Modelism - RHC Forum: Cessna 182 Art-Tech motor rupt - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cessna 182 Art-Tech motor rupt Am rupt axul motorului, am cumparat alt motor dar nu se potriveste.

#1 Useril este offline   miezu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2010 - 09:30 PM

Salut,
sunt incepator in ale aeromodelismului si, ca majoritatea incepatorilor, am o problema.
Sa va spun povestea:
Cu entuziasm maxim am cumparat un Cessna 182 Art-Tech de pe site-ul S. din Botosani. Continutul kit-ului:
  • aeromodelul cu servomecanisme montate (4: profundor, carma, si doua pt eleroane)
  • Motor brushless BM2408/21 (nu scrie nimic pe motor)
  • Regulator electronic pentru motor (Art-Tech de 20A)
  • Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA
  • Incarcator pentru acumulator (Art-Tech balanced cu posibilitatea modificarii curentului de incarcare intre 0.3 si 1 A)
  • 2x Elice + con (8x6)

Am mai cumparat o radiocomanda E-Fly ETC62.

Cum spuneam, cu entuziasm maxim si bine inteles inconstient am plecat in parcul Izvor din Buc. cu gandul ca e spatiu suficient pentru a zbura, neavand nici un pic de experienta pe simualtor sau real.

Concluzia evidenta: am rupt aripa pe jumatate si axul motorului. Aripa am reusit sa o lipesc la loc cu superglue si niste scobitori pt intarire. Sper sa tina. Cu motorul insa am probleme. Cei de pe site nu mai au in stoc un motor care, spun ei, e pentru Cessna si i-am rugat sa-mi recomande altul. Am cumparat un Motor BL Outrunner ADH-300L care nu se potriveste in locul celui vechi. Pe deasupra, motorul vechi avea axul cu filet de 3 si elicea si conul se prindeau cu piulite, iar motorul nou are un sistem ciudat (cel putin pt mine) de prindere.

Aici am nevoie de ajutorul vostru. Lasand de-o parte apostrofarile (realizez gresala pe care am facut-o, dar vreau sa zbor din nou. De data asta cu cateva ore de simulator la activ si pe un teren idiot-proof, eventual daca se ofera cineva sa ma asiste la primul zbor i-as fi recunoscator) va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Mai pot salva vechiul motor? am incercat sa-l demontez dar se pare ca axul este lipit cumva de rotor. Nu se misca, chiar daca am demontat toate suruburile.
2. Cum pot cupla noul motor la sistem? (Vedeti pozele atasate cu toate piesele pe care le am)
3. Imi puteti recomanda niste piese compatibile cu ce am ca sa-l pot face sa zboare din nou? Prin piese ma refer la motor + elice + ESC + acumulator. As prefera, daca se poate, sa pastrez cat mai multe din ce am acum.

Multumesc anticipat,
Mihai

Pozele:

  • vechiul motor montat, cu axul rupt
    http://dl.dropbox.com/u/1951108/2010-05-12-22.11.44.jpg

  • noul motor
    http://dl.dropbox.com/u/1951108/12559.jpg

  • elicea si conul
    http://dl.dropbox.com/u/1951108/2010-05-12%2022.25.52.jpg

0

#2 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2010 - 09:46 PM

de ce ai zis ca nu se potriveste noul motor ?
In principiu, daca iti place modelismul trebuie sa si bricolezi putin.
Daca nu se potriveste la gauri dai altele.

iti atasez o poza sa intelegi prinderea elicii pe acel motor.

Ce ai primit cu motorul este un sistem ce se numeste prop-saver.
In caz de accident cum ai avut, socul asupra elicii se duce in acel cauciuc.
De obicei salvezi motorul sau chiar si elicea.

Cu acel sistem de prindere, nu vei putea folosi conul si trebuie sa treci la elice cu 2 pale.
Pana inveti sa il zbori lasa deoparte conuri, brizbriz-uri, etc.
O sa ajunga de nerecunoscut cand vei sti sa zbori si atunci vei merge mai departe pe un model mai serios.

Daca vrei motor de tip clopot cum ai avut, pot sa gasesc eu ceva sa fie cu surub si piulita (25RON) sa poti folosi conul si elicea existenta, dar sincer daca tot ai luat unul nou, fa-l p'ala sa mearga.

Succes

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BM1200ESC30A_4.jpg

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 May 2010 - 09:51 PM

0

#3 Useril este offline   Brandy_Tdi 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Titan

Postat 12 May 2010 - 09:51 PM

Vezi postareamiezu, la May 12 2010, 10:30 PM, a spus:

Aici am nevoie de ajutorul vostru. Lasand de-o parte apostrofarile (realizez gresala pe care am facut-o, dar vreau sa zbor din nou. De data asta cu cateva ore de simulator la activ si pe un teren idiot-proof, eventual daca se ofera cineva sa ma asiste la primul zbor i-as fi recunoscator) va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:



In legatura cu asta te pot ajuta, daca ai drum prin zona titan , iti dau o mana de ajutor. Terenuri de zbor sunt, fara pomi, blocuri si alte chestii.
PM me.
1.Tuned Easy Star
2.Multiplex Gemini

Think. Feel. Drive
0

#4 Useril este offline   alexandru0690 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 16-March 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 12 May 2010 - 11:20 PM

vezi ca axul e prins de motor de un surubel negru (si e imbus) se poate schimba axul f simplu,cu orice surub de dimensiunea aia filetat partial,dar sa fie perfect drept surubul.uita-te cu atentie si o sa vezi.salut si aterizare usoara!
0

#5 Useril este offline   miezu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2010 - 11:34 PM

Multumesc mult pentru raspunsuri.

@alexvid: In cazul asta o sa-mi comand si o elice. Am dat deja 80 ron pe motorul cel nou asa ca o sa incerc sa-l montez.

@Brandy_Tdi: Super. Cand il am gata de zbor te contactez

@alexandru0690: I-am demontat si surubelul negru cu imbus, am scos si sigurata, am separat statorul de rotor. A ramas doar rotorul si axul si par a fi lipite. Am incercat si cu forta bruta dar nu am reusit.
0

#6 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 12 May 2010 - 11:36 PM

nu merge sa schimbi axul motorului , fiind sanse sa-l strici, dar poti face la un strung un nou ax care in partea dinspre motor sa imbrace ca o camasa vechiul ax , ...si la final fixate cu adeziv sau stift
0

#7 Useril este offline   miezu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2010 - 12:49 AM

Vezi postareaARU, la May 13 2010, 12:36 AM, a spus:

nu merge sa schimbi axul motorului , fiind sanse sa-l strici, dar poti face la un strung un nou ax care in partea dinspre motor sa imbrace ca o camasa vechiul ax , ...si la final fixate cu adeziv sau stift


Buna idee, nu m-as fi gandit. Mai ramane sa gasesc strung(ar). Stii pe cineva in Bucuresti? Mersi.
0

#8 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 13 May 2010 - 01:53 AM

Uita-te pe site-ul de la Botosani la piese de schimb, la Cessna 182 si ai sa vezi ca fuselajul de schimb are alt sistem de prindere ca la cel care vine RTF, care te ajuta mai mult in cazul motorului nou. Daca ai nevoie de piesa din bot ti-o pot da eu, pentru ca eu cand am inlocuit fuselajul si motorul nu am folosit-o. By the way, zbor in zona Berceni...deci aproape de Izvor.
0

#9 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 13 May 2010 - 08:35 AM

la motorul vechi de poate cumpara adaptor pentru elice tip penseta daca a ramas putin din ax si e drept
asa am facut si eu si la elice am marit gaura sa potriveasca pe adaptor si e ok :)
bafta
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 May 2010 - 01:20 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la May 13 2010, 09:35 AM, a spus:

la motorul vechi de poate cumpara adaptor pentru elice tip penseta daca a ramas putin din ax si e drept
asa am facut si eu si la elice am marit gaura sa potriveasca pe adaptor si e ok :)
bafta

Cred ca este singura optiune. Mi se pare riscanta solutia cu strungarul...zic si eu. La motoarele cu ax lung le tai de noi la lungimea minima pentru a fixa penseta sa atinga rotorul.
0

#11 Useril este offline   miezu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2010 - 04:14 PM

Vezi postareadan_mitea, la May 13 2010, 02:20 PM, a spus:

Cred ca este singura optiune. Mi se pare riscanta solutia cu strungarul...zic si eu. La motoarele cu ax lung le tai de noi la lungimea minima pentru a fixa penseta sa atinga rotorul.


Am facut rost de un motor de la momete si l-am montat, totusi as vrea sa-l salvez si pe cel vechi daca se poate. Unde gasesc astfel de adaptor? Imi puteti da un link/poza sa vad cum arata?
0

#12 Useril este offline   alexandru0690 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 16-March 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 May 2010 - 09:13 PM

vezi ca au motorul care iti trebuie tie cei sin botosani si e 45 de lei si ai scapat de bataia de cap.bafta numai bine!sau daca vrei sa te complici putin(evident din placerea de a mesteri la aeromodel)fa-ti un suport din aluminiu pt motorul cel nou!bafta si spor la treaba
0

#13 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2010 - 09:32 PM

Eu mi-as lua gandul de la motorul vechi. Daca socul a fost suficient de puternic sa rupa axul sunt toate sansele sa se fi indoit si clopotul, ca atare chiar daca ii pui un ax nou, gaura din clopot oricum va ramane stramba si ca atare ori va atinge in rotatie ori va crea niste vibratii de toata frumusetea.. oricum ar fi nu e bine.

Dar, poti sa scoti motorul de pe model, il fixezi pe o scnadurica, ceva.. un suport de pe care sa nu plece sau de care sa poti tine in siguranta; ii legi ESC, pack si receptor si faci o proba "la rece" trecand usor prin toata plaja de turatii.. vezi ce se intampla.. daca nu e in regula sigur te prinzi.

Daca dupa test e totul ok nu e nevoie sa schimbi axul, mai degraba folosesti solutia data si mai sus cu adaptorul de elice penseta.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 May 2010 - 12:34 AM

Daca nu pentru motorul vechi, macar pentru viitoarele. Asa eviti axul acela lung. Mie imi place modelul acesta:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXVY80&P=0
Oricum oferta este bogata:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p;C=GHJ&P=0
Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2010 - 12:35 AM

0

#15 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 15 May 2010 - 08:00 PM

Si la noi in tara se gasesc pe undeva astfel de adaptoare?:)
Sau ma rog..undeva de unde sa ajunga comanda mai repede...
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#16 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1829
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 16 May 2010 - 09:32 PM

Buna seara,

adaptoare sau cuplaje pentru elice se gasesc la magazinele online de modelism din tara.

Cauta pe google, pagini din Romania, "adaptor elice" sau "cuplaj elice" si o sa gasesti si magazinele care vand asa ceva.

Succes !
Aterizari fericite !

PopaD
0

#17 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 17 May 2010 - 07:48 AM

Hm...ca sa nu mai fac un topic nou... am cautat pe forum si nu prea am gasit exact ce vroiam. Vorba unui coleg "nu dati cu pietre"...

Eu pe aeromodel am un motor brushless 2408/21 cu 1750 kv.
Are cineva suficienta rabdare sa imi explice ce sunt aceste cifre, si ce corelari trebuie respectate intre ele? In acelasi timp cum trebuie sa aleg elicea cea mai potrivita pentru un anume tip de motor...citisem pe aici pe undeva cum ca elicea trebuie aleasa functie de acest "Kv" al motorului...

Ma gandeam ca pe viitor, dupa ce mai prind ceva experienta sa fac un upgrade cu un motor mai puternic, evident si alt ESC, alta elice... si sa stiu cam ce sa caut...
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#18 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2010 - 05:41 PM

Motoarele brushless au 3 cabluri. Nu exista o polaritate stabilita. Desi va suna prostesc, urmeaza pasii astia:
1. legi cum vrei/cum iti vine cele 3 fire de la motor la cele 3 fire de la ESC
2. daca se invarte in sensul bun le lasi asa, daca se invarte invers schimbi oricare 2 fire intre ele

Presupun ca e vorba de motorul de mai jos. Acolo iti scrie exact si ce ESC ai nevoie si ce elice e recomandata si in ce conditii a fost testata. Rezumand, ESC de minim 18A (eu zic sa pui de 20A) si elice GWS 8040DD. Baterie 2s sau 3s in functie modelul pe care il pui. Daca e vorba de Cessna motorul e cam slabut pentru model.. Cum vezi si mai jos ca sa traga 600gr (iar Cessna are 600 daca nu si peste..) iti trebuie 3s.

Succes

TP 2408-21
The most widely used towerpro motor available today. the 2408-21T is often used in GWS upgrades. Paired with just an 18A besc, this motor is an excellent and cheap way to upgrade small planes to brushless.
An RD1047, RD9070 or 8040 size propeller are the best choice, with the RD9070 and 8040 giving the best thrust and amp draw balance.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TP2408x21D.jpg

For 2-3 Li-Poly Cells (7.2-12.6V)
31 mm diameter x 62 mm length
Maximum current: 13A
Weight: 50.2 grams / 1.77 oz
Comes with stick mount plastic frame
Firewall mount capable
Comes with two prop nuts and one washer
3mm shaft diameter
10mm x 10mm stick mount
Kv: 1750
9 Stator Poles, 12 Magnets


Configuration: Propeller: Volts: Amps: Thrust:
Direct Drive 8040 7.4V 8.2A 12.0 oz / 342.86 grams
Direct Drive 8040 8.4V 8.6A 13.8 oz / 394.29 grams
Direct Drive 8040 9.6V 11.1A 17.0 oz / 485.71 grams
Direct Drive 8040 11.1V 13.1A 21.0 oz / 600 grams
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#19 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 20 May 2010 - 08:17 PM

Ooo, merci fain de toate cele scrise....
Din cate imi dau seama ar trebui un motor ceva mai puternic....doar schimbul elicei nu pare sa ajute foarte mult. Spun asta din practica...cu o elica 10/6 in doua pale, avionul pare sa decoleze mai usor, urca vizibil mai bine, insa cam atat..... La viteza nu ma ajuta, cel putin nu am remarcat eu acest lucru...

Am sa caut un motor mai puternic, sa vad ce si cum gasesc. Oricum o sa trebuiasca si alt ESC...Sau poate am sa schimb avionul cu totul... nu stiu inca.....
Cessna asta a inceput sa arate ca o mumie, la cata banda are.... Adevarul e ca a si indurat multe....de...avion de scoala....
Am sa il mai tin pana nu o sa mai poata decola de greutate, apoi am sa vad....ori alt kitt de Cessna si cu un motor si esc mai puternic, ori alt avion cu totul....
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 May 2010 - 04:44 AM

Motor mai puternic inseamna si cuplu mai mare si tendinta modelului de a ridica nasul. Acestea trebuiesc compensate din unghiurile motorului (trebuiesc accentuate). Totodatam, un motor mai mare necesita si baterie mai mare si mai grea. Pana la urma trebuie gasit un compromis...zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#21 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 23 May 2010 - 01:43 PM

Vezi postareaMaverick, la May 20 2010, 06:41 PM, a spus:

Motoarele brushless au 3 cabluri. Nu exista o polaritate stabilita. Desi va suna prostesc, urmeaza pasii astia:
1. legi cum vrei/cum iti vine cele 3 fire de la motor la cele 3 fire de la ESC
2. daca se invarte in sensul bun le lasi asa, daca se invarte invers schimbi oricare 2 fire intre ele

Presupun ca e vorba de motorul de mai jos. Acolo iti scrie exact si ce ESC ai nevoie si ce elice e recomandata si in ce conditii a fost testata. Rezumand, ESC de minim 18A (eu zic sa pui de 20A) si elice GWS 8040DD. Baterie 2s sau 3s in functie modelul pe care il pui. Daca e vorba de Cessna motorul e cam slabut pentru model.. Cum vezi si mai jos ca sa traga 600gr (iar Cessna are 600 daca nu si peste..) iti trebuie 3s.

Succes

TP 2408-21
The most widely used towerpro motor available today. the 2408-21T is often used in GWS upgrades. Paired with just an 18A besc, this motor is an excellent and cheap way to upgrade small planes to brushless.
An RD1047, RD9070 or 8040 size propeller are the best choice, with the RD9070 and 8040 giving the best thrust and amp draw balance.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TP2408x21D.jpg

For 2-3 Li-Poly Cells (7.2-12.6V)
31 mm diameter x 62 mm length
Maximum current: 13A
Weight: 50.2 grams / 1.77 oz
Comes with stick mount plastic frame
Firewall mount capable
Comes with two prop nuts and one washer
3mm shaft diameter
10mm x 10mm stick mount
Kv: 1750
9 Stator Poles, 12 Magnets


Configuration: Propeller: Volts: Amps: Thrust:
Direct Drive 8040 7.4V 8.2A 12.0 oz / 342.86 grams
Direct Drive 8040 8.4V 8.6A 13.8 oz / 394.29 grams
Direct Drive 8040 9.6V 11.1A 17.0 oz / 485.71 grams
Direct Drive 8040 11.1V 13.1A 21.0 oz / 600 grams



Groaznice motoarele astea. Majoritatea modelelor "made in PRC" vin echipate cu modelul asta, cu ditamai axul filetat si subtire ca o lita ordinara. Eu am taiat axul din prima pana la lungimea la care puteam atasa un adaptor cu mandrina. As recomanda procedeul per primam la modelele de tip Cessna 182, Wing Tiger, etc.
0

#22 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 23 May 2010 - 04:44 PM

Nu sunt chiar asa de groaznice, ca ele sunt facute sa zbori cu ele, nu sa te apuci de arat cu axul. La pretul lor si tractiunea oferita sunt cea mai buna optiune la modele mici, sub 700 grame.

Cu recomandarea de taiere a axului, scrie si in micul si aproape inexistentul (daca nu cumva deja l-au scos) manual care vine cu el, precum si pe fiecare site unde este la vanzare si in Ro, si peste hotare.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 May 2010 - 05:21 PM

Vezi postareaIce9, la May 23 2010, 01:43 PM, a spus:

Eu am taiat axul din prima pana la lungimea la care puteam atasa un adaptor cu mandrina. As recomanda procedeul per primam la modelele de tip Cessna 182, Wing Tiger, etc.

Subscriu. Axul lung si o elice neechilibrata fac sa apara vibratii mari. Nu pot sa inteleg de ce lumea ezita sa le taie. Parca ar fi un tabu.
In rest, este un motor onest la pretul sau.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 May 2010 - 05:23 PM

0

#24 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 05 August 2010 - 03:40 PM

Motorul la Cessna 500 pe care l-am luat acum 3 saptamani este un BL Outrunner 3715/ 820 rpm cu specificatiile:

Nr. celule: 2-3 LiPo (7.4 - 11.1 V)
Dimensiuni: D40 x 15 mm
Diametru ax: 4 mm (filetat partial)
Curent in gol: 1.5 A
Curent maxim: 25 A
Turatie fara sarcina: 1000 rpm/ V
Tractiune maxima: 1400 grame
Masa: 90 grame
Elice recomandata: 10 x 5 inch

Odata cu el au mai schimbat, cum era si normal:
Regulator electronic brushless 30 A instalat (fata de 20A cum este la miezu)
Acumulator LiPo 11.1V/ 2400 mA/ 20C (fata de 1200mA cum este la miezu)

Ar merita sa incerc si o alta elice din cele cu 2 pale? Avantajul, din ce am citit aici, ar fi doar ca decoleaza ceva mai repede, altfel...

jetix,

Aceasta postare a fost editata de jetix: 05 August 2010 - 03:44 PM

Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu