X-tra, la May 20 2009, 01:22 AM, a spus:
Tot apropos de predarea statiei: imi displace ideea in primul rand pentru faptul ca din cauza unei probleme tehnice inca neidentificata, switch-ul on/off de la statia mea nu functioneaza; e mereu ON....Apoi fiind vorba de o competitie de automodele, unde se poate pierde sau castiga si din micile interventii tehnice care se pot face intre manse - ajustari, optimizari - predarea statiei ii afecteaza mult pe concurentii sau echipele care stau bine sau foarte bine la capitolul tehnic, iar ca posesor de statie DSM pe 2,4GHz, care nu produc interferente, decizia mi se pare inca o data incomoda.
Ar fi o solutie ok pentru toata lumea daca de ex. statiile pe 2,4GHz ar ramane la proprietarii lor? Sa vedem..
-Daca si-ar pastra statiile posesorii de 2,4GHz, nu ar fi corect fata de ceilalti care nu au 2,4Ghz - acestia constituind de fapt sursa cu cel mai mare potential de a creea probleme organizatorilor, fiind mai greu de disciplinat (e suficient ca 2 statii pe aceeasi frecventa sa functioneze simultan, si s-a dat totul peste cap);
-Daca ar preda toti statiile, nu ar fi ok pentru posesorii de 2,4GHz - care asha cum am subliniat mai sus, pierd un avantaj important doar pentru a se alinia cu restul lumii, pe un nivel mai jos...
-Nu este de trecut cu vederea un fapt foarte important: prin masura de predare a statiilor se evita ca in timp ce unii concureaza pe pista, altii sa-si faca de lucru pe langa pista; Astfel de manifestari sunt un factor destabilizator si o mare problema pentru organizatori, care ar trebui sa faca politie in loc sa se ocupe de respectarea programului competitional...Iata un motiv pentru care masura trebuie salutata, si nu blamata!
In concluzie (si prin urmare :rolleyes:), gasesc ca problema se reduce la 3 chestiuni:
0. Atentie si respect pentru organizatori si efortul lor de a asigura o desfasurara mai buna a competitiei (asta inseamna ca trebuie ascultati cu prioritate si intelesi); Doar astfel ne putem incadra in timp si evita haosul.
1. Nu trebuie sa se mai auda nici un motor de automodel decat cele care sunt pe pista - fie ca urmeaza sa ia startul, fie ca sunt deja in cursa;
2. Sub nici o forma - nici macar acciedntal! - nu trebuie sa apara interferente cauzate de utilizarea aceleasi frecvente - valabil pentru statii care nu sunt DSM pe 2,4GHz.
Solutie mea la problema:
1. Posesorii de DSM pe 2,4Ghz sa-si pastreze statiile, fiind obligati sa acorde in primul rand atentie organizatorilor si atributiilor ce le revin cand sunt in afara standului de pilotaj; Radicomanda poate fi folosita intre manse fara a porni motorul masinii!!! Cine nu e in stare sa respecte aceste reguli, sa predea statia, sau daca nu o preda si nu se achita de obligatiile mai sus mentionate, sa suporte sanctiuni aspre.
2. Posesorii de statii non-DSM,2,4GHz sa predea statiile (ata ete...aici nu vad alta solutie...); Evident si acestia vor avea atributii, obligatii si sanctiuni....