Watt-metru
#1
Postat 25 February 2009 - 08:40 PM
pentru cine vrea sa-l construiasca...
http://homepages.par...t/projects.html
si aici este testul de functionare
http://www.dailymotion.com/user/OldMann/vi..._wattmetru_tech
#4
Postat 27 February 2009 - 06:49 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 February 2009 - 06:56 PM
#5
Postat 27 February 2009 - 08:29 PM
renatoa, la Feb 27 2009, 06:49 PM, a spus:
Salut,
Atunci inteleg ca se poate folosi doar pentru masurarea puterii in cazul motoarelor de curent continuu.
Cu stima,
Daniel
Daniel
#6
Postat 27 February 2009 - 09:12 PM
d_popa, la Feb 27 2009, 08:29 PM, a spus:
Atunci inteleg ca se poate folosi doar pentru masurarea puterii in cazul motoarelor de curent continuu.
Cu stima,
Daniel
Nu era clar ? Ce motoare de AC folosim in modelism ?
Se poate adapta si pentru AC, dar cu ceva sfortari.
#7
Postat 27 February 2009 - 09:54 PM
renatoa, la Feb 27 2009, 09:12 PM, a spus:
Se poate adapta si pentru AC, dar cu ceva sfortari.
Scuze. Nu am vrut sa par nepoliticos. Sunt nou pe forumul acesta si deja am aflat o groaza de lucruri noi.
Dar am vazut ca folositi si motoare PMSM. De asta am intrebat.
O seara buna.
Cu stima,
Daniel
Daniel
#8
Postat 27 February 2009 - 10:26 PM
Problema nu este ce tip e motorul, poate sa fie si trifazat... ci din ce il alimentezi.
Atata timp cat este alimentat dintr-o sursa de CC, iar curentul tras din acea sursa este corect masurat RMS, poti zice ca ai masurat puterea, cat de cat corect. Faptul ca intre pack si motor sunt montaje invertoare nu schimba datele problemei.
#9
Postat 28 February 2009 - 09:17 AM
renatoa, la Feb 27 2009, 10:26 PM, a spus:
Problema nu este ce tip e motorul, poate sa fie si trifazat... ci din ce il alimentezi.
Atata timp cat este alimentat dintr-o sursa de CC, iar curentul tras din acea sursa este corect masurat RMS, poti zice ca ai masurat puterea, cat de cat corect. Faptul ca intre pack si motor sunt montaje invertoare nu schimba datele problemei.
Salut,
Dap ... aici este problema. Sincer sunt interesat de masurarea puterii la motoare trifazate. Iar acolo faptul ca se masoare inainte de invertor poate duce la diferente majore de putere avand in vedere ca factorul de putere poate fi afectat foarte mult de invertor+motor.
Cu stima,
Daniel
Daniel
#10
Postat 28 February 2009 - 11:56 AM
Pacat ca wattmetrul acesta nu este extins pana la 100A... Daca ma gandesc insa la ce precautii ar trebui sa ia, e cam cotoioasa treaba. Mai bine masoara cu LEM, se poate evita supradimensionarea traseelor de cablaj. Frumos, oricum.
Bafta!
Costel
#11
Postat 28 February 2009 - 01:36 PM
pavcostel, la Feb 28 2009, 11:56 AM, a spus:
Bafta!
Costel
poate urca pana la 100A peack, cred ca 50A continuu e suficient.
#12
Postat 28 February 2009 - 04:25 PM
pavcostel, la Feb 28 2009, 11:56 AM, a spus:
Bafta!
Costel
Cine l-ar limita la 50A?
Shuntul e de 1 miliOhm, ca masori 50mV sau 100mV tot aia este.
Ce mai ramane:
- traseele, se pot incarca cu cositor pana la 2-3mm grosime
- conectorii ? La cat sunt cotati cei mai tari disponibili pentru modelism ? Ce folosesc cei care iau ESC-uri de 100A
Dar cum se livreaza 100A in modelism? 5000mAh 20C ? LiFe 2P ? Altceva?
Nu par cazuri uzuale, oricum. Si pentru domeniul acela avem... Clampmetrul !!! :)
#13
Postat 28 February 2009 - 04:32 PM
Nu vorbi pana nu stii... Spune-mi cat ia o barca de pe IOR de exemplu, in momentul cand sta pe loc si -i dai blana! Trece de 120 cel putin...
Conectorii de modelism... Hai sa fim seriosi. CT4 tin cat tin, de aia au aprut CT6, pentru electricele F3A, de exemplu. Cat trag ele? Sa ne spuna exact cei care anul asta au concurat la F3A cu ele.
Traseele ingrosate cu cositor nu sunt o solutie. Trebuiesc luate alte precautii, ca de exemplu latirea traseului, dublarea lui cu bara de Ag sau Cu cu sectiune patrata,multi-multifilare, etc. Daca vrei sa-l ai si sa-l protejezi. Cel mai elegant este cu LEM. Dar mai scump.
@Oldmann- e bun asa, dar eu nu l-as proba la 55A continuu... E un MARE pas inainte, proiecte free ca acesta sunt mereu binevenite!
Bafta!
Costel
#14
Postat 28 February 2009 - 07:48 PM
d_popa, la Feb 28 2009, 09:17 AM, a spus:
salut,
in principiu, majoritatea invertoarelor iti spun puterea activa consumata de motor. ma refer la invertoarele pentru motoare de uz industrial. presupun ca si tu tot la alea te referi. in privinta puterii reactive, n-am vazut (pana acum) nici unul care sa o raporteze. dar o poti calcula tu, fiindca iti raporteaza curentul si tensiunea la bornele motorului.
daca te intereseaza doar puterea activa consumata de motor, poti relativ linistit sa masori si inainte de invertor (catre retea). puterea activa masurata o sa fie un pic mai mare decat cea consumata de motor. La invertoare mari, randamentul e destul de ridicat. Dupa cum declara unii producatori, cos(fi) la intrarea in invertor este destul de apropiat de 1 (pe masurate). Evident, nu la fel de bine sta factorul de putere.
pentru masuratori pot sa-ti spun ce utilizam noi. cauta pe net dupa astea:
mtme-485
cvm-96
cu trafo de curent pe ele poti sa masori cam ce vrei. dar nu sunt gandite sa fie portabile.
n-am incercat sa masor cu ele intre invertor si motor. nu stiu cum se comporta.
ovi
#15
Postat 28 February 2009 - 08:25 PM
100% real. Unora li s-a intamplat asta in realitate. Am pus peste traseu Cu de 2.5mm. (dupa ce am intrat la apa.
Deasemenea:``@renatoa Nu vorbi pana nu stii... Spune-mi cat ia o barca de pe IOR de exemplu, in momentul cand sta pe loc si -i dai blana! Trece de 120 cel putin...``
Si asta e corect: imi aduc aminte bine ca venti dat cu 12 A, ardea siguranta auto de 30A instantaneu daca bagai gazul la max. Deci la navo cu motoare pe direct e chiar belea.
Renatoa:``Nu par cazuri uzuale, oricum. Si pentru domeniul acela avem... Clampmetrul !!! ``
Pentru ORICARE din cazuri avem clampmetruuuuuuuuuuu :)
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 28 February 2009 - 08:34 PM
#16
Postat 28 February 2009 - 08:53 PM
ovi_m, la Feb 28 2009, 07:48 PM, a spus:
in principiu, majoritatea invertoarelor iti spun puterea activa consumata de motor. ma refer la invertoarele pentru motoare de uz industrial. presupun ca si tu tot la alea te referi. in privinta puterii reactive, n-am vazut (pana acum) nici unul care sa o raporteze. dar o poti calcula tu, fiindca iti raporteaza curentul si tensiunea la bornele motorului.
Invertoarele care iti spun puterea activa consumata de motor fac o mica "smecherie" matematica. Iti raporteaza puterea activa in functie de sistemul DQ (in special cele care au la baza controlul vectorial la cele cu control scalar nu cunosc). Asta presupune sa se stie exact unghiul rotoric iar in urma transformarilor de coordonate de obtin componentele Ud Uq Id Iq. In realitate s-ar putea sa ai surpriza ca motorul nu este controlat optim. De asta sunt interesat de masurarea puterii, pentru a sti daca controlul e bun sau nu. Puterea sursei de alimentare o pot afla usor, majoritatea surselor indica curentul si tensiunea DC.
Eu folosesc sursa DC+invertor trifazat+motor AC (PMSM sau IM)
ovi_m, la Feb 28 2009, 07:48 PM, a spus:
Da, invertoarele mari stiu ca au un randament bun. Altfel ar lua foc. Oricum majoritatea acum au si PFC, deci inspre retea o sa fie bine.
Eu lucrez in schimb la puteri mici 250W-maxim 3KW
ovi_m, la Feb 28 2009, 07:48 PM, a spus:
mtme-485
cvm-96
cu trafo de curent pe ele poti sa masori cam ce vrei. dar nu sunt gandite sa fie portabile.
n-am incercat sa masor cu ele intre invertor si motor. nu stiu cum se comporta.
ovi
Merci de informatii. O sa studiez.
Cu stima,
Daniel
Daniel
#17
Postat 28 February 2009 - 09:55 PM
d_popa, la Feb 28 2009, 08:53 PM, a spus:
Eu folosesc sursa DC+invertor trifazat+motor AC (PMSM sau IM)
Da, invertoarele mari stiu ca au un randament bun. Altfel ar lua foc. Oricum majoritatea acum au si PFC, deci inspre retea o sa fie bine.
Eu lucrez in schimb la puteri mici 250W-maxim 3KW
ma gandesc ca ai un invertor in arhitectura "open", la care faci tu algoritmul de control al motorului. nu de alta, dar daca pomenesti de sistemul DQ, pari a fi de meserie :)
in legatura cu PFC, o precizare: multe au posibilitatea sa pui pe ele PFC, dar nu vin astfel in configuratia de baza. PFC (activ, nu pasiv) te cam indoaie la buzunar. singurul invertor cu care am lucrat si care stia si PFC era un bidirectional. practic doua invertoare, back-to-back. unul catre motor si unul catre retea.
ovi
#18
Postat 01 March 2009 - 10:53 AM
Citind topicul acesta realizez ca m-am exprimat cam nesimtit. Cer scuze userului Renatoa daca l-am jignit in vreun fel. Nu am avut aceasta intentie si cred ca diversele mele probleme m-au facut sa uit ca scriu pe un forum. Scuze din nou, omul intreba doar, nu merita sa fiu grosolan.
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 01 March 2009 - 10:55 AM
#21
Postat 19 June 2009 - 07:20 AM
Deci poti folosi aproape direct acel afisor doar ca trebuie sa vezi daca e cu un rand sau cu 2 sau daca e cu 16 caractere sau cu 20 etc. In caz ca sunt diferente va trebui sa schimbi putin rutinele de afisare din rpogramul lui OldMAN ca sa intre pe afosorul tau.
Succez
Aceasta postare a fost editata de charlie: 19 June 2009 - 07:23 AM
#22
Postat 19 June 2009 - 07:30 AM
la LCD-uri comanda poate fi facuta pe 4 sau 6 fire. Aici e pe 6 fire.
Cauti foaia de catalog a LCD-ului si cuplezi la montaj pe RS, E, D4...D7, Vdd...samd.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 19 June 2009 - 07:33 AM
#24
Postat 19 June 2009 - 12:22 PM
ad525, la Jun 19 2009, 12:50 PM, a spus:
comanda LCd-urilor in general se face pe 8 biti, dar se pot face si pe mai putini, ai adrese de la D7 la D0, apoi ai pini de validare, RS, E, R/W...
iei documentatia de la HD44780, incepi sa studiezi, apoi iei documentatia de la PIC16F88, vezi macrourile pentru comanda LCD....si mult, mult studiu.
Ce pot sa-ti spun mai mult. Restul componentelor le ai?