intrebari practice
#1
Postat 16 May 2004 - 04:33 AM
Am deschis subiectul acesta deoarece am cateva intrebari legate strict de tehnicile de constructie ale aeromodelelor RC cu motor termic... posibil insa sa se aplice si la altele...
M-ar interesa cum faceti voi cu prinderea servo-urilor... eu folosesc prindere clasica(este clasica?) cu suruburi direct in lemnul-suport unde trebuie sa fie servo-ul... dezavantajul ar fi ca daca vreau sa folosesc servo-urile pe alt model (si vreau!!!!) trebuie sa desurubez suruburile... si tot frecand asa se duce lemnul si in timp apar probleme... ce alte solutii aplicati voi?? sa nu ziceti ca pentru fiecare model cumparati un set nou de servo-uri...
aceeasi intrebare despre prinderea motorului... pana acum doua magnum-uri de 0.36 si 0.40 ... peste luni si luni insa voi avea un numar de modele mai mare de 2.. :) deja am 2 si fac planuri pentru cel de-al treilea... ei si voi vrea sa schimb motoarele de pe unul pe altul... eu folosesc la trainer prindere direct cu suruburi in lemn (folosit placaj foarte gros si tratat sa reziste termic- am un laborator la universitate aici si pot face asa ceva). Dar tot frecand suruburile apar aceleasi probleme... la extra 300 folosesc un suport de plastic.. destul de dur si de bun dar tot asa cu timpul se duce daca tot frec motorul si il scot il pun il scot il pun etc etc... ce metode aveti voi?? iarasi sa nu-mi ziceti ca aveti motor pentru fiecare model... stiu ca asa ar fi ideal... dar nu e asta realitatea la mine :)
Va multumesc,
MIG-29
P.S.: nu vreau sa jignesc pe nimeni dar m-ar interesa raspuns de la cei care chiar folosesc metodele care zboara (de exemplu... wabo? dar stiu ca sunt si altii... cel putin din fotografiile de la rapa rosie... :) ).
#2
Postat 16 May 2004 - 07:18 AM
Nu am auzit de metode de a prinde servo-ul fara suruburi decat pe aripi sau modele din polistiren unde este frezat lacasul servo-ului si au tras un scotch pe deasupra, deci refolosirea este mai simpla.
Mihai
#3
Postat 16 May 2004 - 08:47 AM
#4
Postat 16 May 2004 - 08:51 AM
Am mai utilizat si lamele indoite tip auto.
#5
Postat 16 May 2004 - 09:02 AM
Servo-uri: Recomandabil este ceea ce s-a scris aici, din motive clare: trimaje, echii diferite pe modele, uneori tije de comanda de diametre diferite etc. Totusi producatorii (unii dintre ei) s-au gandit si la problema ta. asa ca au fost inventati suportii de servo-uri. Sunt niste rame sau casete din plastic, specifice fiecarui tip se servo, in care servo-ul se poate clipsa/declipsa foarte usor. Nu costa o avere, incomparabil mai putin fata de servo.
Motoare (termice): Daca se folosesc suruburi metrice, trecute prin gaurile batiului si asigurate pe partea opusa cu piulite cu autoblocare CARE LA FIECARE SCHIMB TREBUIE INLOCUITE, se poate muta motorul de oricate ori de pe un model pe altul.
Stima si consideratia
Men
#6
Postat 16 May 2004 - 09:35 AM
#7
Postat 16 May 2004 - 12:20 PM
#8
Postat 16 May 2004 - 12:47 PM
pentru servo eu folosesc o brida de plastic (din aia cu ce se prind cablurile electrice). folosesc cea mai mica marime. o trec prin gaurile de la servo si prin tavita la servo. daca este din lemn pe tartea dorsala a tavitei pun un dublor din pvc sa nu se strice lemnul. costa 600 lei bucata. trebuie 2 pentru un servo si cand vreau sal iau jos se taie cu sficul. un servo se schimba in 2 minute
desigur ramane valabil ce sa spus inainte referitor la trimare. adica modelul trebuie trimat din nou de fiecare data. dar daca ai statie digitala (cu memorie pentru setari modele) atunci treaba se simplifica enorm
Aceasta postare a fost editata de ReD: 16 May 2004 - 12:48 PM
#9
Postat 17 May 2004 - 07:23 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 17 May 2004 - 09:18 AM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 17 May 2004 - 08:50 AM
ReD, la 16 May 2004, 12:47, a spus:
eu folosesc o statie digitala care are memorie etc.. dar tot ramane problema tijelor de comanda, care daca tot scoti si montezi servo-uri se mai misca si deci se duce trimarea.
#11
Postat 17 May 2004 - 09:57 PM
Va multumesc pentru raspunsuri si sper ca totodata sa fi fost utile si altora informatiile...
Pe viitor cred ca voi merge pe sistemul piulitza sub placa de lemn pentru servo-uri. In felul acesta elimin problema deteriorarii lemnului iar daca se duce surubul oricum e mai ieftin si usor de inlocuit decat un servo intreg sau o placa de lemn deja lipita de structura fuselajului.
Pentru motor inca sunt in dilema... fie sa folosesc piulitze cu auto-blocare pe cealalta parte a lemnului pe care montez... fie sa caut ceva suporti de plastic care chiar daca se deterioreaza, se pot inlocui usor si sunt ieftini... ramane sa vad daca exista asemenea suporti... daca nu poate venim cu vreo solutie de suporti din lemn... e munca sa-i faci dar nu costa nimic :)
oricum deocamdata am doar doua modele (unul in reparatie :( ) si doua motoare.... problema existand doar la servo-uri :)
Cu stima,
MIG-29
#12
Postat 25 May 2004 - 03:58 AM
ce recomandati pentru prinderea motorului in cazul in care suruburile ce prind suportul de plastic initial s-au cam dus... sau gaurile s-au bushit... sa folosesc suruburi dar de diametru mai mare?
sa incerc ca pe langa suruburi cu diametru mai mare sa lipesc suportii de plastic cu rasina epoxy?
MIG-29
P.S.: motorul vine montat pe un suport de plastic si la randul lui suportul vine prins in botul avionului cu niste suruburi de 3 mm diametru si lungime de vreo 25 centimetri (parca 25 aveau... trebuie sa masor dupa ce le scot si va zic sigur lungimea).
ceea ce folosesc eu epoxy (e identic cu ce-i in romania): vine epoxy slow cure si epoxy hardener... le amestec in cantitati egale si folosesc la lipit. e dracia asta eficienta pentru a prinde montantul de plastic de lemnul din botul avionului? ma gandeam de la caldura motorului sa nu fie probleme... oricum pe langa rasina ideea mea ar fi sa bag si niste suruburi de diametru mai mare.
#13
Postat 25 May 2004 - 08:16 AM
#14
Postat 25 May 2004 - 08:24 AM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 25 May 2004 - 12:17 PM
deci am sa bag suruburi de diametru mai mare... si ptr ca n-am alte ganduri cu avionul respectiv am sa bag si epoxy... sa stea afurisenia acolo forever...
MIG-29
P.S.: domle avuserati dreptate cu servo-urile... receptorul si acumulatorul de receptie mai merge plimbat de la un model la altul... dar servo-urile e bine sa fie pe fiecare model... altfel e nasol sa tot desurubezi se mai pierde din trimare etc etc...
#16
Postat 27 May 2004 - 04:09 AM
tot eu sunt.. ca de obicei intrebari practice... sau asa sper eu sa fie...
Am iesit astazi la camp cu un trainer (Tiger Trainer) cu motor Magnum 0.46 ... motorul merge superb (rodaj facut pas cu pas ca in manualul tehnic).
Probleme:
1.) la rulaj pe sol (taxi) avionul trage tare de tot stanga... daca-l las cu comenzile pe neutru face cerc cu raza de 2-3 metri la stanga... propriu zis pentru rulaj in linie dreapta trebuie sa brachez dreapta puternic (80-90%)... l-am rulat fara motor pe ciment si am aceleasi probleme... solutie... roata stanga e putin intepenita, de aproape auzindu-se un scartait... mai stiti si alte probleme din cauza carora ar putea trage stanga?
2.) la transport la inapoiere... varful bujiei a percutat aripa... taind invelisul pe o distanta de aprox 2 centimetri... nu lipseste nici o bucata de material de acoperire... fiind practic o taietura facuta cu o lama de barbierit... aveti idei cum as putea rezolva problema? ceva epoxy merge incercat? daca da... care sunt metodele cele mai bune? (in afara de ideea= du-te si cumpara alta aripa :) ).
MIG-29
P.S.: o alta problema e ca am pus intrerupatorul pe aceeasi parte cu toba de evacuare si e facut ca dracu de ulei.. l-am curatat si urmeaza sa-i schimb pozitia...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 May 2004 - 04:13 AM
#17
Postat 27 May 2004 - 07:08 AM
la o inspectie mai atenta am observat ca asa motorului e cumva indreptata in jos (foarte putin dar se poate observa). este normal asa ceva? am sa incerc sa pun si o poza... dar nu stiu cat ajuta...
Am inteles ca axa trebuie montata si putin deviata la stanga (pana in 2 grade). daca nu este montata deviata nici la dreapta nici la stanga, exista vreo problema? la mine e montata doar in jos...
stiu problema ca motorul trage din cauza rotatiei (conservare de moment cinetic pe avion) dar asta o pot compensa din directie la decolare... sa umblu la constructie sa obtin si deviatia respectiva? (e destul de complicat deoarece batiul e deja gaurit si motorul si toate draciile sunt montate pe avion gata de zbor).
MIG-29
#18
Postat 27 May 2004 - 10:34 AM
Citeaza
Lucreaza la roti si la tren pana cand la rulajul pe sol fara motor sa mearga in linie dreapta, eventual putin dreapta, dar in nici un caz in stanga. Rotile trebuie sa se invarta foarte usor, eventual pune niste vaselina pe axe, si trebuie curatate foarte des pentru ca vrei nu vrei se intepenesc de la praf. Apoi, rotile trebuie sa fie convergente (in fata). In vademecumul forumului este descris tot principiul.
Citeaza
Daca aripa e acoperita cu folie poti folosi banda scotch, daca e cu balsa atunci exista chit aero, sau efectiv lipesti niste balsa in santul ala si apoi il slefuiesti pana il aduci la nivel.
Citeaza
Da, este normal sa fie asa, dar din pacate nu mai tin minte din ce cauza :)
Citeaza
Motorul trebuie sa aiba o deviatie sprea dreapta (cum te uiti din spatele modelului) ca sa anuleze cuplul motor.
Citeaza
Ar fi indicat sa-i dai deviatia respectiva, dar daca nu ai chef, o poti compensa din eleroane si nu din directie. Din directie o compensezi doar la decolare, cand modelul tinde sa o ia in stanga.
#19
Postat 27 May 2004 - 11:44 AM
MIG-29, la 27 May 2004, 08:08, a spus:
incearca sa bagi pe suruburile de fixare ale motorului niste shaibe care sa fie ca niste distantiere; in principiu nu ai nevoie de mai mult de 1,5-2,5grade spre dreapta (nu Celsius).
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#20
Postat 27 May 2004 - 11:46 AM
MIG-29, la 27 May 2004, 05:09, a spus:
OK ce zice Vivi;
nu cunosc modelul, dar daca jamba de bot (sau de bechie) e orientabila, vezi sa nu fie pe acolo vreo dereglare.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#21
Postat 27 May 2004 - 11:57 AM
multumesc pentru raspunsuri
trainerul este de acelasi tip cu trainerul Aeromodel Quo-Vadis pus in vanzare de RHC.
Am sa incerc sa corectez maine abatarea in rulaj... precum si crapatura din acoperirea aripii... inca sunt in cautare de teren propice zborului... dupa ultimile peripetii prin parc am tras concluzia ca e vremea sa gasesc un teren mai mare fara oameni, copaci, stalpi, masini sau alte chestii in apropiere :)
MIG-29
#22
Postat 27 May 2004 - 12:29 PM
MIG-29, la 27 May 2004, 07:08, a spus:
la o inspectie mai atenta am observat ca asa motorului e cumva indreptata in jos (foarte putin dar se poate observa). este normal asa ceva? am sa incerc sa pun si o poza... dar nu stiu cat ajuta...
......la orizontala...axul motorului este la orizontala iar aripa face un unghi ...optim cu fileurile de aer(unghi de calare) ca sa aiba o portantza mai mare la orizontala....dar creste si Cx(rezistenta la inaintare)
#23
Postat 27 May 2004 - 02:01 PM
MIG-29, la 27 May 2004, 12:57, a spus:
MIG-29
...intr-o statie de metrou, la ora de virf ai incercat?
Cu rabdare si ciocan.
#24
Postat 27 May 2004 - 02:04 PM
Mamutel, la 27 May 2004, 13:29, a spus:
no way...axul motorului trebuie indreptat in jos fata de axa modelului, in nici un caz paralel sau in prelungirea axei. Trebuie anulat momentul de rotatie in jurul axei de pitch (tangaj) datorat pozitiei aripii deasupra modelului (bratul fortei fiind dat de distanta dintre axul motorului si aripa), centrul de presiune fiind considerat undeva pe suprafata aripii.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 May 2004 - 02:05 PM
Cu rabdare si ciocan.
#25
Postat 27 May 2004 - 02:07 PM
dar ,marinare crezi ca ar merge ceea ce am gandit io la un avion cu aripa mediana,sau lka o aripa zburatoare
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 27 May 2004 - 06:17 PM
#26
Postat 28 May 2004 - 07:19 AM
Mamutel, la 27 May 2004, 15:07, a spus:
Ma iei cumva cu polistirene cu electric?!!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_13.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_02.gif
Cu rabdare si ciocan.