Modelism - RHC Forum: constructie Kit Ansman Vapor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

constructie Kit Ansman Vapor mici probleme

#1 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 01 April 2009 - 10:59 PM

Fiind prima mea masina, nu stiu daca este ceva normal, care va disparea in timp, sau intr-adevar am o problema. La unghiuri mari, apropriate de maxim, cand rotesc de el, se poticneste, sau chiar se blocheaza (trece peste daca invart mai puternic). Am gasit si o poza cu ele:
http://cgi.ebay.de/KARDANWELLEN-VAPOR-NEU-...ptZRC_Modellbau
M-am gandit ca poate e din cauza ca nu are vaselina, asa ca am incercat si varianta asta. Am folosit niste vaslina groasa (grafitata, de auto; pare de calitate). Insa in afara de faptul ca se misca mai greu, nu mi s-a parut ca s-a ameliorat situatia.

Aveti idee de la ce ar putea fi, si cum as putea rezolva?

Multumesc,
Cosmin
0

#2 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2009 - 11:22 PM

Vaselina nu o sa ajute cu nimic ba chiar mai rau face in conditiii de offroad va atrage tot praful si se va transforma intr-un amestec de vaselina+praf mai tare decat orice pasta abraziva
Nu am inteles cand anume ai probleme cand cotesti rotile din servo sau din mana. Pentru ca de cele mai multe ori servoul nu le va putea impinge cat ajung ele impinse de mana si deci in mers nu vei avea problema aceasta
Daca problema apare cand masina este suspendata si bratele suspnsie sunt cel mai jos punct posibil, atunci este simplu modifici setarile de drop ale basculelor..mai exact pe bascula ai un imbus ingropat care il strangi pana vezi ca suspensia nu mai cade atat de mult.
In orice caz orice legatura cardanica are un unghi maxim la care lucreaza fara prirderi prea mari.
Poate s-au mai confruntat si alti posesori cu problema aceasta.
0

#3 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 01 April 2009 - 11:54 PM

Le-am incercat din mana... si da, bratele cad cam jos, masina nu este complet construita, probabil cand o sa termin va fi mai grea, si se va lasa mai mult. In legatura cu vaselina, chiar nu trebuie sa fie nimic acolo? Cand le-am desigilat, aveau ceva ulei pe ele... probabil ulei de mecanica fina?
0

#4 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 12:44 PM

Daca pe fata masinuta ta are constructie ca la Ansmann virus trebuiesc slabiti "pivotii" de fier ("bilutele") care intra in fuzeta. E un hex mare in exterior si in interior e unul mai mic care nu trebuie strans la maxim. Adica problema poate fi cauzata din cauza ca distanta dintre fuzeta si bascula e prea mica si nu lasa planetara sa lucreze cum trebuie.
Daca zici ca tu montezi masinuta ar trebui sa iti dai seama. Macar zi ce model ai sau pune o poza. :( Am incercat sa pun si o poza dar e prea mare si nu am timp sa o micsorez si nici sa elaborez o descriere mai buna ca aceasta. Eventual cauta tu poze pe net sa vezi cum are virusul fuzetele.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Lev: 02 April 2009 - 12:46 PM

0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 April 2009 - 01:48 PM

N-am folosit cuplajul asta dar cred ca e o varianta simplificata a celui cardanic. Dezavantajul lui este ca viteza unghiulara a arborelui de iesire este variabila (in functie de unghiul dintre elemente), chiar in conditia in care viteza unghiulara la arborele de intrare este constanta. Doar cand arborii sunt coaxiali atunci vitezele sunt egale. E rara situatia asta la modelele mici.
Pentru omega1=const., omega2max=omega1/cosalfa si omega2min=omega1*cosalfa, unde alfa e unghiul intre elemente. Asta-i la cardanicul adevarat, dar aici crucea este impartita intre cei doi arbori care raman paraleli. Un brat al crucii este la arborele motor si celalalt la cel condus si nici nu stiu daca sunt la 90 grade. Parca cele doua bolturi sunt paralele. Aproape sigur nu se potriveste teoria de la cardanice.
Posibil sa intervina doar lungimea activa a boltului de antrenare, care este variabila in timpul rotirii chiar daca elementele isi pastreaza orientarea axelor longitudinale (brat minim la bolt perpendicular pe planul arborilor si brat maxim cand sunt toate coplanare). Pana la urma, efectele sunt aceleasi, rotatie neuniforma, variabila cu unghiul.
Era o formula cu momentul in functie de viteza unghiulara. Ideea e ca-i asa cum zice Flo234, ca spre anumite unghiuri intre elemente apar probleme. Rezolvarea ar fi introducerea unui al doilea cuplaj dar e aproape imposibil in acelasi gabarit sau reducerea unghiului intre elemente. (De aceea piesele cu bolturi sunt asa lungi.)
Alte solutii nu cred ca ai sa rezolvi situatia daca folosesti cuplajele astea. Poate ai probleme de reglaj, cum zicea si Lev si se blocheaza ceva, din cauza contactului intre elemente (boltul se blocheaza in capatul canalului la unghiuri mari). Scuze daca mai mult am incurcat.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 April 2009 - 01:49 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 02 April 2009 - 02:41 PM

Multumesc de idei, nu incurcati deloc, daca nu inteleg, citesc mai cu atentie. Cel putin la o prima citire am inteles faza cu rotirea care nu este constanta, din cauza orientarii boltului. O sa refac montajul diseara, sa vad daca se imbunatateste cu ceva, asa cum a sugerat Lev.

M-am uitat la niste poze cu cvd-urile de la Virus, par diferite. La mine are un fel de bila bagata intr-o cupa. Legatura dintre cele doua este printr-o mica tija. La Virus vad ca au un mic cub si se prind cele doua elemente de el. Pentru o poza cu mecanismul de la Vapor, am pus un link in primul post.

Ah, da, am uitat, modelul este Ansmann Vapor 1:8 kit. Cand ajung acasa, o sa pun poze si cu mecanismul, asamblat si desfacut.

Aceasta postare a fost editata de cosminb: 02 April 2009 - 02:54 PM

0

#7 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 02 April 2009 - 10:09 PM

Iata si pozele...

Asamblat:
Imagine atasata: cvd_assembled.JPG

Dezasamblat:
Imagine atasata: cvd_disassembled.JPG
0

#8 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 10:33 PM

Felul cuplajului nu este problema ci unghiurile mari la care vrei tu sa lucreze in realitate nu ajungi la unghiurile acelea sau nu ar trebui sa ajungi daca tot este setat cum trebuie.

Downlodeaza-ti documentul respectiv, ar trebui sa te ajute. Explica toate setarile la un buggy/truggy precum si dropul suspensiei, cum sa modifici in asa fel incat sa nu mai cada basculele atat de mult.Sunt curios daca pui amortizoarele daca mai ajungi la unghiurile acelea, am impresia ca si asta este una din probleme, termina de montat kitul si vezi daca mai ai problema asta.
Bitex a explicat foarte bine teoria in spatele sistemului care este gandit in principiu bine si isi face treaba mai mult decat suficient dar pentru anumite unghiuri de lucru care in utilizarea normala a modelului nu sunt depasite.

http://www.teamxray....hp?file_id=4461
0

#9 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 05 April 2009 - 12:33 AM

Salut,

A inceput sa ma sacaie construirea kitului de Vapor. Ultima problema aparuta este legata de inaltimea servo-urilor. Acestea impiedica ansamblul pieselor 'electrice' sa se aseze cum trebuie pe sasiu. Stau 'in aer' pentru ca servourile se pare ca sunt cu mult mai inalte (5mm aproape) decat ce ar accepta locasul. Insa mie mi s-au recomandat aceste servo-uri atat de la un magazin din Romania, cat si de la unul din UK. Ce pot face in acest caz? Mentionez ca servo-ul cu cea mai mare diferenta este cel de throttle. A reusit cineva pana acum sa monteze vreun kit de Vapor complet?

Multumesc,
Cosmin
0

#10 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 05 April 2009 - 09:37 AM

daca nu ai la servouri niste garnituri de cauciuc, poti folosi saibe.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#11 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2009 - 03:28 PM

Vezi postareacosminb, la Apr 5 2009, 01:33 AM, a spus:

Salut,

A inceput sa ma sacaie construirea kitului de Vapor. Ultima problema aparuta este legata de inaltimea servo-urilor. Acestea impiedica ansamblul pieselor 'electrice' sa se aseze cum trebuie pe sasiu. Stau 'in aer' pentru ca servourile se pare ca sunt cu mult mai inalte (5mm aproape) decat ce ar accepta locasul. Insa mie mi s-au recomandat aceste servo-uri atat de la un magazin din Romania, cat si de la unul din UK. Ce pot face in acest caz? Mentionez ca servo-ul cu cea mai mare diferenta este cel de throttle. A reusit cineva pana acum sa monteze vreun kit de Vapor complet?

Multumesc,
Cosmin


sigur nu ai pus servoul sub placa in loc sa fie deasupra placii de electronica
0

#12 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 05 April 2009 - 09:04 PM

Nu, am respectat intocmai instructiunile din manual. Pana la urma cred ca o sa urmez sfatul lui porcofon, si sa ridic servo-urile cu saibe si distantiere. Insa pentru asta tb sa iau niste suruburi mai lungi, sper sa gasesc. Ar fi nevoie de 4 suruburi de aprox. 3x15mm si inca 4 de aprox. 3x18mm.

Iata si o poza cu ansamblul electric, in forma lui curenta:
Imagine atasata: ansamblu_electric.jpg

Aceasta postare a fost editata de cosminb: 05 April 2009 - 09:05 PM

0

#13 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

  Postat 06 April 2009 - 12:35 AM

In legatura cu ajustarile necesare pentru un model off-road, dar si mentenanta aferenta nitro, am gasit ca manualele pot fi o sursa foarte buna de informatie.

De exemplu, am gasit urmatorul manual de la HPI (pt Hellfire parca):
http://www.hpiracing...r/pdf/10500.pdf

Am observat diferenta mare intre calitatea manualului HPI, si cea de la Ansmann-ul meu, e ca de la Dacie la Ferrari (exagerez un pic). :)
0

#14 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 06 April 2009 - 06:55 PM

In legatura cu suruburile mai sus mentionate "4 suruburi de aprox. 3x15mm si inca 4 de aprox. 3x18mm" are cineva asa ceva? Trebuie sa nu fie din cele cu capul ingropat. Preferabil umbrela, pentru servo-uri.
0

#15 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

  Postat 07 April 2009 - 01:35 AM

Mda... am scos in seara asta si servo-urile din locasuri, si am incercat sa asez ansamblul in masina. Sunt decalate complet. Deci nu e numai problema servourilor, chiar si fara ele, placa de metal din mijloc (cea verde) nu se aseaza complet peste suportul cu care vine diff box-ul din mijloc. Exista un decalaj de 2-3mm, ceea ce mi se pare foarte mult. Deja sunt buimacit, nu inteleg cum a fost facut designul masinii. Din pozele din manual reiese ca tb sa vina corect la locul lui. Dar dimensiunile cutiei de la baterie, si cele ale cutiei de la receptor nu se "impaca" cu nivelul suportului de pe diff box. Este total aiurea, o porcarie de kit, numai probleme cu el... :)

Totusi, intreb inca o data, a reusit cineva sa il asambleze? Eu unul nu inteleg cum vin piesele astea, sunt ca nuca in perete. Le-am dat si un mail la info@ansmann-racing.com sa intreb de support, sper sa imi raspunda cineva.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu