Si totusi... dupa un zbor frumusel de vreo 15 minute imi spun "hai sa-l aduc jos la realimentat". Zis si facut, realimentat, ridicat dinnou. Dupa aproximativ 5 minute am avut impresia unei vibratii puternice in coada si-mi spun ca trebuie sa-l aduc repede jos. Il aduc deasupra drumului de pe camp (restul campului fiind plin de stiuleti taiati de porumb) si dau sa-l asez pe iarba de pe mijlocul drumului..... POC! Am nimerit cu un schi in sleaurile lasate de masini pe drum (pamant uscat plin de vegetatie). N-am apucat sa vad nimic... palele rotorului stateau pe loc: una in sus, alta in jos, stabilizatorul orizontal a sarit cu o viteza uimitoare la aproximativ 50m (nu l-am mai gasit in stufarisul ala chiar daca stiam cu aproximatie pe unde se afla!).
Pagube: 1 linkage scurt pierdut, cele 2 mixere mecanice (seesaw arm) rupte, coada indoita, un tren aterizare rupt (probabil din rotatie cand a atins o pala jos) axul palelor indoit (nu axul rotorului) si suportul stabilizatorului vertical crapat = stabilizator pierdut. Culmea cele doua pale ale rotorului principal intacte; doar una avea plasticul ce imbraca lemnul putin sifonat... oricum nu mai zbor cu ea - am pus-o pe foc.
Heli statea "linistit" pe loc, cu motorul pornit (????) putin pe o parte si cam atat.
Bilant: aproximativ 60 EUR - asta este: neatentia se plateste! Oricum scapase cu o saptamana in urma dintr-un accident frontal de masina in care un starter Jamara se facuse praf (erau in portbagaj) deci ma consolez ca era deja scris sa se intample!
Poza imediat dupa crash - se vede si santul in care a cazut: