bujii de kkt
#1
Postat 20 March 2004 - 07:19 PM
parerea mea este ca bujiile robbe sunt de kkt. mai mult de 4 zboruri nu ma tine o bujie.
sapt trecuta dupa doar un zbor o bujie sa intrerupt filamentul.
azi am iesit la zbor. dupa numai 3 ture motorul a pierdut puterea in zbor. orice am incercat nu am reusit nimic. rezultatul deadstick, un tren de aterizare indoit
nici o problema. lam dezdoit si am incercat sa zbor din nou. am pornit motorul. de data aceasta a pornit tare greu. daca il acceleram lin pornea ok, dar daca il dadeam blama direct pierdea puterea.
oricum am setat jiglerele nu a vrut sasi dea drumul. pana la urma nu a mai vrut sa porneasca de loc
am ajuns acasa. am gasit o bujie fox standard long(din intamplare, uitata de lume) am puso pe motor si a pornit din prima. merge fara probleme cum trebuie
#2
Postat 20 March 2004 - 07:26 PM
nu stiu ce se intampla prea bine. sa imi explice cineva
si inca o intrebare cunoscatorilor: bujiile NAVAROSSI C5S comercializate de rhc cum sunt?? a folosit cineva? eu am un motor de 4.5cc (cel putin la astea se zice cine le produce si ca sunt originale, sper :) )
cu respect red guy
PS: si acum am inteles ca bujia mia provocat si crashul de acum 3 saptamani. acum am reusit oarecum sa aterizez dar atunci a picat drept in bot. am avut de dezdoi la avion atunci :huh: ;) ;) rulam tot cu bujii robbe nr 4
#3
Postat 20 March 2004 - 07:28 PM
aceasta este parerea mea despre bujiile robbe si am expus doar ce am patit eu cu ele. poate altii sunt multumiti; eu nu. :huh:
cu respect,
red guy
#4
Postat 20 March 2004 - 08:35 PM
Daca era motor mai vech sau cu compresie redusa si temperatura exterior redusa mai bine puneai una Nr3.
Probabil bujia cu care mergea era una HOT si NR4 este numai standard si pentru motoare noi si in stare buna de compresie.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 20 March 2004 - 08:40 PM
Walter Born
#5
Postat 20 March 2004 - 10:57 PM
combustibilul este jamara cu 5%nitro. motorul este un magnum .28XL (4.5cc) cumparat anul trecut in august. deci motor de 1 an nu se pune ca vechi si cu compresie scazuta
elicea este un robbe dynamic 10x4
ca bujii foloseam fox standard long. sunt bujii normale ca si robbe nr 4
am mers bine cu ele pana cand la una i sa crapat partea ceramica (izolatorul dintre firul central si carcasa) si alta am arso ca fletul cand miam facut driverul de bujie (electronic; la reglaje, am scapat tens prea mare pe bujie din gresala)
dar sa imi pice bujia pe motor nu sa intamplat. ultima data am zburat astazi pe o vreme superba. cam 16 grade pe aici la cluj, fara umiditate. dar cu bujie noua a pornit motorul. bujia robbe se inroseste dar motorul nu mai vrea sa porneasca cu ea numai de oftica mea
red guy
Aceasta postare a fost editata de ReD: 20 March 2004 - 11:00 PM
#6
Postat 21 March 2004 - 02:17 PM
tu ai doue probleme:
1) elicea este prea mare pentru motor si sa supraincalseste.
incerca cu 8x4-8x6
chiar daca in catalog iti dau marimea asta de elice, este prea mare
poate ne intelnim candva in Cluj la zbor si masuram turatia elicii ca sa vezi.
banuesc asa cu elice mare mai des sa opreste motor sau nu prinde turatie si sa neaca in aer, chiar daca merge bine la sol.
2) motorele Magnum sint conoscut ca grele de reglat si carburatori lasa aer peste tot.
verifica daca carburator este bine montat si nu lasa aer pe langa sa intre undeva.
Cateodata merita si sa montezi alt carburator daca ai acess.
Chiar daca era cumparat numai anul trecut, daca are deja 5 litri carburant in conditie de supraincazire are uzura destula. Si chiar daca fac reclama ca ar fi copiat OS, totusi nu sint. Am avut si eu cateva incercari cu Magnum si clienti mei lafel.
Aici bujia nu e vina ei ci ansamblu de probleme. Cred cu o elice mai mica si atentie la carburator poti regla problema.
Walter Born
#7
Postat 21 March 2004 - 05:32 PM
cu reglajul am invatat pe pielea mea. mia luat ceva timp pana am gasit setarile la motor ca sa mearga ok
cum verific daca carburatorul ia aer fals??? parera mea (90% zic ca este gresita :huh: ) este ca nu ia aer fals deoarece cand il inchid de tot motorul se opreste. nu stiu alta metoda sa vezi daca ia aer fals
oricum, alt carburator nu tare stiu de unde sa cumpar (la un pret bun)
cu respect,
red guy
#8
Postat 21 March 2004 - 07:27 PM
ReD, la 21 Mar 2004, 17:32, a spus:
<cum verific daca carburatorul ia aer fals??? parera mea
Sa nu uiti de elicea mai mica. Alea de la Robbe sint foarte lat si absorba putere mai mare.
Calitatea carburatorului vezi cand sa opreste motor la turatie mica cand numai bagi usor surbelnita sa reglezi amestec de pe partea dreapta(vazut in directia zborului). Toate motorele Magnum la care eu am bagat mana aveau asa mult joc la reglaj, ca si pana in zbor schimba reglajul.
Un carburator , sincer spus, cumparat separat poate fi usor 1/2 din pretul motorului. Are Mihai un motor 6,5 Enya. Poate iti imprumute carburatorul asta daca sa potriveste pentru o proba.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 21 March 2004 - 07:30 PM
Walter Born
#9
Postat 22 March 2004 - 08:26 AM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 22 March 2004 - 08:34 AM
Marinaru, la 22 Mar 2004, 08:26, a spus:
Da, si asta sa poate ! Am uitat.
Walter Born
#11
Postat 22 March 2004 - 09:04 AM
merci tare mult de sfaturi. o sa le urmez si sa vad ce iese. sper sa mearga. oricum am degand sa trec pe super tigre, sau poate un os in 4 timpi, nu stiu, nu mam hotarat inca. dar asta se poate numai prin iunie asa ca pana atunci tre sa mearga magnumul
red guy
#12
Postat 22 March 2004 - 10:21 AM
"Unele firme mai produc bujii din cu totul alte aliaje dar cu depunere superficiala de platina pe suprafata exterioara a filamentului (mai ieftine, mai proaste)...Astfel poti avea la un moment dat surpriza sa ai o bujie care se inroseste corect dar motorul nu porneste (deoarece stratul superficial de care vorbeam dispare in timp)"
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 22 March 2004 - 12:19 PM
Cu rabdare si ciocan.

Ajutor
















