Modelism - RHC Forum: yak-54 rtf de la art-tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

yak-54 rtf de la art-tech

#1 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 12 February 2009 - 10:20 PM

Buna,
.. acum cateva luni intrebam aici pe forum pareri despre un cesna 210 ca prim aeromodel insa nu a fost sa fie, dar a trecut timpul si uite ca m-am "pricopsit" cu un Yac -54 rtf de la art-tech. Lipsa de experienta m-a facut sa zbor doar pe FMS pana in prezent pentru a prinde ceva indemanare si a ma obisnuii cu unghiul de vedere (daca se face timp frumos poate gasesc pe cineva amabil din cluj sa ma ajute nitel la un prim zbor). Din punct de vedere calitativ sunt multumit asta daca trec cu vederea ca unele din stikere au avut tendinta sa se deslipeasca, restul pare a fii ok, insa ce ma intriga si ma face sa ma ingrijorez este faptul ca servourile fiind in repaus incep uneori sa caraie, iar daca le actionez indiferent pe ce directie se mai intampla sa se opreasca din carait ... e bine, e rau, sau asa trebuie sa fie!?
Ca sfaturi de zbor si set'up la avion ce-mi puteti spune!?
ps: deja am reglat comenzile din prinderile de la servo'uri sa raspunda cat mai lent/putin.
0

#2 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 13 February 2009 - 09:18 AM

Salut. Pentru primul zbor musai sa gasesti pe cineva. Banuiesc ca ai statia E Fly 100b. Care sunt operatiunile pe care le faci la pornire?
In mod normal deschizi statia apoi cuplezi accu in avion. Caraie scurt servourile (vin pe mijloc) bipaie ceva si apoi liniste. N-ar trebui sa mai caraie nimic pana nu te atingi tu de comenzi. Daca totusi caraie atunci sunt ceva interferente. Eu am constatat ca apar mici interferente de la tel. mobil. Daca ma duc la zbor intr-o zona cu semnal slab telefonul isi tot cauta reteaua si imi afecteaza avionul. Motiv pt. care las tel in masina sau il inchid.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#3 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2009 - 10:10 AM

Caraitul, poate fi si din imperfectiunea servo-urilor.
Atata timp cat doar bazaie si nu tremura suprafetele de comanda, nu trebuie sa iti faci probleme.
Atentie insa sa nu forteze/frece ceva pe acolo astfel incat sa le blocheze in a face ce trebuie.
Un servo blocat sa faca ce trebuie, caraie si pana la urma cedeaza!
0

#4 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 08:55 PM

o alta intrebare: e normal ca in momentul in care inchid acceleratia, sa franeze motorul si sa se opreasca f.f.f. repede din rotatie?? .. si pentru ca am fost baiat rau: ce lipici sa folosesc ? :lol:
0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 13 February 2009 - 09:34 PM

Elicea se opreste fff repede din rotatie deoarece ii activata frana, se foloseste mai mult pentru elici pliante dar eu o am activata pe toate modelele.
De lipit eu lipesc cu Bison Universal hobby.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 09:35 PM

si cum se poate deactiva aceasta optiune!? nu consuma mai repede bateria?
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 13 February 2009 - 09:40 PM

De consumat nu o consuma, cu EG am zburat si 3 ore la panta cu motorul oprit si nu se simtea diferenta. De dezactivat se poate dar iti trebuie un card de programare sau daca gasesti manualul de utilizare al ESC-ului poate reusesti si din statie (mansa de gaz).
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 09:50 PM

ok, dar cum ??? inainte sa incerc statia in FMS nu frana!!! ... oi fii facut eu ceva si nu mi-am dat seama!??

Am vrut sa dau edit la postul anterior ca sa fac o completare dar nu am reusit. Ca o completare: nu ma refer la faptul cand se merge cu motorul oprit, ci atunci cand fluctueaza turatia motorului, ma gandesc ca motorul consuma curent nu doar atunci cand accelerezi, ci si atunci cand vrei sa reduci viteza ...gresit?

de aceasta data rog un admin sa-mi uneasca ultimele 3 posturi.
Am cautat pe net dar nu am gasit nimic legat de setarea din emitator, insa cu rabdare am reusit sa descopar cum scot frana de la motor si din greseala am gasit ca poate rotii elicea si invers.
Lucrurile stau cam asa:
1. Pentru siguranta maxima se scoate elicea.
2. Se duce mansa de gaz la maxim si se cupleaza receptorul, moment in care incep sa se auda niste beep'uri ceva mai diferite de cele cand mansa de gaz e la minim. Acum, tot ce trebuie e sa ascultati cu atentie numarul de beep'uri ca de ex:
1~ be
pauza
2~ be be
pauza
3~ be be be
pauza
........
9~ be x 9 -> sensul de rotatie al elicei dr/stg
10~ be x 10 -> dezactiveaza/activeaza frana de motor

De la 1 la 8 nu stiu ce reprezinta sau ce fac (sunt prea obosit la ora asta ca sa mai stau "focus" ;) ), insa 9 si 10 e destul de clar ce rol au. Acum, ca sa activati unul din numerele de mai sus, tot ce trebuie sa faceti este sa duceti gazul pe minim/zero imediat dupa ce auziti numarul de beepuri dorit si sa-l lasati acolo. O sa mai faca o data un beep si apoi se aud cele 2 beepuri cu care suntem obisnuiti ori de cate ori cuplam receptorul la acumulator. Eiii, de aici in colo elicea ori se va rotii invers, ori va fii activa frana la motor, iar ca sa reveniti la starea initiala tot ce trebuie sa faceti este sa repetati acelasi proces inca odata .. succesc :D

LE: Aceste lucruri sunt valabile pentru emitator/receptor (EFLY-100B Fm / E-FLY 100 C 6CH 35Mhz PPM/FM) din kitul yak-54 rtf de la art-tech.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 14 February 2009 - 05:40 AM

0

#9 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 16 March 2009 - 01:42 AM

Revin cu o problema destul de grava cred eu, la regulatorul de tensiune. Am facut azi 2 zboruri si ambele cu mansa minim 50% din cauza vantului puternic, toate bune si frumoase pana cand la zborul nr. 2 s-a oprit motorul dar restul comenzilor continuand sa functioneze. Cu avionul la o intaltime destul de mare, fara motor, pe vant puternic si la zborul cu nr. 4 pentru mine, am avut emotii pentru aterizare, care pana la urma a fost perfecta in ciuda distantei mari la care se afla ...abia mai putea zarii avionul cand se afla la 50-100 cm de sol (gurile rele din jur au avut si o observatie de facut: "gingasia cu care a atins solul se datoreaza pilotului automat!" :)) ). Initial am crezut ca s-a descarcat bateria dar de curiozitate am mirosit putin in zona capotei si am simtit un miros ciudat. Ajungand acasa am scos regulator si nu arata tocmai bine desii in momentul de fata functoneaza. Atasez cateva imagini

LE: Am uitat sa mentionez ca este echiparea standard de la yak-54 RTF produs de art-tech model EESCB1 18A 003

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aIMG_0107.JPG
  • Imagine atasata: aIMG_0110.JPG
  • Imagine atasata: aIMG_0120.JPG

Aceasta postare a fost editata de mihai: 16 March 2009 - 01:45 AM

0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 March 2009 - 03:29 AM

majoritatea escurilor bune au protectie la supraincalzire. Presupun ca a oprit motorul deoarece s-a supraincalzit. O fi subdimensionat pentru motorul care-l ai? Ce motor, elice si ce baterie folosesti?


0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 March 2009 - 08:43 AM

Vezi postareamihai, la Mar 16 2009, 01:42 AM, a spus:

Initial am crezut ca s-a descarcat bateria dar de curiozitate am mirosit putin in zona capotei si am simtit un miros ciudat. Ajungand acasa am scos regulator si nu arata tocmai bine desii in momentul de fata functoneaza. Atasez cateva imagini

Nu o sa inteleg niciodata ce e in mintea "producatorilor" care invelesc un radiator, reducandu-l astfel la ..."termoplonjon"
Eu zic sa degajezi tot centrul radiatorului de plastic, sa poata fi spalat de aer. Va merge ciar rece dupa aia.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 March 2009 - 09:53 AM

primul lucru care-l fac si eu e sa scap de tubul termocontractil de pe radiator. La anumite modele din considerente de greutate dar la majoritatea pentru ventilare/racire cum zice renatoa


0

#13 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 16 March 2009 - 01:14 PM

motorul este B2025-15L 11.1V iar acumulatorul 1300mAh 11.1V 3 celule, ambele de la art-tech venite in kit.
0

#14 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 16 March 2009 - 05:38 PM

Suta la suta ca trebuie indepartat tubul termoretractil dar am o intrebare,regulatorul este montat intr-o pozitie in care exista un flux de aer pentru racire?
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#15 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 16 March 2009 - 08:40 PM

Corect. Trebuie avut in vedere, si asta ca regula, racire pentru Motor, ESC si baterie.Orificii de intre]are aer si iesire Aici intervin probele facute le sol. Un multimetru, un stand minim pentru masuratori poate scuti o gramada de batai de cap.
0

#16 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 16 March 2009 - 09:40 PM

Tare ma tem ca unul dintre cei 2 finali care se vad in poza este dus, eu zic sa tai total tubul de pe ESC si sa tragi jos radiatorul de pe finali sa vezi in ce stare sunt. Ar trebui sa vezi pe fiecare ramura 2 grupe a cate 2 tranzistori care lucreaza in tandem, s-ar putea ca primul de la stabga la dreapta in poza sa fie dus.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#17 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 18 March 2009 - 09:15 AM

Exista ceva orificii de circulare a aerului insa e cam acoperit de batiu si nu stiu cat aer reuseste sa treaca! Avionul fiind in garantie am sunat la service iar ulterior le-am trimis un email cu aceste imagini, raspunsul fiind sa-l trimit in vederea garantiei ~ nu stiu exact ce insamna asta dar ma rog ... o posibila explicatie data de domnul cu care am vorbit este crearea condensului si implicit scurt-circuit, cica au mai patit la cateva automodele ... nu stiu ce sa zic.
In momentul de fata regulatoru este pe drum si azi cred ca o sa ajunda la ei, dar fiind de 18A ma gandesc sa-l schimb cu unul ceva mai mare. Ce recomandati!?
0

#18 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 18 March 2009 - 10:38 AM

Nu mai zbura cu regulatorul respectiv. Poti sa-l trimiti la garantie, dar sfatul meu este sa-ti cumperi un regulator bun.
0

#19 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 18 March 2009 - 10:59 AM

Am scris mai sus: regulatorul este pe drum si trebuie sa ajunga la ei in cursul zilei de azi, iar din moment ce am cerut sfaturi pentru un alt regulator cred ca e destul de evident ca vreau sa-l schimb cu ceva mai sanatos!
0

#20 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 18 March 2009 - 01:51 PM

Eu ...la recomandarile primite am luat FLY-33A BLMC. Este bun si acum...si mai incolo daca vreau motoare mai puternice. 33A este suficient ca regulatorul sa nu aiba batai de cap cu un motor BM2410-12D.
Preturile sunt f. apropiate la regulatoare de 20-25-33A...deci am ales 33 ca sa nu ma mai doara capu'.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#21 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 19 March 2009 - 12:37 AM

Ok, regulatorul a ajuns la service, a fost verificat si o sa fie schimbat. Ca alternative nu am decat un alt regulator similar sau variante ceva mai scumpe gen Roxxy BL-Control 918 ~ 18A = 158 ron, Art-Tech 30 A = 129 ron, Roxxy BL-Control 720 ~ 20A = 62 ron, pentru care voi plati doar diferenta. Sincer preferam un FLY-33A BLMC de la HiModel dar nu e de gasit decat un singur HiModel si acela e de 70A = 168 ron. Cum problema principala in acest caz sunt banii, habar nu am ce anume sa aleg care sa aiba un raport calitate/performanta/pret rezonabil.

Ce se intelege prin: " Necesita BEC extern !??"
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 March 2009 - 07:50 AM

Eu am folosit "Roxxy BL-Control 720 ~ 20A = 62 lei" pe un Junior, si nu am avut probleme, tragand 22A la maxim, la urcare.
Adevarul este ca m-am incumetat pentru ca un clampmetru nazdravan imi zicea ca trage numai 17A, de abia recent am descoperit ca sunt 22A cu alt aparat de masura.
Acum am trecut pe unul asiatic noname de 30A, sa zic ca de siguranta, desi parca tot mai mult credit i-as da acelui Roxxy.

Nu are BEC inseamna ca nu scoate cei 5V pentru receptor si servo, care trebuie alimentati separat, ori din alt pack, ori cu un circuit micut numic BEC extern, vreo 40 lei.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 March 2009 - 07:51 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 19 March 2009 - 09:35 AM

salut.
Incepand de aseara (printr-o intamplare) am devenit propietarul unui avion de la art-tech cu motorizare BL.
Inca nu m-am uitat atent sa vad exact ce motor are, dar este un outrunner cu "carcasa" de plastic!!.
Pe el exita regulatorul celor de la artech (am inteles ca e de 18A). Spre motor exista cele 3 fire si o mufa cu 2pini lasata libera?
Intrebarea mea este: Ce rol are acea mufa? (vezi si poza)

mi-e frica sa nu faca vreun scurt atingand radiatorul de aliminiu.

Bafta.

ps. voi deschide un kit review despre acest avion (Edge 540 de la art-tech)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PIC_0018.JPG

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#24 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 23 March 2009 - 04:21 PM

Acea mufa cu 2 pini nu era nici la regulatorul de 18A si nici la cel care l-am primit acum de 30A. Din cate am mai vazut pe net, exista regulatoare care au acea mufa cu 2 pini ca sa comuti lucrul pt. acumulator cu 2s sau 3s (nu mai am site'ul unde am citit dar daca il gasesc pun link'ul)
0

#25 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 24 March 2009 - 08:38 AM

Ok...mersic.
Deocamdata am lasat-o asa cum e...libera. La esc-ul de 33A care il am pe decathlon nu are acea mufa...dar scrie in instructiuni ca e cu detectare automata a nr. de celule. La asta de la art-tech cred ca e cum spui tu...cu un jumper. Din cate am inteles daca pui jumperul e pt 2s si lasate asa libere e pt 3s.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#26 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 25 March 2009 - 07:21 PM

Pentru determinarea CG'ului se masoara aripa incluzand si eleronul!?
0

#27 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 March 2009 - 08:28 PM

Vezi postareamihai, la Mar 25 2009, 07:21 PM, a spus:

Pentru determinarea CG'ului se masoara aripa incluzand si eleronul!?



absolut. Si el contribuie la suprafata portanta.


0

#28 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 17 May 2009 - 08:01 AM

Salutare,

Redeschid topicul legat de yak54 de la art tech. Am si eu unul si la zborul cu numarul 13 (ghinion) a luat foc regulatorul. Citind mai intai forumul am desfacut plasticul de pe radiator si am incercat sa il pun intr-un loc cat mai ventilat. La al 3-lea pack de baterii a iesit fum. La sol am observat ca regulatorul este facut scrum intr-o parte si ca motorul se invarteste foarte greu.. cred ca a patit si motorul ceva...

am dat mail catre cei care mi-au vandut avionul, sper ca problema este acoperita de garantie. Voi achizitiona alt motor, de data asta pe direct si alt regulator mai de calitate.

Fiind deja a doua problema similara la acest model, atentie cei care il veti achizitiona de acum inainte.

In rest modelul este excelent, eu sunt foarte multumit de el
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu