Modelism - RHC Forum: Reglaje motor 4T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Reglaje motor 4T

#1 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 17 February 2009 - 12:13 AM

Incerc sa ma familiarizez cu motoarele in 4 timpi. Cu ajutorul vostru as vrea sa inteleg cateva lucruri:
Care este "high end needle valve" si "low end needle valve"?
Pentru ce sunt reglajele din imagine?
Multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MOTOR11.JPG

0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 February 2009 - 03:09 PM

1 Este High End
2 este un surub cu care reglezi cursa la acceleratie (cel putin la al meu asa era)
3 este low end.

Reglajul este simplu

Reglajul il faci dupa rodaj cu motorul cald. Iti alegi o elice recomandata de producator si cam ce crezi tu de cuvinta ca ar face fata la ce ai tu acolo si combustibil de 4T (18% ulei si mult nitro .. evident tot in limitele propuse de producator).

Strangi jiclorul 1 pana cand atingi turatia maxima . Eu am folosit un turometru nu am reusit la 4T sa fac dupa ureche.. poate altii mai experimentati sa poata.

Dupa ce ai ajuns la turatia maxima il desfaci pana cand turatia maxima scade cu 400 de ture . Motorul in 4T trebuie sa mearga mai bogat decat 2T . Cand zbori trebuie sa lase o dara frumoasa de fum in spate. Daca nu e asa se va incinge si se va opri pana la urma.

Jiclorul 3 umbli la el daca nu ai repriza la acceleratie sau daca nu sta la relanti calumea. La 2T am tot umblat la ala dar la 4T am avut repriza buna si relanti stabil mereu si nu am avut nevoie.. Oricum.. daca il strangi ai repriza mai buna dar relanti instabil. Daca il desfaci rezultatul este invers. Trebuie sa gasesti un reglaj de compromis sa ai repriza buna si relanti stabil..
Dar repet.. nu cred ca ai nevoie .. merge cu setarile din fabrica de obicei.

Surubul 2 umbli la el doar daca nu se inchide butoiasul carburatorului de tot (ca sa poti sa inchizi motorul din statie).

Singura diferenta intre 2T si 4T la reglaj e ca 4T merge mai bogat un pic ..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MOTOR11.JPG

DT
0

#3 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 17 February 2009 - 05:09 PM

Multumesc de raspuns. In manual scrie ca uleiul de ricin e foarte important la rodaj si in functionarea motorului. Eu am comandat combustibil Tornado pentru 4T care scrie ca are doar ulei sintetic. La rodaj o sa-i pun ulei de ricin, dar dupa rodaj mai e nevoie? Cineva de pe rcuniverse spunea ca ricinul pentru motorul 4T este ca o pilula de vitamina C. Combustibilii moderni mai au nevoie de ricin sau e substituit de adaosurile sintetice?
Turometrul e un instrument folosit des, merita cumparat unul sau imprumut de la cineva pentru rodaj? Turometrele care le-am vazut pe la noi nu arata zecile de rotatii ci primul digit al afisorului indica sutele. Este suficient de precis?
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 February 2009 - 05:36 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Feb 17 2009, 05:09 PM, a spus:

Multumesc de raspuns. In manual scrie ca uleiul de ricin e foarte important la rodaj si in functionarea motorului. Eu am comandat combustibil Tornado pentru 4T care scrie ca are doar ulei sintetic. La rodaj o sa-i pun ulei de ricin, dar dupa rodaj mai e nevoie? Cineva de pe rcuniverse spunea ca ricinul pentru motorul 4T este ca o pilula de vitamina C. Combustibilii moderni mai au nevoie de ricin sau e substituit de adaosurile sintetice?
Turometrul e un instrument folosit des, merita cumparat unul sau imprumut de la cineva pentru rodaj? Turometrele care le-am vazut pe la noi nu arata zecile de rotatii ci primul digit al afisorului indica sutele. Este suficient de precis?



La uleiul de ricin nu stiu ce sa iti zic.. o fi bun o fi rau.. ideea e ca trebuie sa fie acolo ulei la rodaj.. Io personal am convingerea ca un ulei sintetic asigura ungerea mult mai bine ca uleiul de ricin.. dar or sti aia de ce scriu asa in manual.

Turometru cumpara-l ca e bun. Motorul nu se rodeaza complet la sol.. dureaza destul de mult.. ale mele au zburat dupa 2-3 rezervoare la sol dar si-au dat drumu dupa 3-4 litri. Pe tot parcursul rodajului am folosit turometru. Iar vara cred ca e destul de necesar .. cand e cald sa sti exact cate ture ai de la maxim .. (4T nu tipa ca 2T ..) Dar cum am zis si mai sus.. am vazut oameni care se descurca si fara.. io unu nu m-am descurcat fara.. Intotdeauna nu il imbogateam destul si ajungeam cu el jos de fierbea metanolu in carburator.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 17 February 2009 - 05:36 PM

DT
0

#5 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 17 February 2009 - 06:01 PM

High end si low end aicea banuiesc ca se refera la capatul cursei "clapetei" de acceleratie. Un surub deci regleaza deschiderea clapetei la minim (relanti) iar celalalt regleaza deschiderea la acceleratie maxima. Surubul de la relanti o sa iti regleze debitul de aer la relanti. Cind il inchizi prea mult banuiesc ca motorul nu o sa "stea" la relanti.
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 February 2009 - 06:05 PM

Vezi postareaBarabula, la Feb 17 2009, 06:01 PM, a spus:

High end si low end aicea banuiesc ca se refera la capatul cursei "clapetei" de acceleratie.


Nope.
DT
0

#7 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 17 February 2009 - 06:24 PM

Inteleg ca e nevoie de mai multe ori sa urmezi procedura:"Strangi jiclorul 1 pana cand atingi turatia maxima . Dupa ce ai ajuns la turatia maxima il desfaci pana cand turatia maxima scade cu 400 de ture"?
Vis-a-vis de "or sti ei ce scriu" manualul e foarte spartan si cu aspect neingrijit. De-aia imi vine sa nu consider chiar litera de lege tot ce scrie acolo. Motorul e Magnum 52.
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2009 - 07:42 PM

Uleiul de ricin nu a fost, inca, ingenunchiat de cel sintetic. Ca dovada, pe langa ceea ce recomanda fabricantii de motoare, sta si faptul ca in componenta carburantilor care se respecta este si o fractiune de ulei de ricin.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 February 2009 - 07:43 PM

0

#9 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 17 February 2009 - 08:36 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Feb 17 2009, 06:24 PM, a spus:

Vis-a-vis de "or sti ei ce scriu" manualul e foarte spartan si cu aspect neingrijit. De-aia imi vine sa nu consider chiar litera de lege tot ce scrie acolo. Motorul e Magnum 52.

Cauta motorul echivalent de la O.S. si ia manualul de acolo. Imi vine sa pun pariu ca d.p.d.v. constructiv Magnumul tau e IDENTIC cu OS-ul, dar la ora asta mi-e lene de orice (inclusiv sa ma ridic din scaun ca sa plec acasa...). Manualele de la O.S. sunt foarte bine scrise, din ce am vazut pana acum (cel putin la motoarele in 2 timpi). Si respecta procedura de acolo. Iar de suficient, este suficient sa executi procedura o singura data.

La doi timpi reglezi turatia maxima o singura data la fiecare schimbare a conditiilor de zbor (variatii mari de temperatura, o alta elice, alt combustibil, alta altitudine - de exemplu te duci sa zbori in zona de deal sau munte, iar tu de obicei stai la campie). O sa apara in curand pe www.flightaddicted.ro un material referitor la metoda de reglare a motoarelor pe metanol, care este in mare identica cu ceea ce a zis Zod mai sus. Si da, precizia de 100 rpm e suficienta la un turometru. Recomand turometru optic, nu IR - cele IR au probleme pe vreme innorata, chiar daca aparent precizia lor e mai buna (doar 10 rpm fata de 100 rpm alea optice).

@Zod: 400 rpm sub RPM_MAX e suficient pentru descarcarea motorului in zbor? "Oamenii de bine" ziceau cam 500, chiar spre 600 daca vrei sa tii motorul o vesnicie :D
Ave
0

#10 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 17 February 2009 - 09:47 PM

Nu m-am gandit sa ma uit la OS. Mersi.
Uite ce zice SIG referitor la reglaj:
"Pornind cu un amestec bogat, se sărăceşte încet, în acelaşi timp citind permanent turaţia motorului. Turaţia ar trebui să crească, să ajungă la un maxim, şi să scadă uşor. De îndată ce veţi vedea o scădere, ştiţi că motorul este subalimentat şi amestecul trebuie să fie îmbogăţit la loc. Deschideţi jiclorul până ce turaţia de vârf este atinsă din nou şi continuă îmbogăţirea amestecului până când turaţia scade cu aprox 100 - 200 rpm, mai jos de vârf, pe partea de amestec bogat"
Mai am o intrebare in legatura cu testul urmator:
"Înainte de fiecare zi de zbor ar trebui să efectuaţi un test simplu pentru a verifica reglajul jiclorului: cu motorul larg deschis, îndreptaţi avionul cu vârful în sus şi ţineţi-l acolo, timp de 5 - 10 secunde. În cazul în care motorul rulează stabil sau turaţia creşte foarte puţin, câteva rpm, sunteţi gata de zbor! Dar, în cazul în care motorul se turează şi apoi începe să piardă din turaţie, reglajul este prea sărac şi jiclorul trebuie să fie deschis uşor"
Ce se intampla cand avionul e cu botul in sus?
0

#11 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2009 - 10:55 PM

Cand avionul e cu botul in sus, combustibilul ajunge mai greu la jiclor. Din motive gravitationale (cand zboara e altfel), sau de diferenta de presiune statica. Practic ce scoti prin toba de la suprapresiune impinge mai greu combustibilul in sus. Se poate explica si cu formule, dar nu cred ca ajuta. E important reglajul acela, gandeste-te ca ai reglat la sol, apoi decolezi. Cand esti pe panta, 45-50 grade, se opreste. Rezultatul e previzibil si din pacate de prea multe ori vazut. Daca ai avea o pompa atasata, nu ai avea aceste variatii mari. Dar nu cred personal ca ai nevoie de pompa.

Bafta!
Costel

L.E. - High end parca era jiclorul deamestec la turatie maxima, Low end cel de amestec la relanti. Nu are legatura cu clapeta din cate mi-aduc aminte.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 17 February 2009 - 10:57 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#12 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 17 February 2009 - 11:12 PM

Permite-mi Costele sa completez cu un aspect important. Modelul nu trebuie sa fie neaparat pe panta de 45 de grade, ca motorul sa devina "subalimentat" in zbor. Pur si simplu datorita vitezei de deplasare a modelului sarcina motorului scade si motorul se supratureaza. La turatia crescuta motorul are nevoie de mai mult combustibil. Ridicarea botului la sol in timpul reglajului nu face altceva decat simuleaza aceasta stare, reglajul corect facandu-se in aceste conditii.

Vezi postareapavcostel, la Feb 17 2009, 10:55 PM, a spus:

Cand avionul e cu botul in sus, combustibilul ajunge mai greu la jiclor. Din motive gravitationale (cand zboara e altfel), sau de diferenta de presiune statica. Practic ce scoti prin toba de la suprapresiune impinge mai greu combustibilul in sus. Se poate explica si cu formule, dar nu cred ca ajuta. E important reglajul acela, gandeste-te ca ai reglat la sol, apoi decolezi. Cand esti pe panta, 45-50 grade, se opreste. Rezultatul e previzibil si din pacate de prea multe ori vazut. Daca ai avea o pompa atasata, nu ai avea aceste variatii mari. Dar nu cred personal ca ai nevoie de pompa.

Bafta!
Costel

L.E. - High end parca era jiclorul deamestec la turatie maxima, Low end cel de amestec la relanti. Nu are legatura cu clapeta din cate mi-aduc aminte.

0

#13 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 18 February 2009 - 01:35 AM

Acum daca tot se pun intrebari,hop si eu;banuiesc ca stutul acesta este pt. aerisirea carterului,dar vreau o confirmare din partea voastra.
Imagine atasata: P1000242.JPG
Si daca la el se cupleaza un furtun,sau se lasa asa.

multumesc anticipat
0

#14 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 18 February 2009 - 07:47 AM

Vezi postareatakeoff, la Feb 18 2009, 01:35 AM, a spus:

Acum daca tot se pun intrebari,hop si eu;banuiesc ca stutul acesta este pt. aerisirea carterului,dar vreau o confirmare din partea voastra.
Atasament P1000242.JPG
Si daca la el se cupleaza un furtun,sau se lasa asa.

multumesc anticipat


Raspuns confirmativ. E recomandat sa pui o bucatica de furtul la el, si sa-l scoti din capota lasandu-l liber, pentru ca mai scuipa ulei pe acolo.
0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 February 2009 - 08:13 AM

Vezi postareaVasiM, la Feb 18 2009, 07:47 AM, a spus:

Raspuns confirmativ. E recomandat sa pui o bucatica de furtul la el, si sa-l scoti din capota lasandu-l liber, pentru ca mai scuipa ulei pe acolo.


Corect.
DT
0

#16 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 18 February 2009 - 09:35 AM

multumesc colegilor pentru raspuns
0

#17 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 February 2009 - 09:42 AM

Vezi postareaave, la Feb 17 2009, 08:36 PM, a spus:

@Zod: 400 rpm sub RPM_MAX e suficient pentru descarcarea motorului in zbor? "Oamenii de bine" ziceau cam 500, chiar spre 600 daca vrei sa tii motorul o vesnicie :rolleyes:


La mine asa a functionat.. 400 . Cum am zis si mai sus.. trebuie sa lase o dara frumoasa de fum in spate..

Si nu sunt deacord cu motorul sa tina o vesnicie. Nu am degand sa il las mostenire.. vreau sa ma bucur de el acum si la maxim. Mi se pare mie un pic aiurea ca sa ma tarai cu un motor in 4T .. imbogatit prea mult , cu putin nitro sa nu cumva sa tuseasca micutu.. si cu distractia mea cum ramane ?

Ale mele de ex s-au facut praf de la crash inainte sa se "consume" ... Carburatorul ala la 4T sta fix prost.. intre cilindru si firewall... la orice crash carburatorul are mult de suferit .. ceea ce s-a intamplat si cu ale mele. Daca mergeam pe principiul asta.. ramaneam si fara distractie si fara motor.


Uite motorul asta a murit de nervi intr-un crash stupid. http://www.youtube.c...h?v=3xm0jY5NT3g

E un TT de 15 cc cu elice 15x4 W si 30% nitro . Nu stiu daca mai avea viata in el cand a intrat in pamant dar nici ca l-am mai putut folosi. Asculta cum urla elicea si cum intra pe ture...io personal zic ca merita sa il duci la maxim ca sa ti se ridice pielea pe tine cand il auzi... Dar na.. asa sunt eu...

Dupa zborul asta a cazut panoul de foc la avion .... a meritat fiecare secunda !!!
DT
0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 12:41 PM

@VasiM
Multumesc de completare. Am precizat ca e la sol asa,

Citeaza

(cand zboara e altfel)
, dar pur si simplu la ora aia nu am mai stat sa detaliez. Apar in zbor mai multe, vectorul g se modifica fata de pozitia relativa a rezervorului/modelului, apare forta centrifuga... E mult de discutat. Cred ca esentialul a prins. Trebuie facut testul acela la sol. Idealul ar fi dupa ce cunosti bine motorul si modelul sa-l reglezi sa aiba turatia maxima cu botul in sus, sa traga maxim cand ai nevoie. In rest va lasa dara aia de fum frumoasa in urma.
Off-Topic- Mai sunt si motoarele "dublu regim", care exploateaza tocmai asta, cand e cu botul in sus are amestec mai sarac si turatie maxima. Acrobatele captive parca. Scuze de divagatie.

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 18 February 2009 - 12:41 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 18 February 2009 - 01:59 PM

Am vazut cum se amplaseaza rezervorul cand motorul e vertical cu cilindrul in sus. Dar cand motorul e plasat orizontal sau cu cilindrul in jos? Pastram aceleasi repere?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rezervor.jpg

0

#20 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 03:26 PM

Ah...
Teoretic, axa rezervorului trebuie sa fie in axa Cuiului de reglaj. ( High end). Practic, ca sa eviti innecarea si sifonarea, ar fi bine sa te muti cu el (rezervorul) un pic mai jos, sau macar furtunele sa descrie o "burta" in sus. La fata locului o sa le ajustezi, zic eu. Conteaza enorm pe unde rutezi furtunele, daca pui rezervorul in ax. Deasemenea sa te uiti cum vine stutzul de suprapresiune din toba, daca poti sa o rotesti in montura sa vina in sus, eviti sa se formeze dop din particulele de ulei adunate in toba. Aici fenomenul cel mai de temut este sifonarea, nu ca s-ar umple ceva de combustibil, el o sa curga jos, dar se va opri motorul sau va merge innecat.

Bafta!
Costel

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4T_Fuel.JPG

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 18 February 2009 - 03:30 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#21 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 18 February 2009 - 09:19 PM

Multumesc pentru raspunsuri. Am citit si cateva manuale de la OS. Sunt cu mult mai complete decat la Magnum. Uite ce scrie in unul: "motorul va functiona cu un combustibil pe baza de metanol cu un continut de ulei de ricin de cel putin de 18% sau ulei sintetic de calitate (sau un amestec de amandoua) plus un mic procent de nitrometan (5-15%)". Deci uleiul de ricin nu e totusi de nelipsit.
Cu riscul de a parea insistent revin la unele raspunsuri ale voastre care nu m-au luminat indeajuns.
Turometrele cu infrarosu nu sunt tot optice?
Ce importanta are la sifonaj cat lasi bucla de mare?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sifonare.JPG

0

#22 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 10:50 PM

Bucla trebuie sa fie rutata PE SUS. Daca o tragi pe jos, se autoamorseaza sifonarea cand esti la relanti sau turatie constanta. Nu ca e mare conteaza, ci doar sa nu ispitesti sifonarea. Si la suprapres deasemenea. Tine cont: cand zboara, combustibilul sta pe fundul rezervorului, nu pe linia orizonala!
Turometrele in IR sunt tot optice, evident, masurand in alt spectru insa. Problemele cu ce turometre am vazut se rezuma in 99% din cazuri la sensibilitatea senzorului. Multi rezolva asta fie punand motorul spre soare, fie cu o lanterna aprinsa in fata senzorului, de partea cealalta a elicei, evident. CEl cu senzor IR fie lucreaza prin reflexie, avand propriul emitator IR, fie citeste componenta IR din lumina ambientala.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#23 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 19 February 2009 - 12:28 PM

Combustibilul pe care l-am luat e Tornado 10%. O sa adaug la rodaj ceva ulei de ricin ca sa fiu linistit. O sa am grija ca stutul de la toba sa vina in sus si o sa amplasez furtunul de alimentare cu bucla. Am pus pe lista de cumparaturi si un turometru. Mi-am insusit toate sfaturile. Multumesc inca o data pentru rabdarea voastra.
As vrea sa mai stiu ce metode ati adoptat voi pentru umplerea rezervorului. Verificati vizual nivelul sau bagati "orbeste" combustibil? Pe furtune, la capete trebuie puse acele mici coliere, sau nu e nevoie? Stiu, intrebarile sunt stupide, tipice unui incepator.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 19 February 2009 - 12:29 PM

0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 February 2009 - 01:46 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Feb 19 2009, 12:28 PM, a spus:

Combustibilul pe care l-am luat e Tornado 10%. O sa adaug la rodaj ceva ulei de ricin ca sa fiu linistit. O sa am grija ca stutul de la toba sa vina in sus si o sa amplasez furtunul de alimentare cu bucla. Am pus pe lista de cumparaturi si un turometru. Mi-am insusit toate sfaturile. Multumesc inca o data pentru rabdarea voastra.
As vrea sa mai stiu ce metode ati adoptat voi pentru umplerea rezervorului. Verificati vizual nivelul sau bagati "orbeste" combustibil? Pe furtune, la capete trebuie puse acele mici coliere, sau nu e nevoie? Stiu, intrebarile sunt stupide, tipice unui incepator.

Nu sunt stupide.

Daca doresti pui coliere.. ca sa fi tu sigur.. eu la metanol n-am pus niciodata. Dar nu strica iti ia 2 minute sa pui niste soricei din aia de plastic (coliere de plastic) Cu atentie totusi pentru ca furtunele alea de silicon par elastice dar daca le trangi tare se sectioneaza.

Cu umplerea , daca poti sa vezi cat intra in rezervor bine, daca rezervoul e in burta avionului putin probabil.. Daca nu vezi si tu cand vomita pe toba... Acum depinde si cum alegi sa pui rezervorul.. cu valva , sau sa folosesti separat stutul la rezervor ala special pentru alimentare. Daca folosesti valva .. vezi cand incepe sa curga.. daca vezi cand incepe sa dea pe furtunul de suprapresiune ok.. Poti chiar sa scoti furtunul de suprapresiune si sa vezi cand curge pe acolo ca sa nu umpli toba.
Daca nu folosesti valva faci la fel.. doar sa ai grija cu furtunul care intra in carburator.. sa nu il inneci.
DT
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 February 2009 - 02:18 PM

Decate ori am folosit firul din inox dat de producator s-a sectionat furtunul. Fara nimic pe furtun nu am avut probleme niciodata. Pare buna si metoda lui Zod cu ''soriceii''.
Pentru motoarele la care ai acces...eu am fixul sa pot vedea ce-i cu ele... scot furtunul din toba si carburator, umplu rezervorul pe furtunul de la carburator, pana curge pe celalalt. Folosesc pompa manuala. Asa pot numara cate rotatii fac. La urmatoarea umplere numar din nou. Pot sti precis cat am consumat la zborul precedent. Este mai usor decat sa faci o fanta si sa vezi nivelul.
0

#26 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 03:29 PM

Sunt diferite metode de umplere. Cu valva, dar trebuie sa vezi CE FEL de valva procuri! Sunt de mai multe feluri, cu unisens spre carburator (se intercaleaza intre carb si rezervor, avantaj ca poti goli tot), fara unisens, doar un stutz (folosesti practic al treilea furtun), fara unisens ( se intercaleaza doar, cel mai ieftin, prost si riscant). La inceput eu spun sa folosesti metoda clasica cu al treilea furtun, astupat cu un surub M3. O sa atarne el, dar asa ai lipsa o parte din problemele inerente valvei. Cu furtunele... Depinde. Depinde si de ce furtun ai. De regula unde prinde pe suprafete mici sau stutz scurt, eu pun colier. Am avut surprize dupa ce s-a incalzit si cu uleiul aferent sa alunece sau sa traga aer fals. La suprapresiune nu trebuie, tocmai pentru ca o vei manevra cel mai des, la fiecare umplere, ca indicator de plin, deci scoasa de pe stutz. Nu uita cand alimentezi fara valva, jiclorul la carb trebuie INCHIS!, altfel combustibilul va inunda carterul sau daca ai motorul cu capul in jos va cadea pe picioare... Alege o metoda sigura de inceput, zic eu, concentreaza-te pe pilotat. Apoi vor veni si fineturile, valve, curatenie, etc.

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 February 2009 - 03:29 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#27 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 February 2009 - 04:32 PM

Vezi postareapavcostel, la Feb 19 2009, 03:29 PM, a spus:

Nu uita cand alimentezi fara valva, jiclorul la carb trebuie INCHIS!


hmmm... pai si dupa ce te-ai chinuit sa il reglezi 2 saptamani.. dupa primu zbor.. iar il dereglezi... e frumos asa? Ma miram io de ce unii regleaza la motoare toata ziua...

Chiar daca se inneaca prefer sa il intorc si sa misc un pic de elice sa vomite ce are prin el.. decat sa stau sa reglez din nou...basca ca tre sa astept sa se incalzeasca.. ca reglaj la rece e cam vax...

Hai ca dam in alte alea.. si complicam totul...
DT
0

#28 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 04:40 PM

Nu trebuie inchis, activezi TH-CUT si o sa ai la fix un surplus de combustibil pt. pornire.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#29 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 04:41 PM

@Zod.
Pana la urma e chestie de preferinta si obisnuinta... La inceput daca inneci motorul cum e? Va vedea singur apoi, important e sa-l porneasca si sa-si formeze rutina si "urechea".

Bafta!
Costel

L.E. -sau cum bine spune, throttle cut si daca e cu capul in jos o sa se scuture singur. (motorul, evident...)

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 February 2009 - 04:42 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#30 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 February 2009 - 04:43 PM

Am gasit o poza care exprima mai bine modul de asezare a rezervorului,tinand cont si de faptul ca modelul mai zboara si pe spateImagine atasata: fuel_tank.JPG
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu