Modelism - RHC Forum: Pierdere control RC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pierdere control RC studiu de caz

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2009 - 11:17 AM

Mi s-a intamplat de doua ori, in acelasi loc.
Eu fiind in camp in cercul marcat cu rosu, la sub 200m distanta de model, modelul la 20-30m inaltime, la trecerea pe deasupra cladirii marcate cu dreptunghi rosu - hangar de aviatie, acoperit integral cu tabla galvanizata - am pierdut controlul si s-a terminat cu crash.
In directie opusa in camp deschis am mers pana la limita vizibilitatii 6-800m si nici o problema.
Statie Hitec Eclipse, in 35M, doua receptoare diferite in cele doua cazuri.
Pe hangar se afla o antena in banda de aviatie utlitara, care nu emitea in momentul respectiv, conform celor care erau de garda la aerodrom.

Vreo explicatie la aceasta faza? Oricum eu acum ocolesc locul ca pe ...
O sa incerc, dar nu va fi prea curand, sa traversez zona cu un model controlat in 2.4G, dar pe care sa fie si receptorul meu si prin OSD sa citesc nivelul RSSI deasupra zonei, va fi interesant daca acolo e o "gaura neagra".
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2009 - 12:10 PM

Am uitat imaginea :)

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Userul este online   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 April 2009 - 12:10 PM

Zbori pe un aeroport ? Linga o statie meteo ? Surse de semnal radio in vecinatate (chiar pe alte frecvente)

Dupa localizarea in spatiu a perturbatiei, eu as banui un lob secundar al ILS-ului.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 22 April 2009 - 12:12 PM

0

#4 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2009 - 12:20 PM

sau pur si simplu curenti de aer foarte foarte ciudati. ni s-a intamplat si noua in curtea politehnicii in bucuresti deasupra unor copaci nu mai mari de 3m. duceai modelu acolo, si incepea sa faca ca toti dracii; si nu pierdeam comanda...doar ca nu te mai asculta...asa patesc si la casa poporului. daca trec de drum si vreau sa intru in curtea casei iar il pierd, nu ma mai asculta...structurile creeaza turbulente mari :). si mai ales cum e acolo la tine in camp....
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2009 - 12:22 PM

Da, e un aeroport utilitar aproape nefolosit, ce se vede acolo sunt avioane scoase din hangar la intretinere.
Acum de vreo luna au inceput cursurile de para*, dar cand mi s-a intamplat era pustiu.
Personalul de exploatare zice ca nu au nimic radio in functiune, daca nu sunt zboruri programate.

Link la locatie, ca sa se vada intinderea campului de zbor, unde nu am pierdut niciodata controlul.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...=15&iwloc=A

Cladirile aerodromului sunt in centru jos, langa E79.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 April 2009 - 12:28 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 April 2009 - 12:48 PM

Cum ai pierdut controlul ? A tacut motorul? S-a turat la maxim ? Au inghetat comenzile ? S-au pus pe maxim ? Ai avut glich-uri , zvacneli ale comenzilor ... Cum ai tras concluzia ca era de la pierderea semnalului radio?

Nu zic ca nu ai pierdut semnalul doar ca poate nu aia era problema.. mai ales ca zici ca nu ai avut probleme de semnal in alte parti. Nu de putine ori mi s-a intamplat si mie din cauza turbulentelor sa faca avionu ca toate alea.. Sambata trecuta am zis ca sunt bruiat.. batea vantu din toate partile si avionul topaia ciudat... Io am PCM si intra fail safe-ul daca se intampla ceva.. cum turatia motorului nu a scazut si rezulta simplu ca a fost o turbulenta mai nasoala..

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 22 April 2009 - 12:49 PM

DT
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2009 - 12:56 PM

Sincer in situatii din astea ma pierd cam repede, asa ca nu mai sunt atent la toate aceste "detalii" :)
Cel mai bine as defini situatia ca parca ar fi intrat in vrie, parca il atragea acoperisul ala ca un magnet, in ambele cazuri impactul a fost frontal aproape la 90 grade.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 22 April 2009 - 12:58 PM

Situatii similare s-au intamplat si aici..
cam la fel deasupra unui hangar calin a pierdut controlul cu un giles 202...e si pe aci pus undeva un topic .


pana una alta ...evitati hangarele..
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 April 2009 - 01:22 PM

Si la Betoane se intampla cam la fel atunci cand depasesc aria betonata. Eu cred ca sunt curenti descendenti puternici care aduc mase de aer pentru curentii ascendenti din zona betonata...parerea mea.
0

#10 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 22 April 2009 - 02:55 PM

Zonele care reflecta puternic in general se incalzesc mai putin decat cele din jur. Astfel la trecerea de la o zona "neagra" (calda...cu curenti ascendenti) la o zona "alba" (rece ....cu curenti descendenti) apar curenti de forfecare. Unele mase de aer urca altele coboara. In aceste zone de tranzitie avionul se inclina brusc, pierde sau castiga inaltime total haotic. Spun asta din ceea ce imi amintesc din zborul 1:1 de la cursul de "meteo". E pozibil ca acel acoperis cu tabla galvanizata sa fie o zona "rece".....dar toata teoria asta a mea e apa de ploaie daca afara era innorat si nu era soare puternic care sa creeze aceste incalziri diferite ale maselor de aer.

Deci ca sa putem elimina anumite ipoteze; cum era afara ...soare? innorat?...zici ca s-a intamplat de 2 ori...conditi meteo similare?...

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#11 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 April 2009 - 02:55 PM

Intr-o seara eram la zbor in parcul Tineretului (mai corect Vacaresti). Intr-o anumita zona, avionul a zvacnit foarte brusc, dar a continuat zborul. Am facut si a doua trecere prin locul respectv, la fel.
La plecare am constatat ca in zona respectiva era aerul mult mai rece decat restul. Nu stiu de ce, dar s-a simtit clar. Pe orizontala, vantul era nul.
Seamana ?
0

#12 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 22 April 2009 - 03:06 PM

Eu ma leg de curenti pt. ca patesc frecvent la Paulesti acest lucru daca trec de deasupra campului peste coltul padurii. Padurea este o zona "rece" si la interfata apar niste curenti de zici c-a innebunit lupu. Motiv pentru care evit trecerea peste coltul padurii...dar oricum fenomenul este prezent si daca trec de la aratura proaspata (neagra) la zona cu iarba uscata (galben deschis). Dar cu cat ai inaltime mai mare fenomenul nu mai e asa de "violent". Oricum acum spre norocul nostru a inverzit totul asa ca nu mai sunt probleme.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2009 - 03:12 PM

Prima oara vant destul de tare, stiu ca am l-am "calarit" in ziua aia pe cinste, am atribuit atunci crashul unei pale de vant intamplatoare.
A doua oara era calm, partial noros, in nici un caz caldura, de unde atata in martie ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 22 April 2009 - 03:32 PM

Vezi postarearenatoa, la Apr 22 2009, 01:22 PM, a spus:

Da, e un aeroport utilitar aproape nefolosit, ce se vede acolo sunt avioane scoase din hangar la intretinere.
Acum de vreo luna au inceput cursurile de para*, dar cand mi s-a intamplat era pustiu.
Personalul de exploatare zice ca nu au nimic radio in functiune, daca nu sunt zboruri programate.

Link la locatie, ca sa se vada intinderea campului de zbor, unde nu am pierdut niciodata controlul.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...=15&iwloc=A

Cladirile aerodromului sunt in centru jos, langa E79.


Hangarul ala e bantuit,cu ani in urma am fost cu avionul acolo si am plecat la masa,can m-am intors,lipseau vreo 200l de benzina din rezervor,nici in ziua de azi nu am aflat cum au disparut.Acum fara gluma,cred ca suprafata mare de tabla,reflecta undele radio.
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 April 2009 - 04:51 PM

Vezi postareavlad1, la Apr 22 2009, 01:10 PM, a spus:

Zbori pe un aeroport ? Linga o statie meteo ? Surse de semnal radio in vecinatate (chiar pe alte frecvente)

Dupa localizarea in spatiu a perturbatiei, eu as banui un lob secundar al ILS-ului.

De unde frate ILS pe amaratu' ala de aerodrom???
of,of...
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 22 April 2009 - 05:42 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Apr 22 2009, 05:51 PM, a spus:

De unde frate ILS pe amaratu' ala de aerodrom???

Ca sa nu mentionam ca in general o antena nu emite la frecvente mai MICI decat frecventa de baza, ci in cel mai rau caz la frecvente mai MARI (asa-numitele armonice, care sunt de obicei un multiplu intreg al frecventei de baza). Iar ILS-urile pleaca de pe la 90 MHz in sus, deci...
Ave
0

#17 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 22 April 2009 - 10:45 PM

Vezi postareayr-zbg, la Apr 22 2009, 04:06 PM, a spus:

fenomenul este prezent si daca trec de la aratura proaspata (neagra) la zona cu iarba uscata (galben deschis)

Ultima iesire la zbor, era ceva vant orizontal in rafale, dar controlabil. Dar ciudati curentii s-au mai format la palcurile verzi si nerge ale terenului. Pe cat de repede am urcat 200m deasupra unui petic negru (aproximativ 4 secunde de la nivel de 5m, pana la limita vizibilitatii), pe atat de repede m-a coborat curentul cand am trecut pe deasupra palcului inverzit. Am avut noroc ca am iesit din zona de influenta a curentului la vreo 5 m de sol, dar de aterizat fortat tot am fost nevoit.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu