ciudate specificatii!
#2
Postat 07 January 2009 - 08:56 PM
- Motor si esapament XL-46L Heli instalate
- Rotor anticuplu montat
- Palele rotorului anticuplu si rotorului principal
- Rezervor mare
- Carenaj foarte rezistent
- Foaie cu abtibilduri
- Instructiuni in mai multe limbi, ilustrate
Cam ca orice kit + motorizare...
Sasiu, carcasa si motor si gata...
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 07 January 2009 - 08:57 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#3
Postat 07 January 2009 - 08:59 PM
leontin93, la Jan 7 2009, 09:35 PM, a spus:
Salutare,
Asa se vand majoritatea modelelor ba inca cel de care vorbesti este partial asamblat (mini titanul meu a venit sub forma de cutioara cu vreo 300 de piese mici http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ). Oricum e destul de ambitios modelul (mare) si ca atare componentele care mai trebuie adaugate la lista de cheltuieli vor fi mai scumpe.
Pentru alternative arunca o privire pe discutiile (interminabile) care s-au purtat pe forum legate de ce e mai bun/ieftin/performant.
Spor la meditat si bine ai venit pe calea robilor zburatori ... :)
#4
Postat 07 January 2009 - 09:01 PM
leontin93, la Jan 7 2009, 08:35 PM, a spus:
salutare leontin si bine ai venit pe forum. Modelismul in general se vinde pe componente deoarece fiecare vrea sa decida singur ce electronica/motor/baterie pune pe modelul sau. Din anumite considerente: preferinte personale sau buget. Deci sa nu te mire ca poti cumpara un fuselaj gol la care trebuie sa-i adaugi tu servouri, motor etc deoarece este o practica normala si binevenita. Daca ai intrebari specifice despre ce echipament vrei sa pui pe model, dealerul iti si specifica, sau te putem ajuta noi tinand cont de faptul ca esti incepator.
Numai bine,
Calin
#5
Postat 07 January 2009 - 09:02 PM
docmarius, la Jan 7 2009, 08:56 PM, a spus:
- Motor si esapament XL-46L Heli instalate
- Rotor anticuplu montat
- Palele rotorului anticuplu si rotorului principal
- Rezervor mare
- Carenaj foarte rezistent
- Foaie cu abtibilduri
- Instructiuni in mai multe limbi, ilustrate
Cam ca orice kit + motorizare...
Sasiu, carcasa si motor si gata...
#7
Postat 07 January 2009 - 09:06 PM
- Statia ti-o alegi
- Gyro ti-l alegi
- receptorul trebuie sa se potriveasca cu statia
- combustibiliul trebuie sa-l bagi cu ceva, adica pompa etc.
In functie de cum te tine buzunarul te duci in sus cat vrei.
Iar daca vrei ceva mai ieftin, vestea neplacuta e ca asa-i si sunt performantele. In general. Se poate si scump si prost http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Ca incepator poate o varianta electrica ar fi mai satisfacatoare...
Ceva de gen Trex 450, Minititan etc.
Dar nici acolo nu iesi mai ieftin.
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 07 January 2009 - 09:11 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#8
Postat 07 January 2009 - 09:11 PM
#9
Postat 07 January 2009 - 09:41 PM
Poate daca ne dai niste detalii despre tine te-am putea ajuta. Oricum nu Orhith.
#10
Postat 07 January 2009 - 10:06 PM
#12
Postat 07 January 2009 - 10:13 PM
leontin93, la Jan 7 2009, 10:06 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de caius71: 07 January 2009 - 10:14 PM
#13
Postat 07 January 2009 - 11:28 PM
leontin93, la Jan 7 2009, 08:35 PM, a spus:
Intrucat sunt incepator nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi, de-abia azi am dat jos prima oara trenul de aterizare pentru incepatori (apropos si de acele multe accesorii suplimentare de care nu vrei sa auzi). Dar am un Ornith cu care am zburat de 10-20 de ori si il stiu destul de bine (l-am si dezmembrat total recent sa verific toate piesele). Asa ca, daca cineva vrea detalii despre Ornith... cu placere. P.S. Era azi la Chitila cam mult praf, probabil de la "strada" de pamant pe care se ajunge la teren. Era plin de praf heli dupa zbor si banuiesc ca in motor era la fel.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#14
Postat 07 January 2009 - 11:32 PM
vlad1, la Jan 7 2009, 09:41 PM, a spus:
Poate daca ne dai niste detalii despre tine te-am putea ajuta. Oricum nu Orhith.
La mine Ornith a fost primul elicopter si inca nu am avut crash-uri. Doar mult simulator inainte. Asa ca... ma simt mai priceput acum dupa comentariul tau :rolleyes:
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#15
Postat 08 January 2009 - 09:05 AM
Sigur ca, pentru un incepator, poate parea frustrant sa cheltuiesti o suma importanta de bani pe un kit de heli, si sa nu poti face nimic cu el.
Dar, de obicei, cei care ajung sa cumpere un astfel de kit, in prealabil, acumuleaza o cantitate de informatie suficienta pentru a sti ce poate face acel model, ce anume iti mai trebuie pe langa modelul propriu zis, cum se rodeaza un motor, ce tip de combustibil trebuie, etc.
Daca spui ca ai avut doua elicoptere electrice, as crede ca acelea au fost RTF (ready to fly), adica cumparate cu tot ce trebuie pentru zbor. Cu cel termic nu stiu ce s-a intamplat, dar suntem siguri, eu si alti colegi, ca nu erai pregatit sa pilotezi un asemenea model. Considera-te norocos ca nu ai patit nimic (am vazut persoane ranite rau de un Honey Bee King, imagineaza-ti ce se intampla daca te loveste un Ornith!).
Nu ne lua in nume de rau posturile, incercam sa te ajutam, facandu-te sa constientizezi ce inseamna de fapt fenomenul heli RC, si ce poti pati, daca le utilizezi cum nu trebuie.
Daca te-ai "virusat" de acest hobby, te sfatuiesc sa ai rabdarea sa citesti cam tot ce se poate despre elicopterele radiocomandate, pe acest forum, sau pe altele. Parerile sunt impartite, in legatura cu modelul cu care ar trebui sa incepi. De obicei, elicopterele mai bunicele, se vand sub forma de kituri, lasand pilotul sa opteze pentru electronica, sistemul de radiocomanda, acumulatori, motor, pale.
Indiferent daca vei alege un model electric sau unul termic, iti trebuiesc anumite cunostinte.
Ar trebui sa stii sa lipesti niste conectori, cunostinte de baza de mecanica si electrotehnica, cum se incarca un acumulator, si asa mai departe.
Apoi iti trebuiesc urmatoarele lucruri, ce nu lipsesc din viata unui modelist:
Incarcator, care sa stie si de acumulatori Litiu-Polimer(LiPo);
In cazul in care cumperi un kit, iti trebuie si ceva scule si accesorii (un set de imbusuri, niste surubelnite, niste banda dublu adeziva, o solutie de blocat suruburi, un superglue);
Pentru a putea sa tii in aer un heli, trebuie sa iti formezi niste reflexe, si pentru asta iti recomand un simulator. Te va scuti de multi, multi bani aruncati pe piese.
Inainte de a cumpara ceva, citeste despre modelul respectiv, intreaba, vezi daca ai acces la piese destul de repede. De trantit o sa le trantesti pe toate, toti facem asta mai devreme sau mai tarziu. Important e sa ai piese sa le poti inlocui, si mai important, sa ai curaj sa zbori mai departe.
Iti dorim succes, si te asteptam cu alte intrebari!
Aceasta postare a fost editata de Primus: 08 January 2009 - 09:06 AM
#17
Postat 08 January 2009 - 11:43 AM
leontin93, la Jan 8 2009, 11:29 AM, a spus:
Nu, cu 1100 ron nu poti face nimic cu Ornith (vorbim de piese noi). As zice ca iti trebuie cam 3000 ron. Mai putin daca faci rabat la calitate. Eu nu am facut si nu regret. Pe langa Ornith trebuie obligatoriu telecomanda cu receptor, giroscopul, servo-uri, celelalte maruntisuri. Deci te va costa intre 2500 si 4000 de ron, depinde cum vei alege.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#18
Postat 08 January 2009 - 02:56 PM
misumat, la Jan 7 2009, 11:32 PM, a spus:
Da misu-le, daca tu stii sa-l setezi, sa-l aduci in linie si sa-l zbori singur, atunci da, deja stii o gramada. Te asigur ca foarte multi modelisti viseaza la nivelul asta, mai putini reusesc, si incepatori (din prima) si mai putini.
Eu in continuare i-mi exprim rezerve fata de capacitatile pilotului nu ale elicopterului, adica incercam sa ajut omul nu ornith-ul.
#20
Postat 08 January 2009 - 08:14 PM
leontin93, la Jan 8 2009, 07:30 PM, a spus:
1. Renunta la scrierea in stil mIRC, te rog (chestiile cu ortografia in limba romana etc. etc., cu alte cuvinte).
2. Ti s-au recomandat niste modele de la Align, de catre Primus. Faptul ca poate iti suna mai putin cunoscut acest nume nu inseamna ca are produse mai slabe, ba chiar dimpotriva. (Ati auzit careva de Mizuno? Fac echipamente de sport, in special golf, dar nu prea cumpara decat aia din PGA. Oare de ce?)
3. Se mai poate adauga ca unele chestii vor fi bunuri de folosinta indelungata, precum: statia (cat mai performanta cu putinta), incarcatorul bun de acumulatori LiPo, eventual (de pe elicopter) giroscopul si receptorul. Restul (pack-uri de acumulatori, servouri) pot fi clasificate ca fiind mai mult sau mai putin consumabile.
Corectie: Primus nu ti-a recomandat ceva, ti-a dat niste directii in care sa cauti. Modelul lul T-Rex 500 este o bijuteriel, electrica, dar nu te astepta sa fie ieftin. Este insa destul de mare. (Eu ma gandesc serios - si cu putina groaza - la ce ma va paste in momentul in care voi decide sa imi iau un elicopter, pentru ca e clar ca se va intampla si asta la un moment dat. Pana atunci invat despre ele cat pot...)
Aceasta postare a fost editata de ave: 08 January 2009 - 08:21 PM
#21
Postat 09 January 2009 - 08:45 AM
leontin93, la Jan 8 2009, 07:30 PM, a spus:
Sa nu crezi ca electricul este mult mai simplu, sau mai ieftin, sau zboara mai bine....
Eu i-ti recomand:
- sa fie mare - mare, cel mai mare pe care ti-l poti permite
- sa aiba piese de schimb - da piese in magazin, pe raft in tara
De asemenea indiferent cit de mult investesti, imbunatatesti numai elicopterul. Pilotajul trebuie sa-l inveti.
#22
Postat 09 January 2009 - 10:15 AM
Subscriu la cele de mai sus si recomand calduros mini titan-ul.
La capitolul piese din tzara e discutabila chestiunea. Eu mi-am facut niste calcule si luand din tzara producatoare (Taiwan) componenete de rezerva + kit + unelte + transport + tva ieseau cu 20% mai ieftine decat din Romania. Si cum vamesul peste care am dat la Speedpost a fost rezonabil n-am mai platit nici TVA. Prin Speedpost pachetul a venit in 4 zile la oficiul postal asa ca mi se pare o alternativa rezonabila.
Avantajele pe care le vad eu la electric sunt:
- nu trebuie sa umblii cu combustibil, ulei. Avantajos cand stai intr-o garsoniera.
- bateriile odata cumparate pot fi reancarcate o perioada apreciabila de la orice priza uzuala. Combustibil gasesti sau nu in anumite locatii/perioade.
- asamblarea motorizarii e simpla si reglajele la fel.
Dezavantaje:
- la modele mai mari costurile sunt mai mari decat la cele termice (bateriile cu voltaj mare sunt scumpe)
- din motivul de mai sus electricele sunt fezabile pana la clasa 450 - 500 si ca atare sunt mai putin stabile
Spor la meditat.
#26
Postat 10 January 2009 - 05:43 PM
Aceasta postare a fost editata de caius71: 10 January 2009 - 05:44 PM
#27
Postat 11 January 2009 - 02:20 PM
"Un expert este cineva venit din alt oras" (Murphy)
Cauta pe cineva care sa iti explice concret la ce te bagi: costuri ,abilitati tehnice,indemanare ,reflexe etc.
pune telecomanda aia pe un sim ca sa iti dai seama ca idee ce presupune pilotarea unui elicopter(si pe langa sim mai pune 90% adrenalina)
sa fii "helicopterist" e greu la inceput dar merita ..dar .."De obicei un drum fara obstacole nu duce nicaieri."(tot Murphy)
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#28
Postat 20 March 2009 - 03:38 PM
Eu am unul mai slabutz si am negociat pretul pana la 1900 Ron . Oricum am inteles ca motorul se incinge cam repede deci nici o configuratie mai buna nu te ajuta sa racesti motorul :rolleyes:) . Am sa vad dupa ce ii fac running in-ul .
Bafta
YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF
Heli
Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
#29
Postat 18 June 2009 - 09:41 PM
Deci daca vrei sa te bucuri de acest hoby,trebuie sa ai buzunar gros!
Desigur,mai e si varianta cealalata.
II pui statie de hbk2,motor+esc(optional) esxy+gyro esxy +un kit de care vrei tu=cam sub 1400 lei.(adica tot ce-i mai ieftin,dar sa nu te astepti la prea mult)
Dar nimic nu e de ``natie`` mai buna.
Aceasta postare a fost editata de andrei_me: 18 June 2009 - 09:46 PM