Modelism - RHC Forum: Device Charlie macheta - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Device Charlie macheta 1switch comanda TREN, BECHIE, TRAPA, FLAPSURI

#1 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 March 2009 - 10:16 PM

Salut,


...tot la cererea unora dintre voi am pus la punct un device nou dedicat celor care vor sa automatizeze o macheta fara sa foloseasca o statie cu N-spe mii de canale.

este vorba de a activa 2 faze de zbor...DECOLARE si ATERIZARE folosind un singur canal din statie, adica un switch cu 2 pozitii.

Prin acest switch se executa urmatoarele...la DECOLARE se ridica trenul de aterizare principal se ridica incet incet (5s) bechia, se inchide trapa care "ascunde" bechia si tot incet incet odata cu bechia se ridica flaps-urile. La ATERIZARE se intampla totul invers. Se activeaza trenul principal de aterizare, se deschide rapid trapa ca sa iasa bechia si apoi ies incet-incet (5s) bechia si incet-incet flapsurile in acelasi timp.

Deci este o mica automatizare care actioneaza servo pentru tren aterizare penumatic, BECHIA, TRAPA si FLAPS-urile toate dintr-un singur switch.


Mai jos este si un link:Youtube - device in filmuletz nu se vede si device-ul din eroare de greseala.


Succese
0

#2 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 27 March 2009 - 10:54 PM

Poti sa imi zici cat ma costa si pe mine acest dispozitiv, cred ca i-ar sta bine pe un IAR 80?
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 March 2009 - 11:20 PM

Am o singura problema.Cum ai calculat miscarea flapsului in faza de decolare/aterizare?(Oare modelele noastre au nevoie de flaps in decolare/aterizare?)
Sau cum poate fi modificata, in functie de model,viteza/directia relativa a vantului si de cerintele modelului?
Device-ul este ok,parerea mea este sa elimini flapsul din ecuatie.
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 March 2009 - 11:37 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Mar 27 2009, 11:20 PM, a spus:

Am o singura problema.Cum ai calculat miscarea flapsului in faza de decolare/aterizare?(Oare modelele noastre au nevoie de flaps in decolare/aterizare?)
Sau cum poate fi modificata, in functie de model,viteza/directia relativa a vantului si de cerintele modelului?
Device-ul este ok,parerea mea este sa elimini flapsul din ecuatie.



Silviu...stiu ce vrei sa spui...tocmai din cauza asta am scris si la sectiunea de machete :) ... acest device a venit la cererea cuiva care face o macheta.

Pentru zbor cu performante ar trebui normal ca flapsul sa fie pe cana separat cu posibilitati de trimare etc ...functie de ce zici tu.

Acest canal se poate ignora si flapsurile se pun pe canal separat...
0

#5 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 28 March 2009 - 10:37 AM

Salut,

Dispozitivul (programul) a fost creat la cererea mea. Am pornit de la niste constrangeri actuale (statie cu numai 6 canale). Cum vreau ca eleroanele sa fie pe ch 1+6, sa le pot regla diferential, imi lipsea un canal.
La sugestia lui Pavcostel am luat legatura cu Charlie pentru ceva mult mai simplu, adica sa scot in siguranta cinci servo dintr-un canal. Urma sa rezolv temporizarile cu niste dispozitive Go-Slow iar secventierea sa o fac mecanic. Cu device Charlie, proiectul s-a dezvoltat si a rezolvat si miscarea temporizata a doua iesiri, bechie si flaps, plus secventierea miscarii bechiei cu inchiderea/deschiderea trapelor.

In privinta flapsului, Silviu are dreptate. Partial.
Intr-adevar flapsul se foloseste in concordanta cu conditiile meteo -vant.
Dar Silviu a uitat ca e arbitru la machete si ca daca nu-l folosesti se depuncteaza. E drept ca poti anunta juriul si sa nu-l folosesti la decolare, dar la aterizare e obligatoriu. Si nu e nevoie de trimare. Trebuie ca unghiul de pe modelul 1:1 sa fie reprodus intocmai pe macheta.
Oricum, e mai bine sa ai disponibila functia decat sa tanjesti dupa ea.
Proiectul a fost implementat de Charlie in timp record. Sambata trecuta am discutat prima oara si ieri l-am primit (ieri am reusit sa ne intalnim, dispozitivul fiind gata de joi).

Multumesc Charlie,

Adrian
P.S. Dupa ce reusesc sa montez totu pe model sper sa pun un filmulet cu implementarea dispozitivului.
P.P.S. Dispozitvul mai are doua iesiri disponibile pentru alte functii.

Aceasta postare a fost editata de atro: 28 March 2009 - 10:39 AM

0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 March 2009 - 06:03 PM

Pe mine m-ati convins,jos palaria.
Felicitari!
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2009 - 11:53 AM

Felicitari Charlie ! E foarte bine ca apare SI forma asta de modelism, dezvoltare de module la cerere. Unele exista (si ce daca?) iar altele asteapta sa fie descoperite.
Subscriu si eu la necesitatea folosirii flapsului la unghiuri diferite, functie de conditii.

Asta a fost introducere, am inceput sa scriu in dorinta de a atrage atentia asupra unui aspect. Banuiesc a un electronist ca Charlie s-a gandit la asta dar nu a scris nimic. Atentie cu alimentarea! Avem 5 servo standard pe un canal, fapt ce ar putea duce la suprasolocitarea baretei de contacte in zona canalului respectiv. Poate ar fi indicata folosire unui "semi-power-box", s-a mai scris pe forum despre asta la planoare de 4m, le facea Manel (dar se lasa rugat mult). Asta asigura alimentare separata la servourile alea.

zic si eu...

Cu stima
0

#8 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2009 - 12:46 PM

Vezi postareaMen, la Mar 29 2009, 12:53 PM, a spus:

Subscriu si eu la necesitatea folosirii flapsului la unghiuri diferite, functie de conditii.

Avem 5 servo standard pe un canal, fapt ce ar putea duce la suprasolocitarea baretei de contacte in zona canalului respectiv. Poate ar fi indicata folosire unui "semi-power-box", s-a mai scris pe forum despre asta la planoare de 4m, le facea Manel (dar se lasa rugat mult). Asta asigura alimentare separata la servourile alea.

zic si eu...

Cu stima


Repet ce am scris si lui Silviu.
Vrei, nu vrei, la machete flapsul, daca exista, e obligatoriu (exceptand decolarea cand se poate face cerere la arbitri sa nu fie folosit) si la unghiurile folosite de prototip.

In privinta consumului.
Dispozitivul e folosit numai la decolare si aterizare. Durata maxima de folosire e de 10s (in varianta actuala).
Din cele 5 servo (sau 4 daca reusesc sa comand flapsul cu un singur servo, cum as vrea), trei sunt micro - comanda valva pneumatica, comanda bechie si comanda trape.
Numai pe flaps am sevo standard de 7,4kg/cm/4,8v.
Toate servomecanismele sunt alimentate simultan pentru aproximativ 0.25s.
Cel mai mult, 5s, consuma cand, simultan, functioneaza ridicarea/coborarea bechiei si flapsul. Un micro si 1-2 standard.
Cred ca nu voi avea probleme.

Toate aceste comenzi au fost implementate pe hardul existent, fara cablaj custom.
Daca se modifica cablajul, se poate face alimentare separata pentru servo, eventual la 6V si se poate adauga si un electrolitic mare care sa preia varful de curent pe sarcina.

Adrian
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 29 March 2009 - 02:07 PM

Vezi postareaatro, la Mar 29 2009, 01:46 PM, a spus:

si la unghiurile folosite de prototip.

Chiar si prototipul foloseste unghiuri diferite in functie de conditii.
La machete e si mai complicat,intrucat decolarea/aterizarea cu flapsurile scose e ceva mai tricky,foarte rar vezi asa ceva(in afara de planoarele mari)
De aceea am carcotit un pic,ma gandeam ca flapsurile sa aibe macar 3 pozitii fixe cu un timer de 3-5 secunde intre pozitii.
Si aici e de experimentat,depinde de model,de motorizare,de conditii,etc.
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2009 - 03:38 PM

Intr-adevar depinde de la model la model.
Spitfire (cel putin pana la Mk IX) avea doua pozitii: complet scos si complet sus.
Mustangul, ca si Me 109 G avea 5 pozitii. In manual scrie ca la decolare se scoate 200 (numai daca era nevoie).
P51 si Me 109 aveau o pozitie "de lupta" in care flapsurile se scoteau 100.

Acum, cu dispozitivul de care vorbim, cu o singura comanda on/off nu cred ca e posibil sa fie realizat practic.
Ar fi preferabil sa se poata stabili o pozitie de decolare diferita de cea de aterizare si aici va dau dreptate. Nu stiu daca e posibil.
La decolare flapsul sa fie sus iar la aterizare cursa sa se stabileasca experimental, mecanic.
Ce zici Charlie?

Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 29 March 2009 - 03:39 PM

0

#11 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 29 March 2009 - 04:51 PM

Am sa va raspund pe rand:

Intai problema de alimentare:
Mufa standard de servo este data la 3A. Device-ul meu se alimenteaza printr-o astfel de mufa din receptor si receptorul la randul lui din acumulatori tot printr-o astfel de mufa. Deci trebuie luate in calcul aceste aspecte.
Daca este nevoie se poate adauga inca un fir de servo cu mufa lui si atunci alimentarea se face prin doi conectori de servo, deci si curent dublu, si redundanta...etc...este chiar si recomandat.

Si la device-ul meu ca si alte receptoare bara de + si - sunt comune...traseele sunt foartescurte...as spune ca nu rezista servourile voastre la cat rezista bara de plus. Sa nu mai zic ca se duce naibi mufa de servo se alientare cu mult inainte sa se duca bara de plus :unsure:

A doua problema legata de FLAPS:
Exista o solutie care se poate implementa elegant si simplu si anume: Switch-ul se poate pune pe un canal proportinal si se pot regla valorile intre care comuta el adica intr-o parte sa fie +100 si in cealalta sa fie -80 sau -90 sau -55 etc. Eu pot lua aceasta info si pentru servo de FLAPS sa pun chiar aceasta valoare si in acest fel se poate chiar regla pozitia flaps-ului in jurul valorii respective regland EPA acelui canal din statie. Simplu nu?

Se poate pune chiar un potentiometru pe post de comutator. Jumate de cursa este ATERIZARE si jumate este DECOLARE...doar ca pe fiecare portiune se si face o reglare FINA, FINA a FLAPS-ului in pozitia dorita.

Pana in coada se poat face multe cu un procesor ca asta dar trebuie sa ne gandim si daca merita.




Succes si va stau la dispozitie cu alte info daca aveti nevoie.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu