yak-54 rtf de la art-tech
#1
Postat 12 February 2009 - 10:20 PM
.. acum cateva luni intrebam aici pe forum pareri despre un cesna 210 ca prim aeromodel insa nu a fost sa fie, dar a trecut timpul si uite ca m-am "pricopsit" cu un Yac -54 rtf de la art-tech. Lipsa de experienta m-a facut sa zbor doar pe FMS pana in prezent pentru a prinde ceva indemanare si a ma obisnuii cu unghiul de vedere (daca se face timp frumos poate gasesc pe cineva amabil din cluj sa ma ajute nitel la un prim zbor). Din punct de vedere calitativ sunt multumit asta daca trec cu vederea ca unele din stikere au avut tendinta sa se deslipeasca, restul pare a fii ok, insa ce ma intriga si ma face sa ma ingrijorez este faptul ca servourile fiind in repaus incep uneori sa caraie, iar daca le actionez indiferent pe ce directie se mai intampla sa se opreasca din carait ... e bine, e rau, sau asa trebuie sa fie!?
Ca sfaturi de zbor si set'up la avion ce-mi puteti spune!?
ps: deja am reglat comenzile din prinderile de la servo'uri sa raspunda cat mai lent/putin.
#2
Postat 13 February 2009 - 09:18 AM
In mod normal deschizi statia apoi cuplezi accu in avion. Caraie scurt servourile (vin pe mijloc) bipaie ceva si apoi liniste. N-ar trebui sa mai caraie nimic pana nu te atingi tu de comenzi. Daca totusi caraie atunci sunt ceva interferente. Eu am constatat ca apar mici interferente de la tel. mobil. Daca ma duc la zbor intr-o zona cu semnal slab telefonul isi tot cauta reteaua si imi afecteaza avionul. Motiv pt. care las tel in masina sau il inchid.
#3
Postat 13 February 2009 - 10:10 AM
Atata timp cat doar bazaie si nu tremura suprafetele de comanda, nu trebuie sa iti faci probleme.
Atentie insa sa nu forteze/frece ceva pe acolo astfel incat sa le blocheze in a face ce trebuie.
Un servo blocat sa faca ce trebuie, caraie si pana la urma cedeaza!
#5
Postat 13 February 2009 - 09:34 PM
De lipit eu lipesc cu Bison Universal hobby.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#7
Postat 13 February 2009 - 09:40 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#8
Postat 13 February 2009 - 09:50 PM
Am vrut sa dau edit la postul anterior ca sa fac o completare dar nu am reusit. Ca o completare: nu ma refer la faptul cand se merge cu motorul oprit, ci atunci cand fluctueaza turatia motorului, ma gandesc ca motorul consuma curent nu doar atunci cand accelerezi, ci si atunci cand vrei sa reduci viteza ...gresit?
de aceasta data rog un admin sa-mi uneasca ultimele 3 posturi.
Am cautat pe net dar nu am gasit nimic legat de setarea din emitator, insa cu rabdare am reusit sa descopar cum scot frana de la motor si din greseala am gasit ca poate rotii elicea si invers.
Lucrurile stau cam asa:
1. Pentru siguranta maxima se scoate elicea.
2. Se duce mansa de gaz la maxim si se cupleaza receptorul, moment in care incep sa se auda niste beep'uri ceva mai diferite de cele cand mansa de gaz e la minim. Acum, tot ce trebuie e sa ascultati cu atentie numarul de beep'uri ca de ex:
1~ be
pauza
2~ be be
pauza
3~ be be be
pauza
........
9~ be x 9 -> sensul de rotatie al elicei dr/stg
10~ be x 10 -> dezactiveaza/activeaza frana de motor
De la 1 la 8 nu stiu ce reprezinta sau ce fac (sunt prea obosit la ora asta ca sa mai stau "focus" ;) ), insa 9 si 10 e destul de clar ce rol au. Acum, ca sa activati unul din numerele de mai sus, tot ce trebuie sa faceti este sa duceti gazul pe minim/zero imediat dupa ce auziti numarul de beepuri dorit si sa-l lasati acolo. O sa mai faca o data un beep si apoi se aud cele 2 beepuri cu care suntem obisnuiti ori de cate ori cuplam receptorul la acumulator. Eiii, de aici in colo elicea ori se va rotii invers, ori va fii activa frana la motor, iar ca sa reveniti la starea initiala tot ce trebuie sa faceti este sa repetati acelasi proces inca odata .. succesc :D
LE: Aceste lucruri sunt valabile pentru emitator/receptor (EFLY-100B Fm / E-FLY 100 C 6CH 35Mhz PPM/FM) din kitul yak-54 rtf de la art-tech.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 14 February 2009 - 05:40 AM
#9
Postat 16 March 2009 - 01:42 AM
LE: Am uitat sa mentionez ca este echiparea standard de la yak-54 RTF produs de art-tech model EESCB1 18A 003
Aceasta postare a fost editata de mihai: 16 March 2009 - 01:45 AM
#11
Postat 16 March 2009 - 08:43 AM
mihai, la Mar 16 2009, 01:42 AM, a spus:
Nu o sa inteleg niciodata ce e in mintea "producatorilor" care invelesc un radiator, reducandu-l astfel la ..."termoplonjon"
Eu zic sa degajezi tot centrul radiatorului de plastic, sa poata fi spalat de aer. Va merge ciar rece dupa aia.
#16
Postat 16 March 2009 - 09:40 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#17
Postat 18 March 2009 - 09:15 AM
In momentul de fata regulatoru este pe drum si azi cred ca o sa ajunda la ei, dar fiind de 18A ma gandesc sa-l schimb cu unul ceva mai mare. Ce recomandati!?
#20
Postat 18 March 2009 - 01:51 PM
Preturile sunt f. apropiate la regulatoare de 20-25-33A...deci am ales 33 ca sa nu ma mai doara capu'.
Bafta.
#21
Postat 19 March 2009 - 12:37 AM
Ce se intelege prin: " Necesita BEC extern !??"
#22
Postat 19 March 2009 - 07:50 AM
Adevarul este ca m-am incumetat pentru ca un clampmetru nazdravan imi zicea ca trage numai 17A, de abia recent am descoperit ca sunt 22A cu alt aparat de masura.
Acum am trecut pe unul asiatic noname de 30A, sa zic ca de siguranta, desi parca tot mai mult credit i-as da acelui Roxxy.
Nu are BEC inseamna ca nu scoate cei 5V pentru receptor si servo, care trebuie alimentati separat, ori din alt pack, ori cu un circuit micut numic BEC extern, vreo 40 lei.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 March 2009 - 07:51 AM
#23
Postat 19 March 2009 - 09:35 AM
Incepand de aseara (printr-o intamplare) am devenit propietarul unui avion de la art-tech cu motorizare BL.
Inca nu m-am uitat atent sa vad exact ce motor are, dar este un outrunner cu "carcasa" de plastic!!.
Pe el exita regulatorul celor de la artech (am inteles ca e de 18A). Spre motor exista cele 3 fire si o mufa cu 2pini lasata libera?
Intrebarea mea este: Ce rol are acea mufa? (vezi si poza)
mi-e frica sa nu faca vreun scurt atingand radiatorul de aliminiu.
Bafta.
ps. voi deschide un kit review despre acest avion (Edge 540 de la art-tech)
#24
Postat 23 March 2009 - 04:21 PM
#25
Postat 24 March 2009 - 08:38 AM
Deocamdata am lasat-o asa cum e...libera. La esc-ul de 33A care il am pe decathlon nu are acea mufa...dar scrie in instructiuni ca e cu detectare automata a nr. de celule. La asta de la art-tech cred ca e cum spui tu...cu un jumper. Din cate am inteles daca pui jumperul e pt 2s si lasate asa libere e pt 3s.
Bafta.
#28
Postat 17 May 2009 - 08:01 AM
Redeschid topicul legat de yak54 de la art tech. Am si eu unul si la zborul cu numarul 13 (ghinion) a luat foc regulatorul. Citind mai intai forumul am desfacut plasticul de pe radiator si am incercat sa il pun intr-un loc cat mai ventilat. La al 3-lea pack de baterii a iesit fum. La sol am observat ca regulatorul este facut scrum intr-o parte si ca motorul se invarteste foarte greu.. cred ca a patit si motorul ceva...
am dat mail catre cei care mi-au vandut avionul, sper ca problema este acoperita de garantie. Voi achizitiona alt motor, de data asta pe direct si alt regulator mai de calitate.
Fiind deja a doua problema similara la acest model, atentie cei care il veti achizitiona de acum inainte.
In rest modelul este excelent, eu sunt foarte multumit de el
35 MHz, canal 70