bafta la zbor !
Si ia carburant bun , nu te zgarci la bani - Cool Power 10 % nitro si nu vei avea treaba cu reglajul.
#23
Postat 22 June 2009 - 11:10 AM
folosi in continuare la zbor.
15 % este mult , eu as zice 10 % si daca carburantul nu are minim 18 - 20 % ulei adauga
tu ulei de ricin pana la 20 % si chiar putin peste ( 2 - 4 % ) pentru perioada de rodaj cel putin.