imi pot da seama cata baterie mai am in aer
#1
Postat 04 June 2009 - 12:44 PM
#2
Postat 04 June 2009 - 12:48 PM
Regulatorul tau nu taie motorul cand bateria este la pragul critic?
Si daca il aduci jos, cum iti dai seama cat mai este in ea?
Nu m-as baza pe nici un tabel si calcul, consumul sus este total aleator si dependent de ce si cum zbori.
#3
Postat 04 June 2009 - 12:52 PM
renatoa, la Jun 4 2009, 01:48 PM, a spus:
Regulatorul tau nu taie motorul cand bateria este la pragul critic?
Si daca il aduci jos, cum iti dai seama cat mai este in ea?
Nu m-as baza pe nici un tabel si calcul, consumul sus este total aleator si dependent de ce si cum zbori.
daca zbor cu el pana se termina bateria nu cred ca ilmai aduc intreg sau de unde stiu eu ca nu se termina bateria cand e cu spatele la mine si la inaltime mare, deci pa avionul, iar daca il aduc jos pot verifica bateria cu un tester sau la incarcator, incarcatoarele astea turnigy nu arata voltajul pe fiecare celula, ca mie asa imi arata.
#5
Postat 04 June 2009 - 01:36 PM
Pune timer-ul la statie la 5 min sau 7 min si zboara cum vrei tu ( pack-ul sa fie incarcat full inainte )
Daca nu ai timer la statie roaga pe cineva sa cronometreza si pe viitor iei desteptatorul cu tine si il pui
sa "sune".
Dupa ce aterizezi pune pack-ul la incarcat si vezi cati mA incarca ( atat cat a consumat ) .
Prin diferenta cu capacitatea scrisa pe acumulator afli cati mA au mai ramas in acumulator si cu regula
de trei simplu afli cat ai mai fi zburat cu ce a ramas in accu.
La urmatorul zbor pui timeru-ul pe noul timp calculat si lasi si o rezerva de 1-2 min pentru aterizare.
In rest te complici. Sunt sisteme care te avertizaeza si sonor si optic dar mai bine iei altceva
de banii aia ( sunt cam la fel de utile ca barele nichelate si tot felul de alte briz-brizuri pe care le vedeai
la unele Dacii 1300 cu numar de Giurgiu sau Calarasi ) pentru ca in aer nu vezi avertizarea sonora
iar daca mai zboara cineva un termic sau zbori foarte sus nu auzi nici avertizarea sonora.
Sunt uile voltspy-urile puse la modelele termice pe pack-ul de receptie , dar si acolo cei cu experienta stiu ca pot zbura
3-5 sau ei stiu cate zboruri cu o incarcare.
Bafta ! si incearca venirea la terizare in DeadStick ( chiar daca mai ai forta ) ca sa te antrenezi pentru ce poate aparea
oricand.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 June 2009 - 01:37 PM
#6
Postat 04 June 2009 - 01:41 PM
http://homepages.par...abbott/lvw.html
Dar nu l-am folosit niciodata ca mi-am luat osd iar in regim fpv am zburat doar excursii scurte .
TL431 se gasesc in surse de PC , 1 pe sursa , acum se vede cat e de util junk-ul electronic , torii de ferita tot din surse PC defecte i-am extras :)
#7
Postat 04 June 2009 - 01:55 PM
- ANTRENAMENTUL - deci cat mai multe ore de zbor la camp
- SIMLATORUL - cand vreme este potrivnica.
Daca vrea elecronica si se si pricepe este altceva si o poate face, dar daca NU, isi
va creea un alt hobby care va lua din timpul primului - zborul.
De aceea modelistii " adevarati " si aici ma refer la cei care fac machete scale 100 % si lucreaza
la ele 2-3-4 ani nu vor fi asi la zbor pentru ca au nevoie de ore multe, foarte multe in atelier.
Ceilalti care doar asambleaza modele ARF( ocazional mai cocheteaza si ei cu modele de carton , sau depron sau
alte tipuri ) si petrec mai mult timp in aer liber cu fiecare ocazie progreseaza rapid in tainele pilotajului.
Acum fiecare cu pasiunea lui.
Poti face o Dacie sa merga brici sau sa pui sus pe capota bare nichelate ca alea de uscat prosoapele la baie.
#8
Postat 04 June 2009 - 02:41 PM
Fratilor nu va luati ca prim model un acrobat din balsa ca o sa va para rau, celmai bine e un planor, pe simulator cu un planor fac aterizarea din prima pe cand cu acrobatul meu din balsa cap232 imi ies 3-5, aterizarea sa o fac langa mine. Greeeeuuuuu fraate greu tare. Respect celor ce stiu sa piloteze ca nu e usor deloc.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 04 June 2009 - 02:43 PM
#9
Postat 04 June 2009 - 03:30 PM
Important este sa iasa bine aterizarea , sa il filezi frumos pana atinge tangential cu rotile.
La electrice mai este o smecherie , sa nu tai complet motorul cand vii la aterizare , ci sa il
reduci treptat pana in ultima faza.
#10
Postat 07 June 2009 - 09:06 PM
renatoa, la Jun 4 2009, 01:48 PM, a spus:
Regulatorul tau nu taie motorul cand bateria este la pragul critic?
Si daca il aduci jos, cum iti dai seama cat mai este in ea?
Nu m-as baza pe nici un tabel si calcul, consumul sus este total aleator si dependent de ce si cum zbori.
asta e cea mai mate prostie pe care am auzit-o. no offence, dar cum dracu aduci un model jos, care cere sa vina la aterizare cu motor, daca zbori pana nu mai ai pack? regulatorul de pe model stie f bine de lipo, si taie cand trebuie, dar, repet, daca taie cand nu trebuie, adica ori esti prea sus, sau esti intr-o manevra, ce faci? mai ales in cazul unui incepator, care, sa zicem, nu stie sa aduca modelul fara motor? plus ca modelul, la aterizare, trebuie adus cu motor, altfel se angajeaza.
cel mai sfant lucru, asa cum a zis si RD, cu timer setat la 8 min si apoi stii ca in urmatoarele 2 min tre pus jos.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#11
Postat 07 June 2009 - 09:17 PM
Iar daca ar fi sa zbor avioane, nu m-am aventurat acolo, ca imi stiu limitele, dar cred ca primul lucru care l-as invata ar fi sa aterizez "dead stick".
Plus ca regulatorul care il folosesc eu nu taie motorul complet, si mi se pare o logica inteligenta, daca aduc mansa la zero se reseteaza conditia de taiere, tensiunea pe acumulator mai creste, si ulterior pot comanda iar motorul. Astfel as putea folosi la aterizare ultimul strop de energie, daca ar fi nevoie. Nu stiu daca toate regulatoarele au regimul acesta.
#12
Postat 07 June 2009 - 09:25 PM
renatoa, la Jun 7 2009, 10:17 PM, a spus:
da, e si asta o solutie, dar pt un incepator, cel mai bine ar fi sa invete sa zboare corect in box, si apoi restul de situatii neprevazute
renatoa, la Jun 7 2009, 10:17 PM, a spus:
aici iti dau dreptate, dar exista si riscul de a omora pack-ul mai repede. ori il umfli, ori pica o celula... etc. so... tot timerul e cea mai buna solutie. cel putin pt mine. de cand am dat cu acromasterul de pamant datorita faptului ca am uitat de timer, primul lucru care il fac, inainte de decolare, este sa pornesc timerul.
PS. am vazut ca statia lui zeus nu are timer. dar, am vazut la AdiGVA un sistem f simplu si ingenios: un timer electronic de bucatarie. e mic, usor, poate fi prins pe statie sau curea, bipaie f tare. :lol:
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#13
Postat 07 June 2009 - 09:44 PM
renatoa, la Jun 7 2009, 10:17 PM, a spus:
Regulatoarele Roxxy au aceasta facilitate.
Nu o data am ramas in dead stick ccu acrobate electrice, iar tactica adoptata a fost exact cea descrisa de renato... chiar daca uneori nu l-am pus pe pista, cel putin nu am avut nici un fel de daune datorate lipsei propulsiei. In timp mi-am format ochiul si imi puteam da seama de cata putere mi-a ramas doar din comportamentul avionului.
In plus ca si regula generala (dar nu absoluta) electricele au incarcari alare mici care permit aterizari in dead stick chiar si incepatorilor. Adevarat ca uneori norocul nu e de partea noastra si se poate intampla intr-o manevra in care portanta ~ 0
O metoda emiprica de a-ti da seama cata energie ai consumat este sa zbori 8 minute ... asa cum zbori in general.... reincarci acumulatorul si vezi cat ai consumat anterior... faci o regula de 3 simpla si gata: ai obtinut timpul total. Atentie la inca un aspect, descarcarea nu este liniara... ea facandu-se ceva mai repede pe final. Evident o marja de siguranta de 10% este binevenita.
#14
Postat 08 June 2009 - 12:37 AM
allen_g30, la Jun 7 2009, 10:06 PM, a spus:
wow incisiva remarca... si cam pe langa :)
Orice model ORICE model bine construit trimat si centrat are o finete, adica TREBUIE sa planeze. Daca regulatorul iti taie motorul si esti la inaltime mare cu spatele la tine (cum s-a pus problema) atata timp cat nu este uragan afara modelul POATE fi aterizat in conditii optime. Trebuie numai o mana fina si rabdare in comenzi...
allen_g30, la Jun 7 2009, 10:06 PM, a spus:
Niciodata inaltimea nu-ti va fi un impediment. Poti sa-l accelerezi bagandu-l in bot, etc. Problema e cand ti-l taie JOS... aici e alta treaba.
Solutia e simpla, timer pe statie si organizarea optima a zborului... Adicalea daca stii tu ca ai zburat X minute, nu te-i pune sa bagi hover sau manevre complexe (joase) pe final de pack... dar am mai vazut idioti dinastia care totusi au scapat ieftin ;) (vezi filmul de mai jos)...
In plus, organizarea zborului e foarte importanta si la metanoale, adicalea faci hover sau harrier sau alte manevre mai 3d-iste cand stii ca mai ai 50-30% din rezervor. atunci modelul e mai usor si mai bine echilibrat (metanoalele decoleaza greu de bot si aterizeaza centrate in deadstick).
allen_g30, la Jun 7 2009, 10:06 PM, a spus:
cel mai sfant lucru, asa cum a zis si RD, cu timer setat la 8 min si apoi stii ca in urmatoarele 2 min tre pus jos.
Incepatorii TREBUIE sa ia modele cu aripa parasol pana la formarea reflexelor. Nu sunt degeaba numite trainere. Aripa parasol are cea mai mare finete, cea mai mica destabilizare si in caz de diedru si autostabilizare... incepator plus acrobat INTOTDEAUNA rezulta crash...
Eu fac asa ca regula: Primul zbor e sfant. Trimari, reglaje, verificarea cg-ului (pe burta drept fara sustinere din eleroane/profundor, pe spate cu sustinere minimala din profundor, fara eleroane), in fine este topic despre trimare. In general nu dureaza mai mult de 4 minute.
DAR
Al doilea zbor, e pana in deadstick dar cu cronometru pe statie sau dupa caz pe telefon/cronometru extern etc. Zbor acrobat agresiv multe accelerari si in general motorul mai turat. Asta va deveni etalon pentru totalul combustibilului si mAh consumat. Media e 10-12 minute, mai mult e planorism deja... Din alea 10-12 minute scad obligatoriu X minute in functie de necesitatile si pretentiile modelului, statia o fac sa ma avertizeze de la 2 min in jos, timp in care incerc alinieri finalizate ori cu degajare ori cu aterizare.
Si oricum, un incepator cu electric mic ar trebui sa zboare cum spune allen, in box, adica nici prea departe nici prea aproape nici FOARTE sus nici foarte jos... just right. Manevrele se fac intotdeauna paralele cu pista, astfel incat daca se intampla neprevazutul il poti ateriza din 2 viraje... Iar eu in toata perioada in care am activat ca aeromodelist am vazut un singur deadstick landing cu un electric, freestyle rush de 2.5kg cand mi-a puscat regulatorul in zbor. Aterizarea a fost fara probleme chiar contrat fiind de fumul gros ce iesea din model... si-l zburam la inaltime medie.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 08 June 2009 - 12:50 AM
#15
Postat 08 June 2009 - 04:10 AM
Calin, la Jun 8 2009, 01:37 AM, a spus:
revin asupra afirmatiei, am vazut mai multe... angajari in limita de viteza la 1-2m de sol, fiind prea departe de pista (chiar si pe aratura) rezultand ruperea in mai multe bucati ale modelului (in speta freestyle rush 1:D)
#16
Postat 08 June 2009 - 08:38 AM
daca a fost prea incisiva... imi cer scuze. dar sa dai un asemenea sfat unui incepator... sa am pardon.
eu cand sburam cu Cap-ul respectiv mai mult de 8-10 min, strigau baietii la mine pune-l jos, pune-l jos. oare de ce?
din acelasi motiv: sa nu trag din pack mai mult decat este nevoie, si sa vin in dead stick.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#18
Postat 08 June 2009 - 11:05 AM
ideea este ca modelul respectiv, daca nu vii la aterizare cu putin motor, are tendinta de a se angaja.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#19
Postat 08 June 2009 - 01:46 PM
La primul zbor pe care l-am facut am pornit cu bateria de 1500mah incarcata la maxim 12,60v, cand am terminat in 8 min max 10, am pus bateria la incarcator turnigy un model cu display si imi arata ca mai are 11,2v per total cu voltaj pe toate celulele la fel (adica 3,73 una cu 3,74), asta inseamna ca inca mai puteam sa zbor cu el mentionez ca nu am stresat avionul la max am zburat in "box" dupa cum se spune si usurel fiind si primul zbor, revin... deci inca mai puteam zbura cu el sau bateria se descarca mult mai repede la sfarsit?
Cum imi pot da seama pe un incarcator turnigy adica acesta http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=7028 cati mah are o baterie, sau cat incarca el maxim ca am obs ca imi arata doar voltajul.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 08 June 2009 - 01:50 PM
#20
Postat 08 June 2009 - 03:51 PM
PS: Eu nici o aterizare pana acum cu Decathlonul meu nu am facut-o cu motor, chiar si cand am montat camera de 120 grame pe el.
#21
Postat 08 June 2009 - 05:39 PM
Zeus, la Jun 8 2009, 01:46 PM, a spus:
Erai cu ea descarcata .Vezi graficul asta :
http://www.rcgroups.com/forums/attachment....hmentid=2183147
Cu bateria fara consumator revenita la 11.2 mai ai un fas in ea si gata .
#22
Postat 08 June 2009 - 09:41 PM
Trebuie folosit totusi un timer care trebuie setat undeva la 80% din capacitatea packurilor. Eu il setez la 6-7 minute. Dupa zbor incarci packul si in functie de cat intra, ajustezi timerul. Asta doar daca ti la packuri...
La termice lafel 70-80% din combustibil.
NU TREBUIE SA ZBURATI PANA SE GATA PACKUL!
Aterizarile fara ajutorul motorului (electrice/termice/planoare...) se pot face cu mentiunea ca fiecare aeromodel are panta lui optima de coborare care poate fi in functie de tipul si masa lui intre 10 si 80 de grade. Da, am avut un avion care daca nu-l aduceam la 80 de grade, nu prindea destula viteza pentru aterizare. Aceasta se poate afla doar iesind la zbor, nu la tastatura. Putin ajutor din partea motorului, in unele cazuri, ajuta dar nu este indispensabil.
Edit: Am uitat sa raspund la intrebarea din titlu. Daca e cumva o intrebare si nu o afirmatie, caz in care problem solved.
Cu timpul o sa observi ca motorul nu mai trage parca chiar asa de tare ca si la decolare. Ar trebui sa coincida cu beep-urile timerului. Atunci mai ai 20 din pack. Hai jos.
Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 08 June 2009 - 09:47 PM