MARTIE 2009 Vine, vine, primavara si se zboara-n toata tara
#121
Postat 21 March 2009 - 07:43 PM
M-am trezit la 6:45 AM ca trebuia sa fiu la 8:00 in Popesti Leordeni sa iau compactorul. Urc modelele in duba si pornesc spre Adyc cu care aveam intalnire la 7:30. Il pescuiesc pe Adyc, care pana la urma a venit si el cu masina lui si o taiem spre Popesti. Toate bune si frumoase pana aproape de Big Berceni unde mi s-a aprins becul de baterie. Parchez, ridic capota: cureaua rupta, dar macar de era numai atat! Ma uit mai atent si vad fulia de la A/C dezaxata de restul. Trag cu mana de compresorul de A/C, flencanea, suportul rupt. Injur tot neamul german , mut Sky Cat-ul in Octavia lui Adyc, start-box-ul si repede la Popesti ca s-a facut 8. Buuuuuun! Ne intalnim cu Mugur, agatam platforma de duba lui si, via centura, o luam spre Chitila. Nu facem 200m pe centura si ne opreste politia. Dupa doua ore rezultatul era unul trist: Mugur pasibil de dosar penal pt. depasirea categoriei si cu permisul suspendat pe perioada cercetarilor (deocamdata). Tovarasii militieni au fost neinduplecati, au zis ca pt. duba+ remorca trebuie B+E sau C daca duba+remorca < 12t. Culmea ca Adyc are categoria C, dar era deja prea tarziu. Intr-un final, cu Adyc la volanul dubei, ajungem pe la 11:00 la Chitila. Punem compactorul in functiune si constatam ca nu vibreaza! Iar injuraturi, alta jumatate de ora pierduta pt a descoperi ca romanul e inventiv! Compactorul avea un swich pt. punct mort care nu lasa motorul sa porneasca decat in aceasta pozitie sau oprea vibratiile cand statea pe loc. Bineinteles ca swich-ul era dus iar oamenii pusesera contactul pe direct. Am facut o gainarie si pe la 11:30 ne-am apucat de compactat. Rezultatul nu e unul spectaculos, valurile mari au ramas dar nu mai sunt denivelari mici si abrupte. Pt. a face pista patinuar ar fi nevoie de un greder si un compactor de 5 tone, oricum e mai bine decat inainte, nu cu mult dar este. In rest.....am bagat trei rezervoare cu SkyCat-ul pe un vant taios si inghetat ca starea de spirit pe care am avut-o azi (de cacat)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#122
Postat 21 March 2009 - 09:28 PM
Multumim pt. ca ati rezolvat cu denivelarile ramase de la masini, erau rele rau.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#123
Postat 21 March 2009 - 10:27 PM
Art. 53. Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
[...]
:) CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
Deci duba e categoria B, daca are sub 8 locuri...
Iar daca remorca are sub 750 kg, iaca ca ajunge b.
Depinde deci de remorca...
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#124
Postat 21 March 2009 - 10:45 PM
S-a zburat astazi la Chitila, dar a fost un vant.............de se misca si compactorul pe camp.
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 21 March 2009 - 10:45 PM
#125
Postat 22 March 2009 - 06:33 AM
Aaa, m-am dat cu un Ansmann Virus termic, maaama ce distractie. Multumesc posesorului! :)
Va rog eu nu mai aduceti masinute termice la Chitila ca am necazuri acasa dup-aia. ;)
#126
Postat 22 March 2009 - 09:31 AM
docmarius, la Mar 21 2009, 10:27 PM, a spus:
Art. 53. Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
[...]
:rolleyes: CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
Deci duba e categoria B, daca are sub 8 locuri...
Iar daca remorca are sub 750 kg, iaca ca ajunge b.
Depinde deci de remorca...
Esti sigur-sigur? Noi ne incadram la punctul 3. Adica duba 3,5 t, remorca 3 t.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#127
Postat 22 March 2009 - 09:33 AM
typer, la Mar 21 2009, 09:28 PM, a spus:
Multumim pt. ca ati rezolvat cu denivelarile ramase de la masini, erau rele rau.
Urmele de la masini nu le-am rezolvat, (daca te referi la alea pe care se face accesul la parcare), pt ca se vor face la loc destul de repede. Trebuie sa delimitam pista cumva pana in urmele alea.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#128
Postat 22 March 2009 - 09:36 AM
MLGore, la Mar 22 2009, 09:31 AM, a spus:
era citata legea acolo, deci cu siguranta e 100% sigur :rolleyes:
P.S. imi pare si mie rau de ce-ati patit... sper s-o scoateti basma curata intr-un final..
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 March 2009 - 09:46 AM
#129
Postat 22 March 2009 - 10:02 AM
Kriminel, la Mar 22 2009, 09:36 AM, a spus:
P.S. imi pare si mie rau de ce-ati patit... sper s-o scoateti basma curata intr-un final..
O scoatem la capat pana la urma, dar informatia de sus e gresita sintactic. La punctul trei: 3. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca A CAREI (trebuia al carui) masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
PS. Daca vreti sa aveti pista ca patinuarul trebuie asa: arat, discuit, bagat grederul, compactat.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#130
Postat 22 March 2009 - 10:11 AM
MLGore, la Mar 22 2009, 10:31 AM, a spus:
Din pacate la pct. 3 e o virgula nepusa in text. adica masa intregului ansamblu nu trebuie sa depaseasca 3500 kg.
http://www.123auto.ro/Chestionare-Auto/Nou...l-de-conducere/
"ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul din categoria B si remorca, in cazul in care masa totala maxima autorizata a ansamblului nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator; "
#131
Postat 22 March 2009 - 12:35 PM
E vorba de ansamblu, ca altfel varianta 2 (aia cu 750) nu si-ar avea rostul.
Exista si o varianta republicata in 2007. Ar trebui cautat.
Cred ca nimsoc a pus link-ul de rigoare, dar parca as cauta un document mai oficial, aici existand niste discrepante...
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 22 March 2009 - 12:39 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#132
Postat 22 March 2009 - 01:18 PM
deci legea e foarte clara sau mai bine zis curva iar militianul a interpretat asa cum a vrut el sau cum a inteles, deoarece nici el prea sigur de ceea ce face si nu a luat o masura corespunzatoare unei infractiuni ...
concluzia e clara, ansamblul pe care il conducea Mugur se incadra perfect la categoria B deoarece in articolul de mai sus spune clar:" si o remorca a carei masa totala ....." dar, conform celorlalte articole care urmeaza nici cu categoria C nu ai voie sa conduci un astfel de ansamblu :
CATEGORIA C:
1. autovehiculul, altul decât cel din categoria D, a cărui masa totala maxima autorizata este mai mare de 3.500 kg;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masa totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
In concluzie , daca cel care aplica legea respecta articolul 3 de la categoria B , nu ii face nimic lui Mugur dar daca isi da seama ca exista o greseala in acel articol si face referire la celelalte articole, atunci Mugur e pasibil de pedeapsa.
Imi pare rau pentru el insa acel Militian care mi-a spus ca am voie sa conduc acel ansamblu trebuie strans putin de oua pentru ca m-a impins catre o infractiune.
Cred ca pe asta trebuie sa marjam noi ...sa mergem si incercam sa cadem la pace cu ei ...ori in lasa pe Mugur in pace ori ii facem reclamatie celui care mi-a spus ca eu pot conduce acel ansamblu ....l-am mai intrebat si daca e sigur :rolleyes:)
Aceasta postare a fost editata de adyc: 22 March 2009 - 01:20 PM
#133
Postat 22 March 2009 - 01:48 PM
- autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara locului conducatorului, nu este mai mare de 8;
- ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul din categoria B si remorca, in cazul in care masa totala maxima autorizata a ansamblului nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
- triciclurile sau cvadriciclurile avand masa proprie peste 550 kg;
Asta e legea actualizata ...deci Mugur e pasibil de pedeapsa.
#134
Postat 22 March 2009 - 02:12 PM
(3) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (2) se sanctioneaza si persoana care încredinteaza cu stiinta un autovehicul sau tramvai, pentru conducerea pe drumurile publice, unei persoane care se afla în una dintre situatiile prevazute la alin. (1) si (2) sau unei persoane care sufera de o boala psihica ori se afla sub influenta unor produse ori substante stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora.
In acest caz , Politistul e cel care mi-a incredintat autovehicolul spre conducere ..deci ori il amendeaza si pe el , ori il da afara pentru incompetenta :rolleyes:)
#137
Postat 22 March 2009 - 09:01 PM
Merg de curiozitate la mosu si vad modelul frumos cu electronica de marca si statie Wfly in 35 ch. 75, il intreb daca a pornit statia si zice ca da, apoi ii explic ca era dtoria lui sa ma intrebe de frecventa si canal la care mosul zice ca nu a stiut ca eram in aer desi zburam la firu ierbii. Am trecu pe ch. 69 si am zburat mai departe fara incidente.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#138
Postat 22 March 2009 - 09:52 PM
casper20, la Mar 21 2009, 04:28 PM, a spus:
Timp frumos de zbor dar putin frig si vant cu directie schimbatoare.
Am zburat si in termica vreo 10 minute cu un castig de altitudine de vreo 300m cu start de pe la vreo 100 de metri.
Sper ca sapatamana viitoare sa fim si mai multi :rolleyes: .
da,unul dintre cele 2 EZ era al meu,ieri chiar a fost fain,dar era sa ma si "tunzi" cu FW190,azi am fost la sovata,la o panta destul de frumoasa,soare mult dar cam batea vantul,am zburat easy glider-u bine pana l-a bagat o rafala nervoasa de vant in pamant...am iesit cu juma din aripa din spate rupta,am pus-o la lipit cu fibra de carbon in ea,maine daca este vreme de zbor buna ma duc la aeroport
#139
Postat 22 March 2009 - 10:22 PM
Revenind.. Dupa ce m-a ajutat Florin cu stabilitul CG-ului, am zburat un pack fara incidente, ba chiar am incercat eu si vreo doua loopinguri si un tonou (daca tot am intarit aripa cu carbon). Au iesit patetic bineinteles, icepator fiind. La un moment dat m-a furat si vantul si am ajuns pe terenul din fata (trecut peste masini, strans din buci puternic in acel moment, adus inapoi pe aceeasi cale). Imi cer scuze celor care au avut emotii la acea faza, bine ca nu s-a intamplat nimic rau (deocamdata mai mult ma piloteaza el pe mine decat eu pe el)
La al doilea pack am reusit ceea ce nu-mi doream, sa-l aduc deasupra capului, sa pierd linia orizontului, sa nu-mi dau seama daca zbor in sus sau in jos si sa il infig ca pe o torpila in mama terra. Urmari: trecut prin panoul parafoc cu motorul (bucati de spuma si de plastic peste tot), infundat axul la motor, crapat aripa in doua (noroc cu bagheta de carbon ca a ramas intr-o bucata aripa).. dar dupa cum spunea hash si alti cativa maestri prezenti, lipici, rabdare si va zbura din nou.
Intrebari pt cei mai experimentati si care au pornit tot de la Cessna lu' Art-Tech:
1. de cat sunt suruburile alea de plastic care tin aripa, ca am reusit sa rup unu' dintre ele si acu nu stiu de care imi trebuie.. M2, M3, M4...
2. mi s-a curbat /presat spuma din botul fuselajului spre interior. Exista vreo cale sa o aduc la forma initiala?
3. am scos axul motorului (un FC 2822) la loc si nu pare sa fie indoit. Motorul merge, axul pare sa nu se fi indoit, dar scoate un mic sunet ciudat si mai are scurte intreruperi din cand in cand. Il declar mort sau pot sa ma mai risc cu el?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#140
Postat 22 March 2009 - 10:34 PM
http://www.youtube.c...h?v=yNZztgjnZG0
#141
Postat 22 March 2009 - 10:51 PM
bai ce rau imi pare ca n-am putut veni azi. dar am mesterit la aveaone...
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#142
Postat 22 March 2009 - 10:56 PM
nu-i nimic..electronica si motorul par ok.. kitul de fuselaj e relativ ieftin..revin pe cer cat de curand :angry:
ps: mersi flycat pt "the ride" :(
#143
Postat 22 March 2009 - 11:28 PM
Si mie imi pare tare rau.. zbura tare frumos.. nimerisem si unghiurile la motor, aproape si CG-ul.. chiar era o placere.. Apropo, cu primul pack a stat 25 min sus (am vrut sa vad cat tine un pack si cand taie motorul - spre norocul meu la 9V si nu la 8.1 cum zicea in "prospectul" regulatorului).
Acum, asta e.. back tot the drawing board.. facem puzzle, decupam, lipim, mesterim si mergem mai departe pe principiul ca orice sut in fund (sau orice crash) e un pas inainte (un pic de experienta adunata).
Am vazut si cat e un set nou de fuselaj, ampenaje, aripa si nu mi se pare chiar mult. Cand am sa fiu sigur ca nu mai dau cu el de pamant am sa-i fac si un face-lift. Pana atunci.. rezerve serioase de lipici :(
Apropoz, am fost in Bricolage sa ma dotez cu diverse scule si unelte si m-am speriat cand am vazut cat costa foaia aia mica de placaj (de aviatie ce-i drept si de la Robbe, tot drept :angry: ) Altfel de placaj nu merge? Voi de unde va luati?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#144
Postat 23 March 2009 - 08:32 AM
La zborul nr2 era sa-l pierd , l-am ridicat brusc cu motoarele in blana si a ajuns pe spate , m-am panicat si am TRAS in loc sa imping de mansa (sau sa-l rastorn la loc din eleroane ) si astfel am iesit din looping la 2m de pamant .
Ce am mai descoperit este ca a fost bruiaj mare (sau vre-o statie rebela) , cel putin in 35mhz pentru ca am fost pus la pamant de doua ori iar cand am revazut filmul a devenit clar cauza . Am sa pun filmul sa vedeti si voi despre ce vorbesc , parerea mea este ca si trainer-ul lui ray a intrat in pamant din aceleasi cauze .
Acum am prins frica mare de inaltimi , am avut noroc ca eram jos cand am fost bruiat .
#145
Postat 23 March 2009 - 10:48 AM
Am zburat cu decathlonul in noua sa configuratie motor BL BM2410-12D, elice EP8060. Si sunt foarte multumit de rezultate atat in varianta cu accu 2s cat si cu 3s. Ba chiar cu 3s pot spune ca nici nu simte Fly cam-ul ...deci vor urma si ceva filmari aeriene.
Bafta.
#146
Postat 23 March 2009 - 11:12 AM
Am reusit sa pun filmul .
http://www.youtube.c...h?v=zsJpguG2Jwo
Bruiajul apare la minutul 3 , apoi dupa ce la min 5 l-am lansat din nou , la 5.40 am dat din nou de bruiaj si am facut cunostinta cu solul
Ascultati post crash cum fac servo-urile si motoarele ....
Oh , imi place mult EZG -ul este foarte iertator , imi aduce aminte de Lama , dai cu ea de pamant si apoi zboara din nou :)
Dar in concluzie ce ma fac in continuare ? Zbor numai la 8 dimineata ? Numai la rasul solului ? In alta parte ? Ca deocamdata bani de 2.4 nu am si imi si incurca planurile FPV .
#147
Postat 23 March 2009 - 12:00 PM
Sper sa nu patesc si eu la fel...mai ales ca edge-le e pe 35....
Bafta!
ps. mersic de aprecieri dar sincer eu sunt nemultumit de evolutiile mele. Dar incet incet invat...deocamdata am "implinit" 10 ore de zbor cu aeromodele...deci sunt inca "bobocel".
#148
Postat 23 March 2009 - 01:20 PM
Este facut post bruiaj si cred ca am atins fara probleme dublul distantei la care s-a intamplat incidentul precedent .De altfel crash-ul nr 2 (din filmul precedent ) a avut loc la mai putin de 50m de mine - mi-au trebuit doar 30s sa ajung la model .
http://www.youtube.c...h?v=vaa7zuKXqpA
#149
Postat 23 March 2009 - 01:43 PM
#150
Postat 23 March 2009 - 02:20 PM
Ahernar, la Mar 23 2009, 01:43 PM, a spus:
Pasionatii de fimari in general si aeriene in special ar trebui sa faca un studiu al reglementarilor legale in vigoare referitoare
la acest domeniu, chiar daca se fac , sa spunem de pe " domeniu public " pentru a evita eventuale complicatii si dat cu subsemnatul.
( se poate ajunge si la retnerea pentru cercetari a modelului si chiar confiscarea lui si poate chiar mai rau )
Am vazut pe forum filmari ale Parlamentului Romaniei facute din Parcul Izvor , iar acest abiectiv este considerat obiectiv militar
( pe tot gardul cu protectie din sarma ghimpata si legata la tot felul de senzori are panouri cu "fotografiatul interzis"deci cred eu caci
cu atat mai mult fimatul.
Nu stiu exact, dar fotografiere de amator ( sa spunem turist ) si permisa pe domeniul public ( exceptand zone interzise ) se considera aceea facuta cu aparatul din mana.
In momentul in care ai folosit un trepied penru camera , se considera fotografiere sau filmare profesionala si trebuiesc achitate niscai TAXE
si obtinute niscai AUTORIZATII - repet nu sunt sigur dar ar fi bine sa verificati.
Daca fixarea camerelor pe un aeromodel se asimileaza cu utilizarea unui trepied iarasi nu stiu. ( desi am vazut la LAUR ca stativul lui este mai complicat ca
un trepied obisnuit - cu tot felul de pistonase de atenuare a miscarilor etc. )
DECI MARE ATENTIE ! si scuzati pentru ca am "tipat".