Intrerupator general...de care? pt. decathlon art-tech
#1
Postat 22 January 2009 - 08:37 PM
Dupa cum unii deja stiu am un decathlon de la art-tech. M-am gandit ca ar fi util ca pe unu din firele dintre accu si regulator sa pun un intrerupator. Asta pt. ca mai fac si pauze intre zboruri si ca sa pot inchide statia trebuie sa scot mai intai accu din avion.
Deci zis si facut...m-am dus si am luat un intrerupator micut. Ajung acasa si observ pe el marcat 3A. ..."Trinc"!!!....se aprinde beculetul..ups. Ma duc inapoi la magazin si mi se confirma ca intrerupatorul suporta curent de maxim 3A. Cum motorul seria 400 se pare ca "suge" pana spre 12A am intrebat de un intrerupator care sa suporte minim 15A. Dar singura varianta era ceva cam cat o cutie de chibrite...deci exclus sa pun chestia aia pe avion.
Eu nu ma prea pricep la partea electrica...deci acum intreb...cum e mai bine? Am judecat corect ca am nevoie de un intrerupator mai potent sau mergea si ala de 3A?
Daca ala de 3A nu mergea...ce fel de intrerupator se poate pune? (ma gandesc la ceva redus ca dimensiuni si greutate). Este suficient intrerupator pe unu din fire (sa zic pe "+") sau recomandat ar fi un intrerupator dublu...adica care intrerupe ambele fire?
ps. nu da-ti cu pietre dar la partea asta mai am mult de studiat.
#3
Postat 22 January 2009 - 08:44 PM
#4
Postat 22 January 2009 - 08:45 PM
#5
Postat 22 January 2009 - 08:45 PM
#6
Postat 23 January 2009 - 12:00 AM
O varianta ar fi sa-ti faci un intrerupator dintr-o pereche de mufe. Pentru inspiratie:
http://www.rctoys.com/rc-toys-and-parts/MP...ORS-WIRING.html
Merge orice fel de mufa, dar sa suporte amperajul. De preferat, acelasi tip de mufa pe care-l folosesti deja la baterie.
#7
Postat 23 January 2009 - 08:25 AM
Deci ....ramane cum este.
Mersic de idei...se poate inchide.
#8
Postat 23 January 2009 - 09:42 AM
#9
Postat 23 January 2009 - 10:27 AM
yr-zbg, la Jan 23 2009, 08:25 AM, a spus:
Deci ....ramane cum este.
Mersic de idei...se poate inchide.
Eu am folosit ceva de genul ala facut de mine cu mufe MPX ... si era pus pe un model de 15cc termic care vibra din toate alea.. Niciodata nu am avut probleme.
Foloseste ideea cu incredere. Oricum mufele alea MPX sunt chin de scos.. foarte putin problabil sa iasa..
Revenind la ce au zis baietii de mai sus.. nu prea ai nevoie de asa ceva.. dar daca te face pe tine sa te simti mai safe.
#10
Postat 23 January 2009 - 11:55 AM
Bafta multa!
#11
Postat 23 January 2009 - 12:04 PM
#12
Postat 23 January 2009 - 01:05 PM
NU inchideti topice la care credeti ca v-ati lamurit !
Un topic inchis va fi sters (nu fizic, doar ascuns) dupa scurt timp, si nu va mai fi disponibil la Search !!!
Asa ca ati risipit toata intelepciunea acumulata in el !
Nu stiu daca aceasta stergere o face moderatorul, am o banuiala ca este o setare automata a forumului.
La Bursa e alta poveste, acelea pot dispare la inchidere, dar cele de aici mi se pare absurd.
Ca sa nu mai zic ca poate se mai descopera ceva dupa un an si vrea cineva sa mai adauge.
yr-zbg, la Jan 23 2009, 08:25 AM, a spus:
#13
Postat 23 January 2009 - 01:44 PM
#14
Postat 23 January 2009 - 02:18 PM
#15
Postat 23 January 2009 - 03:05 PM
renatoa, la Jan 23 2009, 01:05 PM, a spus:
Asa ca ati risipit toata intelepciunea acumulata in el !
Nu stiu daca aceasta stergere o face moderatorul, am o banuiala ca este o setare automata a forumului.
fals de la cap la coada.la vanzari sterg eu personal topicurile inchise pentru ca nu isi mai au rostul.din restul forumului nu se sterge nimic in conditiile expuse de tine.
scuze de off-topic.
#16
Postat 23 January 2009 - 04:23 PM
Si ideea ce striatiile imi place...ca sa nu imi mai alunece mana.
referitor la intrerupatorul de 3A e evident ca el va comuta cu motorul oprit...dar apoi e posibil sa se incalzeasca si daca cedeaza grav...ca raman fara control. Deci un risc cam mare pe care nu sunt dispus sa mi-l asum doar pt. ca mi-e mie lene sa trag mai tare de mufa aia.
Intre timp mi-a mai venit o idee....cand conectez mufele sa nu imping conectorul total sa mai las cam 0.5mm suficient ca sa pot face parghie cu "ceva". Lamelele au cam 8mm cuplarea devine ferma dupa primii 4 mm...deci ar merge zic eu, voi ce ziceti?
ps. evident acel "ceva" nu trebuie sa fie o moneda sau ceva care sa conduca curentul ca risc sa pun acumulatorul in scurt. Ma gandesc la o rondea din ceva plastic.
#17
Postat 23 January 2009 - 05:20 PM
#18
Postat 23 January 2009 - 05:30 PM
Aceasta postare a fost editata de ave: 23 January 2009 - 05:32 PM
#19
Postat 23 January 2009 - 05:34 PM
Si eu ca si "ave" la un planor am conectori CT 3.5 si ma dor buricele la degete cand incerc sa-i tot desfac dupa fiecare zbor, asa ca ai nevoie de rabdare, nu de intrerupator. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 23 January 2009 - 05:38 PM
#20
Postat 23 January 2009 - 05:44 PM
Daca vrei sa te convingi, monteaza intrerupatorul si fa-i proba la model acasa pana consumi un acumulator in ce regim de zbor vrei tu.
Dar binenteles tu alegi...
#21
Postat 23 January 2009 - 05:50 PM
evrikus, la Jan 23 2009, 05:44 PM, a spus:
Eu n-as recomanda un astfel de test. Pentru 3A maxim, contactele sunt foarte subtiri si astfel se vor incalzi si exista riscul sa se arda.
#22
Postat 23 January 2009 - 05:55 PM
ave, la Jan 23 2009, 05:30 PM, a spus:
Chiar cautam motive pt care doresti sa pui intrerupatorul ala.. nu prea inteleg pt ce iti foloseste.. Dupa zbor pui acumulatorul la incarcat .. Nu oricum trebuie sa il scoti ?
#23
Postat 23 January 2009 - 07:36 PM
1 - incepatorul este mai dornic de zbor, si de aici mai grabit , mai precipitat si cu statia de gat cupleaza pack-ul
( burta daca o are, intre timp a impins stick-ul de acceleratie ) si " harsti " elicea peste degete.
2 - incepatorul butoneaza el la statie in timpul liber si reuseste sa "dea" reverse la acceleratie,
acelasi efect resimtit de degete.
si poate mai sunt si altele ( vrea Thr-Cut si statia nu stie asa ceva, etc ).
Eu personal :
- la Katana 30 Sebart am un intrerupator pe regulator si nu se intampla nimic cu motorul alimentat
si fara semnal ( este pus de producator ).
- la T-REX 600 ( electric bineinteles ) UBEC-ul are intrerupator si chiar daca pack-ul de LiPo 6S ramane
cuplat la ESC nimic nu se mai misca cand intrerup circuitul.
Deci trebuie probat si vazut ce se intampla daca pui intrerupatorul pe traseul dintre ESC si receptor ( probabil
pe firul de alimentare si nu cel de semnal sau invers .) nu pe cel de " forta " unde am consum mare.
Un caz cu intrerupator, pe teren este Cessna 182 a domnului cu parasutisti.
Acestea au fost spuse ,doar daca se dorea musai acel intrerupator.
#24
Postat 23 January 2009 - 07:37 PM
#25
Postat 23 January 2009 - 07:38 PM
Deci sa zic ca stau pe camp o ora...din care zbor practic vreo 20min. intrerupatorul ala il vroiam ca sa nu tin statia deschisa cat stau pe camp.
Deocamdata nu am incarcator la 12v...iar varianta cu cel de-al doilea accu va disparea de maine cand si fratemiu va face zborul inaugural.
ps. am constatat ca daca fac zboruri lungi accu tine per total mai putin decat daca fac mai multe zboruri scurte...si cum deocamdata eu fac in general zboruri calme ...prefer sa zbor mai mult. Iar cand se incinge tarata in mine si mai bag si eu o vrie si ceva figuri ma aleg de obicei cu o aterizare de urgenta cu motor oprit. Pana acum de 2 ori am ramas fara motor dar din fericire de fiecare data l-am adus planat fara probleme.
edit: acum vad ultimele doua mesaje deci:
- am burta..."negativa"...(am 59kg deci sunt cam somalez)
- pana acum accu s-a incarcat doar acasa la calcurica...pt. ca nu am alte posibilitati (situatia se va schimba in curand)
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 23 January 2009 - 07:42 PM
#26
Postat 23 January 2009 - 07:42 PM
yr-zbg, la Jan 23 2009, 08:38 PM, a spus:
In acest caz poti sa pui intrerupatorul pe firul rosu care alimenteaza receptorul. Cel care vine de la BEC. Acolo curentii sunt mult mai mici.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 January 2009 - 07:42 PM
#27
Postat 23 January 2009 - 07:43 PM
Aceasta postare a fost editata de adyc: 23 January 2009 - 07:44 PM
#28
Postat 23 January 2009 - 10:02 PM
Ideea mi-a venit pt. ca am inteles ca sunt modele care au asa ceva din fabrica....dar deja m-am lamurit...e un drum infundat, sau ma rog prea riscant de aplicat.
Si in plus cum spuneam in curand va veni si un incarcator la 12v si un al doilea accu deci situatia se va schimba radical.
#29
Postat 23 January 2009 - 10:33 PM
#30
Postat 23 January 2009 - 11:10 PM