incepator buget appx 10 mil
#32
Postat 16 April 2009 - 03:12 PM
mihai3d, la Apr 16 2009, 12:51 AM, a spus:
2 ,4 ghz vs 35 40
eu inclin spre futaba 2 ,4
...si eu ....in alta ordine de idei cam ce servouri si motor ai comandat ( sau comanzi ) ? Asta ca sa pot incepe modificarile amintite intr-un raspuns precedent....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#33
Postat 16 April 2009 - 04:20 PM
pccdtk, la Apr 16 2009, 04:12 PM, a spus:
pai intiii sa am statia si dupa vine avionul cu tot ce e pe el acu nu am decit un elicopter mic de jucarie
Statie inclin futaba 2,4 la 7,5 mil
#34
Postat 27 April 2009 - 10:29 PM
Nu am mai scris pt ca nu am mai avut ce .... ma documentez la greu de aici e super situl
Are importanta ca e gri pe aripi ?
de luat :
-Lipo 2000
-ce regulator
- am un servo tiny de la ei ( multiplex angr. plastic) ma gindesc sa pun totusi la la HS 81 mg (metalic) conteaza e -cam la acellasi gramaj si se potriveste perfect
#36
Postat 28 April 2009 - 04:19 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#39
Postat 28 April 2009 - 09:00 PM
- in prima poza (acu' 2 posturi) e ok ce-ai facut tu acolo. Atentie insa la sensul in care se invarte motorul, s-ar putea sa trebuiasca sa pui firele invers (verifici inainte sa lipesti!);
- bateria se leaga la regulator pe mufa aia alba (de pe regulator. Din acest motiv va trebui sa schimbi una din mufe (ori la baterie, ori la regulator); recomandare: vino undeva unde se mai zboara ca sa vezi ce variante de mufe ai la dispozitie. Fiecare are avantaje si dezavantaje, motiv pentru care mi-e greu sa dau un sfat universal valabil. Eu, si multi altii, folosim mufe Deans Ultra, pentru ca au niste avantaje (protectie buna la scurtcircuit - un "antiprost" destul de bine gandit - si rezista pana la 50 A, ceea ce e destul de ok), dar se folosesc si conectori CT3.5 / CT4 sau Multiplex (aparent pe baterie ai un Multiplex mama). Ideal ar fi sa iti standardizezi echipamentul, ai mai putine cabluri intre care sa te incurci...
- acumulatorul are doua mufe: una mai tzapana (Multiplexul sau ce vrei tu) pe unde se incarca si descarca (are si cablurile mai groase) si una mai mica, folosita la incarcare (sau imediat dupa) pentru "egalizarea" celulelor. Acumulatorii Li-po sunt extrem de sensibili la supraincarcare / supradescarcare; din acest motiv se folosesc asa-numitele "egalizoare" care au grija sa termine incarcarea cand cea mai slaba celula a atins limita (4,2 V) sau sa mai "goleasca" celula prea plina pe parcursul incarcarii. Supraincarcarea poate duce la aprinderea acumulatorului, iar supradescarcarea il face inutilizabil.
- regulatorul se conecteaza la receptor cu mufa aia neagra, pe canalul de "throttle", atentie la masa si la firul de semnal (masa e firul ala maro, iar portocaliul este firul de semnal). Asta pe de o parte alimenteaza receptorul si servourile (regulatorul are o sursa stabilizata dedicata acestui scop), iar canalul de comanda ii spune regulatorului cat "gaz" sa bage in motor. Vezi ca mai e un topic tot pe tema asta, am raspuns acum cateva zile.)
Recomandare de incarcator? Orice incarcator care stie Li-po (de preferat sa stie toate tehnologiile de litiu, dar si NiCd / NiMH / Pb), iarasi de preferat sa aiba egalizor incorporat si, eventual, sa mearga si la 220V daca nu ai sursa separata de 12 V. Eu folosesc Graupner Ultramat 16, e o bijuterie (doar Ultra Duo 50 il cam bate, dar si pretul e pe masura). Se mai gasesc incarcatoare computerizate si la Robbe, la Multiplex, Turnigy si altii. Graupnerul are si avantajul ca vine cu un set de adaptoare pentru diversele tipuri de mufe de egalizare (nu exista o singura varianta).
Aceasta postare a fost editata de ave: 28 April 2009 - 09:06 PM
#40
Postat 28 April 2009 - 09:12 PM
Ala este regulator de NiMH/ NiCD care mai mult ca sigur nu stie de li-po. Verifica ca poate taia voltajul specific unui pack de li-po ca altfel arunci packul la gunoi.
Vorba lu' Andrei, vino cu el la zbor in locuri frecventate de modelisti ( Chitila, 3Drumuri).
#41
Postat 28 April 2009 - 09:25 PM
mihai3d, la Apr 28 2009, 08:09 PM, a spus:
ceva sfaturi ?
am niste nelamuriri am intrebat in poza
ce ar trebui sa mai fac ? cum ?
lucruri de evitat
nu baga electronica unde nu mai poti avea acces dupa ce lipesti avionul !
traseul albastru e foarte bun pt cele doua fire de la motor pe care le aduci in fata la baterie. aici ai si regulatorul si receptorul.
nu baga nimik inauntru!
merge si traseul negru. cum ti-e mai usor. dar baga tot in partea din fata!
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#43
Postat 28 April 2009 - 09:35 PM
#44
Postat 28 April 2009 - 10:01 PM
Porumbeu, la Apr 28 2009, 10:35 PM, a spus:
le potriveste si el sa intre. eu am dat ca reper desenu ala. sa isi faca o idee ce si cum
cel mai bine e afara dar arata mai uratel :(
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#46
Postat 29 April 2009 - 08:08 AM
regulatoarele nu "stie" nimic de lipo / nimh, numar celule, nu stie decat tensiune, a se vedea explicatia la:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=294834
Daca nu sunteti de acord, rog sa mi se explice cum face distinctia un regulator intre faptul ca l-ai cuplat la 6cell nimh sau la 2s lipo, ambele avand pe la 8V si la ambele decupleaza pe la 6V adica la fix ca sa nu coboare tensiunea sub 3V per cell lipo sau 1V pe nimh. Nu neg ca exista si cele super destepte programabile dar nu alea sunt regula.
#47
Postat 29 April 2009 - 10:17 AM
#49
Postat 29 April 2009 - 03:41 PM
mihai3d, la Apr 29 2009, 04:37 PM, a spus:
da, acceleratia la minim, altfel va lua minimul la pozitia actuala a stickului de acceleratie si exista riscul ca acel minim sa fie la 50% stick iar maximul sa nu fie atins niciodata, sau daca regulatorul este mai prostut chiar sa porneasca motorul cu daune si mai importante...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 29 April 2009 - 03:47 PM
#50
Postat 29 April 2009 - 04:17 PM
#52
Postat 07 May 2009 - 08:26 PM
Ambele Multiplex-uri sunt facute pentru mai incolo ....Cand deja ai o minima coordonare mina/ochi/creier/stick
Minimagu din eleroane il pui jos in 3 secunde iar gliderul se angajeaza pe aripa de fluieri daca nu esti invatat sa iei virajul corect ca la planoare si il iei ca pe HC85 cu taste
EZ*-ul sa traiasca, sa-l faca muci, sa-l dea cu scoci si sa invete pe el
Succese nebune Mihai si cheama-ne la zbor-ul inaugural daca nu cumva a fost intre timp
Dragos
#53
Postat 07 May 2009 - 09:32 PM
Dragos
[/quote]
salutare nu am zburat mai am de luat statie si de terminat montajul
Nu mai am timp nici sa respir de o vreme
Am totusi o intrebare mi se tot dezlipesc abtipildele de pe o aripa stiti o solutie sa le fixeze?
#55
Postat 08 May 2009 - 10:41 PM
mihai3d, la May 7 2009, 10:32 PM, a spus:
Dragos
salutare nu am zburat mai am de luat statie si de terminat montajul
Nu mai am timp nici sa respir de o vreme
Am totusi o intrebare mi se tot dezlipesc abtipildele de pe o aripa stiti o solutie sa le fixeze?
Incearca sa degresezi suprafata si sa aplici scotch lat, cum zice motzu (decalurile daca s-au dezlipit inseamna ca nu vor mai prinde bine). Nu lasa aripile goale, pentru ca scotch-ul, pe langa ca face aripa mai rigida, o mai si protejeaza.
#57
Postat 13 May 2009 - 09:05 PM
Se cheama glue gun
daca nu stii cum arata - il gasesti la praktiker brico dedeman etc etc
e un pistol conectat la prizulica in care bagi niscai batoane translucide de cca 8 mmdiametru
pe tzava iese asa ca mi-e rusine sa-i spun ce, da e lipicios si cald si ......
Ptiu bate-ma norocul :)
P.C . Glue gun-ul lipeste bine e fffff.usor elastic si daca vrei in viitor sa exmatriculesti servo-ul bagi mata cutter-ul si il scoti salon nu cu tot cu fuselaj .Recomand !
#59
Postat 13 May 2009 - 10:48 PM
motzu, la May 13 2009, 10:05 PM, a spus:
pe tzava iese asa ca mi-e rusine sa-i spun ce, da e lipicios si cald si ......
E foarte potrivit, ai grija doar sa nu incerci sa intinzi adezivul lichid cu mana... are 200 de grade!
#60
Postat 13 May 2009 - 11:14 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767