Modelism - RHC Forum: incarcare NiMH - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

incarcare NiMH cu ventilator sau fara.

#1 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 09 July 2005 - 11:54 PM

A observat cineva daca nu cumva pak-urile NiMH care sunt tinute sub un ventilator in timpul incarcarii, inghit mai multi miliAh decat daca-s incarcati fara racire? Eu asa am impresia. Am niste acu declarati la 8,4V/220mAh si sug si 340. Ori i-a subapreciat cel care le-a pus eticheta ori.. fac eu ceva gresit?

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 09 July 2005 - 11:58 PM

0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 July 2005 - 07:25 AM

Oricum racirea sub ventilator le face mult bine la sanatate. Si in privinta tensiunii de final, da, e influentata de temperatura (e proportionala cu temperatura) caci unii producatori zic ca la temperaturi ridicate la incarcare vei avea capacitate disponibila mai mica.

Probabil ca daca la temperaturi mai scazute tensiunea pe acumulatori e mai mica, chargerul baga mai mult timp pina sa o aduca la cea de oprire a incarcarii. Acest lucru nu e periculos. Periculos e sa depasesti acea tensiune.

Am uitat de problema randamentului incarcare/descarcare care oricum e pe la 1,5 (intre 1,4 si 1,6 in functie de model sau producator)la NiCa si Nimh. Adica bagi de exemlu 1A timp de 15 ore si scoti 1A 10ore. Ceea ce nu e nimic iesit din comun ci e ceva normal.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 10 July 2005 - 08:31 AM



0

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 10 July 2005 - 01:10 PM

Legat de intrebarea de mai sus: poti baga intr-o sticla de 1 l mai mult de 1 l de apa?. Raspuns: Da, dar se distruge sticla!
Producatorul nu greseste, pentru ca el respecta niste legi ale fizicii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Ca aceste legi depind de o serie de parametrii, asta e altceva! Specificatiile sint date pentru o exploatare in conditii de viata optima! Daca acumulatorul are 10 A/h poti sa-l incarci la 1 amper in 10 ore, cum scrie producarorul, dar poti sa-l incarci la 5 amperi in 2 ore, dar ii scurtezi viata. Sau poti sa-l incarci la 500 mA in 20 de ore si ii prelungesti viata. Dar cine sta 20 de ore cu acumulatorul la incarcat! :D
0

#4 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 10 July 2005 - 01:56 PM

Inca o intrebare - am un incarcator XPeak-3 (nu cred ca are importanta) - si la programul special de descarcare (nu cicli de incarcare/descarcare) trebuie sa-i aleg o tensiune. Ce tre sa introduc acolo - tensiunea nominala a pak-ului (8,4V) sau tensiunea la care vreau sa opreasca programul de descarcare? Daca-i asta - tensiunea minima la care sa ajunga - aveti idee ce valoare trebuie data?

mersi,
cezar
0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 July 2005 - 03:18 PM

dai sa descarce pana la 0,9 V/celula
ex:daca ai pack de 8 ---> 8x0,9 = 7,2 V

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 10 July 2005 - 03:19 PM

flying is my life...
0

#6 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 10 July 2005 - 06:39 PM

Salut,

Aveti mai jos un link la bateriile NiMH Panasonic. In partea de jos a paginii sunt linkuri la documente tehnice legate de exploatarea bateriilor NiMH. Eu as sugera ca descarcarea sa se opreasca la 1V/element, nu la 0.9.

http://www.panasonic.com/industrial/batter...cmet/index.html

De asemenea, cred ca racirea nu face altceva decat sa pacaleasca incarcatorul. Bateria are un randament specificat de producator. De ex, o baterie de 1000mAh (ipotetic) cu randament de 70% ar trebui incarcata cu 1400mAh (adica 14 ore la 100mA). Orice incarcare suplimentara o poate degrada. Capacitatea este ceea ce scoti din baterie nu ceea ce bagi. Daca lasi bateria la incarcat o saptamana :( poti sa bagi in ea de zeci de ori capacitatea ei. Important e ce tragi afara din ea. Eu asa as masura capacitatea.

Daca pacul e declarat de 8.4V, asta inseamna ca are 8.4[V]/1.2[V/celula]=7 celule. Eu as seta tensiunea minima la 7*1V=7V.


Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 10 July 2005 - 06:41 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 July 2005 - 06:57 PM

eu vorbeam de pack de 8 celule adica 8x1,2=9,6 v
si la astea de modelism BEC-ul din regulatoare de exemplu taie "motorul" chiar sub 0,9 v/celula
din aceasta cauza au "viata lunga" pe care o cunoastem
flying is my life...
0

#8 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 10 July 2005 - 07:20 PM

Cezar! - tot ce a postat Silviu e 100% OK deci go for it
Racitul e bun pt a impiedica descompunerea termica a electrolitului si atat!

Daca o dai pe fizica, evident ca orice conductor (cazul nostru celula) va avea o rezistivitate mai mare la temperatura mai mica si invers la temperatura mai mare o rezistivitate mai mica.....
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#9 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 10 July 2005 - 08:29 PM

Da am observat si eu.
Am acc NiMh 9,6V 750mAh.
Incarcatorul are ventilator si pun acumulatorul deasupra.
Incarcarea merge pana la 840-850mAh
Ar trebui sa se opreasca la 750. O fi din cauza ca se ventileaza?
0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 July 2005 - 09:07 PM

Mai fratilor, unii nu sinteti atenti.
ctotth a zis "Am niste acu declarati la 8,4V/220mAh" deci Cirip are dreptate cind zice "Daca pacul e declarat de 8.4V, asta inseamna ca are 8.4[V]/1.2[V/celula]=7 celule." deci ctotth trebuie sa seteze la 7 x 1V = 7V daca chargerul descarca mai lent sau 7 x 0,9V = 6,3V daca o face mai rapid (stiu eu, pragul de referinta ar fi 2 ore).
Padrino, ai cam gresit, rezistivitatea (sau rezistenta electrica specifica) e mai mare, in general, la temperatura mai mare, cu putine exceptii.

Cirip, ai zis: "De asemenea, cred ca racirea nu face altceva decat sa pacaleasca incarcatorul.". Si tu ai gresit ca toate datele din specificatii (ca si setarile chargerului daca acesta nu are senzor de temperatura sa-si ajusteze parametrii functie de temperatura) se refera la temperaturi "normale" de cca 20 max 25 grade.

Iar chestia cu sticla lui Z-mare nu stiu daca se potriveste cu acumulatorii caci chiar trebuie sa bagi de 1,5-1,6 ori mai mult decit capacitatea lor. Dovada? pe majoritatea scrie: "charge x mA 16 hours" unde x = capacitatea / 10. si nu scrie "charge x mA 10 hours". La plumb, randamentul e mai bun. La Litiu si LiPo de asemenea.


0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 July 2005 - 05:16 AM

navigator, la 10 Jul 2005, 21:07, a spus:

deci ctotth trebuie sa seteze la 7 x 1V = 7V daca chargerul descarca mai lent sau 7 x 0,9V = 6,3V daca o face mai rapid

eu am fost f atent ,dar am dat doar un exemplu.
in schimb vad ca tu nu esti atent:ce legatura are viteza de descarcare cu pragul pana la care descarci?
adica de ce daca descarca lent sa-i dea pana la 1v/cel si daca descarca repede pana la 0,9v/cel?
ai impresia ca daca descarca lent scoate mai multi amperi din pack?
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 06:13 AM

Daca descarca lent, curentul e mai mic intr-un timp mai indelungat si la descarcare rapida, curentul e mai mare intr-un timp mai scurt (produsul e acelasi). Crede-ma n-am inventat eu asta ci scrie in carti de acumulatoare dar si pe net. Dar nici nu prea conteaza 0,1V cit e dif. dintre 1V si 0,9V. Nu la tine ma refeream ci la Padrino care-l sfatuia pe ctotth sa tina cont doar de ce ai zis tu 100%. Plus treaba aia cu fizica unde a inversat-o.


0

#13 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 July 2005 - 06:17 AM

navigator, la 11 Jul 2005, 06:13, a spus:

Daca descarca lent, curentul e mai mic intr-un timp mai indelungat si la descarcare rapida, curentul e mai mare intr-un timp mai scurt (produsul e acelasi).

normal!!
da nu ai raspuns la intrebare!

de ce

Citeaza

trebuie sa seteze la 7 x 1V = 7V daca chargerul descarca mai lent sau 7 x 0,9V = 6,3V daca o face mai rapid
??
flying is my life...
0

#14 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 07:16 AM

La curent mai mare, caderea de tensiune datorata doar rezistentei interne a acumulatorului e mai mare si aceasta se scade din tensiunea electromotoare data de reactia chimica si rezulta o tensiune la borne mai mica decit in cazul unui curent mai mic (si deci cadere de tensiune mai mica). Deci trebuie tinut cont si de aceste caderi de tensiune datorate rezistentelor (in special interne) ale acumulatorilo. Ma duc sa iau cartea


0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 07:39 AM

Daca descarci cu un curent mai mare si te opresti la aceeasi tensiune ca atunci cind descarci cu un curent mai mic, de fapt o sa descarci acumulatorul mai putin.
Cred ca intuiesti ce am vrut sa zic dar repet, asta e mai mult teorie (daca vrea cineva sa fie foarte riguros). Nu conteaza 0,1V.

Am gasit randamentele (cit la suta din energia, consumata la incarcare, poate fi utilizata la descarcare) si factorii de incarcare (pentru un acumulator de capacitate data e surplusul de capacitate consumat la incarcare) la Pb si NiCd. Mai important e factorul de incarcare : cca 1,2 laPb si cca 1,4 la NiCd. Astea difera in functie de tehnologiile (si de secretele fabricantilor, zic eu) adoptate.
La Nimh e cam ca la NiCd.


0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 July 2005 - 07:48 AM

acum depinde si ce urmeaza sa faci cu acumulatorul respectiv.
ca intr-un fel facem ciclul de intretinere la un accu de emisie (inc-desc la curenti mici) ,si in alt fel ciclul la un acumulator de mars (inc-desc la curenti mari)

Citeaza

Daca descarci cu un curent mai mare si te opresti la aceeasi tensiune ca atunci cind descarci cu un curent mai mic, de fapt o sa descarci acumulatorul mai putin.


o sa incerc chestia asta sa vad cati ma da jos la un pack cu un curent de descarcare de 0,5 si cat da jos din acelasi pack la un curent de descarcare de 1A

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 11 July 2005 - 07:49 AM

flying is my life...
0

#17 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 08:22 AM

Ok. Dar nu uita ca fiecare ciclu de incarcare/descarcare e un cui in sicriul acumulatorului. Unii abuzeaza de ciclurile astea (ii tot auzi pe forum zicind:" da-i 10-20 cicluri") fiind ferm convinsi ca le intineresc acumulatorii, nestiind ca astea doar remediaza intr-o anumita masura unele evenimente nedorite, dar scurteaza totodata viata acumulatorilor. Se scad din numarul ciclurilor totale.

Citeaza

acum depinde si ce urmeaza sa faci cu acumulatorul respectiv.
ca intr-un fel facem ciclul de intretinere la un accu de emisie (inc-desc la curenti mici) ,si in alt fel ciclul la un acumulator de mars (inc-desc la curenti mari)
Ma refeream la acelasi acumulator.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 July 2005 - 08:24 AM



0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 08:32 AM

@navigator
Exceptie face cazul in care ciclurile se fac pentru EGALIZAREA celulelor din pack. O buna metoda de a reface un pack suna cam asa: cca. 10 cicluri de descarcare cu urmarirea INDIVIDUALA a tensiunii minime pe celula si evident oprirea individuala a procesului, urmata tot de atatea cicluri de incarcare, de preferat cu curent mic. Descarcarea se face cu curenti mici. In felul asta se aduc la o capacitate relativ egala pack-uri care dadeau semne de boala, in fond fiind doar puternic dezechilibrate.
Pentru camp se recomanda oricum incarcarea rapida (nevoia o recomanda), in schimb acasa pe cat posibil incarcare lenta. Pack-ul evident va absorbi aceeasi energie, insa celulele individuale se vor incarca mai bine (egal) in pack, temperatura nu le va degrada, iar pe termen lung e mai benefic.

Cu stima,
Costel

P.S. - unul din proiectele mele de viitor este un egalizator de celule, dar trebuie sa modific pack-urile! Iar cei de la auto stiu mult mai multe despre asta,cred.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 08:52 AM

Pavcostel

Citeaza

Pentru camp se recomanda oricum incarcarea rapida (nevoia o recomanda), in schimb acasa pe cat posibil incarcare lenta. Pack-ul evident va absorbi aceeasi energie, insa celulele individuale se vor incarca mai bine (egal) in pack, temperatura nu le va degrada, iar pe termen lung e mai benefic.
De acord in totalitate.
Iar cu ce ai spus despre EGALIZAREA celulelor din pack e valabil pentru cazul cind posesorul nu vrea/nu poate sa umble la pack (nu-l pasioneaza intr-atit tehnica incit sa se aventureze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ), pentru a revitaliza doar celula (celulele) "obosita".

Citeaza

unul din proiectele mele de viitor este un egalizator de celule, dar trebuie sa modific pack-urile!
intr-adevar, asta-i cea mai buna metoda si eu o prefer.


0

#20 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 09:00 AM

@Navigator
Just.
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#21 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 July 2005 - 02:02 PM

Cred ca s-a inteles gresit. Acela era un exemplu mai la indemina. Un acumulator se incaraca in mod obisnuit la un curent de I/10, unde I=curentul debitat in sarcina maxima de "siguranta" .Ca atare, un acumulator de 10 A/h il incarc la 10/10 ampei deci 1 amper in zece ore.

Citeaza

"charge x mA 16 hours" unde x = capacitatea / 10
In acest exemplu x nu este capacitatea, ci curentul de incarcare, capaciatea fiind de x*16 (in mA in cazul de mai sus!) Eu pot incarac acel acumulator in 8 ore, la un curent dublu, daca ma grabesc sau in 36 ore, la un curent de doua ori mai mic, daca vreau sa-i prelungesc viata! In ori ce caz, incarcarea trebuie oprita la 1,2*U sau 1,4*U, functyie de tipul acumulatorului, unde U este tensiunea nominala pe celula. Aceasta tensiune nu trebuie depasita, acumulatorul se distruge repejor de tot. Ca urmare, cind se incarca un acumulator, se tine cont de ambi parametrii si nu doar de unul din ei, altfel ....sticla se sparge ;)
0

#22 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 06:12 PM

Z-mare, e acumulatorul tau si nu te opreste nimeni sa-l subincarci doar 66% daca e NiCd sau Nimh, sau cam 83% daca e cu Pb (dar n-o sa mai dau exemple decit pentru NiCd si Nimh).
Eu daca as avea un acumulator de 10 Ah l-as incarca cu 1A timp de 14-16 ore si nu m-as teme ca il stric, din contra, asta inseamna ca as respecta indicatiile oricarui producator serios de acumulatori dar si regulile teoretice generale ale acumulatoarelor. In peste 20 de ani de cind umblu cu acumulatori NiCd doar de regulile astea am auzit.

Ba daca il incarc cu un curent de C/20, adica 0,5A in cazul nostru, un timp dublu (28-32 ore) nici nu mi-as face probleme daca l-as uita la incarcat si mi-as aduce aminte de el dupa 2 zile.


0

#23 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 February 2009 - 02:29 PM

Vezi postareanavigator, la Jul 10 2005, 07:25 AM, a spus:

Oricum racirea sub ventilator le face mult bine la sanatate. Si in privinta tensiunii de final, da, e influentata de temperatura (e proportionala cu temperatura) caci unii producatori zic ca la temperaturi ridicate la incarcare vei avea capacitate disponibila mai mica.

Probabil ca daca la temperaturi mai scazute tensiunea pe acumulatori e mai mica, chargerul baga mai mult timp pina sa o aduca la cea de oprire a incarcarii. Acest lucru nu e periculos. Periculos e sa depasesti acea tensiune.

Am uitat de problema randamentului incarcare/descarcare care oricum e pe la 1,5 (intre 1,4 si 1,6 in functie de model sau producator)la NiCa si Nimh. Adica bagi de exemlu 1A timp de 15 ore si scoti 1A 10ore. Ceea ce nu e nimic iesit din comun ci e ceva normal.
randamentul nu poate fi mai mare decat 1,poate vrei sa spui de ex. 10ore/15ore=> randament=0,66 NU 1,5
It's difficult to make things simple!
0

#24 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 28 February 2009 - 02:58 PM

Vezi postareaZ-mare, la Jul 11 2005, 04:02 PM, a spus:

.Ca atare, un acumulator de 10 A/h il incarc la 10/10 ampei deci 1 amper in zece ore.
...in 10 ore incarci 10A, adica un acumulator de 10A incarcat cu 10/10=1Ah, adica teoretic 1A pe ora!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#25 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 28 February 2009 - 06:31 PM

Pacurile NiCd Sanyo SCR se incarca la capacitate mai mare decat au inscris pe ele. (verificat pe doua pacuri japoneze 7*1800mah SCR). In schimb, sanyo NiMh 7*3300mah ia maxim 3200mah, si e tot de la mama lui....
Cred ca de racit inaintea incarcarii e OK, un tub de PVC si un coioler la un capat. De incarcat cu racitor e posibil sa pacaleasca delta peacul. Deci chiar daca ar lua mai mult, nu o consider o solutie viabila deoarece sigur le va scurta viata. Nu stiu in ce masura si cat de grav ar fi. Oricum, nu se poate vorbi de racitor la o incarcare de 0.1C.
Referitor la incarcare, am observat ca 5 rapide urmate de un 0.1C nu puturoseste pacul, iar capacitatea de incarcare la final e aproape constanta. Deasemenea nu ii las sa se descarce sub 1V.
Nu cred ca e necesar sa se acorde o atentie prea stiintifica referitor la incarcarea pacurilor care muncesc prin Tx/Rx-uri -e suficient ce stie incarcatorul. La cele din care se trage mult, doar regulile de baza: raciti complet inainte de incarcare, sa nu se descarce sub limita, cunoasterea limitelor impuse de mama lui pt a sti cat ii turnam pe gat si cat stoarcem din el si incarcator specializat. In afara de asta, poti sa-i si gadili, totul depinde doar de fabricant; atat viata cat si performantele lui.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 28 February 2009 - 06:34 PM

0

#26 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 28 February 2009 - 07:59 PM

Vezi postareaipsihi, la Feb 28 2009, 02:58 PM, a spus:

...in 10 ore incarci 10A, adica un acumulator de 10A incarcat cu 10/10=1Ah, adica teoretic 1A pe ora!!!


astea-s chestii de finetze si probabil esti prea subtil pentru autorul perlei. dar am vazut si energii masurate in kW/h. nu ma mira nimic.
pe de alta parte, omul ala a emanat-o in 2005. poate s-a mai informat de atunci :)
0

#27 Useril este offline   stefymaso 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 169
  • Inregistrat: 16-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(dr.taberei)
  • Interests:...somnul...

Postat 07 June 2009 - 01:19 AM

ok ma bag si eu in "hora" :( ... mi`am luat 8 celule de 10A (10000mah) le`am inseriat si mi`am facut 1 pack de 9,6V ... ce curent ar trebui sa folosesc pt a le incarca volti si amperi? volti din cate stiu eu cam 1-1,5V peste voltajul packului deci cam 11V-12V maxim ... iar la amperaj scrie pe celule 2000mah aproximativ 6 ore... eu zik ca as putea forta la 3000mah poate chiar 4000mah ... deci daca gresesc corectatima si ajutati`ma...nu vreau sa "omor" packu`l
Va multumesc anticipat!
E-MaXx Novak power
0

#28 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 June 2009 - 05:48 PM

Vezi postareastefymaso, la Jun 7 2009, 02:19 AM, a spus:

ok ma bag si eu in "hora" 8) ... mi`am luat 8 celule de 10A (10000mah) le`am inseriat si mi`am facut 1 pack de 9,6V ... ce curent ar trebui sa folosesc pt a le incarca volti si amperi? volti din cate stiu eu cam 1-1,5V peste voltajul packului deci cam 11V-12V maxim ... iar la amperaj scrie pe celule 2000mah aproximativ 6 ore... eu zik ca as putea forta la 3000mah poate chiar 4000mah ... deci daca gresesc corectatima si ajutati`ma...nu vreau sa "omor" packu`l
Va multumesc anticipat!


Trebuie sa folosesti un incarcator automat, atunci are el grija de tensiune. Daca vrei sa le incarci in curent constant, ai nevoie de cel putin 14V.
Daca depasesti incarcarea scrisa pe ele (le incarci cu mai mult), nu ai sa le prajesti, dar ai sa le reduci durata de viata. Pentru aplicatii de modelism nu ar trebui sa fie mare problema 4000/3ore, ai totusi atentie la incalzire spre final.
0

#29 Useril este offline   stefymaso 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 169
  • Inregistrat: 16-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(dr.taberei)
  • Interests:...somnul...

Postat 07 June 2009 - 10:02 PM

Vezi postareavlad1, la Jun 7 2009, 06:48 PM, a spus:

Trebuie sa folosesti un incarcator automat, atunci are el grija de tensiune. Daca vrei sa le incarci in curent constant, ai nevoie de cel putin 14V.
Daca depasesti incarcarea scrisa pe ele (le incarci cu mai mult), nu ai sa le prajesti, dar ai sa le reduci durata de viata. Pentru aplicatii de modelism nu ar trebui sa fie mare problema 4000/3ore, ai totusi atentie la incalzire spre final.

nu am incarcator automat insa ma ghidez dupa calcule si temperatura in lipsa de altceva:) ... mersi pt ajutor eu i`am incarcat la 12v 3A prima data insa am o problema ... lamelele cu care am unit celulele nu fac fata la descarcare:| ... nu sti pe unde as putea gasi ceva "profesional" ca sa nu mai am probleme?
E-MaXx Novak power
0

#30 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 08 June 2009 - 08:22 AM

Acumulatoarele nu e bine sa le cositoresti pe capace. In mod normal se pun puinti de nichel sudate in puncte.
Curentul si tensiunea variaza foarte mult in procesul de incarcare, ceea ce ai masurat tu sunt valori momentane (la un moment dat), nu au relevanta practica. Introdu cel putin un bec in serie cu incarcatorul, un bec care suporta amperajul cu care vrei sa incarci, si ai grija sa fie aprins la incarcare (da tensiune suficienta in circuit). Filamentul din bec are proprietatea ca are rezistenta dinamica, in cazul tau stabilizeaza curentul de incarcare. Atunci poti sa masori curentul efectiv de incarcare, si poti sa calculezi timpul de incarcare.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu