incepator buget appx 10 mil
#2
Postat 10 April 2009 - 08:51 PM
Nu ne-ai spus ce preferinte ai, un motoplanor sau un avion, trainer probabil.
Indiferent ce ai alege, as imparti suma in: aprox 400 o telecomanda buna 6ch minim, second, si 600 avionul.
Ca (moto)planor, de banii astia poti lua unul din cele 3 consacrate: Junior, Easyglider sau Arcus, echipate complet, mai putin radiocomanda. Fiecare din cele 3 are propriul topic, lung de cateva zeci de pagini, in care s-a spus (aproape) tot, asa ca ai unde citi si decide, sau reveni cu intrebari.
Ca avion trainer ai de ales intre Decathlon, Piper Cub si MiniMag, dar cred ca lista mai poate fi completata.
Asteptam sa mai vii si cu alte precizari ca sa te ajutam mai mult.
#3
Postat 10 April 2009 - 10:55 PM
A, si recomand cu caldura sa bagi cat mai mult simulator. FMS e ok pentru formarea reflexelor.
Google is your friend.
Numai bine si bine ai venit pe forum,
Calin
#4
Postat 11 April 2009 - 07:34 PM
Ar fi asa situatia :
nu stiu care e diferenta (ca feeling) intre motoplanor si avion trainer , am vazut azi la Chitila ceva ce mi a placut ceva gen spitfire cu 3 pale electric - frumos (Inclin catre avion )
Am inteles ca sa caut RC SH si restul kit nou.
Mai am o intrebare mai delicata sper sa nu sune a reclama am vazut ca voi comandati tot felul de kituri afara pe net , eu as vrea sa nu ma complic ( card etc) exista magazine unde sa vad live ce cumpar (am fost deja la unul poate mai sunt si altele)
Multumesc!
#5
Postat 11 April 2009 - 08:19 PM
Pilotatul a asa ceva nu e simplu. Nu cunosc pe nimeni care sa fi plecat chiar de la zero si sa fi pilotat asa ceva din prima. Se incepe cu asa numitele trainere, de ce le-o zice asa ? :rolleyes:
#6
Postat 12 April 2009 - 07:18 AM
mihai3d, la Apr 11 2009, 08:34 PM, a spus:
Ar fi asa situatia :
nu stiu care e diferenta (ca feeling) intre motoplanor si avion trainer , am vazut azi la Chitila ceva ce mi a placut ceva gen spitfire cu 3 pale electric - frumos (Inclin catre avion )
Am inteles ca sa caut RC SH si restul kit nou.
Mai am o intrebare mai delicata sper sa nu sune a reclama am vazut ca voi comandati tot felul de kituri afara pe net , eu as vrea sa nu ma complic ( card etc) exista magazine unde sa vad live ce cumpar (am fost deja la unul poate mai sunt si altele)
Multumesc!
Avionul ala mic militar este a lui Florin 100 % care este unul dintre cei mai buni piloti pe care ii vei vedea tu la Chitila ( nu spun cel mai bun ca sa nu supar
pe cineva ) si este un model care merge numai in mare viteza , altfel se angajeaza adica cade.
Daca vrei avion si nu planor ia ce a spus Calin ( Cessna sau Decathlon ) dar si la astea trebuie sa fii ajutat de cineva la primele zboruri.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 April 2009 - 07:20 AM
#7
Postat 12 April 2009 - 08:32 PM
Din ce am sapat pina acum ma gindeam doar la diferenta intre easy star ( mi l - au recomandat la magazin si pare a fi ok) si cessna sunt doua abordari diferite pt inceput la asta ma uit eu si la asta ma refeream cu "inclin spre avion "
Totusi ma gindesc ca o sa dau cu cessna de pamint si o sa am de lipit o gramada fata de ez.Care e mai rezistent si mai potrivit ?
Mai cer un sfat despre radiocomanda care fie e mai slaba si vine default cu kitul sau SH, mai buna dc. cumpar poate fi riscant ?
#8
Postat 12 April 2009 - 08:52 PM
Daca nu te prinde microbul, ura si la gara desi noi iti dorim sa te prinda...
As opta pentru easy star sau elektro uhu
Cessna ar fi bine sa o zbori asistat - primele doua daca te prinde microbul sunt mereu bune de avut in masina si tarate cu tine all over ca sa-ti mai clatesti creierasii
Dar asa cred eu...
#9
Postat 13 April 2009 - 11:15 AM
Pe cat posibil incearca sa iei un aparat care are eleroane. Asta din pacate exclude easy star-ul - exceptand cazul cand vrei sa te apuci de construit si modificat pentru a-i pune eleroane. Raman Cessna, Easy glider - recomandat varianta Pro, cu motorizare brushless - Arcus sau Junior. Calculeaza un buget si vezi ce rezulta. Arcus ARF vine cu tot ce-i trebuie, minus acumulator, charger si statie + receptor, dar cred ca in 1000 (eventual o mie si ceva...) iti poti lua un set care sa te tina destul de multa vreme. Arcusul meu zboara si acum in configuratia initiala :D
#10
Postat 13 April 2009 - 11:43 AM
Acum serios vorbind...fac parte din cei care au inceput cu un kit RTF art-tech (cu decathlonul). Pt. un incepator este tot ce ai nevoie...si este undeva cam la jumate din bugetul tau. DAR (tocmai pt. ca eu eram cu batman) iti recomand sa iei o statie buna si un kit ARF. Decathlonul se gaseste si in varianta ARF (iti mai trebuie doar radiocamonda) si e cam la 400lei. Dezavantajul kitului ARF fata de RTF (la decathlon) este acumulatorul NiMh fata de LiPo.
Oricum motorizarea originala a decathlonului este suficienta pt un incepator, iar apoi cu o investitie relativ mica (35lei/motor + 80lei/regulator) poti face cam tot ce vrei (fara 3D).
Iti vorbesc de decathlon pt ca spre deosebire de cessna e mult mai linistit si domol, iar cu o motorizare buna e foarte capabil.
Bafta!
#11
Postat 13 April 2009 - 05:53 PM
Azi am ajuns acasa mai devreme ( criza deh ! )
Pentru ca am primit atitea sfaturi incep sa ma focuses pe ce vreau mai repede decit credeam.
Ar fi asa :
DECATHLON: 5 mil
Functii RC:
- Carma
- Profundor
- Motor
- Eleroane
Continutul kit-ului:
- Radiocomanda cu 4 canale E-Fly 100B
- Fuselaj, aripa si ampenaje executate din styrofoam in matrita
- Acumulator NiMH 9.6 V/ 1000 mA
- Regulator motor instalat
- Servomecanisme pentru eleroane, profundor si cirma gata instalate
- Motor si elice montate
- Elice de rezerva
- Interfata pentru simulator FMS
- Incarcator pentru acumulator NiMH
- Manual cu instructiuni in limba engleza si romana
Are eleroane ok! dar are si tren de aterizare ceace ma cam sperie oi putea ateriza fara sa l pun in nas? Nu stiu cum e materialul rezista la buseli ?
Cam ce ziceti de piesele cu care vine ? Cam cit are autonomie?
ELEKTRO UHU 3,5 mil
Functii RC
Carma
Profundor
Turatie
Info
Motorul SPEED 400 PUSHPROP
Conceptul de elice pliabila CAM folding PUSHPROP protejeaza întregul sistem de daune la aterizare, si este extrem de eficient.
Curenti de curgere minimali asigura un timp de zbor lung.
Poate fi zburat cu doua celule LIPO sau sase celule NiMH
Caracteristici de zbor termic ideale.
E fara eleroane – cit conteaza? Planeaza mult !
A …… si cu care ies mai in avantaj financiar?
Multumesc! sper sa ma decid repede
#13
Postat 13 April 2009 - 07:02 PM
Eu zic ca la aceiasi bani, noua, MX12 nu are nici un argument in fata Optic 6.
takeoff, la Apr 13 2009, 07:28 PM, a spus:
spor
#14
Postat 13 April 2009 - 08:02 PM
Parerea mea e sa ramai la RTF. Ia tot, statie acareturi tot in acelasi kit. Vezi cu ce se mananca apoi te poti orienta. In general statia e lucrul care-ti ramane dupa ce spargi tot ce zboara, si deci e o investitie buna.
#15
Postat 13 April 2009 - 08:56 PM
Nu conteaza ca nu are eleroane, e destul de manevrabil (daca ii maresti suprafata directiei). La planoare lipsa eleroanelor nu e un dezavantaj.
Sta foarte bine in termica, Se descurca bine si la panta, insa uneori mai trebuie motor pentru a vira mai scurt.
E usor de reparat, cu superglue (decathlon inteleg ca e din polistiren, deci nu merge superglue)
Ca minus, as zice pretul. E un model de calitate, dar si pretul e pe masura.
mihai3d, la Apr 13 2009, 06:53 PM, a spus:
.....
Motorul SPEED 400 PUSHPROP
Conceptul de elice pliabila CAM folding PUSHPROP protejeaza întregul sistem de daune la aterizare, si este extrem de eficient.
Curenti de curgere minimali asigura un timp de zbor lung.
Poate fi zburat cu doua celule LIPO sau sase celule NiMH
Caracteristici de zbor termic ideale.
E fara eleroane – cit conteaza? Planeaza mult !
A …… si cu care ies mai in avantaj financiar?
Multumesc! sper sa ma decid repede
#16
Postat 13 April 2009 - 09:36 PM
Calin a punctat sec si la obiect - ia un RTF si vezi de-ti place - daca nu alergi banii cu prastia nu o sa plingi exagerat dupa 4-500 ron daca consideri ca microbul nu te prinde. Si gata, ura si la gara fii decis fara atita disonanta cognitiva.
Daca te prinde, votez cu 2 maini pentru elektro-uhu si MX-12 ca un inceput pe care nu-l vei arunca mai tarziu, mai ales ca va impune si niscai manufacturare si aeromodelism de incepator dat fiind faptul ca vine piese si nexam altceva
Pentru MX-12 am cablu trainer. Ofer ajutor
Cel mai important lucru - vii la chitila sau la 3 drumuri si orice model ai/vei avea il zbori cu cineva alaturi
Dupa care simulator simulator si o buna bucata de vreme ca sa se intipareasca in sinapse corelarea stick/miscare
Succes
#18
Postat 13 April 2009 - 10:23 PM
MX12 a fost a doua mea statie si am folosit-o aproape 2 ani, timp in care am spart N modele. Prima statie (si model) a fost ceea ce a venit cu acel cessna de care vorbeam.
Am fost mai mult decat multumit de MX12 tocmai din motivele enumerate mai sus, display mare, multe informatii (utile), meniu FOARTE elaborat, fara prescurtari si alte enormitati (ca la futaba sau Optic 6).
Prescurtarile intr-o statie entry level sunt criminale. Imagineaza-ti ca vrei sa setezi Exponentialul sau dual rate-ul. Pe langa ca nu intelegi perfect termenii, pe futaba si optic mai ai si de invatat prescutarile care uneori n-au nici un sens... ORIN? EPA? MSEL? CGL? GCGL? Sunt prescurtari care si mie imi dau probleme... darmite unuia care pune mana acum pe o statie...
Deci (desi n-ar trebui sa conteze) sunt PENTRU mx12 doar pentru considerentele de mai sus. Nu se pune problema sa le comparam din punct de vedere a fiabilitatii radio, deoarece ambele sunt foarte bune...
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Calin: 13 April 2009 - 10:24 PM
#20
Postat 13 April 2009 - 11:06 PM
In acel moment am analizat optiunile de pe piata, la rece, fara nici un bias, fara pasiune, fara brandul favorit.
Aveam nevoie sa imi aleg scula care imi oferea cele mai multe functii pentru o suma de bani, nu bling-bling.
Functii care sa imi foloseasca in zbor, nu ecrane sau sclipiciuri la care sa imi fie drag sa ma uit la ea la sol.
Am facut o analiza swot, folosit un sheet Excel cu functiile tuturor statiilor accesibile in acel moment, din care MX12 si T6 au disparut din prima, fara nici o ezitare, chirurgical. Criteriile de eliminare au fost:
- 6 canale doar in reclama, in realitate 4 si celelalte doua mixate sau switch. Si chiar * aveam nevoie * de 6 canale, toate la dispozitie.
- arhitectura nemodulara
Legat de prescurtari... Cele de baza sunt identice la toate statiile, D/R & EXP scrie * identic * si pe ecranul MX12 si pe al lui Optic 6.
La Optic in schimb pot trece la sinteza cu 150 lei sau la 2.4G 129$ in care am doua receptoare.
Pot face daca vreau sau imi trebuie, crow sau ailevator, functii pentru care altii trebuie sa schimbe statia sau sa plateasca dublu.
Cu programarea te obisnuesti, de aia exista manual. Functiile lipsa nu le mai recapeti.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 April 2009 - 11:08 PM
#21
Postat 13 April 2009 - 11:23 PM
renatoa, la Apr 14 2009, 12:06 AM, a spus:
Aveam nevoie sa imi aleg scula care imi oferea cele mai multe functii pentru o suma de bani, nu bling-bling.
Functii care sa imi foloseasca in zbor, nu ecrane sau sclipiciuri la care sa imi fie drag sa ma uit la ea la sol.
eu nu m-am complicat, am intrebat dealerul ce statie mi se potriveste si am pus mana si am luat-o, fara complicari cu excel dume si vise. Nu stiam nici de JR nici de Graupner sau Futaba. Iar pe vremea aia Hitec nu erau pe piata cu statii (din cate stiam eu atunci). In plus, bling bling-ul ala conteaza foarte mult daca vrei sa-l setezi pe camp nu cari manualul sa inveti prescurtarile. Iar pentru tipul de coada avea setari, oricum ciorile despre care vorbesti sunt iar vise, pariu ca nici n-ai vazut asa cozi...
Am renuntat la MX12 in favoarea MX22 cand aveam nevoie de 2 servouri pe profundor. In rest are 6 canale nu 4 + 2 mixuri, deci excelu ala nu prea ti-o folosit. Dar poate ma insel
Citeaza
Legat de prescurtari... Cele de baza sunt identice la toate statiile, D/R & EXP scrie * identic * si pe ecranul MX12 si pe al lui Optic 6.
ihi, dar restul prescurtarilor? D/R e de inteles... restul nu. Si chiar conteaza.
Cu modularitatea ai o bulina rosie, dar la duma cu 2.4 lasa-ma sa ma indoiesc ca ai trecut pe 2.4... tu, cel care uraste din toti porii pe toti si toate care au trecut in aceasta frecventa :D
Aceasta postare a fost editata de Calin: 13 April 2009 - 11:26 PM
#22
Postat 13 April 2009 - 11:28 PM
MX-12
Access the Function mode by pressing the Down and Select keys simultaneously.
Press either the Up or Down key until D/R EXP appears in the upper left corner of the LCD.
Press the (+) ir (-) key until the desired channel (aileron, elevator or rudder) appears.
Hitec
Enter the programming mode by pressing the two Edit Up Down keys (the two keys on the far left) at the same time.
Press either Edit Up Down key until the EXP menu appears as shown
By pressing the Data +Increase or -Decrease keys, you can add or subtract from the numerical value displayed.
#24
Postat 13 April 2009 - 11:34 PM
Calin, la Apr 14 2009, 12:31 AM, a spus:
Nu vand nimic. Repet, nu am nimic la vanzari aici in acest sens.
Mihai, daca te contactez cumva privat sa iti ofer o statie din asta, te rog sa ma faci de ras aici in public.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 April 2009 - 11:36 PM
#27
Postat 14 April 2009 - 07:28 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#28
Postat 14 April 2009 - 06:21 PM
pccdtk, la Apr 14 2009, 08:28 AM, a spus:
Daa ar fi super, da ma uit la o comanda comp. Mx12 Graupner e de 35 mhz cred e vreo 150 eur.(alte sugestii?)
O sa ne vedem la Chitila? acolo zbori?
asa ca dc m a ajuti cu modelul pot zbura mai devreme chiar dupa ce am cumparat comanda, super!
#29
Postat 14 April 2009 - 11:34 PM
mihai3d, la Apr 14 2009, 07:21 PM, a spus:
O sa ne vedem la Chitila? acolo zbori?
asa ca dc m a ajuti cu modelul pot zbura mai devreme chiar dupa ce am cumparat comanda, super!
...in cazul acesta ma apuc sa modific suporturile servourilor ( la primele zboruri am folosit servouri de 16 gr. primite de la un prieten ) pentru servouri de 8;9 gr. SG90 de exmplu .....batiul de motor a fost confectionat pentru un motor brushless ROXXY 2216/ 25 sau ROXXY 1820/ 10. Daca te decizi pentru un altul mai ieftin iti modific si batiul ....
....stau in Chitila si ies la zbor in principiu mai mult in timpul saptamanii....
....cat despre radiocomanda ai putea sa te orientezi catre una in 2,4 GHz ...ai scapa in principiu de interferente ( receptor mai usor - antena mai scurta - raza de actiune mare etc.) ...
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#30
Postat 15 April 2009 - 09:12 AM
mihai3d, la Apr 13 2009, 06:53 PM, a spus:
DECATHLON: 5 mil
*****
Are eleroane ok! dar are si tren de aterizare ceace ma cam sperie oi putea ateriza fara sa l pun in nas? Nu stiu cum e materialul rezista la buseli ?
Cam ce ziceti de piesele cu care vine ? Cam cit are autonomie?
Salut...decizia iti apartine...dar eu pot sa iti dau cateva raspunsuri. La primele zboruri cu decathlonul nu am folosit trenul de aterizare (la recomandarile lui Protheus caruia ii multumesc). Lansat din mana si aterizat pe burta. Apoi din mana si aterizat pe roti. Materialul rezista la buseli si chiar daca se rupe/sparge se lipeste cu monocomponent si a doua zi e ca nou. Cu ce vine el...zboara cam 25min. Singura "chestie" care vad ca s-a schimbat e accu. Si eu si fratemiu le-am luat RTF de la Botosani si avem accu LiPo...acu vad ca sunt cu NiMh. Pentru mai multe detalii despre decathlon uitate pe "kit review" sau la "jurnal de zbor" (cauta posturile mele) si o sa vezi cum zboara. In prezent am schimbat motorizarea cu una BL si pot spune ca decathlonul poate mult mai multe decat sunt eu in stare sa fac cu el.
Bafta!