Modelism - RHC Forum: Motor BL pentru un aeromodel de 580gr. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor BL pentru un aeromodel de 580gr. as dori o recomandare.

#1 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 February 2009 - 03:36 PM

Salut.
Datele problemei mele sunt urmatoarele:
Se da: aeromodel de 550-600 gr. si accu LiPo 7.4v 1300mAh
Se cere: un motor BL, un regulator pt el si elicea recomandata care sa asigure un raport tractiune greutate in jurul lui 1/1 (supraunitar ar fi fantastic).

Finante...dupa buget coane Fanica :rolleyes:

Multumesc anticipat.

ps. din ceea ce am gasit eu pana acum e cam greu sa rezolv problema cu accu din dotare...dar chiar asta vreau.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 February 2009 - 03:45 PM

BL BM2410-08 - 35 lei
LiPo 2s: 11x3.8 - 12x8, tractiune 420 - 450 g, consum intre 7.5 - 9.5 A
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 February 2009 - 04:12 PM

Bun ...motorul recomandat de tine este un outrunner si din ce am gasit pare a avea 59gr. ceea ce nu e rau. Eu am estimat cam 80gr pt. motor.

vad ca mi-ai recomandat 2 elici dar nici un regulator. Banuiesc ca unu de 15-20A e suficient la consumurile date de tine.

Dar mai e o problema eu am doi accu 7.4v 1300mAh. Unu suporta 12C unu 15C pentru scurta durata (30sec parca). Daca luam minimul 12C ar insemna ca suporta un consum de ~15A, ceea ce teoretic ar fi acoperitor. Am dreptate sau gresesc undeva in "logica" mea?

Multam.

ps. inca sunt biban la capitolul electronica.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#4 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 23 February 2009 - 04:16 PM

Salut,
BL 2409-12 de la TP la 47RON, elice 8 x4, regulator FLY33A 85RON.
Modelul meu are 570g, folosesc aceeasi combinatie, am prajit un regulator de 25A. Cu 3 S merge cu mansa la 2/3. In cazul tau la 2 S cred ca in aceasta configuratie duce cam 650-700g. In catalog la 10V cu elice 8x4 trage cam 800g.
Bafta
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#5 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 23 February 2009 - 04:17 PM

Vezi postareayr-zbg, la Feb 23 2009, 04:12 PM, a spus:

Dar mai e o problema eu am doi accu 7.4v 1300mAh. Unu suporta 12C unu 15C pentru scurta durata (30sec parca). Daca luam minimul 12C ar insemna ca suporta un consum de ~15A, ceea ce teoretic ar fi acoperitor. Am dreptate sau gresesc undeva in "logica" mea?

Da, ai dreptate. Dar ia un regulator de MINIM 20 A, poti avea surprize neplacute (producatorii dau in general valori mai mari pentru curentii maximi suportati de regulatoarele pe care le produc si comercializeaza...)

Citeaza

ps. inca sunt biban la capitolul electronica.

Ete na, nimeni nu s-a nascut invatat. Mai bine intrebi decat sa iasa fumul magic din electronica... Unii (de exemplu eu) apreciaza efortul depus in a intelege problema - efort vizibil in formularea intrebarii de mai sus.

Aceasta postare a fost editata de ave: 23 February 2009 - 04:18 PM

Ave
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 February 2009 - 04:23 PM

Nu as zice ca am recomandat ceva, doar am copiat din pagina cel mai apropiat motor de cerintele tale.
Care pagina chiar are si greseli, vad acum, ce apare acolo ca elice sunt aberatii.
Da, comnean zice bine, 8*4 este elicea cea mai recomandabila.
De regulator am uitat, dar ai primit raspunsuri deja.
As mai putea adauga Robbe BL-Control 720, de 20A continuu, 25 la varf, eu l-am folosit la 22A si a tinut. Cred ca e mai ieftin decat cele de 25-33A din alta parti si mai de incredere. Oricum nu tragi tu 25A din pack-ul ala.

Vezi postareayr-zbg, la Feb 23 2009, 04:12 PM, a spus:

Bun ...motorul recomandat de tine este un outrunner si din ce am gasit pare a avea 59gr. ceea ce nu e rau. Eu am estimat cam 80gr pt. motor.

vad ca mi-ai recomandat 2 elici dar nici un regulator. Banuiesc ca unu de 15-20A e suficient la consumurile date de tine.

Dar mai e o problema eu am doi accu 7.4v 1300mAh. Unu suporta 12C unu 15C pentru scurta durata (30sec parca). Daca luam minimul 12C ar insemna ca suporta un consum de ~15A, ceea ce teoretic ar fi acoperitor. Am dreptate sau gresesc undeva in "logica" mea?

Multam.

ps. inca sunt biban la capitolul electronica.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 February 2009 - 04:49 PM

Motor BL BM2408-21
Motor BL BM2410-08
Motor BL BM2410-12D
Unul dintre astea, 35 lei bucata, atasez un pdf. cu caracteristici, faci transformarea din onces in gr si afli tractiunea.

Fisiere atasate


Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 February 2009 - 06:13 PM

OK...
maine la servici ma apuc de studiat, vad ce aleg si va anunt inainte de a comanda ceva, pentru ca sunt convins ca o sa mai fie nevoie si de ceva maruntisuri mufe, adaptor elice etc...

Multam mult.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#9 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 23 February 2009 - 11:45 PM

Salut,
Incearca conectori cilindrici auriti de 3-4mm din cei expandori sau cum ar zice renatoa niste mufe DEAN (T) cu lamele elastice. Cei Dean sunt mai scumpi si oricum la motor ai nevoie de 3.
Cat despre regulator asculta de ce s-a zis pana acum. Eu am prajit unul de 25 A pe motorul dat pentru ca scrie la catalog cum ca motorul ar trage 18 A in sarcina. Sigur a fost mai mult pentru ca dupa 3-4 min. de zbor s-a aprins. Cu 33A nu am nici o problema.
Nu uita sa-i asiguri o racire foarte buna.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#10 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 24 February 2009 - 08:46 AM

Pentru motor exista o racire f. buna. Pentru regulator...as zice una moderata. Ceea ce nu inteleg eu este cum as putea sa ard un regulator de 25A atata timp cat folosesc un accu care e capabil de maxim 12C, adica ~15A si asta doar pt. 30 de secunde. Repet nu ma pricep la electronica, dar as zice ca inainte sa se arda regulatorul ar muri packul.

Oricum trebuie sa analizez bine ce iau pentru ca vad ca majoritatea merg si cu 2s (7,4v) dar au randament bun la 3s (11.1v), iar producatorii afiseaza date pe incercari facute cu 3s.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 24 February 2009 - 09:10 AM

Vezi postareayr-zbg, la Feb 24 2009, 08:46 AM, a spus:

Pentru motor exista o racire f. buna. Pentru regulator...as zice una moderata. Ceea ce nu inteleg eu este cum as putea sa ard un regulator de 25A atata timp cat folosesc un accu care e capabil de maxim 12C, adica ~15A si asta doar pt. 30 de secunde. Repet nu ma pricep la electronica, dar as zice ca inainte sa se arda regulatorul ar muri packul.

Oricum trebuie sa analizez bine ce iau pentru ca vad ca majoritatea merg si cu 2s (7,4v) dar au randament bun la 3s (11.1v), iar producatorii afiseaza date pe incercari facute cu 3s.


Daca motorul consuma peste 25A (de exemplu cu scurt circuit), ai sa arzi controlerul indiferent de ce scrie pe acumulatori.

Trebuie sa ai in vedere puterea electrica pe Kg de model, si necesarul (W/Kg in functie de tipul modelului). Vezi ca exista programe de calcul pentru dimensionarea grupului propulsor.
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 February 2009 - 09:26 AM

Vezi postareacomnean, la Feb 23 2009, 11:45 PM, a spus:

Incearca conectori cilindrici auriti de 3-4mm din cei expandori sau cum ar zice renatoa niste mufe DEAN (T) cu lamele elastice. Cei Dean sunt mai scumpi si oricum la motor ai nevoie de 3.


Deans numai la conectarea regulator la pack, nu am pus niciodata asa ceva la motor.
Electric nu am idee daca sunt mai buni sau nu ca cei cilindrici, dar nu ma lasa sa fac prostii :)
Intre regulator si motor cei cilindrici sunt de baza, ca sa iti permita inversarea sensului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 24 February 2009 - 12:23 PM

Salut,
DEANS merge numai la periate catre motor. Nu poti gresi cu cei cilindrici atata timp cat folosesti un tata si o mama pentru fiecare element.
La acumulator, de ex. pe plus , standard se monteza din fabrica un tata si pe minus o mama.
La motor si regulator, separat pentru fiecare, este bine sa pui numai acelasi tip pentru a putea inversa cblurile oricand.
Cat priveste conectorii cilindrici pot sa-ti spun ca sunt perfecti.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#14 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 02 March 2009 - 03:29 PM

Bun...am studiat tot ce mi-ati dat...si sunt in balanta intre:

BM2409-12 cu elice 9x4.5 si BM2410-12D cu elice 8x6 sau 9x4.5
Ca preturi, ambele motoare se incadreaza in buget deci nu pretul conteaza. La prima vedere as spune ca prima varianta e mai puternica, dar din ceea ce vad are randament maxim la 23A (in conditiile in care eu nu pot scoate mai mult 15A din accu).

La cel de-al doilea motor, in atasamentul trimis de cineva mai sus sunt date care se "pupa" cu cerintele mele, dar se vorbeste despre elice EP 1170 (care e cam mare pt avionul meu). Din pacate pe site la magazinul "ala cu P" nu sunt date prea multe date despre acest motor.

Voi ce ma sfatuiti intre aceste 2 variante.

Ca regulator cred ca voi merge pe ceva de minim 25A....ca nu se stie in viitor ce investitii mai fac.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#15 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 02 March 2009 - 06:40 PM

Eu am 2 bucati BM2410-12D, una dintre ele este pe o Formosa I care are in jur de 530-550Gr si cu o elice GWS 9x5, ESC 18A si acc. 3S 1300mAh o ia pe verticala nelimitat la un consum de maxim 12A. Cealalta bucata este pe un FW 190 de 400 gr, aceeasi configuratie electronica dar elice de 8x4 merge de rupe aripile modelului la un consum de vreo 9A. Timpi de zbor sunt de aprox. 12 min. la Formosa cu gazul la 75% face orice acrobatie iar la FW 190 timpul de zbor este de 20 min cu gazul pe la 60-70%
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#16 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 02 March 2009 - 06:51 PM

Salut,
Elicea de 9 mi se pare foarte mare apropo de ce spune si casper. La Me-ul meu cu 7 x 3 nu facea chiar toate figurile de acrobatie dar cu 8 x4 este perfect. La regulator asi merge pe ceva de 30A.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#17 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 02 March 2009 - 06:57 PM

Folosesc configuratia asta de 1 an si nu se incalzeste deloc, nici ESC-ul nici acc. doar motorul putin in zilele toride de vara.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#18 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 02 March 2009 - 10:08 PM

Casper, din cate am inteles, ce spui tu este valabil pt. 3s (adica 11.1v)...oare cat de mare o fi diferenta in cazul 2s si 1300mAh ???

Si pentru ca ma apropii de luarea unei decizii mai am o intrebare: imi trebuie ceva special pentru programarea regulatorului?...ca din cate am inteles regulatoarele astea se programeaza. (regulatorul va fi un FLY33A sau FLY 25A HiModel).

Multam.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#19 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 03 March 2009 - 12:16 AM

O singura data am zburat cu 2S dar modelul se chinuie sa stea in aer, aceste motoare sunt proiectate pentru 3S.
Exista carduri de programare insa eu nu folosesc asa ceva deoarece nu se pupa decat cu ESC-ul de la acelai producator, regulatoarele le proframez din telecomanda, o combinatie de miscari a mansei de gaz. De obicei cand cumperi un regulator iti este livrat cu instructiuni de folosire unde ai si descriere la cum sa faci programarea.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#20 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 03 March 2009 - 09:39 AM

Deci cu 2s un aeromodel de 530gr se chinuia sa stea in aer....asta e grav (pt. mine). Ar insemna ca imi trebe alti accu 3s. In acelasi timp vad ca motorul asta (2410-12D) are KV=1530, deci la 2s as avea peste 11000 rot. Aseara dupa zbor am masurat turatia la actualul motor (brushed seria 400) si in acest moment am ~9000 rot. Acum eu nu stiu daca acel KV este dat "in gol"...adica fara elice montata.

Dar sa zicem ca iau motorul asta ...vad cum fac si imi iau si un accu 3s...mai apare o problema...cu ce incarc acel accu? Am incarcator pt. 2s (ala de la artech care scoate 8,4v) si mai am un incarcator Power Peak LiPoly 300 EQ...dar pe care il utilizez doar conectat la bateria masinii....deci nu pot incarca accu decat pe camp. (Asta pana cand voi face rost de o sursa de 12v stabilizata...cel mai probabil o sursa de la un PC)...

Sunt rau de tot in ceata...si nu stiu ce sa aleg....
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#21 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 03 March 2009 - 01:02 PM

Ok...Dumnezeu cu mila....m-am hotarat...si voi comanda:

- Motor BL BM2410-12D
- Regulator FLY-33A BLMC
- Conector JR mama (pentru legarura regulator-receptor)
- Mufa deans (pentru legatura regulator - accu)
- Elice 8x6

Legatura regulator-motor (3 fire) o voi face nedemontabila...adica prin lipire si izolare cu tub termocontractant (dupa verificarea senselui de rotatie).

Acum am 2 intrebari la care as vrea un raspuns rapid ca sa pot da comanda:

1. Credeti ca am uitat ceva? (ma refer in special la mufe....avand in vedere ca am regulator artech si accu cu mufe deans)
2. Elicile GSW au gaura de 3mm, axul motorului este de 3mm si pare a fi filetat. Imi mai trebuie vreun adaptor pt elice ??? Daca da de care ca vad ca exista pt. ax de 3mm si de 3,17mm ...iar zona unde vine elicea este filetata M6 deci va trebui sa largesc gaura in elice.

Multumiri anticipate.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#22 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 03 March 2009 - 07:53 PM

Mufe ar trebui sa iti comanzi un set de Deans, elicea GWS are gaura de 3mm, axul motorului ii de 3mm filetat deci nu ai nevoie de nici un adaptor deoarece motorul vine cu 2 piulite autoblocante de 3mm si o saiba.
Legat de elice iti recomand sa folosesti una de 9x5, nu de alta dar sa ai o rezerva de putere in caz de nevoie, daca vrei sa ai consum mai mic zbori numai la 60-70% din gaz.

Aceasta postare a fost editata de casper20: 03 March 2009 - 07:56 PM

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#23 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 03 March 2009 - 08:31 PM

Salut,
Mersic mult de informatii. Maine voi da comanda. De fapt voi comanda mai multe elici atat de la Ph***x cat si de la Sier**a pentru ca vreau sa fac niste teste. Am sunat la cei de la Ph***x si ei mi-au zis ca pe acest motor elicile Hi model electric se potrivesc perfect si ca astea GWS ar avea locasul pt piulita mai mare. deci elicea 8x6 respectic 9x5 va fi Hi model...restul vor fi GWS. Despre Deans ...da voi comanda o pereche ...pt ca una va veni pe regulator (tata) si una pe accu 3s (aia mama).

Bafta si sa auzim numai de bine.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#24 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 04 March 2009 - 10:34 AM

Gata ....am comandat. Motorul 2410-12D, regulatorul de 33A si restul de "acareturi".

Acum astept...cand vin va tin la curent, mai ales daca nu ma voi descurca cu programarea regulatorului.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#25 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 04 March 2009 - 04:55 PM

Vezi postareayr-zbg, la Mar 4 2009, 10:34 AM, a spus:

Gata ....am comandat. Motorul 2410-12D, regulatorul de 33A si restul de "acareturi".

Acum astept...cand vin va tin la curent, mai ales daca nu ma voi descurca cu programarea regulatorului.

Bafta!



Salut
am o intrebare,pe ce aeromodel vei monta motorul acesta?
0

#26 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 05 March 2009 - 08:19 AM

Salut,
Pe un aeromodel de 580gr. (cum scrie si in titlu)...mai exact pe Decathlonul artech. Asta pentru inceput...in timp vreau sa fac eu un depron mai sportiv...ceva cu aripa mediana sau joasa, pt. ca datorita aripi sus decathlonul e prea "cuminte" la acrobatie.
Dar deocamdata sa termin macar un model de depron, sa zboare ...sa vad cum se lucreaza ....si apoi ma apuc de bibilit un acrobat.

Bafta.

L.E. A...si conform recomandarilor de mai sus in curand voi achizitiona si accu 3s.

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 05 March 2009 - 08:20 AM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#27 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 March 2009 - 10:58 AM

Salut...a venit coletul...si am 2 intrebari pt. cei mai experimentati:
1. regulatorul are (spre motor) 3 fire galbene. Motorul are 3 fire (rosu, negru, alb)...cum le conectez ? Am inteles ca schimbarea sensului de rotatie se face prin inversarea oricaror 2 fire.

2. regulatorul se cupleaza la receptor printr-o mufa la care vine o banda de 3 fire (portocaliu, rosu, maro)...care e "+" care e "-" si care e semnalul?... (pe receptor sunt notate si nu tiu cum sa orientez mufa la cuplare)
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#28 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 09 March 2009 - 11:15 AM

Vezi postareayr-zbg, la Mar 9 2009, 10:58 AM, a spus:

Salut...a venit coletul...si am 2 intrebari pt. cei mai experimentati:
1. regulatorul are (spre motor) 3 fire galbene. Motorul are 3 fire (rosu, negru, alb)...cum le conectez ? Am inteles ca schimbarea sensului de rotatie se face prin inversarea oricaror 2 fire.

2. regulatorul se cupleaza la receptor printr-o mufa la care vine o banda de 3 fire (portocaliu, rosu, maro)...care e "+" care e "-" si care e semnalul?... (pe receptor sunt notate si nu tiu cum sa orientez mufa la cuplare)


Legi firele cum i-ti vine bine si apoi daca nu ai nimerit ,schimbi sensul intre doua.Rosu este deobicei +,maro(negru) -,portocaliu semnalul.

spor
0

#29 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 March 2009 - 11:43 AM

1 ) Motorul il legi la regulator dupa ce lipesti mufe ( daca nu le are lipite ) si le izolezi cu tub termocontractil prin cele trei
cabluri respectand culorile ( rosu = plus, negru (sau maro) = minus, iar alb (sau galben ) = neutru. Deci rosu la rosu, negru la negru si alb la alb.
2 ) Regulatorul are cablul de semnal cu mufa de servo care se cupleaza in receptor si daca nu este pe cod de culori ( futaba - rosu, alb, negru)
atunci sa consideri MARO ca fiind negru deci MINUS.

Dupa ce setezi regulatorul si pornesti motorul, daca sensul nu este bun, schimbi doua fire intre ele intre regulator si motor , respectiv plus si minus
( firul alb sau galben il lasi asa )- deci rosu de la motor il pui la negru de la regulator, iar negru de la motor il pui la rosu de la regulator.

Spor la treaba si curaj ca nu se strica nimic .

P.S. Atentie insa regulatorul la Baterie sa il pui plus la plus si minus la minus caci altfel se arde.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#30 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 09 March 2009 - 11:53 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 9 2009, 11:43 AM, a spus:

1 ) Motorul il legi la regulator dupa ce lipesti mufe ( daca nu le are lipite ) si le izolezi cu tub termocontractil prin cele trei
cabluri respectand culorile ( rosu = plus, negru (sau maro) = minus, iar alb (sau galben ) = neutru. Deci rosu la rosu, negru la negru si alb la alb.
2 ) Regulatorul are cablul de semnal cu mufa de servo care se cupleaza in receptor si daca nu este pe cod de culori ( futaba - rosu, alb, negru)
atunci sa consideri MARO ca fiind negru deci MINUS.

Dupa ce setezi regulatorul si pornesti motorul, daca sensul nu este bun, schimbi doua fire intre ele intre regulator si motor , respectiv plus si minus
( firul alb sau galben il lasi asa )- deci rosu de la motor il pui la negru de la regulator, iar negru de la motor il pui la rosu de la regulator.

Spor la treaba si curaj ca nu se strica nimic .

P.S. Atentie insa regulatorul la Baterie sa il pui plus la plus si minus la minus caci altfel se arde.



Scuze,nu ai citit cu atentie,el are 3 fire galbene la esc,deci,rosu la galben,negru la galben,alb la galben.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu