Motor BL pentru un aeromodel de 580gr. as dori o recomandare.
#31
Postat 09 March 2009 - 12:18 PM
Consideri firul de la regulator cel din MIJLOC ca fiind perechea firului alb de la motor, iar extremele fiind
pereche cu rosu si negru.
#32
Postat 09 March 2009 - 12:34 PM
Deci dupa cum am spus ceva mai sus legatura intre ESC si motor o voi face fixa (prin lipire) nu cu mufe. Deci o sa bag tub-termocontractibil pe fire (pe alea galbene) si apoi o sa fac cele trei lipituri pe care o sa le izolez cu izolir band. Legatura catre accu e clara rosu-rosu si negru-negru. Mufa ESC-ului catre receptor are (in ordine) portocaliu, rosu, maro. Deci o sa consider portocaliu=alb, rosu=rosu, maro=negru (la mufele de la servo firele sunt in ordine: alb, rosu, negru)
Cuplez accu, fac setarile ESC-ului conform instructiunilor...si apoi daca sensul de rotatie nu e bun schimb 2 fire de la motor. izolez iar cu izolirband...cuplez accu.... verific sensul de rotatie (banuiesc ca nu mai e necasara setarea ESC-ului)...si daca totul e ok...inlatur izolirbandul si trag tubul contractibil peste imbinari...incalzesc si gata.
Bun....pana aici totul este clar...(ca lumina noptii vorba unui profesor :rolleyes: )
Urmatoarea problema pe care trebuie sa o rezolv tine de adaptarea suportului motor de la motor seria 400 la BL2410-12D.....sau construirea unui nou suport motor....trebuie sa vad.
Daca as avea placaj de aviatie de 3mm sigur as trafora un suport nou...dar n-am decat placaj de 1mm si d'ala de traforaj (4mm-3 starturi)....deci trebe sa vad....
Acum va cer sfatul cu privire la ventilarea ESC-ului. Motorul este dat ca avand un consum maxim de 12A...eu am ESC de 33A. Cat de mult credeti ca se va incalzi ESC-ul? La decathlon curentul de aer intra prin capota trece pe langa motor peste esc si apoi iese din avion in zona accu unde e o usita cu grilaj. Cum eu zbor in general fara tren si aterizez pe burta am lipit un scoci peste acel grilaj ca sa nu umplu avionul de pamant, dar practic am obturat iesirea aerului.
Bafta si multumiri de sfaturi.
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 09 March 2009 - 12:37 PM
#33
Postat 09 March 2009 - 01:10 PM
Daca ai placaj de 1 mm lipeste cu CA unul peste altul 2,3 straturi
( varianta mai rapida )
sau cu aracet si lasi la presat cu ceva greutati dupa care il trasezi
decupezi si asamblezi noul batiu.
Atentie sa dai unghi de 2 grade dreapta si in jos.
Si ATENTIE la lipituri . Daca iese cumva un coltisor ascutit de cositor sau mai multe ,
sa pilesti zona lipiturii de jurimprejur caci altfel v-a strapunge foarte usor tubul termo si exista
riscul atingerii intre ele si la curentii respectivi se va suda instantaneu si ia foc ceva.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 March 2009 - 01:13 PM
#34
Postat 09 March 2009 - 01:15 PM
Dau si eu 22 pahare din cele 44 ... :rolleyes: ... ....dar cu ce le umplem?
Mai am o intrebare...ca inca nu mi-e clar...ce e de fapt adezivul CA?...d'ala gen superglue?...care nu merge la polistiren? Eu am acasa Bison Hobby / Bison poliuretanic monocomponent (astea le folosesc pt polistiren) si Picatura / Poxipol astea le folosesc pt. alte lipituri de plastice metal etc...
#35
Postat 09 March 2009 - 02:15 PM
Exista si un spray activator ( il intareste imediat ).
Tie i-ti trebuie ca sa lipesti placaj din cel mediu sau vascos.
Exista si CA pentru polistiren ( FOAM CA ).
Monocomponent nu este bun la placaj ( devine dur, casant si expandeaza.
Cel mai bun daca nu te grabesti este si aracet pt. parchet.
Spor la treaba.
#36
Postat 09 March 2009 - 02:29 PM
Sa vad daca ajung azi in zona magazinelor de profil (praktiker, brico...etc)...dar daca nu ajung cred ca o sa incerc lipirea placajelor intre ele cu prenadez (ca am).
dar dupa ce traforez cand va fi de lipit pe muchii....musai imi trebe ceva de calitate...deci sa vad de unde iau CA...
apropos...asta e tot din gama BISON ?...sau cum arata?
As prefera fara activator...ca e limita la buget momentan.....sau fara activator nu se mai intareste??
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 09 March 2009 - 02:30 PM
#37
Postat 09 March 2009 - 03:30 PM
Are si la Bison ( scrie GLUE pe el )
Pe margini la imbinarea inala poti si cu Epoxy 5 min, dar sa faci niste imbinari
ca la tamplarie ( gen coada de randunica sau asemanator ca sa
nu se smulga) dupa care dai cat de multe gauri poti ca sa il usurezi.
Prenandezul cand o sa vrei sa decupezi o sa se agate da panza si se intinde ca o guma
iar daca tragi se va smulge si dintre panouri.
Baga aracent " Moment " - vezi care este cea mai mica
cantitate.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 March 2009 - 03:32 PM
#38
Postat 09 March 2009 - 03:34 PM
Scuze dar cum spuneam deocamdata m-am dotat doar cu hobby si monocomponent ...ca astea am vazut ca se folosesc la polistirene.
BUn...ca sa nu mai lungim vorba...si sa umplem forumul...o sa vad ce gasesc in drum spre casa si daca mai am nelamuriri revin cu intrebari de acasa...desi dupa 44 de pahare :wacko: ...
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 09 March 2009 - 03:37 PM
#39
Postat 09 March 2009 - 04:46 PM
mai ales avand in vedere ca daca cumperi lansete de pescuit Sert,Mitchell, DAM ,Shimano etc
alea poti sa le lasi mostenire, pe cand la aero , "Crash-ul" este omul negru.
#40
Postat 09 March 2009 - 04:52 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#41
Postat 09 March 2009 - 09:52 PM
Am luat Moment...aracet d'ala la tub...si o sa fac treaba cu el...dar maine can 'oi fi mai treaz...ca am avut oaspeti in seara asta... :wub:
#42
Postat 10 March 2009 - 08:44 AM
Am deja cotele de gabarit deci acum schitez batiul si diseara urmeaza executia.
Bafta.
#43
Postat 11 March 2009 - 08:51 AM
Am facut toate legaturile ....le-am refacut ca de...Murphy nu doarme si sensul de rotatie era pe dos...apoi hai sa programez.
In instructiuni zice asa:
1.pornesc statia
2.pornesc receptorul si aud 1bip
3. dupa 5 sec aud: 1bip(frana activa)/1bip dublu(frana inactiva)
4. dupa inca 5 sec aud : 5bip simple (timing soft) / 5bip duble (timing hard)
E aici buba....se aud doar 5 bip duble.
Am intrat in modul de setare...conform manual:
1. pornesc statia cu motor 100%
2. pornesc receptor si aud un semnal
3. dupa 5 sec aud 4 bip si apoi prin miscarea mansei motor (la 0%) schimb setarea franei si aud bip de confirmare.....sau dupa inca 5 sec aud 5 bip si prin reducerea motorului schimb setarea timingului.
Aici iar e o problema...pt ca fac pasul 1 si 2 iar dupa 5 sec...nu face ca la carte....adica dupa 5sec bipaie constant 5bip simple 5 bip duble 5 bip simple 5bip duble...etc.....
Cum fac setarea?....sau are rost sa umblu la ceva? Motorul merge...de oprit se opreste relativ repede (max 5-6 rotatii). Habar n-am daca frana e activa si in ce mod de timing sunt acum.
Astept sfaturi.
Bafta.