Alegere servo pt Savage nu inteleg niste lucruri despre servo-uri
#31
Postat 04 January 2009 - 02:51 AM
Si consider ca se mai naste o intrebare : care este un servo foarte rapid pentru acc/frana sau pt directia unui model mic , gen TT-01 , fara a cauta unul ieftin ?
#33
Postat 04 January 2009 - 05:27 AM
Si daca tot ai atata rabdare cu unul ca mine, poti sa-mi spui te rog care este diferenta dintre digital si analog ? Adica daca nu vreau sa schimb ESC-ul sau telecomanda , pot sa aleg un servo digital? Mentionez ca folosesc comenzile originale la toate masinutele.
PS: am inceput sa vad forumul doar ca titluri ale reply-urilor si trebuie sa dau click pe ele ca sa vad tot textul ! este vorba de vreo setare?
gata - cu forumul am rezolvat-o !
Aceasta postare a fost editata de AUM: 04 January 2009 - 05:29 AM
#34
Postat 04 January 2009 - 05:29 AM
Ca de obicei (rau obicei al celor care pun intrebari) nu ni se spune ce echipament ai deja. Daca am sti, poate sfaturile ar merita sa intre in detalii. Servourile digitale de exemplu nu merg cu statii analoge. Aidoma, unele servouri de cuplu mare trag curenti seriosi, si nestiind cit tine bec-ul din esc-ul tau, sau daca alimentezi servoul separat cred ca nu putem decit sa-ti dam multe sfaturi proaste.
Sfatul meu momentan e sa incerci sa mergi cu ce ai si vezi daca e suficient sau nu. Daca chiar n-ai nici un servo, poti incerca sa imprumuti unul pentru un timp scurt si ai un punct de pornire cu care sa compari. Uita-te cit de greu intoarce masina rotile stind pe loc si vezi de acolo ce-ti trebuie.
Nu uita inca un detaliu. Viteza de miscare pe 60 de grade data in specificatiile tehnice e masurata in gol. Asta e o idee foarte nerealista, caci in realitate incarcarea servoului variaza in functie de greutatea masinii, viteza cu care se misca cind actionezi directia, aderenta terenului si alte mult variabile greu de cuantificat. De aceea testul practic este cel mai bun ca sa afli ce vrei.
Un servo care impaca bine calitatea cu pretul si viteza cu cuplul este JRS8715, la 0,07s timp de reactie si 25 kgf e cam cel mai puternic din clasa lui, dar e pe la vreo 200$ si trage vreo 6 amperi sau mai mult in functionare, asa ca vezi si tu este oferta cit cuprinde, bani sa fie!
Succes.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 04 January 2009 - 05:31 AM
#35
Postat 04 January 2009 - 05:45 AM
Vorbesc despre un Savage 25 perfect functional pe care l-am abandonat acum 1 an si ceva pe motiv de servo directie defect, probabil de la socuri.
De curand m-am "electrizat" cu o Tamiya TT-01 pe care o iubesc prin simplitatea operationarii. Am 4 pack-uri de 4700 si ma joc , si da asta e cuvantul corect , ma joc , nu ma dau , pana tocesc asfaltul.
Am stat foarte mult pe net pt hop up parts pt TT-01 si dupa vreo 500 $ si 4 nopti am vazut ca se poate simplifica si un Savage sau un MT2 intr-o setare electrica, si uite asa am pornit la treaba. Le voi transforma pe amandoua. Pt Savage am comandat kitul de conversie de la http://home.ptd.net/...ns/Products.htm si cel mai tare combo disponibil de motor brushless - MAMBA MONSTER MAX 2200 iar pentru MT2 tot un MAMBA MONSTER MAX dar de 2750.
Pentru aceste modificari si pentru ca servo-ul original de pe Savage este defect imi trebuie un servo nou si mult mai potent. Momentan la capitolul telecomanda nu am facut nici o achizitie deoarece eu ma voi da cu 3 masini si nu stiu ce imi trebuie la o telecomanda ca sa controlez 3 sau mai multe masini schimband doar frecventa. Nici nu stiu care ar fi una potrivita.
#36
Postat 04 January 2009 - 08:46 AM
Dar nu poti sa te legi de placerea omului.
Vezi ca sunt destule statii care au memorii (pare-mi-se ca s-a ajuns pe la zece memorii, gen Spektrum) pentru cei care au mai multe masini exact ca tine. Iti trebuie mai multe receptoare, asta e tot. Sau unul singur daca nu te deranjeaza sa-l muti de fiecare data cind schimbi masina cu care te joci.
Nu vad insa de ce ai schimba frecventa ca sa te joci cu una sau alta, doar nu vrei sa le ai pe toate pornite simultan (asta in cazul in care nu esti caracatita si poti controla independent si simultan sase canale).
#38
Postat 04 January 2009 - 12:09 PM
Doar de acesta Airtronics 94361Z Rock Crusher High Torque la care nu apare pretul si nici disponibilitatea :)
Pt Cata si Barabula ca sunt cei cu experienta fac o greseala alegand
Associated DS1015 Hi Torgue/Hi Speed Digital Servo http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXTCX9&P=ML atat la Savage cat si la Revo ??
Ca lansez comanda si dupa sa nu imi para rau. Multumesc
Iar la specificatii nu apare ca e rezistent la apa si praf... Chiar nu sunt,sau la banii aia nu ar mai avea rost sa specifice?
Aceasta postare a fost editata de cata_adc: 04 January 2009 - 12:18 PM
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si
#39
Postat 04 January 2009 - 12:53 PM
FEATURES: Metal gears
Coreless motor offers smooth operation and fster response time
Aluminum heat sink dissipates heat build-up for fade free performance
Water and dust resistant
VISTA = Virus Inside Switch to Apple
#41
Postat 04 January 2009 - 04:05 PM
Barabula, la Jan 4 2009, 08:46 AM, a spus:
Dar nu poti sa te legi de placerea omului.
Vezi ca sunt destule statii care au memorii (pare-mi-se ca s-a ajuns pe la zece memorii, gen Spektrum) pentru cei care au mai multe masini exact ca tine. Iti trebuie mai multe receptoare, asta e tot. Sau unul singur daca nu te deranjeaza sa-l muti de fiecare data cind schimbi masina cu care te joci.
Nu vad insa de ce ai schimba frecventa ca sa te joci cu una sau alta, doar nu vrei sa le ai pe toate pornite simultan (asta in cazul in care nu esti caracatita si poti controla independent si simultan sase canale).
Si mie mi se pare nebunie, dar acum e tarziu, am acceptat plata!
Multumesc pt lamurirea la capitolul statii, m-am exprimat gresit cu schimbarea frecventelor, nu vreau sa le am pornite simultan.
#42
Postat 04 January 2009 - 05:52 PM
@ AUM
Poti folosi servo digital la orice statie.
Care este diferenta intre digital si analog?
Cel digital pleaca din start cu aproximativ puterea lui maxima. Cel analogic pleaca progresiv. De aici si diferenta de consum. Daca am compara doua servo cu aceiasi parametri (unul digital si unul analog) se va observa ca digitalul reactioneaza mai bine deoarece sta continuu in tensiune. Si prelucrarea semnalului e mai rapida...(e mai ampla explicatia si poate nici nu o stiu toata :blink:) )
#43
Postat 04 January 2009 - 09:53 PM
cata_adc, la Jan 4 2009, 01:12 PM, a spus:
Referirea era la Airtronics 94361 si Jr dat de catawrc ca exemple
daca nu conteaza bugetul ia un servo cu motor brushless. desi nu cred ca e cazul sa investesti o suma asa mare in servo-uri
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXRJS4&P=ML
sau asta
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXRJS5&P=ML
Aceasta postare a fost editata de nelu bv: 04 January 2009 - 09:55 PM
#44
Postat 08 January 2009 - 06:08 PM
La Savage : Hitec HS-7955TG V2 Dig High Resolution HT Titanium Gear
SPECS: Speed: 0.19 sec/60 degrees at 4.8V
0.15 sec/60 degrees at 6.0V
Torque: 249.96 oz-in (18 kg-cm) at 4.8V
333.29 oz-in (24.0kg-cm) at 6.0V
La Revo : echivalentul lui Aitronics 94361 si anume Sanwa Hyper Servo #ERG-VX cu cu exact specificatiile lui.
Bafta si spor la ales
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si