Turometru cu senzor optic!?
#1
Postat 03 July 2008 - 02:03 PM
Datorita turatiilor foarte mari pastila respectiva sare.
Intrebare: care este formula ca in loc de acel cititor magnetic sa folosesc un cititor optic?
Am un astfel de turometru care are un abtibild cu niste linii albe si negre (un fel de diagrama) care se lipeste pe volanta iar senzorul optic se aseaza la aproximativ 5 mm de acest abtibild. Functioneaza fara greseala.
Astept sfaturile voastre.
Multumesc!
#3
Postat 03 July 2008 - 02:50 PM
N-am testat la turatii mari, dar nu cred sa fie probleme de 'puturosenie'. Daca ai pe volanta 2 sectoare negre si doua argintii, frecventa maxima e pe la 1500Hz. N-ar trebui sa fie o problema.
Ovi
#5
Postat 03 July 2008 - 03:52 PM
Bafta!
Costel
#6
Postat 03 July 2008 - 04:44 PM
Acest turometru doresc sa il folosesc la freza care intre 0 - 24.000 rpm.
Turometrul pe care il am avea o singura pastila, deci un impuls pe rotatie.
Alex, am vazut senzorul respectiv insa nu am inteles care este principiul de functionare. Ce trebuie pus in fata lui, pe volanta? Ceva de genul cum spunea ovi_m?
#7
Postat 03 July 2008 - 05:03 PM
Buggy-man, la 3 Jul 2008, 16:44, a spus:
divaisul ala de la Eagle Tree tot cu markere functioneaza (dungi de autocolant pe piesa in miscare)
o sa am un kit complet in curand in posesie pentru determinari...
0728.26.93.19
#8
Postat 03 July 2008 - 06:29 PM
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 03 July 2008 - 06:30 PM
#9
Postat 03 July 2008 - 10:39 PM
Aceasta postare a fost editata de caius71: 03 July 2008 - 11:03 PM
#10
Postat 04 July 2008 - 11:34 AM
Merge si opto, in regim industrial. Nu de amator cum am spus si eu mai sus. Problema cu senzorii Hall tine de histerezis, si, mai ales, de fixarea pastilei pe volanta respectiva. Ideal ar fi folosirea a DOUA pastile, cu senzor bistabil. O pastila set, cealalta Reset. La turatii mari se comporta ca un "bombeu" iar forta centrifuga o sa o dezlipeasca destul de des... Chiar daca are 1-2grame... Cu doua pastile te mai scoti. Solutia eleganta ar fi incastrarea pastilei(pastilelor) in volanta si echilibrarea dinamica a acesteia, sa iasa "snur". Eu recomand personal ceva industrial. Nu ca ar fi mai bun, ci pentru ca este mai sigur.
Bafta!
Costel
#11
Postat 04 July 2008 - 11:52 AM
exista si un dezavantaj si anume ca acolo citesti doar pana la 3000 de ture...6000 daca desenezi doar o dunga alba de vopsea....pana la 24000 mai este...
#12
Postat 04 July 2008 - 12:02 PM
Parerea mea ar fi urmatoarea: sa se incerce repararea turometrului disponibil, adica ce-i legat de senzor. Un magnet se poate fixa relativ usor intr-un alt corp. Eventual se poate schimba magnetul. Exista magneti cilindrici din care se poate rupe o mica felie si sertiza intr-o gaura cilindrica, exista magnetul patrat subtire care poate fi introdus intr-o prelucrare care sa-l retina acolo la orice turatie.
Pentru un CNC e suficient ce exista. Conteaza mult repetabilitatea masuratorii nu neaparat precizia ei.
Ca oricum nu-ti foloseste la mare lucru cifra exacta. Dar e important s-o poti repeta daca ai din intamplare aceleasi conditii ca alta data, cand prelucrarea a mers bine. Putin probabil... Nu se intampla nimic daca o sa stii totdeauna ca frezezi cu 12450 rpm si in realitate acolo ar fi 12455 (sa zicem ca prin absurd s-ar intampla, desi cred ca nu prea e posibil). Ori merge bine, ori nu merge deloc.
Deci parerea mea ar fi sa incerci sa fixezi bine un magnet pe un mic disc montat pe axul a cerei turatie vrei s-o masori. Nici macar nu trebuie pastrat discul initial. Daca materialul IN care fixezi magnetul are cam aceeasi densitate cu materialul magnetului nici nu ai nevoie de echilibrare, ca ce scoti prin frezare (gaurire) umpli cu magnet. Indiferent cum ar fi, sunt sigur ca poti echilibra usor un disc.
Zic si eu...
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 04 July 2008 - 03:19 PM
Am doua motive ptr care nu doresc sa o folosesc: 1) ptr. ca imi dezechilibreaza volanta si 2) ptr ca este vulnerabil. Pastila se poate desprinde.
Eu raman la solutia cu cititorul optic.
Nu m-am prins foarte exect cum pot sa fac dar totusi cred ca exista solutii care sa permita acest lucru!
#14
Postat 04 July 2008 - 04:47 PM
http://www.robotroom...niMillTach.html
Aceasta postare a fost editata de Picco2: 04 July 2008 - 04:52 PM
#15
Postat 04 July 2008 - 07:23 PM
executa si la comanda PCB/montaj din cite stiu eu
Aceasta postare a fost editata de Sofian: 04 July 2008 - 09:53 PM
#16
Postat 04 July 2008 - 10:19 PM
Buggy-man, la 4 Jul 2008, 16:19, a spus:
Sunt sigur ca o stii din moment ce ai spus ca ai deja turometrul.
Mi-am dat seama ca ai ceva retineri, de nu vrei sa folosesti sistemul.
Incercam sa te conving ca nu este nimic complicat in a folosi ce ai deja. Incercam sa te conving ca acel magnet nu e necesar sa fie lipit pe volanta ci poate fi incastrat in masa volantului (efectiv "inglobat" mecanic in masa volantului). Asta ar fi varianta cea mai complicata, dar sigura. Mai simplu ar putea fi un disc usor, metalic, cu un singur orificiu care sa obtureze permanent "legatura" intre magnet si senzorul hall cu exceptia momentului cand orificiul ajunge intre cele doua piese. Echilibrarea o poti face construind o alta gaura care sa compenseze gaura initiala. Mai apropiata de centrul de rotatie dar mai mare si care sa nu influenteze citirea. Se poate calcula.
Dimensiunile senzorului pot fi atat de mici ca merita luat in consideratie. Cu nimic optic nu iesi in gabarit mai mic decat cu cel magnetic. La un pret rezonabil.
In rest ai multiple posibilitati, de la a folosi turometrele din modelism pe care sigur stii sa le folosesti, pana la la frecventmetre, sau turometre clasice optice. N-am vrut sa vin cu o idee (contributie) proprie ci doar sa incerc sa te conving ca nu este greu de folosit ce ai. Sunt sigur ca o sa poti cumpara cu cativa euro orice turometru digital existent pe piata, si ramane sa faci adaptarea la motorul tau.
Referitor la cel optic despre care ziceai ca functioneza bine, nu cred ca este complicat sa reproduci pe motor ce trebuie, sa poti masura corect turatia.
Spor la treaba!
PS. Cred totusi ca mai important este softul care iti regleaza avansul pe cele 3 axe. Chiar daca alegi in soft turatia teoretica optima, in timpul prelucrarii ea scade. Afli ca a scazut ca vezi pe turometru, dar la generarea codului G asta deja e neimportant si tardiv, el fiind generat cu turatia teoretica. Si ca sa o iau mult pe aratura, ar fi interesant un variator de turatie cu afisaj digital care sa poata fi controlat soft si mai concret, cu un soft de hobby cnc. Asta ar fi o afacere buna pentru cnc.
Sau ca s-o iau altfel, ai gasit un soft care sa regleze turatia motorului in functie de prelucrare? Cum o face? Ca la majoritatea am vazut ca se modifica regimul de aschiere in functie de turatia nominala setata. Nu stiu soft sa modifice turatia motorului, desi teoretic se poate si cred ca exista.
Mult succes!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 July 2008 - 01:07 AM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 18 July 2008 - 04:44 AM
#18
Postat 09 June 2009 - 08:40 AM
Am uitat sa precizez ca folosesc un motor in 2 timpi pe carburatie, care se doreste sa fie trecut pe injectie, comandat prin intermediul unui microcontroler.