Modelism - RHC Forum: Help needed - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Help needed Primele zboruri Easy Glider Pro

#1 Useril este offline   skittles 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-January 08

Postat 01 June 2009 - 10:34 AM

Salutare,

Mi-au pus de curand la incercare primul model, un Easy Glider Pro.
Sambata printre doua ploi am iesit cu el la zbor cu emotia cat china ca il dau de pamant http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Si l-am dat.. de doua ori :blink:)
L-am echipat cu:
- motor 30A HiModel 1430 KV
- ESC Brushless Fly 40A (parca HiModel daca tin bine minte acuma)
- Acumulator LiPo 2200 mAh 16-20C

Motorul folosit mi se pare foarte puternic pentru modelul asta - o sa trebuiasca sa reduc din turatia maxima ca numa se prada bateria degeaba.

Dupa setari din greu la statie (mixaje si altele de felul asta) am iesit in camp..de fapt pe terenul de fotbal din Oarda - Alba (in vizita la socrii). Am lansat avionul din mana. A luat o traiectorie dreapta si descendenta (ceea ce zic eu ca e in regula).
In momentul in care am pornit motorul a luat-o singur catre cer fara ajutor de la statie.

Ce probleme am avut:
Nu am elice pliabila la el si nu am reusit nici cum sa programez esc-ul sa franeze elicea. Scoate o groaza de bipuri la programat si habar n-am cand sunt in meniul care trebuie.. eventual daca stiti careva ceva care m-ar putea ajuta aici as fi recunoscator.
Nu stiu daca din cauza ca elicea se invarte aproape incontinuu sau din alt motiv, avionul nu vrea sa coboare.. din contra.. trebuie sa dau din manse ca sa-l aduc in jos.
La cea mai mica turatie ce o dau din motor el ridica botul si o ia in sus.
Poate puteti sa-mi spuneti daca sunt normale toate astea.

Spuneam ca am dat doua trate cu el. La prima tranta am facut ceva manevra prea aproape de pamant si m-am panicat si l-am scapat de sub control, a luat-o vertical in sus dupa care vertical in jos :)))
a picat drept in bot. Daune: suruburile de prindere ale motorului au fost smulse din motor (trebuie refacut filetul in carcasa motorului), s-a desprins coada in partea superioara (probabil lipitura slaba), am rupt elicea.
Am refacut in jumate de ora totul cu ceva improvizatii si am iesit la zborul numarul doi.
Aceleasi chestiuni, cu diferenta ca acum parca vira putin catre stanga (probabil nu am lipit drept coada.. trebuie sa verific).
Dupa ce am trait din plin niste emotii cand tot panicat am inceput sa fac lupinguri pierzand controlul avionului, acesta ajunge dupa o casa in picaj.. Cu o ultima inspiratie fac un luping la bulan dupa casa (nu vedeam avionul) si respir usurat cand il vad ridicandu-se din spatele casei catre cer (dupa ce era sa iau si burlanul casei jos de pe casa).
Acumuland destula adrenalina pentru o zi hotarasc sa-l aterizez. Din nou probleme in al aduce jos..nu vroia sa coboare.. Din aceasi cauza a venit prea sus la aterizare si terminandu-se tarlaua am dat sa-l ridic iar.. prea tarziu.. aceasi angajare catre cer si aterizarea in bot prin malaiul proaspat iesit. De data asta avariile au fost minore. practic a iesit iar motorul din suportul improvizat si cam atat.

Incantat de realizare mi-am strans jucariile si am plecat catre casa bucuros ca avionul e inca intreg.

Rezumat:
1. e ok ca avionul se ridica asa repede si ca nu vrea sa coboare? (sau e din cauza ca nu se franeaza elicea?)
2. cine ma poate ajuta cu programarea esc-ului?
3. cum pot sa fac in asa fel incat sa nu trebuiasca sa tin mansa de throtle la minim cu o mana si sa cuplez alimentarea la esc cu cealalta??
4. cum fac la un MX-12 sa modific mansa de throtle sa stea singura pe minim? (fara arc sau asa ceva)
am vazut ceva explicatii in manual si am desfacut statia sa fac chestia da mi-e frica sa fac vreo boacana ca nu prea am inteles cum se procedeaza.
5. mi-am facut un mix pentru aterizare (eleroane in sus si profundor in jos) cu procentele date in manual dar mi-a fost frica sa-l testez sa nu intre avionul in vrie sa dau cu el de pamant :))

Astept raspunsuri.
Multumesc :)
Ma simt ca Dexter. This is a good day for.. SCIENCE :)))
0

#2 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 June 2009 - 11:48 AM

Ok, hai sa le luam pe puncte., si cred c-o sa merg in ordine inversa.

In primul rand, incearca te rog sa eviti aceassta propozitie absolut deranjanta "astept raspunsuri". Este EVIDENT ca astepti raspunsuri, altfel nu scriai aici. Si daca nu se milostiveste careva sa-ti raspunda in 10 minute, poate ca nu are timp si va mai dura pana primesti un raspuns. Rabdarea e o virtute esentiala, mai ales in activitatea asta. Asteapta si tu cateva ore, sau chiar o zi, nu e un capat de tara. (Ma rog, aici nu e in primul rand vorba despre tine, dar sunt multi care fac asa si ar fi un gest frumos din partea ta sa nu le urmezi niciodata "exemplul"... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif)

Acestea fiind spuse, sa te si felicit pentru reusita, si ma bucur ca ai scapat cu aparatul cat de cat intreg. Ideal era sa mai zbori cu cineva, mai experimentat, si care sa-ti dea un sfat - doua. Dar e bine si asa. "Keep up the good work"!

5. Testele se fac la o inaltime de siguranta, de unde sa ai timp sa redresezi aparatul. Regula de baza - pe care am aflat-o DUPA ce am spulberat un avion - zice "inaltime de 3 greseli". Tine minte asta, eu n-am facut-o :)
4. Nu se poate. Mansa de gaz TREBUIE sa stea acolo unde o lasi. Faptul ca tu la planor nu folosesti "gazul" decat foarte putin nu inseamna ca acea mansa trebuie sa revina la zero. Tu esti pilotul, tu controlezi permanent pozitia mansei. Daca totusi vrei sa faci acea modificare, cauta pe cineva care a mai umblat in statii, e mai sigur. Dar, in calitate de zburator de motoplanor, iti spun cu mana pe suflet ca nu ai nevoie de chestia aia.
3. Mansa de gaz STA SINGURA pe minim, nu trebuie s-o tii tu cu mana. Daca asa se intampla la tine, vezi c-o fi setata statia aiurea (cel mai probabil alt mod).
1. Da, planorul o cam ia in sus cand ii dai gaz, mai ales daca are si un motor prea puternic pentru el. Apropos de pornit in diverse directii: axul motorului trebuie sa fie inclinat fata de axa avionului, si anume putin in jos si putin la dreapta (cam 2 grade din fiecare) pentru a compensa cuplul (reactiunea) pe care il exercita asupra planorului. Verifica din nou si geometria suprafetelor (aripi + ampenaj), si in caz de nevoie incearca sa corectezi eventualele probleme - in masura posibilitatilor. Si neaparat cauta o elice pliabila, altfel o sa iei elice cu baxul si le bagi la categoria "consumabile". Nu ca n-ar fi consumabile, dar nu se justifica o elice per zbor...

Bafta si aterizari line!

Aceasta postare a fost editata de ave: 01 June 2009 - 11:51 AM

Ave
0

#3 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 01 June 2009 - 11:51 AM

Esti mare daca ai reusit sa zbori cu arcul de la gaz cuplat.Trebuie sa scoti arcul de la sticul de gaz,desfaci statia si tragi arculetul de pe suport,indicatii sunt pozate in manual in primele pagini.Lasa mixurile pt.mai tarziu,baga ceva exponential si fa cursele mai mici(atv) eventual dualrate.

spor la zbor
0

#4 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 June 2009 - 12:28 PM

La planorul ala merge foarte bine in configuratie curse full si fara expo. Cand o trece la avioane, mai ales acrobate... acolo da.
Ave
0

#5 Useril este offline   skittles 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-January 08

Postat 01 June 2009 - 02:27 PM

scuze de exprimare.. prin astept raspunsuri ma refeream ca de abia astept sa vedem ce n-am facut bine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif si nu ca vreau raspuns in 5 minute ca pierd trenu' :D

am iesit fara insotitor pentru ca is foarte stramtorat cu timpul..si asa avionul sta de 3 saptamani montat in casa si nu am timp sa ies cu el.. acuma am profitat ca am iesit putin din casa si frunzele de morcov dupa mine i-am dat vant :)

mansa de gaz nu sta acolo unde o las pentru ca are arcul pus si revine la centru. o sa incerc sa scot arcul sa vedem cum se comporta.. sper sa nu fac vreo grozavie :D ideea e ca mai era ceva clema sau asa ceva ce trebuia prinsa pe acolo.. ma mai documentez eu sa vad ce si cum..

motorul e inclinat in jos din nastere (probabil si intr-o parte cum zici tu - asta n-am observat). adica asa e facut kitul (e glider pro - adica versiunea pentru motoare brushless) si are suport de plastic pentru prins motorul pus din start in el. nu prea ai cum sa faci modificari la cum sta motorul numa daca nu intrii la creatie..

Mixurile le-am facut dupa cum au facut si altii. am unul pentru aterizare si mai am unul, care nu cred ca o sa-l folosesc , care mixeaza eleroanele cu directia, dar am testat mixul in simulator si mi se pare ca forteaza avionul si il face destul de instabil, adica vireaza fortat si putin ciudat.

multumesc de raspunsuri
0

#6 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 June 2009 - 04:31 PM

Vezi ca nu e bine cu mansa de gaz cu arc - esti cu statia setata aiurea. Unde e la tine gazul, in stanga sau in dreapta? Clar unul dintre aceste stickuri NU are arc pe directia longitudinala (pe transversal au ambele). Probabil trebuie sa treci statia din modul 1 in modul 2 sau invers. Nu e mare filosofie.

Daca motorul e deja inclinat, atunci e ok (vezi insa cum l-ai montat dupa primul crash, poti sa-i fi afectat geometria).

Virajul corect e din directie SI eleroane. Ideal e sa te obisnuiesti cu amandoua; ulterior poti recurge la mixer, dar eu nu ii vad necesitatea.
Ave
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 June 2009 - 06:35 PM

O sugestie....Dai gaz incetisooooooooooor. Tu esti la comenzi. Daca maresti gazul progresiv si nu neaparat pana la maxim nu are de ce sa se dea peste cat.
Ica ceva. Trebuie sa constientizezi ca modelul are o inertie. Dai usor o comanda. Usoooor. Astepti reactia modelului. Apoi usor alta comanda....ca si cum modelul ar fi pe Marte si este o mare intarziere. In nici un caz nu ''mesteci'' frenetic in bete. Te zapacesti si tu si modelul.
Esti mare cat China pentru ca ai venit cu modelul intreg acasa. Felicitari si baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 June 2009 - 06:36 PM

0

#8 Useril este offline   skittles 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-January 08

Postat 02 June 2009 - 08:17 AM

statia nu e setata aiurea..numai ca nu i-am scos arcul de la gaz.
am gazul si directia pe stanga si eleroanele si profundorul pe dreapta. si la statia mea ambele stick-uri au arc pe toate axele. E lasat la libera alegere a utilizatorului ce arc sa scoata. Ideea e ca eu nu stiam ca este esential sa scoti arcul asa ca l-am lasat acolo.
eu fac virajele din eleroane si profundor.. stiu ca suna stupid da mi se pare ca am carma in plus :lol:) si ca m-as descurca si daca n-as avea carma :))

la chestia cu gazul incetisor cred ca este chiar necesar sa reduc din mansa de gaz procentul pana pe la 60-70%. In momentul de fatza cu mansa la jumatate gliderul ia o viteza de parca el ar fi ceva jet.
daca dau mansa la maxim si fac looping il face in juma de secunda..acuma ca ma gandeam, bine ca nu mi-o cedat ceva la el in zbor :) am un motoras extrem de puternic :)

cat despre "inceeeet" e mai usor de spus decat de facut.. cand esti plin de adrenalina..mai sari calul.. de fapt cred ca in asta sta arta pilotajului.. sa poti sa iti controlezi toate simturile incat sa fi in controlul aparatului pana la firul ierbii :)
mai am de lucru la asta :)
apropo.. nici eu nu speram sa vin cu avionul acasa intr-o bucata :)
0

#9 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 02 June 2009 - 09:03 AM

Vezi postareaskittles, la Jun 2 2009, 09:17 AM, a spus:

eu fac virajele din eleroane si profundor.. stiu ca suna stupid da mi se pare ca am carma in plus :lol:) si ca m-as descurca si daca n-as avea carma :))

Directia nu este esentiala, ci ca sa corecteze anumite tentinte (efectul negativ, de exemplu). Dupa ce mai capeti experienta, vei vedea cum avionul derapeaza in viraj, sau cum fuge botul in dreapa cand tu dai de mansa in stanga. Atunci trebuie directie. Pana atunci, las-o asa, sau cauta sa vezi cat ar trebui sa mixezi directie in functie de eleroane, ca sa corectezi macar efectul negativ.
Ca fapt divers, ultima moda la planoarele DLG este renuntarea la directie, pentru scaderea greutatii.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 June 2009 - 09:11 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Jun 2 2009, 10:03 AM, a spus:

Ca fapt divers, ultima moda la planoarele DLG este renuntarea la directie, pentru scaderea greutatii.


Nu la eleroane ? ar rezulta o aripa mai solida si scadere si mai mare greutate... :lol:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   skittles 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-January 08

Postat 02 June 2009 - 09:56 AM

aha..deci totusi are sens ce zic.. adica no.. inteleg ca fara eleroane trebuie sa ai carma.. dar viratul cu eleroane si cu profundor mi se pare mult mai rapid si mai strans..
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 June 2009 - 06:17 PM

Ca idee. Pentru un model...sa-i zicem trainer...poti renunta linistit la rudder. Salvezi ceva greutate si merge cam la fel. Te descurci chiar si la decolare si la aterizare.
Poti face asta si la un planor. Dar aici, pentru a nu pierde energie in viraj, este recomandat sa intorci din rudder. Deci, daca vrei sa castigi greutate, poti renunta la eleroane...parerea mea....
La planoare nu rapiditatea conteaza. Ci conservarea energiei si castigul de inaltime.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 June 2009 - 06:18 PM

0

#13 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 06:38 PM

Ai nevoie de toate. Cu vremea vei invata sa folosesti carma cand e nevoie. Ca mereu e nevoie... Pentru acum, e ok virajul din eleroane si compensarea din profundor. Gazul eu personalprefer sa-l tai cand ajung undeva sus. Si nu-i dau blana. Frumusetea e sa zbori fara gaz! De aia e planor. Si e esential sa setezi brake, altfel ai un drag permanent care nu te duce la nimic bun, doar la angajare sau rapid jos.
La DLG e rudder fix, mai nou sau mai vechi. Si m-am tot gandit cum sa faci mixer de flaps sau spoiler cand nu ai eleroane... Esential la DLG/HLG.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu