Modelism - RHC Forum: bujii de kkt - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

bujii de kkt

#1 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 20 March 2004 - 07:19 PM

stimati modelisti,

parerea mea este ca bujiile robbe sunt de kkt. mai mult de 4 zboruri nu ma tine o bujie.

sapt trecuta dupa doar un zbor o bujie sa intrerupt filamentul.
azi am iesit la zbor. dupa numai 3 ture motorul a pierdut puterea in zbor. orice am incercat nu am reusit nimic. rezultatul deadstick, un tren de aterizare indoit

nici o problema. lam dezdoit si am incercat sa zbor din nou. am pornit motorul. de data aceasta a pornit tare greu. daca il acceleram lin pornea ok, dar daca il dadeam blama direct pierdea puterea.

oricum am setat jiglerele nu a vrut sasi dea drumul. pana la urma nu a mai vrut sa porneasca de loc

am ajuns acasa. am gasit o bujie fox standard long(din intamplare, uitata de lume) am puso pe motor si a pornit din prima. merge fara probleme cum trebuie
come to the dark side. we have cookies!
0

#2 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 20 March 2004 - 07:26 PM

bujia veche (robbe nr 4) cand ii pun starterul pe ea lumineaza bine. numai ca nu mai vrea sa porneasca motorul cu ea

nu stiu ce se intampla prea bine. sa imi explice cineva

si inca o intrebare cunoscatorilor: bujiile NAVAROSSI C5S comercializate de rhc cum sunt?? a folosit cineva? eu am un motor de 4.5cc (cel putin la astea se zice cine le produce si ca sunt originale, sper :) )

cu respect red guy

PS: si acum am inteles ca bujia mia provocat si crashul de acum 3 saptamani. acum am reusit oarecum sa aterizez dar atunci a picat drept in bot. am avut de dezdoi la avion atunci :huh: ;) ;) rulam tot cu bujii robbe nr 4
come to the dark side. we have cookies!
0

#3 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 20 March 2004 - 07:28 PM

daca unii modelisti se simt ofensati de limbajul folosit sau de continutul topicului ii rog anticipat sa ma scuze.

aceasta este parerea mea despre bujiile robbe si am expus doar ce am patit eu cu ele. poate altii sunt multumiti; eu nu. :huh:

cu respect,
red guy
come to the dark side. we have cookies!
0

#4 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 20 March 2004 - 08:35 PM

Mai scrie ceva despre ce fel de motor, ce fel de carburant cu cat% nitromethan. De elicea folosit si de temperatura exteriora si humiditate care a fost in zilele respective.

Daca era motor mai vech sau cu compresie redusa si temperatura exterior redusa mai bine puneai una Nr3.
Probabil bujia cu care mergea era una HOT si NR4 este numai standard si pentru motoare noi si in stare buna de compresie.

Aceasta postare a fost editata de wabo: 20 March 2004 - 08:40 PM

Salutare
Walter Born
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 20 March 2004 - 10:57 PM

wabo,

combustibilul este jamara cu 5%nitro. motorul este un magnum .28XL (4.5cc) cumparat anul trecut in august. deci motor de 1 an nu se pune ca vechi si cu compresie scazuta

elicea este un robbe dynamic 10x4

ca bujii foloseam fox standard long. sunt bujii normale ca si robbe nr 4

am mers bine cu ele pana cand la una i sa crapat partea ceramica (izolatorul dintre firul central si carcasa) si alta am arso ca fletul cand miam facut driverul de bujie (electronic; la reglaje, am scapat tens prea mare pe bujie din gresala)

dar sa imi pice bujia pe motor nu sa intamplat. ultima data am zburat astazi pe o vreme superba. cam 16 grade pe aici la cluj, fara umiditate. dar cu bujie noua a pornit motorul. bujia robbe se inroseste dar motorul nu mai vrea sa porneasca cu ea numai de oftica mea

red guy

Aceasta postare a fost editata de ReD: 20 March 2004 - 11:00 PM

come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 21 March 2004 - 02:17 PM

OK,

tu ai doue probleme:
1) elicea este prea mare pentru motor si sa supraincalseste.
incerca cu 8x4-8x6
chiar daca in catalog iti dau marimea asta de elice, este prea mare
poate ne intelnim candva in Cluj la zbor si masuram turatia elicii ca sa vezi.
banuesc asa cu elice mare mai des sa opreste motor sau nu prinde turatie si sa neaca in aer, chiar daca merge bine la sol.

2) motorele Magnum sint conoscut ca grele de reglat si carburatori lasa aer peste tot.
verifica daca carburator este bine montat si nu lasa aer pe langa sa intre undeva.
Cateodata merita si sa montezi alt carburator daca ai acess.

Chiar daca era cumparat numai anul trecut, daca are deja 5 litri carburant in conditie de supraincazire are uzura destula. Si chiar daca fac reclama ca ar fi copiat OS, totusi nu sint. Am avut si eu cateva incercari cu Magnum si clienti mei lafel.

Aici bujia nu e vina ei ci ansamblu de probleme. Cred cu o elice mai mica si atentie la carburator poti regla problema.
Salutare
Walter Born
0

#7 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 21 March 2004 - 05:32 PM

ok wabo. merci de informatii. deocamdata retrag ce am spus. mai dau o sansa bujiilor robbe. incerc cu nr 3 acum. sa vad ce se intampla

cu reglajul am invatat pe pielea mea. mia luat ceva timp pana am gasit setarile la motor ca sa mearga ok

cum verific daca carburatorul ia aer fals??? parera mea (90% zic ca este gresita :huh: ) este ca nu ia aer fals deoarece cand il inchid de tot motorul se opreste. nu stiu alta metoda sa vezi daca ia aer fals

oricum, alt carburator nu tare stiu de unde sa cumpar (la un pret bun)

cu respect,

red guy
come to the dark side. we have cookies!
0

#8 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 21 March 2004 - 07:27 PM

ReD, la 21 Mar 2004, 17:32, a spus:

<cu reglajul am invatat pe pielea mea. mia luat ceva <timp pana am gasit setarile la motor ca sa mearga ok


<cum verific daca carburatorul ia aer fals??? parera mea

Sa nu uiti de elicea mai mica. Alea de la Robbe sint foarte lat si absorba putere mai mare.

Calitatea carburatorului vezi cand sa opreste motor la turatie mica cand numai bagi usor surbelnita sa reglezi amestec de pe partea dreapta(vazut in directia zborului). Toate motorele Magnum la care eu am bagat mana aveau asa mult joc la reglaj, ca si pana in zbor schimba reglajul.

Un carburator , sincer spus, cumparat separat poate fi usor 1/2 din pretul motorului. Are Mihai un motor 6,5 Enya. Poate iti imprumute carburatorul asta daca sa potriveste pentru o proba.

Aceasta postare a fost editata de wabo: 21 March 2004 - 07:30 PM

Salutare
Walter Born
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 March 2004 - 08:26 AM

Cred ca totusi s-a intamplat si cu sistemul de suprapresiune de la toba de evacuare de moare motorul cand dai gaz brusc!...verifica sa nu fie spart siliconul....sau si mai rau, ai renuntat constient la el, caz in care trebuie sa-l pui la loc!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 22 March 2004 - 08:34 AM

Marinaru, la 22 Mar 2004, 08:26, a spus:

Cred ca totusi s-a intamplat si cu sistemul de suprapresiune de la toba de evacuare de moare motorul cand dai gaz brusc!...verifica sa nu fie spart siliconul....sau si mai rau, ai renuntat constient la el, caz in care trebuie sa-l pui la loc!

Da, si asta sa poate ! Am uitat.
Salutare
Walter Born
0

#11 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 22 March 2004 - 09:04 AM

nope, nu am renuntai constient la el si siliconul tocmai il verificasem inainte de zbor. si eu am banuit ca este asta dar nu

merci tare mult de sfaturi. o sa le urmez si sa vad ce iese. sper sa mearga. oricum am degand sa trec pe super tigre, sau poate un os in 4 timpi, nu stiu, nu mam hotarat inca. dar asta se poate numai prin iunie asa ca pana atunci tre sa mearga magnumul

red guy
come to the dark side. we have cookies!
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 March 2004 - 10:21 AM

Un extras din subiectul http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=ST&f=8&t=56&
"Unele firme mai produc bujii din cu totul alte aliaje dar cu depunere superficiala de platina pe suprafata exterioara a filamentului (mai ieftine, mai proaste)...Astfel poti avea la un moment dat surpriza sa ai o bujie care se inroseste corect dar motorul nu porneste (deoarece stratul superficial de care vorbeam dispare in timp)"
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 March 2004 - 12:19 PM

si daca totusi are dreptate wabo iar motorul este ABC cu uzura, renunta la nitro complet, ca porneste mai usor si merge mai bine!!!...la ABC-uri, nitrometanul face mai mult rau decat bine cand acestea au uzura!!!...este invers decat la cele cu segment!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu