Parcare inteligenta
#1
Postat 19 December 2003 - 04:48 PM
Am o masinutza de jucarie de la care pot sa iau partea de comanda. Blocarea fizica as vrea sa o fac tot cu "T"-ul de acum care sa fie ridicat/coborat automat. Problema e ca nu stiu ce sistem sa folosesc pt. acest lucru (un motoras electric nu cred ca e destul de puternic ca sa ridice fierul)
Ma puteti ajuta cu ceva idei?
Cu stima,
Stefan
#3
Postat 19 December 2003 - 05:19 PM
"PS: daca vine vecinu' cu telecomanda de la masinuta lu' fisu si lasa sistemul in jos?"
Daca face chestia asta inseamna ca e destul de nebun ca sa merite sa parcheze pe locul meu pt. cateva ore :D
#4
Postat 19 December 2003 - 05:40 PM
Ma intereseaza si pe mine chestia cu locul platit la ADP, ca stiam ca nu mai e legala chestia cu locuri de parcare din domeniul public... Da-mi si mie pliz mai multe date...
Flickr - pozele mele
#5
Postat 19 December 2003 - 05:48 PM
Poti ajunge cu ceva electric acolo, ai unde sa pui acumulator? Mergi pe ceva pneumatic (capsula cu gaz sub presiune)? Arcul lui GIGI? Cam ce folosesti, sau ce crezi ca se poate folosi? La ce ai acces? E numai beton, esti dispus sa faci sapaturi, poti, ai voie? Cu comanda nu-i o mare problema, cred ca merge adaptata aia de la jucarie, dar partea de "forta" cum o realizezi? Care e pretul pe care vrei sa-l platesti pentru comoditate? Nu-i aluzie la nimic, sunt curios pâna la ce poti merge din punct de vedere al pretului platit. Ca daca ajungi in extrema cealalta, aia costisitoare, e ca si rezolvata. In loc de telecomanda iti dau telefonul meu (chiar telefonul, nu doar numarul), dai un apel cu ceva timp inainte si pot veni personal sa ridic acel "T". Imi asum si riscul de a te razgândi pe parcurs sau cel de a merge noaptea pe jos. Acum lasând gluma, e o problema care merita discutata. Cum poti inmagazina in ceva energie pe care sa o poti folosi ulterior in scopuri de acest gen, in conditii asemanatoare (fara incinte inchise de depozitare a sursei de energie, fara... ). Sa zicem ca poti face pe undeva o groapa in care sa pui acumulator. OK, trebuie incarcat uneori. Cum e bine? E prea mult? Legal ai voie sa faci asta? Ca teoretic poti construi o incinta ingropata, cu acces la ea, etansa (?), care sa-ti pastreze un acumulator de 12V. Sau o butelie de gaz sub presiune, care merge incarcata de la alta sau de la un compresor auto (sa zicem ca in cazul asta nu-i nevoie sa dezgropi mortul sa-l incarci...).
Problema se simplifica daca tinem cont ca pâna la masina ajungi pe jos. Presupunem ca initial masina e in parcare.
Obligatoriu T-ul trebuie sa se ridice dupa ce pleci cu masina si sa coboare inainte de a baga masina in parcare, la revenire. Cu masina in parcare nu conteaza cum e T-ul, desi indicat e sa fie tot ridicat. Ca sa fie doua cicluri complete si sa nu incurci fazele, chiar daca-i consum mai mare de energie, eu zic ca e bine sa se faca automat si a treia faza, ca pe a patra sa o faci singur. Sa zicem ca-i prima faza din ciclu, adica o coborâre a T-ului inainte de urcarea in masina. Acea faza sa fie si o armare a unui dispozitiv mecanic.
In cazul asta ar fi cam asa: vii, cobori MANUAL T-ul (echivalent cu a arma un dispozitiv pur mecanic si chiar e indicat sa dai o tura masinii sa-i numeri zgârieturile sau sa nu pleci pe pana), pleci, T-ul se ridica la comanda, vii, T-ul se coboara la comanda si sa zicam ca se si ridica, sa incepi data viitoare cu aceeasi faza, de coborâre MANUALA a T-ului.
Presupun prin comanda manuala actionarea cu piciorul. Sa vadam daca se poate inmagazina printr-o actionare de genul asta o cantitate de energie (posibil mecanica sau pneumatica) suficienta pentru inca 3 sau 2 faze.
Ai alta idee? M-am chinuit sa scriu 10 rânduri mai sus in speranta ca cel mai fiabil e ceva mecanic, simplu, la care mai pui si tu putin "umarul"... Ca daca e sa ajungi la panouri solare, acumulator, sau mai stiu eu ce instalatii pneumatice eu zic sa sarim direct la faza cu telefonul. Stai departe de Politehnica? Poate facem o afacere. Chiar si asa, iti gasesc eu pe cineva mai aproape, si ma multumesc doar cu un 5-10% comision.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 December 2003 - 05:51 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 19 December 2003 - 06:00 PM
Daca ii dai o tuica tipului de la paza, poate te rezolva ... :) :D :D :D
#7
Postat 19 December 2003 - 06:41 PM
Bitex -> Iti multumesc pt. efortul depus pt. a scrie atat! Inca nu stiu ce sursa de energie o sa folosesc dar sunt sigur ca tre' sa existe o solutie. Inca o mai caut...
In legatura cu "intrarea in legalitate" la ADP, nu stiu cum se procedeaza acum dar pot sa aflu. Duminica sau luni o sa revin cu detalii. Acum un an jumatate se rezolva cu o cerere la primaria de sector, o mica "atentie" plasata cum trebuie si multa rabdare.
As vrea sa mai scriu dar nu mai am timp acum. O sa revin!
#8
Postat 19 December 2003 - 06:44 PM
nu poate omul nici sa viseze ceva ca vi repede cu comentarii. :D
Deci omul a spus ca nu are curent si trebuie alimentat la o baterie.
Poate chiar la bateria masini.
De ce nu faci un brat atasat masini care sa fie actionat din masina si care sa ridice si sa lase t-ul? :)
Pui doua talpici metalice inainte de parcare si sub masina doua fire care au la capat cate un magnet si cand vi magnetii se lipesc de talpicile metalice iar tu din masina apesi pe un buton si dai drumul la curent pe acele doua fire.
Dai comanda de coborire a t-ului si intri in parcare. Opresti curentul pe cele doua fire.
Cand pleci se intimpla operatiunea inversa.
Iesi din parcare dar sa nu depasesti zona placutelor si dai comanda sa se ridice t-ul.
E care mai are idei mai tari?
PS: ce masina ai? Dacie?
Sa stiu daca trebuie sa mai dai gauri suplimentare sau are deja destule. :D
Daca e dacie mai poti da scoti piciorul pe o gaura din podea si sa-i dai una t-ului sa cada jos. :D :D
#9
Postat 19 December 2003 - 06:57 PM
De ce nu faci un sistem care sa urce si sa coboare in loc de t-ul ala care se culca si se scoala?
Am pus o poza cu un t.
PS: poate ai posibilitatea sa faci o poza la parcare sa vedem la fata locului ce idei ne vin.
Sau poate ne intilnim la o berica in parcare sa punem osu la treaba.
Ridicam fiecare de o suta de ori t-ul si iti ajunge jupatate de an. :)
(sper ca sti si de gluma)
#12
Postat 19 December 2003 - 10:39 PM
GIGI, am facut putin haz de necaz la faza cu arcul atunci, dar de atunci n-am spus-o cu rautate! Si un capitol important al mecanicii e legat de arcurile si de energia pe care o pot ele inmagazina. Si n-am zis eu ca nu poti face sistemul, am zis ca el nu potate consuma mai multa energie decât cea de care dispune si pe care o imprimi tu sistemului. Adica nu faci economie de energie ci o conservare de energie (cu pierderile de rigoare, care pot fi mici), dar trebuie sa cedezi acea cantitate. Si trebuiesc facute calcule. Teoretic e posibil, practica s-ar putea sa nu-ti convina. La coborârea T-ului nu trebuie s-o iei doar ca rabatare in stilul clasic, ci si pe latera, culisare pe verticala sau orice convine. Plus ca daca faci un sistem de genul asta trebuie sa poata fi actionat si de un pusti de 18 ani, si de o tipa firava, eventual de una zdravana dar cu o cu fusta scurta, si de un mosneag schiop...
Am zis ca trebuie sa stim cam pâna unde poti merge cu dorinta si putinta, ca daca esti in stare sa sapi groapa de rigoare si faci un o cutie solida din care sa iasa acea bara si in care sa incapa mecanismul si un acumulator la care sa poti avea acces pentru incarcare, e simplu. Pe la firme sau pe unde-i "putinta" se duc 12V la problema, aici nu stiu cum stam...
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 19 December 2003 - 11:03 PM
asemenea proiect care va trebui sa reziste in timp.Asta pt. ca sigur se vor ivi citiva vecini
care vor aplica vorba proverbului cu capra.Adica de ce sa fie Superfane mai super ca ei? :lol: :lol: :lol:
Intrucit constructia va trebui sa fie accesibila pt. intretinere si incarcarea bateriei singurul mijloc mai
ieftin ar fi asamblarea cu shuruburi.Singurul mijloc de blocare ar fi sudarea piulitelor de shurub in care
caz nu mai e accesibil.Un sistem cu lacat e foarte shubred, o lovitura de ciocan si treaba ar fi rezolvata.Cu
un sistem cu yala iarasi nu prrea merge ca daca nu poate desface yala iti baga un chibrit in el si ti-l blocheaza.Deci trebuie sa te gindesti bine ca te afli in Romania cind demarez un asemenea proiect.
Azi iti fura si mashina din curte (daca e marca buna :D :D ) darmite sa desfaca un T lasat nesupravegheat
peste noapte.
In ce priveste realizarea tehnica ideea lui Gigi pare buna doua tevi telescopice actionate sa zicem din
interior prin intermediul unui motoras mai solid de 12V cu ajutorul unui shurub si piulita.Ar mai putea
fi actionat si de o cremaliera dar e mai greu de facut rost de ea.Cu doua limitatoare la capat de cursa
si o telecomanda si treaba ar fi rezolvata.Mai ramine sa-i asiguri o etansheitate corespunzatoare contra
intemperiilor .
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#14
Postat 20 December 2003 - 12:29 AM
sau, mai frumos, il dai jos pe cel din dreapta, ca tu nu potzi sa lasi masina pornita cu cheile in contact...
sau angajezi un aurolac care sa te astepte frumos. si mai zice si bine ai venit sefu`. sau drum bun sefu`! boerie!
#15
Postat 20 December 2003 - 01:40 AM
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 20 December 2003 - 02:22 AM
#17
Postat 20 December 2003 - 06:11 PM
Pentru mai multe informatii, va rog sa contactati primaria de sector! Oricum, acum e momentul pt. ca se aproprie alegerile si sansele cresc. Dupa ce obtineti toate aprobarile, platiti o taxa lunara si puteti sa dormiti linistiti pt. ca stiti ca cel care a parcat pe locul vostru a incalcat legea si o sa fie pedepsit :lol:
#18
Postat 21 December 2003 - 03:19 PM
poate sa fie chiar un simplu stilp si tot nu are nimeni loc sa intre in parcare.
Adaptezi un simplu amortizor de masina (amortizor de masina mai mare si mai solid de la o masina mare).
Mai ramine de gandit sistemul de actionare si sursa de energie.
Eu ma gandesc ca un sistem pneumatic este ideam. Nu ai probleme cu frigul ca-ti descarca bateria, infiltratii de apa, scurt circuit si ma adaug daca e nevoie.
Pentru ridicarea unui stilp nu trebuie o forta asa mare.
Trebuie sa fie usor si rezistent.
O butelie cu cativa bari in ea poate sa te ajute peste o saptamina de utilizare.
Scoti un ventil intr-un loc si cand se goleste butelia iei conpresorul de la masina si o incarci.
Uite ca mi-a scapat un mic amanunt si foarte important.
Trebuie sa alimentezi si receptorul de la radiocomanda si eventual supapele de presiune.
Mai revin cu idei. :lol:
#20
Postat 21 December 2003 - 04:05 PM
GIGI, la 21 Dec 2003, 15:25, a spus:
Nu il ridici cand pleci de acasa. Il ridici dupa ce a marcat unul il locul tau si il ti vreo doua zile acolo. :lol:
:lol: Misto! Cred ca asa o sa fac...
#21
Postat 29 December 2003 - 03:54 PM
* Ora care ti intorci matalutza de la scarbici :>
Cu respect, Alexandru B.
#22
Postat 29 December 2003 - 08:07 PM
Am facut o poza la repezela, sper ca se intelege.
#24
Postat 30 December 2003 - 04:52 AM
#25
Postat 30 December 2003 - 08:28 AM
Citeaza
Pai daca nu are posibilitatea sa aduca curent electric din retea, pica toata treaba. Daca pui acumulatori, trebuie sa ii incarci periodic, iarna
nu mai pot fi folositi, etc ...
#26
Postat 30 December 2003 - 01:09 PM
Telefon: 0721 385365
#27
Postat 30 December 2003 - 01:50 PM
sa ii lasi in frig, ploaie ? Ca sa nu mai vorbesc de riscul de a fi furati. Parerea mea e ca riscul e prea mare: faci o chestie finuta, fiabila, care consuma
putin, dar risti sa iti fie distrusa usor...
#29
Postat 04 May 2004 - 08:52 AM
-cand pleci o ridici manual si se va bloca cu ajutorul tijei de le electromagnet iar cand parchezi vei actiona electromagnetul, tija va elibera T-ul si acesa ajutat de un arc se va duce la orizontala.
Electromagnet ,chiar starterul de la electromotor(dar nu de la masina ta :()eu il folosesc la o usa de bloc si are forta.
Asta cu roti dintate cu baterii in sol sunt povesti intr-un oras si o parcare publica.Te-ai gandit daca-ti forteaza cineva cu bara de la masina t-ul asta si tu ai roti dintate...... :( si multe, multe motive se gasesc.