Pierdere control RC studiu de caz
#1
Postat 22 April 2009 - 11:17 AM
Eu fiind in camp in cercul marcat cu rosu, la sub 200m distanta de model, modelul la 20-30m inaltime, la trecerea pe deasupra cladirii marcate cu dreptunghi rosu - hangar de aviatie, acoperit integral cu tabla galvanizata - am pierdut controlul si s-a terminat cu crash.
In directie opusa in camp deschis am mers pana la limita vizibilitatii 6-800m si nici o problema.
Statie Hitec Eclipse, in 35M, doua receptoare diferite in cele doua cazuri.
Pe hangar se afla o antena in banda de aviatie utlitara, care nu emitea in momentul respectiv, conform celor care erau de garda la aerodrom.
Vreo explicatie la aceasta faza? Oricum eu acum ocolesc locul ca pe ...
O sa incerc, dar nu va fi prea curand, sa traversez zona cu un model controlat in 2.4G, dar pe care sa fie si receptorul meu si prin OSD sa citesc nivelul RSSI deasupra zonei, va fi interesant daca acolo e o "gaura neagra".
#2
Postat 22 April 2009 - 12:10 PM
Fisiere atasate
-
untitled.JPG (33.24K)
Number of downloads: 362
#3
Postat 22 April 2009 - 12:10 PM
Dupa localizarea in spatiu a perturbatiei, eu as banui un lob secundar al ILS-ului.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 22 April 2009 - 12:12 PM
#4
Postat 22 April 2009 - 12:20 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#5
Postat 22 April 2009 - 12:22 PM
Acum de vreo luna au inceput cursurile de para*, dar cand mi s-a intamplat era pustiu.
Personalul de exploatare zice ca nu au nimic radio in functiune, daca nu sunt zboruri programate.
Link la locatie, ca sa se vada intinderea campului de zbor, unde nu am pierdut niciodata controlul.
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...=15&iwloc=A
Cladirile aerodromului sunt in centru jos, langa E79.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 April 2009 - 12:28 PM
#6
Postat 22 April 2009 - 12:48 PM
Nu zic ca nu ai pierdut semnalul doar ca poate nu aia era problema.. mai ales ca zici ca nu ai avut probleme de semnal in alte parti. Nu de putine ori mi s-a intamplat si mie din cauza turbulentelor sa faca avionu ca toate alea.. Sambata trecuta am zis ca sunt bruiat.. batea vantu din toate partile si avionul topaia ciudat... Io am PCM si intra fail safe-ul daca se intampla ceva.. cum turatia motorului nu a scazut si rezulta simplu ca a fost o turbulenta mai nasoala..
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 22 April 2009 - 12:49 PM
#7
Postat 22 April 2009 - 12:56 PM
Cel mai bine as defini situatia ca parca ar fi intrat in vrie, parca il atragea acoperisul ala ca un magnet, in ambele cazuri impactul a fost frontal aproape la 90 grade.
#8
Postat 22 April 2009 - 12:58 PM
cam la fel deasupra unui hangar calin a pierdut controlul cu un giles 202...e si pe aci pus undeva un topic .
pana una alta ...evitati hangarele..
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#9
Postat 22 April 2009 - 01:22 PM
#10
Postat 22 April 2009 - 02:55 PM
Deci ca sa putem elimina anumite ipoteze; cum era afara ...soare? innorat?...zici ca s-a intamplat de 2 ori...conditi meteo similare?...
Bafta!
#11
Postat 22 April 2009 - 02:55 PM
La plecare am constatat ca in zona respectiva era aerul mult mai rece decat restul. Nu stiu de ce, dar s-a simtit clar. Pe orizontala, vantul era nul.
Seamana ?
#12
Postat 22 April 2009 - 03:06 PM
Bafta.
#13
Postat 22 April 2009 - 03:12 PM
A doua oara era calm, partial noros, in nici un caz caldura, de unde atata in martie ?
#14
Postat 22 April 2009 - 03:32 PM
renatoa, la Apr 22 2009, 01:22 PM, a spus:
Acum de vreo luna au inceput cursurile de para*, dar cand mi s-a intamplat era pustiu.
Personalul de exploatare zice ca nu au nimic radio in functiune, daca nu sunt zboruri programate.
Link la locatie, ca sa se vada intinderea campului de zbor, unde nu am pierdut niciodata controlul.
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...=15&iwloc=A
Cladirile aerodromului sunt in centru jos, langa E79.
Hangarul ala e bantuit,cu ani in urma am fost cu avionul acolo si am plecat la masa,can m-am intors,lipseau vreo 200l de benzina din rezervor,nici in ziua de azi nu am aflat cum au disparut.Acum fara gluma,cred ca suprafata mare de tabla,reflecta undele radio.
#15
Postat 22 April 2009 - 04:51 PM
vlad1, la Apr 22 2009, 01:10 PM, a spus:
Dupa localizarea in spatiu a perturbatiei, eu as banui un lob secundar al ILS-ului.
De unde frate ILS pe amaratu' ala de aerodrom???
of,of...
#16
Postat 22 April 2009 - 05:42 PM
SILVIU66, la Apr 22 2009, 05:51 PM, a spus:
Ca sa nu mentionam ca in general o antena nu emite la frecvente mai MICI decat frecventa de baza, ci in cel mai rau caz la frecvente mai MARI (asa-numitele armonice, care sunt de obicei un multiplu intreg al frecventei de baza). Iar ILS-urile pleaca de pe la 90 MHz in sus, deci...
#17
Postat 22 April 2009 - 10:45 PM
yr-zbg, la Apr 22 2009, 04:06 PM, a spus:
Ultima iesire la zbor, era ceva vant orizontal in rafale, dar controlabil. Dar ciudati curentii s-au mai format la palcurile verzi si nerge ale terenului. Pe cat de repede am urcat 200m deasupra unui petic negru (aproximativ 4 secunde de la nivel de 5m, pana la limita vizibilitatii), pe atat de repede m-a coborat curentul cand am trecut pe deasupra palcului inverzit. Am avut noroc ca am iesit din zona de influenta a curentului la vreo 5 m de sol, dar de aterizat fortat tot am fost nevoit.